تولید ماشین آلات راهسازی

تولید ماشین آلات راهسازی

ماشین آلات سنگین به عنوان زیربنای توسعه در جهت عمران کشور مورد نیاز است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را یک کالای مصرفی و لوکس تلقی کرد. چرا که می‌توانیم عمده فعالیت‌های خود را بدون ابزار و ماشین‌های لوکس و شاید با سختی بیشتری انجام دهیم، اما بدون شک اجرای پروژه‌های عمرانی مانند راهسازی، راه اندازی یک خط راه آهن و یا ساختن یک سد بدون دخالت ماشین آلات سنگین حتی با سختی فراوان هم امکان پذیر نخواهد بود.

بیل مکانیکی

بیل‌های مکانیکی از اولین ماشین آلات مدرن ساختمانی است که در عملیات خاکی بکار رفته است. بیل‌های مکانیکی عمدتاً برای گود برداری در خاک و بارکردن آن با کامیون با تریلی و یا تسمه نقاله‌ها بکار می‌رود انواع پرقدرت آن قادر به گود برداری در تمام انواع خاکها بجز صخره سنگها بدون تخریب اولیه می‌باشد.

لودر

لودرها بطور وسیعی در کارهای ساختمانی برای حمل توده مواد (نظیر خاک و سنگ)، بارگیری کامیونها، خاکبرداری، حفاری و گاهی تسطیح (به عنوان بولدوزر) و غیره بکار گرفته می‌شوند. بر خلاف اسکریپرها که به طور همزمان برای بارگیری و حمل استفاده می‌شوند، لودرها همواره باید به همراه ماشین‌های انتقال دهنده مانند کامیونها به کار گرفته شوند.

بکهو لودر

این ماشین آلات در واقع لودرهای کوچکی هستند که در پشت خود یک بیل مکانیکی دارند و برای کارهای سبک استفاده می‌شوند کلیه مشخصات عمومی آنها مانند لودرها و بیل‌های مکانیکی است به دلیل دو کاره بودن این ماشین در بسیاری از پروژه‌های کوچک از این وسیله استفاده می‌شود.

مراحل و فرایند تولید ماشین آلات راهسازی

بخش عمده‌ای از قطعات فولادی اعم از شاسی – مجموعه اهرم و باکت- کاور موتور و… از طریق روش‌های مختلف مهندسی مثل مهندسی معکوس، نقشه‌های برشی- قطعات و مونتاژی تهیه و جهت ساخت به واحد ماشین کاری و ساخت تحویل می‌گردد. نقشه‌های برشی در قالب فایل‌های CNC تحویل واحد برش گردیده و از دو روش (برش هوا یا برش پلاسما در فرایند برشکاری قرار می‌گیرد. کلیه قطعات پس از برشکاری و تمیز کاری، مورد کنترل و بازرسی قرار گرفته و با تأییدیه نهایی به انبار قطعات منتقل می‌گردد. واحد ماشین کاری با داشتن ماشین آلات و تجهیزات شامل دستگاه‌های تراش – فرز – بورینگ – دریل رادیال – نورد ۱/۵ و ۳ متری – پرس برک و …) کلیه عملیات ماشین کاری قطعات را انجام می‌دهد. واحد ساخت در دو قسمت مونتاژ و جوشکاری، قطعات را با استفاده از نقشه‌های مونتاژی و قراردادن در فیکسچرهای مربوط به آنها، مونتاژ نموده و با فیکسچرهای مختص جوش، توسط دستگاه‌های جوش Mig – Mag، جوشکاری کرده و پس از تمیز کاری و سند بلاست به واحد انبار تحویل می‌نماید. مونتاژ در خطوط بیل مکانیکی و لودر مطابق ایستگاه‌های کاری پیوست صورت می‌پذیرد. قطعات در غالب CKD رنگ شدنی و رنگ نشدنی و قطعات ساختنی بر اساس B. O. M از انبار کارخانه تحویل و بر اساس دستورالعمل‌های مونتاژی و پروسه زمانی کار، مونتاژ گردیده و به صورت محصول کامل از خط مونتاژ خارج می‌گردد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت احداث واحد تولید ماشین آلات راهسازی

بودجه: بالاتر از ۱۰۰ میلیارد تومان
نام محصول: ماشین آلات راهسازی
ظرفیت تولید محصول: ۱۳۷ دستگاه بیل مکانیکی، ۸۲۵ دستگاه لودر، ۱۳۷ دستگاه بکهولودر
مساحت زمین: ۶۰۰۰۰ متر مربع
مساحت زیربنای طرح: ۳۳۲۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار: ۱۵۰۰۰۰ ریال
قیمت ماشین آلات : ۳۸۲۰۰۰ میلیون ریال
تعداد اشتغال مستقیم: ۱۵۳ نفر
طول دوره ساخت: ۱ سال
نرخ بازده داخلی:۳۴.۲۲ درصد
سرمایه ثابت: ۹۹۴۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۳۶۶۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۱۳۶۰۰۰۰ میلیون ریال

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)