طرح تولید فیوز برق خانگی

فیوز مینیاتوری یا کلید مینیاتوری Miniature Circuit Breaker که اختصارا MCB نامگذاری شده است تجهیزات الکتریکی خانگی و صنعتی را در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار ( عبور جریان غیر مجاز ) محافظت میکند. به عبارت ساده می توان گفت فیوز یک وسیله حفاظتی است که در تجهیزات و مدارات الکتریکی به کار برده می‌شود تا در مواقعی که جریانی بیشتر از حد انتظار از وسیله عبور می کند مدار قطع شود تا سایر تجهیزات آسیبی نبینند. فیوز مینیاتوری از دو مکانیزم برای عملکرد خود استفاده میکند : عملکرد بیمتالی برای حفاظت اضافه بار و عملکرد مغناطیسی جهت حفاظت از اتصال کوتاه.

کاربرد فیوز برق خانگی

در کلیه تاسیسات الکتریکی برای جلوگیری از صدمه دیدن و معیوب شدن وسایل و نیز برای قطع کردن دستگاه های معیوب از شبکه که بر اثر عوامل مختلف از قبیل نقصان عایق بندی، ضعف استقامت الکتریکی یا مکانیکی و ازدیاد بیش از حد جریان مجاز (اتصال کوتاه)، وسایل حفاظتی مختلف به کار می رود. این وسایل باید طوری انتخاب شوند که در اثر اضافه بار یا اتصال کوتاه در کوتاهترین زمان ممکن و قبل از اینکه صدمه ای به سیم ها و شبکه الکتریکی شبکه برسد، مدار قسمت معیوب را قطع کنند. یکی از این وسایل حفاظتی فیوز می باشد. فیوزهای مینیاتوری به عنوان یکی از قطع کننده های مدار امروزه در بیشتر خانه ها و دستگاههای حساس جهت محافظت و ایمنی افراد و در مقابل جریانهای هجومی و اتصال کوتاه به کار گرفته می شود.

مشخصات روی فیوز مینیاتوری و تیپ فیوز های مینیاتوری

بر روی فیوز های مینیاتوری حروف و اعدادی نوشته شده است مانند : c6 که c تیپ فیوز و۶ جریان نامی (حداکثر جریان مجاز) فیوز می باشد.
تیپ های معمول فیوز ها عبارتند از : تیپ B تیپ C تیپ D تیپ K تیپ Z
تیپ B : این فیوز ها مخصوص روشنایی می باشد که به سرعت در مقابل جریان اضافه عکس العمل نشان می دهد، این فیوز ها به فیوز های تند کار نیز معروف هستند
تیپ C : این فیوز ها برای راه اندازی متور هایی که توان کم داشته و جریان راه اندازی بالایی ندارند مورد استفاده قرار می گیرند مانند متور کولر های گازی یا پمپ ها آب خانگی
تیپ D : از این فیوز ها برای موتور های با جریان هجومی بالا که جریان راه اندازی بالایی دارند استفاده می شود، این فیوز ها تحمل جریان لحظه ۱۰ تا ۱۴ برابر جریان نامی خود را دارد این فیوز ها کند کار هستند.
تیپ K : این نوع فیوز ها معمولاً در مدارات قدرت مورد استفاده قرار می گیرد، حساسیت در اضافه بار در این نوع فیوز نسبت به سایر فیوز ها بیشتر است یعنی اگر موتور بار اضافه را تحمل کند این فیوز سریع ، موتور را خاموش کند این فیوز ها برای موتور هایی که زیر با هستند توصیه می شود.
تیپ Z : فیوز های تند کار حساس ، در این فیوز ها هنگامی که جریان عبوری از جریان نامی بیشتر شود در یک مدت زمان خاص ( که از تمامی تیپ ها کمتر است ) خیلی سریع فرمان قطع را صادر میکند، حساسیت این نوع فیوز ها هم در موقع اضافه بار و هم هنگام بروز اتصال کوتاه از تمامی فیوز ها بیشتر است و در صورت بروز خطا مدار را سریع قطع میکند، بنابر این کاربرد این نوع فیوز مینیاتوری در مدارات با حساسیت بالا از جمله مدارات الکترونیکی می باشد.

انواع فیوزها از نظر ساختار

۱. فیوز ذوب شو (ساده)
۲. فیوز گروهی
۳. فیوز پیچی یا فشنگی
۴. فیوزهای تیغه‌ای
۵. فیوزهای مخصوص سیمطرح تولید فیوز برق خانگی (2)

ساختار فیوز مینیاتوری
۱. پوسته

که کلیه قسمتهای دیگر درون آن قرار می گیرد و باید از مواد عایق و غیر قابل شعله ور شدن باشد که بطور معمول از با کالیت یا پلی آمید می باشد. در نوع غیر استاندارد آن از مواد ترموپلاست تهیه می شود که مقاومت مناسب در مقابل حرارت ناشی از جرقه را ندارد که دارای بوی خاصی است که میتوان آن را از نوع دیگر مقایسه نمود.

