طرح تولید مایکروفر (مایکروویو)

ماکروویو یا مایکروویو، دستگاهی است که برای پخت یا گرم کردن غذا فقط به المنت تابشی و گرمکن با اشعه لیزر (امواج مایکرو) مجهز می‌باشد. این عملیات سبب ایجاد گرما و افزایش سرعت پخت غذا نیز می‌شود. بطور کلی ماکروویو دستگاهی است که فقط مجهز به گرمکن با اشعه (امواج ماکرو) و المنت تابشی از بالا می‌باشد.
نحوه‌ی کار ماکروویو به این صورت می‌باشد که با تاباندن ریز موج‌های الکترومغناطیسی موجب جنبش آب و مولکول‌های قطبی در غذا شده و این امر باعث تولید گرما و در نتیجه گرم شدن یا پخت غذا در مدت زمان کوتاهی می‌شود.
مواد غیر فلزی مانند پلاستیک و شیشه این امواج را عبور می‌دهند. مواد فلزی این امواج را منعکس می‌کنند و موادی که دارای آب هستند (مانند غذاها) این امواج را جذب می‌کنند. فرکانس امواج ذکر شده بین ۳۰۰ مگاهرتز تا چندین گیگاهرتز می‌باشد و برد این امواج بسیار کوتاه بوده، ولی میزان نفوذ آن‌ها بسیار بالا است و حتی از گرد و غبار هم عبور می‌کنند. امروزه دستگاه‌هایی که با عنوان ماکروویو عرضه می‌شوند علاوه بر لرزاننده‌ی امواج دارای چند المنت هستند که برای گریل و فر مورد استفاه قرار می‌گیرند و این دستگاه‌ها را با نام مایکروویو گریل دار می‌شناسند. طراحی مایکروویو‌ها به گونه‌ای است که این امواج با طول موج کوتاه را حبس کرده و زمانی که درب دستگاه بسته باشد و شما دستگاه را روشن نمایید ساطع می‌شوند.

تاریخچه مایکروویو

ماکروویو یکی از تکنولوژی‌های بسیار مهم در قرن ۲۱ است. وجود آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فرایند‌های آلاینده صنعتی باعث شده است که استفاده از منابع جدید انرژی که حداقل آلودگی را به همراه دارند، اهمیت زیادی پیدا کند. به همین دلیل در دو دهه اخیر، استفاده از انرژی اجاق ماکروویو به عنوان یک منبع گرمایشی به طور وسیعی گسترش یافته است.

مکانیزم کار ماکروویو

ماکروویو نوعی اجاق است که از طریق تابش الکترومغناطیسی ریزموج، مولکول‌های آب و دیگر مولکول‌های قطبیده موجود، غذا را به جنبش در می‌آورد. در ادامه به شرح دقیق‌تر این فرآیند پرداخته می‌شود.
مولکول‌ها هم مانند بقیه اجسام فرکانس طبیعی دارند. فرکانس طبیعی آن‌ها، فرکانس ارتعاش کاتوره‌ایست. با وجود اینکه فرکانس و انرژی امواج ماکروویو از امواج مرئی کمتر است، هنگامی که فرکانس آن‌ها در محدوده فرکانس طبیعی مولکول باشد می‌توانند دامنه حرکت مولکول‌های قطبی را بیش‌تر کنند و کمی به شدت نوسان مولکول‌ها اضافه کنند. این نوسان‌های کوچک، می‌توانند تبدیل به نوسان‌های بزرگ‌تر تبدیل شوند. در نتیجه این کار سبب می‌شود که در ماده غذایی گرما تولید شده و در نهایت غذا در مدت زمان کوتاهی پخته شود.
این امواج در صنعت برای تولید و پخت مواد غذایی استفاده می‌شوند. زمانی که این امواج با یک ماده برخورد می‌کنند، متناسب با ماهیت آن ماده ممکن است منعکس، جذب و یا منتشر شوند. به بیان واضح تر، مواد غیر فلزی همانند پلاستیک و شیشه این امواج را عبور می‌دهند. مواد فلزی این امواج را منعکس و موادی که دارای آب هستند (مانند غذاها) این امواج را جذب می‌کنند. فرکانس امواج استفاده شده در ماکروویو بین ۱ تا ۳۰۰ گیگا هرتز است. با وجود این که برد امواج ماکروویو بسیار کوتاه بوده، ولی میزان نفوذ آن‌ها بسیار بالاست و حتی از گرد و غبار نیز عبور می‌کنند.
امروزه دستگاه‌هایی که با عنوان ماکروویو عرضه می‌شوند، علاوه بر لرزاننده‌ی امواج دارای چند المنت هستند که برای گریل و فر مورد استفاه قرار می‌گیرند و این دستگاه‌ها را با نام ماکروویو گریل دار می‌شناسند. طراحی ماکروویو‌ها به گونه‌ای است که این امواج با طول موج کوتاه را محبوس کرده و زمانی که درب دستگاه بسته باشد و شما دستگاه را روشن نمایید ساطع می‌شوند.

