طرح تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودرو

شیشه شور ماشین همیشه مورد نیاز است و بدون داشتن شیشه شوی خودرو حتما حین رانندگی آزار زیادی را متحمل خواهید شد. کافی ست گرد و غباری برخاسته و یا به هر دلیل شیشه خودروی شما کثیف و لک دار شود، تا قدر شیشه شور را بدانید
مهم‌ترین دلیل استفاده از محلول شیشه شور ماشین این است که شیشه سمت راننده باید تمیز باشد تا دید او را مختل نکند. پس استفاده از این محلول ماشین باعث تمیز شدن شیشه و از بین رفتن لکه‌های شیشه می‌شود. مایع شیشه‌شور در سیستم خودرو که همان مخزن پلاستیکی است، رسوب نمی‌کند و مخزن، شلنگ‌ها و پمپ را از رسوب و آلودگی، پاک می‌کند. همچنین می‌توانید در زمستان با استفاده از این محلول از ترکیدگی و یخ زدن لاستیک برف پاک کن جلوگیری کنید.

شرایط استفاده و نگهداری از محلول شیشه شور ماشین

در فصل زمستان و هوای سرد که روی شیشه یخ می‌زند، برای تمیز کردن آن حتما از محلول مخصوص زمستان استفاده کنید که قابلیت ضد یخ دارد. اکثر مایعات شیشه‌شور، اگر با سایر محلول‌های دیگر ترکیب شود، محصول خطرناکی می‌سازد که بیشتر موجب آسیب می‌شود. در نتیجه حتما قبل از مصرف روش استفاده و نکاتی را که از مشخصات محلول شیشه‌شور است
روی اکثر محلول‌ها، نحوه استفاده نوشته شده است اما در حالت کلی، باید در نظر داشته باشید که یکسری محلو‌ها باید با درصد معینی آب ترکیب شود تا موثر واقع شود.

انواع شیشه شور ماشین

انواع شیشه‌شور خودرو بر اساس فرمولاسیونی که در ساخت آن به کار رفته است، تعیین می‌شود. مثلا در بعضی از مایع‌ها خاصیتی با فرمولاسیون ضد یخ بودن و ضد بخار بودن دارند. برخی هم فقط خاصیت ضد بخار بودن دارند. درنتیجه بعد از استفاده، از بخار گرفتن روی شیشه ماشین‌تان جلوگیری می‌کند. در نوع نانو، شیشه شورها، باعث می‌شوند شیشه ماشین شما تا مدت‌ها آب گریز باشد و علاوه بر ضد بخار بودن، مقرون به صرفه نیز هستند.
سعی کنید همیشه در محفظه مایع شیشه شور ماشین از محلولی که مخصوص همین کار است و با فرمولاسیون خاصی طراحی شده است، استفاده کنید. استفاده از آب (آن هم نجوشیده) باعث خرابی تیغه‌های برف پاک کن شده و شیشه را برایتان تارتر می‌کند ضمن اینکه بخاطرِ نداشتن خاصیت ضد یخ یا ضد بخار بودن، در زمستان رانندگی را برایتان سخت کرده و جلوی دیدتان را می‌گیرد.

مزایای استفاده از مایع شیشه شوی ماشین

شیشه شور باعث می‌شود دید شما حین رانندگی بازتر شود. با استفاده از محلول شیشه شور، یک شیشه شفاف و کریستالی در مقابل دیدتان قرار می‌گیرد. بدون اینکه خط و اثری از برف پاک کن جا بگذارد، تمام آلودگی‌های روی شیشه مثل فضولات پرندگان و چربی را به راحتی پاک می‌کند.
با این ماده شما دغدغه یخ زدن مخزن آب و سیستم شیشه شور در زمستان، نخواهید داشت و اثری از رسوب در مخزن پلاستیکی یا شلنگ‌ها یا روی شیشه، نخواهید دید. ضمن اینکه تیغه برف پاک کن ماشین‌تان، نیز در امان می‌ماند و دچار خوردگی و سایش نخواهد شد.
شاید خرید مایع شیشه شور ماشین خیلی موضوع مهمی به نظر نرسد، ولی دیدیم که اتفاقا از اهمیت زیادی برخوردار است و با یک تصمیم اشتباه می‌توانیم به شیشه خودرو یا تیغه‌های برف پاک کن آسیب بزنیم و هزینه اضافی را به خودمان تحمیل کنیم.

مزایای مایع شیشه شور مرغوب :

از رد گذاشتن آب روی شیشه جلوگیری کرده ، به شیشه های پلی کربنات آسیب نمیرساند،
برای قطعات رنگ شده و یا پلاستیک مضر نیست ایجاد یک ظاهر کریستالی شفاف برای شیشه میکند.
برطرف کننده آلودگی ها و اثر حشرات روی شیشه ، سازگاری بسیار خوب با مواد مختلف ، با صرفه اقتصادی با غلظت ۱:۱۰۰،۳۲ سی سی برای ۳ تا ۴ لیتر مایع شوینده کافیست

شیشه شوی ضد بخار:

۱)پاک کردن سطوح شیشه ای
۲) جلوگیری از بخار کردن شیشه در هنگام رانندگی در زمستان
۳) جلوگیری از بخارکردن آینه در حمام این محصول دارای ماده حلال دوده و چربی است که براحتی میتواند آلودگیها را از سطح شیشه بزداید.
علاوه بر این میتوان از این محصول برای جلوگیری از بخار کردن آئینه در حمام یا شیشه اتومبیل در زمستان استفاده کرد .