۲.مگنت

مگنت از سیم پیچ و تیغه پهن متصل به انتهای سیم پیچ مگنت و شیار های اتصال لولایی و هسته مرکزی تشکیل شده است و در برابر اتصال کوتاه واکنش نشان می دهد و باعث قطع کلید میشود. در کلید فیوز های استاندارد هر جریان نامی مگنت خاص خود را دارد در حالی که در انواع غیر استاندارد برای آمپراژ های مختلف از یک نوع مگنت استفاده می شود.

۳.شاسی کلید

وسیله ای برای قرار دادن کلید فیوز های مینیاتوری در حالت قطع و وصل می باشد .

۴.بی متال

رله اضافه بار به کار رفته در کلید فیوزهای مینیاتوری یک بی متال است که در زمان تولید بوسیله یک پیچ آمپر دقیق آن تن ظیم و توسط کارخانه لاک می شود. این رله کار قطع مدار را در برابر اضافه بار بر عهده دارد که در نوع غیر استاندارد این قطعه اصلا وجود ندارد.

۵. جرقه گیر

که از صفحات فلزی موازی هم تشکیل شده است که توسط لایه های عایق از هم جدا شده اند و در زمان قطع با تقسیم جرقه به جرقه های کو چک از جرقه های خطرناک و ایجاد صدای زیاد جلوگیری می کند.

۶. فنرها و اتصالات

این اجزا باید از توان مکانیکی و ساختار ویژه ای برخوردار باشند و در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد.

۷. ترمینال ها

که باید ضد زنگ و باید طوری طراحی شود که هادی ها براحتی در آن قرار گیرند.

کشورهای تولید کننده فیوز برق خانگی

از کشور های عمده تولید کننده فیوزهای مینیاتوری می توان به اسپانیا، فرانسه، چین، آلمان، جمهوری کره و ترکیه اشاره نمود و به این دلیل که این محصول کاربرد فراگیر در سرتاسر جهان دارد تمامی کشورهای دنیا مصرف کننده این محصول می باشند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فیوز مینیاتوری

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کلید مینیاتوری بیشتر از ۲۵ آمپر ۳۱۲۰۴۱۲۳۷۵
کد آیسیک کلید مینیاتوری کمتر از ۲۵ آمپر ۳۱۲۰۴۱۲۳۷۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فیوز مینیاتوری

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کلید مینیاتوری ۸۵۳۶۲۰۲۰ میباشد.

فرآیند تولید فیوز برق خانگی

طرح تولید فیوز برق خانگی (3)

بررسی بازار فیوز برق خانگی

جهت مواجه نشدن بازار این محصول با کسری آن طی سالهای آتی بایستی درحدود ٣۵ تا ۴٠ درصد از عرضه این کالا از طریق واردات صورت گیرد که این میزان واردات از مقدار آن طی سالهای آتی توجیهپذیر خواهد بود. تولیدکنندگان این کالا بایستی به این نکته توجه نمایند که با وجود شرکتهای بزرگ تولید کننده قطعات الکتریکی حضور در این عرصه با مشکلاتی همراه است که جهت رفع آنها بایستی به جذب بازار این شرکتها اقدام نموده بدین معنی که مذاکره با شرکتهای بزرگ تولیدکننده فیوز های مینیاتوری جهت مشارکت در سرمایهگذاری را در راس فعالیت های خود قرار دهند تا بتوان از این طریق حداقل بخشی از بازار تولید این محصول را با این سرمایه گذاری مشترک تضمین نمایند. همچنین میتوان از طریق مذاکره با شرکتهای خارجی تولیدکننده این نوع از فیوز و اخذ تائید فنی جهت مونتاژ داخلی این محصول با نام تجاری آن شرکتها به تکنولوژی روز ساخت این دستگاه دست یافت و زمینه را جهت تولیدات قابل رقابت با کالای خارجی ایجاد نمود. خاطر نشان مینماید که با توجه به پیشنهادات مذکور، واحدهای تولید این کالا در کشور بایستی انعطاف لازم جهت تولید انواع فیوز های دیگر را داشته باشند تا بتوانند با توجه به حضور صاحبان بزرگ این صنعت در کشور امکان جذب بازار و فروش محصولات خود را افزایش دهند.

وضعیت واردات و صادرات فیوز برق خانگی

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات فیوز برق خانگی در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید فیوز برق خانگی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده فیوز برق خانگی در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید فیوز مینیاتوری

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۲۰.۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۹۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۶ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)