طرح تولید نخ دندان (4)

طرح تولید نخ دندان

نخ دندان، فیلامنت نازکی است که جهت برداشتن بقایای مواد غذایی که در بین دندانها و در بین دندان ها و لثه ها وجود دارد، استفاده میشود. در سال ۱۹۹۴ ،آمریکاییها در حدود بیش از ۲/۵ میلیون مایل نخ دندان استفاده کردند که این مقدار نخ معادل بیش از ۱۰۰ بار محیط زمین میباشد .علت استفاده از نخ دندان، کمک به برداشتن بقایای مواد غذایی، مواد چسبناک و مواد ژل مانندی است که بر روی دندانها و یا در میان آنها ایجاد میشود، میباشد. در صورت عدم برداشتن این مواد از روی دندان، پوسیدگی و در نهایت از بین رفتن به بار خواهد آمد. به همین دلیل توصیه شده است تا افراد بالغ و بچه های بالاتر از ۱۰ سال روزانه حداقل یک بار از نخ دندان استفاده نمایند. استفاده از نخ دندان سبب توقف فعالیت باکتری هایی میشود که باعث ایجاد بیماریهای لثه و دندان میگردد. نخ دندان معمولاً به شکل نخ و یا نوارهایی است که میتواند به مواد شیمیایی خاصی آغشته شود. در ضمن این نخ در طعم های مختلفی چون دارچین، نعنا و ساده تهیه میگردد. نوع نواری این نخها برای اشخاصی کاربرد دارد که فاصله بین دندانهای آنها نسبتاً زیاد است به. طور مثال این نخ مصرف زیادی در بین کودکان به علت بازبودن دندانهای آنها دارد. با کم شدن فاصله بین دندانها استفاده از نخهایی که نازکتر باشد، پیشنهاد میگردد. در برخی اوقات از ترکیبات چرب کننده جهت حرکت بهتر در دندان استفاده میشود. در مورد دندانهایی که به صورت کج و نامنظم هستند استفاده از این گونه نخ ها توصیه میشود.

مواد خام نخ دندان

نخ های دندان به طور معمول از یک یا دو پلیمر ساخته میشوند. الیاف نایلون و تفلون دو نوع عمده از الیاف نساجی هستند که در این خصوص استفاده میگردند. نایلون از خانواده پلی آمیدها بوده و تفلون نام تجاری پلیتترا فلوئورو اتیلن می باشد. مواد خام دیگر مورد استفاده در نخهای دندان موادی هستند که جهت پوشش دادن این نخها استفاده میگردد. این موارد شامل واکس (ها چرب کنندهها، طعم ) ها دهنده و مواد اولیه دیگری که براساس نظر شرکت سازنده به آن افزوده میشود.

قیمت تولید داخلی و جهانی نخ دندان

با توجه به اینکه قیمت نخ عادی این محصول وجود ندارد، قیمت یک بسته کامل ارائه می گردد با . بررسی های صورت گرفته و با توجه به تنوع محصولات قیمت هر بسته آن به طور متوسط از ۲۰۰۰۰ ریال تا ۵۰۰۰۰ ریال متغییر می باشد. قیمت خارجی این محصول نیز با توجه به تنوع موجود در محصولات و شرکتهای تولید کننده به طور متوسط در حدود ۱۵۰۰۰۰ریال به ازاء هر بسته ۵۰ متری می باشد.

کاربرد نخ دندان

نخ دندان پس از مسواک به عنوان مهمترین وسیله جهت تمییز نمودن دندانها مورد استفاده قرار می گیرد. از نخ به عنوان وسیله خارج کردن باقی مانده غذا از بین دندان استفاده می گردد. از آنجایی که با استفاده از مسواک امکان خارج کردن تمامی باقی مانده های غذایی از میان دندانها وجود ندارد، از این رو با استفاده از انواع مختلف این نخ، شیارهای بین دندانها خارج می گردد

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

امروزه توجه بشر به بهداشت دهان و دندان روز به روز افزایش می یابد. تولید محصولات پزشکی پیشرفته اعم از انواع مسواکها، خمیر دندانها و مایعات شستشویی همگی مؤید این موضوع می باشند. در این میان تولیدو مصرف نخ های دندان به عنوان یکی از وسایل مهم در بهداشت دهان و دندان، یکی از اهداف صنایع پزشکی می باشد. این بدین صورت است که آمار مصرف این محصول روز به روز افزایش یافته است و آموزش استفاده از نخ، یکی از اهداف مسئولین بهداشتی کشورها می باشد. از این رو تولید این محصول از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. امکان تولید محصولات متنوع و اعمال برخی اهداف پزشکی از طریق نخ دندان بر روی دندان، به عنوان یکی از راهکارهای پیشرفت در تولید و عرضه این محصول می باشد.

طرح تولید نخ دندان (3)

کشورهای عمده تولید کننده نخ دندان

چین
تایوان
آمریکا

وضعیت عرضه و تقاضا نخ دندان

در سالهای اخیر در کشور ما نیز توجه به تولید و استفاده از نخ دندان بیشتر شده است. هرساله آمار واردات این محصول به کشور رشد بسیار زیادی داشته است و این موضوع بیانگر توجه بیشتر افراد جامعه به این محصول و مصرف روز افزون آن می باشد اام. در بررسی های حاصله مشخص شد که تولید این محصول در کشور تنها منوط به تعداد ناچیزی از واحدهای تولیدی می باشد که تولید این واحد ها جهت نیاز کشور کافی نمی باشد. از این رو سرمایه گزاری در خصوص تولید بیشتر و تنوع بخشی به تولیدات صورت پذیرفته از اهمیت ویژه بر خوردار می باشد .

طرح-تولید-نخ-دندان-(6)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نخ دندان

۱. نخ دندان : ۲۴۲۴۴۱۲۴۰۲

وضعیت واحد های فعال تولید نخ دندان

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده نخ دندان در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید نخ دندان (1)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)