طرح تولید قهوه خرما

تحقیقات نشان می دهد که قهوه هسته خرما حداقل برای ۱۲ بیماری از جمله دیابت (تنظیم قند خون به طور طبیعی)، دفع سنگ کلیه و مثانه، رفع عفونت های کلیه و مثانه، درمان رماتیسم، درد مفاصل، درمان پروستات، افزایش شیر مادارن شیرده، کاهش ریزش مو، آرامش اعصاب و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. در ادامه با سایر خواص شگفت انگیز قهوه خرما آشنا می شویم.
بسیاری از افراد علاقه‌ای به خوردن خرما ندارند ، چون فکر می‌کنند که خرما باعث افزایش سطح قند خون می‌شود. خوش‌بختانه مطالعات متعددی تا به امروز ثابت کرده‌اند که چنین تصوری کاملا اشتباه است.
براساس گزارشی که Nutrition Journal در سال ۲۰۱۱ میلادی ارائه نمود حتی مصرف خرما برای بیماران مبتلا به دیابت هم مضر نیست.
این مطالعه نشان می‌دهد که خرما علی‌رغم قند طبیعی زیادی که دارد ،‌ از شاخاص گلایسمیک پایینی برخوردار است و سطح قند خون را بعد از خوردن افزایش نمی‌دهد.
خرما سرشار از فیبر است که به پایین آوردن سطح کلسترول خون کمک می‌کند و از ابتلا به چاقی ،‌ بیماری قلبی و سرطان کولورکتال جلوگیری می‌کند.
گزارش Critical Reviews in Food Science and Nutrition در سال ۲۰۰۸ میلادی نشان داد که فیبر موجود در خرما ، نوعی فیبر نامحلول است که به چربی‌ها و کلسترول می‌چسبد و آن‌ها را از بدن خارج می‌کند.
گزارش دیگری از Journal of Agricultural and Food Chemistry در سال ۲۰۰۹ میلادی نشان داد که مصرف خرما می‌تواند سطح تری‌گلیسیرید را ۸ تا ۱۵ درصد کاهش دهد ، کاهش سطح تری‌گلیسیرید می‌تواند خطر سخت شدن رگ‌های خونی و بروز سکته مغزی و حمله قلبی را کم‌تر کند.
قهوه خرما برای همه انواع دیابت مفید است و این فرآورده به طور طبیعی میزان قند خون بدن را تنظیم می کند. قهوه هسته خرما را می توان با آب گرم، آب سرد و یا شیر مخلوط کرده و میل نمود. همچنین دم کرده قهوه خرما دارای طبع گرم بوده و می تواند در بهبود بیماران کلیوی تاثیرگذار باشد.
در روایتی از رسول اکرم درخت خرما را به (کریمه) یاد کرده است که به معنای پر برکت بودن آن است چرا که تمام قسمت های آن مورد استفاده قرار میگیرد و چیزی دور ریخته نمیشود ابتدا رطب و بعد از آن خرما و شیره آن و به این مقدار هم بسنده نمیشود کشاورزان از تمام اجزاء آن استفده می کنند از برگها و تنه و ریشه و……و هسته آن قسمتی بود که هنگام خوردن باقی میماند سالیان طولانی این قسمت از این میوه بهشتی را دور می انداختیم چرا که فکر می کردیم فایده ای ندارد ولی زمان اثبات کردهسته آن نیز فوائد بی شماری دارد . اهل حساء عربستان از هسته آن استفاده کرده و آن را به قهوه تبدیل کردند که طعم آن با قهوه عادی هیچ فرقی ندارد اضافه بر انکه فوائد علاجی فراوانی را در پی دارد .

ترکیبات قهوه خرما

هسته خرمای فرآوری شده ، پودر خرما ، دارچین

خواص و فواید قهوه خرما

۱ خواص قهوه خرما دارای فیبرهای رژیمی
۲ تنظیم قند خون و درمان موثر دیابت آنتی اکسیدان ضد میکروب ضد ویروس و سرطان
۳ کاهش درد مفاصل و استخوان د‌رمان آسم تقویت اعصاب افزایش شیر مادران شیرده
۴ تقویت مو و رفع بیماریهای کلیوی کمک به درمان پروستات
قهوه هسته خرما مژه های چشم را میرویاند و نور چشم را افزایش می دهد و سیاهی دلربایی به آن می بخشد. یکی از قویترین و مهم ترین تقویت کننده هاست و مقدار شیر را در زنان شیر ده بسیار بالا می برد. اگر از قهوه هسته خرما بعد از زایمان به عنوان بخور استفاده شود به بر گشت سریع رحم به جایگاه اولیه اش کمک می کند و در کم کردن درد مفاصل و استخوان مؤثر است .
قهوه خرما در تسکین درد دندان نیز مفید است. بدین صورت که مقداری از آن را بر روی دندان قرار داده و بخاطر طعم تلخ و خاصیت انقباضی آن درد تسکین می یابد. ازمایش های فراوانی تاثیر قهوه هسته خرما را بر درمان بیماری قند و جلوگیری از بیماری سرطان را اثبات نموده است. تجربه نشان داده که با مصرف تنها چند روز از قهوه خرما می‌توان قند خون را در افراد دیابتی از مقادیر بالا به مقدار طبیعی کاهش داد و به این وسیله بسیاری از عوارض ناگوار قند خون بالا را پشت سر گذاشت .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پودر هسته خرما (قهوه)

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک پودر هسته خرما (قهوه) ۱۵۱۳۵۱۲۴۶۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پودر هسته خرما (قهوه)

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

نحوه تولید قهوه خرما

قهوه خرما از هسته خرما بدست می آیند بدین صورت که هسته خرما رو ابتدا از گوشت آن جدا کرده و پس از تمیز کردن، توسط دستگاه آسیاب آن را بشکل پودر در می آورند. سپس توسط دستگاه بسته بندی قوطی پرکن پودری داخل قوطی بسته بندی می کنند و یا می توان آنرا بصورت ساشه تک نفره مشابه بسته بندی کافی میکس بسته بندی نمود.

وضعیت واحد های فعال تولید قهوه هسته خرما

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید قهوه هسته خرما در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید قهوه خرما

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۶۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۳۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹۵۰ میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۲۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)