مایکروفر

مایکروفر به دستگاهی می‌گویند که باعث می‌شود پخت غذا در یک محیط بسته و در دمایی یکنواخت به تمامی قسمت‌های غذا صورت می‌گیرد. ساده‌ترین مایکروفر‌ها با گاز کار کرده و کاربر می‌تواند دما را بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه‌ی سانتی گراد تنظیم نماید تا پخت تمامی قسمت‌های غذا به طور یکنواخت صورت بگیرد.
بطور کلی ماکروفر دستگاهی است که تمام قابلیت‌های یک ماکروویو را دارا می‌باشد و فقط چند نوع حرارت دهی نیز به آن اضافه شده مثل حرارت سه بعدی، کانوکشن و فن و گریل از پشت
تفاوت مایکروفر و ماکروویو در این است که مایکروویو مواد غذایی را با ساطع کردن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم درست می‌کند، ولی مایکروفر با داشتن المنت گرمایی غذا را در مدت زمانی نسبتا بیشتر از مایکروویو، ولی به طور کامل گرم می‌نماید و در اصطلاح غذا به طور کامل مغز پخت می‌شود.

مکانیزم کار مایکروفر

مایکروفر دستگاهی است که سبب می‌شود پخت غذا در یک محیط بسته و در دمایی یکنواخت به تمامی قسمت‌های غذا صورت پذیرد. ساده‌ترین مایکروفر‌ها با گاز کار کرده و کاربر می‌تواند دما را بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم نماید تا پخت تمامی قسمت‌های غذا به طور یکنواخت صورت پذیرد.

مــزایای مایکروفر

استفاده از مایکروفر برای پخت غذا در حفظ ویژگی‌های مغذی مواد غذایی موثر است. مواد معدنی و ویتامین‌ها در این روش پخت نسبت به دیگر روش‌های پخت و پز بیشتر حفظ می‌شوند چون در پخت با ماکروفر زمان کوتاه تری صرف گرما دیدن ماده غذایی می‌شود، پخت وپز در فضای بسته صورت می‌گیرد و آب یا لازم نیست یا به مقدار خیلی کم صرف می‌شود. همان طور که می‌دانید آب زیاد، گرما دیدن سطح و پخت بیش از حد، مواد مغذی غذا را از بین می‌برد.
مایکروفر برای یخ زدایی مواد غذایی منجمد مثل گوشت، مرغ یا سبزیجات مطلوب است که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و یکی از ایمن ترین روش‌های یخ زدایی است. مزیت دیگر پخت با مایکروفر حفظ عطر طبیعی غذاست که باعث می‌شود نمک یا شکر بیش از مقدار لازم به غذا افزوده نشو د. مایکروفر غذا را با رطوبت خودش می‌پزد بنابراین لازم نیست چربی اضافی یعنی کره یا روغن به آن افزوده شود.
مایکروفر غذا را در زمان کوتاه بدون افزودن آب یا چربی می‌پزد بنابراین ویتامین بیشتری در آن حفظ می‌شود و چربی موجود در آن کم می‌شود یا به کلی از بین می‌رود. از طرفی همه انرژی در مایکروفر صرف پخت و پز می‌شود و بر ای گرم کردن ظرف یا طبقات فر هدر نمی‌رود بنابراین مایکروفر وسیله‌ای سازگار با مصرف بهینه انرژی است و اگر مجبورید مقدار زیادی غذا آماده کنید یا فر معمولی تان کاملاً پر شده استفاده از مایکروفر به صرفه تر است.

معایب مایکروفر

طبخ غذا در فرهای مایکروویو کوتاه است و میکروب‌هایی که احتمالا در غذا وجود داشته کشته نمی‌شوند و برای سلامتی می‌تواند مضر باشد. طبق نظر مخالفان با استفاده از مایکرویو، امواج این دستگاه علاوه بر ضایعات موادغذایی، ممکن است به افراد نیز برخورد کرده و موجب ضایعاتی در بدن آنها شود. امواج کوتاه مایکروویو باعث پاره شدن و از هم پاشیدگی ذرات تشکیل‌دهنده مواد غذایی می‌شوند و ممکن است این مولکولهای تغییرشکل یافته، توسط بدن انسان ناشناخته بوده و در متابولیسم بدن شرکت نکنند، که این می‌تواند عاملی برای ایجاد سرطانهای مختلف باشد

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید مایکروفر (مایکروویو)

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک اجاق های ماکروویو خانگی ۲۹۳۰۵۱۲۳۴۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید مایکروفر (مایکروویو)

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی اجاق های ماکروویو خانگی ۸۵۱۶۵۰۰۰

مزیت ها و نقاط قوت تولید مایکروفر

ممنوعیت واردات لوازم خانگی
رقابت در بازار جهانی در صورت بالا بردن کیفیت محصولات

موانع و مشکلات تولید مایکروفر

واردات قاچاق مایکروفر
نوسانات قیمت مواد اولیه
بالا بودن رقابت در بازار هدف

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده مایکروفر

کشورهای عمده تولید کننده این محصول کره جنوبی، ژاپن، هندوستان، آلمان، و ایالات متحده و مصرف کنندگان عمده کشورهای آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و هندوستان میباشند.

وضعیت واحد های فعال تولید مایکروفر (مایکروویو)

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید مایکروفر (مایکروویو) در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید مایکروفر (مایکروویو)

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید مایکروفر (مایکروویو) در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات مایکروفر (مایکروویو)

نمودار واردات و صادرات مایکروفر (مایکروویو) در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید مایکروفر (مایکروویو)

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۸۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۳۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۸ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۵.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)