آب رادیاتور خودرو

رادیاتور یکی از اجزای بسیار مهم موتور خودرو است که کار اصلی آن به گردش درآوردن آب درون موتور برای خنک نگه داشتن اجزای داخلی است و درواقع مانع جوش آوردن خودرو می‌شود. بدون شک رادیاتور برای خنک نگه داشتن اجزا نیاز به آب دارد اما سوال اینجا است که بهترین آب رادیاتور ماشین چیست

خصوصیات آب رادیاتور

آب رادیاتور بایستی دارای خصوصیات ذیل باشد:
-۱ نقطه انجماد آب را پایین ببرد
-۲ نقطه جوش آب را بالا ببرد
-۳مواد ضد خوردگی داشته باشد تا از زنگ زدن ادوات جلو گیری کند

ویژگی‌های آب رادیاتور خوب چیست؟!

مهم‌ترین ویژگی آب رادیاتور باید خالص بودن آن و بدون املاح بودن آن باشد پس در همین ابتدا نتیجه می‌گیریم آب رادیاتور باید با آب لوله کشی شهری که حاوی املاح مختلف است متفاوت باشد. چرا نمی‌توان از آب معمولی استفاده کرد؟! پاسخش ساده است زیرا اگر شما بخواهید رادیاتور شما هیچگاه رسوب به خود نگیرد، به خاطر وجود املاحی چون آهک زندگ نزند باید ناخالصی و املاح موجود در آب کاملا از بین رفته باشد.
عدر نتیجه شما بایستی از آب مخصوص رادیاتور یا آب مقطر استفاده کنید. علاوه بر این برخی افراد متخصص در این زمینه توصیه می‌کنند که حتما در کنار آب مقطر از ضد یخ نیز استفاده کنید تا موتور خودرو شما نه در زمستان یخ بزند و نه در تابستان جوش بیاورد. ضمنا فراموش نکنید که ضد یخ به خاطر خاصیت ضد زنگی که دارد موجب طولانی‌تر شدن عمر خودرو نیز می‌شود

ترکیبات آب رادیاتور چیست؟

مایع خنک کننده که به طور معمول به آن ضدیخ نیز می‌گویند، مخلوطی از اتیلن و پروپیلن گلیکول و آب است که معمولاً در نسبت ۵۰ /۵۰ ساخته شده‌است.

لوله های رادیاتور:

قسمت مرکزی رادیاتور در طرح های مختلف ساخته می شود که سه نوع از آنها بیش از همه مورداستفاده قرار می گیرد :۱٫ لوله با پره۲٫ لانه زنبوری۳٫ تقطیری

 انواع رادیاتور:

شبکه رادیاتورها شامل دو نوع فین تیوب و کروگیت است:

۱- رادیاتور فین تیوب(fin-Tube) :
در این نوع رادیاتور امتداد لوله‌ها عمود بر راستای پره‌هاست و لوله‌ها از داخل پره‌ها عبور می‌کنند.

۲- رادیاتورهای کروگیت (crougate):
در این نوع رادیاتورها لوله‌ها از داخل پره‌ها عبور نمی‌کنند بلکه پره‌ها به صورت موجدارند و لوله‌ها در امتداد پره‌ها روی نوک فین قرار داده می‌شوند.در حالت کلی مونتاژ رادیاتورهای کروگیت راحت­تر و سریع­تر از نوع فین تیوب است و امکان اتوماسیون آن وجود دارد ولی رادیاتورهای فین تیوب به دلیل درگیر شدن لوله و پره با یکدیگر، استحکام مکانیکی بیشتری دارند. رادیاتورها از لحاظ جنس به دو نوع آلومینیمی و مسی و برنجی تقسیم می­شوند که تکنولوژی ساخت هر یک می‌تواند Soldering و Brazing باشد.

درب رادیاتور:

در عمل باعث افزایش دمای نقطه جوش مایع خنک‌کننده به میزان تقریبی ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌شود. وقتی‌که مایع در طول مسیر سیستم خنک‌کاری، گرم می‌شود عملا منبسط شده و فشار آن بالا می‌رود. درب رادیاتور تنها محلی است که افزایش فشار ایجاد شده، می‌تواند از آن خارج شود. بنابراین، فنر درب رادیاتور را به نحوی طراحی می‌کنند که کارکردی متناسب با حداکثر فشار ایجاد شده داشته باشد. درب رادیاتور معمولا به دو شکل مشاهده شود:

۱- درب رادیاتور ساده :
این نوع بیشتر در قدیم متداول بوده که در این طرح فشار مدار سیستم برابر جو می باشد زیرا لوله سرریز سطح آب را با فشار جو متعادل می کرد.

۲- درب فشاری رادیاتور :
درپوش فشاری روی لوله پرکن رادیاتور سوار شده و روی لبه آن کاملا محکم آبندی و بسته می شود این درپوش رادیاتور دارای دو سوپاپ می باشد:
سوپاپ سر رفتن یا فشار
سوپاپ خلاء
درب فشاری رادیاتور تشکیل شده است از پوسته خارجی، واشر مسی یا پلاستیکی یا توام، فنر برگرداننده سوپاپ فشار ،سوپاپ فشار

انواع دستگاه‌های خنک کننده:

دستگاه خنک‌کننده مستقیم، که کلیه دستگاه با هوا خنک می‌شود.
دستگاه خنک‌کننده غیر مستقیم، که کلیه دستگاه با آب خنک می‌شود و دارای رادیاتور می‌باشند.
اجزای دستگاه خنک‌کننده:
شیلنگ تحتانی
پمپ آب (واترپمپ)
تسمه
بدنه سیلندر
رادیاتور
سرسیلندر
ترموستات
شیلنگ فوقانی
پروانه

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودرو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد. کد آیسیک محصولات در جدول زیر آمده است:

عنوان فارسیسریال کد
مایع شیشه پاک کن۲۴۲۴۵۱۲۳۳۷
آب رادیاتور۲۴۲۹۴۱۲۵۳۴

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودرو

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودروتعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی تولید مایع شیشه پاک کن ۳۴۰۲۹۰۹۰ میباشد.

 

 

فرآیند تولید مایع شیشه شور

خط تولید شیشه شور
مایع شیشه شور
مایع شیشه شور جهت تمیزی و پاک نمودن لک بر روی انواع شیشه اعم از شیشه های درب، پنجره، شیشه تلویزیون، شیشه میز، آئینه و شیشه عینک استفاده می شود.مایع تغلیظ شده شیشه شوی اتومبیل محتوی مواد تمیزکننده مخصوص می باشد.

مزایای مایع شیشه شور مرغوب :
از رد گذاشتن آب روی شیشه جلوگیری کرده ، به شیشه های پلی کربنات آسیب نمیرساند، برای قطعات رنگ شده و یا پلاستیک مضر نیست ایجاد یک ظاهر کریستالی شفاف برای شیشه میکند. برطرف کننده آلودگی ها و اثر حشرات روی شیشه ، سازگاری بسیار خوب با مواد مختلف ، با صرفه اقتصادی با غلظت ۱:۱۰۰،۳۲ سی سی برای ۳ تا ۴ لیتر مایع شوینده کافیست

شیشه شوی ضد بخار:
۱)پاک کردن سطوح شیشه ای
۲) جلوگیری از بخار کردن شیشه در هنگام رانندگی در زمستان
۳) جلوگیری از بخارکردن آینه در حمام این محصول دارای ماده حلال دوده و چربی است که براحتی میتواند آلودگیها را از سطح شیشه بزداید.
علاوه بر این میتوان از این محصول برای جلوگیری از بخار کردن آئینه در حمام یا شیشه اتومبیل در زمستان استفاده کرد .

خط تولید مایع شیشه شور

اما در این بخش به شرح کلی یک خط تولید آب رادیاتور خواهیم پرداخت .

همانطور که در شکل بالا مشخص شده است خط تولید آب رادیاتور از ترکیب چند دستگاه که در بالا نام برده شده است تشکیل می شود . قلب تولید این محصول راکتور ترکیب مواد است که در شکل زیر تصویری از این محصول را مشاهده می کنید .

بازار سنجی صنعت تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودرو

با توجه به حجم بالای تولید خودرو در کشور و بالا رفتن ظرفیت تولید خودرو ، نیاز به مایعات و ملزومات خودرو بیشتر احساس می شود . همچنین بازارهای همسایه از جمله بازار بکر عراق و کشورهای آسیانه میانه می تواند هدف صادرات محصولات جانبی خودرو باشد . با توجه به اینکه خط تولید آب رادیاتور خودرو هزینه بالایی جهت سرمایه گذاری نیاز ندارد ، تولید آب رادیاتور مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی است
از تولید و روند انبار سازی محصول ، نوبت به بازار یابی و فروش می رسد که راههای مختلفی برای این کار وجود دارد ؛ همکاری با شرکت های توزیع ، درخواست از صادر کنندگان و تجار برای صادرات محصول ، دعوت از تجار و بازرگانان برای همکاری در امر فروش ، تشکیل یک تیم قدرتمند بازرگانی و فروش و ….

 

وضعیت واحد های فعال تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودرو

نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودرو

نمودار واردات و صادرات تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودرو در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید مایع شیشه شور و آب رادیاتور خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۷/۵ - (۷ امتیاز)