طرح تولید نوشابه هاي غير الکلي انرژي زا با قند مايع خرما (1)

طرح تولید نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما

نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما جایگاه بسیار خاصی در نزد جوامع برخی از کشور ها پیدا کرده است. مصرف این نوشابه ها همانند نوشابه های گاز دار معمولی عمومیت داشته و شیوه بسته بندی نیز مشابه نوشابه های گازدار است. نوشابه در لغت به معنای هر چیز نوشیدنی می باشد و در کاربرد عامیانه نوشابه عبارت است از یک نوشیدنی خنک معمولا شیرین است.

تاریخچه نوشابه

تاریخچه نوشابه سازی اساسا به زمانی باز می گردد که بشر علاوه بر مصرف آب آشامیدنی می توانست از افزودن موادی چون طعم دهنده ها و شیرین کننده ها به آب شربت های متعددی را تهیه کند . ایرانیها از ۲۵۰ سال پیش روشهائی برای حرارت دادن نیشکر و تهیه کارامل در خوزستان را ابداع کرده بودند و با رقیق کردن آن شربت هایی درست می کردند
که بیشتر مصارف درمانی داشت. نوشابه ها دارای حدود ۹۰ % آب می باشند و یک نوشابه با طعم خوب ضمن رفع عطش کمک به آشامیدن مایعات می کند از آنجائیکه آب موجود در نوشابه ها سالمترین آبهاست لذا مصرف نوشابه در مناطقی که دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد از نظر بهداشتی حائز اهمیت است. مصرف سرانه نوشابه در ایران ۴۸ لیتر در سال است که معادل ۱۴۴ بطری است. امروزه در سراسر دنیا صدها میلیارد دلار نوشابه گازدار به فروش می رسد و ده ها هزار کارخانه تولید نوشابه سازی وجود
دارد .

طرح تولید نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما (2)

کاربرد نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما

تولید نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما به عنوان آشامیدنی مورد استفاده قرار میگیرد که قندهای موجود در خرما بیشتر از نوع احیاء کننده آن یعنی فروکتوز و گلوکز است . این قندها در مقایسه باساکاروز (شکر معمولی) دارای مزایای نسبی بسیار خوبی می باشند که از جمله آنها می توان به بهداشتی و طبیعی بودن آنها و همچنین قدرت شیرین کنندگی بیشتر اشاره کرد . طبیعی بودن قندهای احیاء کننده، سبب جذب راحت آن توسط بدن و نبود عوارض جانبی مانند چاقی ، فشارخون، مشکلات قندی و دیابتی می باشد بنابراین با عنایت کامل به خصوصیات فوق الذکر از قند مایع خرما بعنوان ماده اولیه اصلی در تهیه نوشابه قند مایع خرما استفاده می نمایند.

قیمت تولید داخلی نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما

١- قیمت مواد اولیه مصرفی که یکی از مهمترین هزینه های متغیر تولید می باشد و نقش عمده ای را در تعیین قیمت تمام شده محصول دارد.
٢- منطقه جغرافیایی احداث واحد به خصوصاز لحاظ دسترسی به منابع تامین مواد اولیه و کانونهای مصرف محصول، هزینه های مربوط را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
٣- نوع تکنولوژی مورد استفاده از طریق تاثیر بر سرمایه گذاری ، کیفیت محصول تولیدی و میزان ضایعات و….بر قیمت فروش محصول موثر خواهد بود.
۴- هزینه نیروی انسانی مورد نیاز تاثیر مستقیم در هزینه های متغیر تولید و قیمت تمام شده محصول دارد.
۵- ظرفیت تولید واحد بر روی قیمت فروش محصول موثر است، به این ترتیب که افزایش ظرفیت تولید از طریق سرشکن نمودن هزینه های سربار باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می گردد.

طرح تولید نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما (3)

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

نوشابه انرژی زا با قند مایع خرما یک ماده غذایی بسیار غنی از کربوهیدراته میباشد که بعنوان یک ماده غذایی انرژی ساز به راحتی قابل هضم و جذب می باشد به لحاظ خصوصیات ذکر شده و موجود در این ماده غذایی و فرهنگ سازی مناسب و بیان اهمیت این کالا در مقایسه با کالاهای مشابه و مقایسه مضرات کالاهای جایگزین و محدودیت مصارف آنها به دلیل اثرات مخرب و جبران ناپذیر کالاهای مشابه ، این محصول را به یک محصول استراتژیک نموده و مصرف کنندگان جهانی و طرفداران خاص و ویژه ای را به خود اختصاص داده است.و از آنجا که ایران از بزرگ ترین تولید کنندگان خرما در دنیا به شمار می آید، این اعتقاد وجود دارد که این بخش از کشاورزی از توانایی بالفعل و بالقوه فراوانی برخوردار بوده و این استعداد در آن نهفته است که در صورت فراهم آمدن شرایط مناسب، توانایی قابل ملاحظه ای در عرضه به بازارهای ، جهانی داشته باشد . لازم به ذکر است که از حدود دو میلیون تن خرمای تولیدی در سال ١٣٨٩ حدود بالغ بر ١ میلیون تن خرما با درجات کیفی پایین محسوب می شود .

وضعیت عرضه و تقاضا نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما

یکی از موارد مصرف بسیار مناسب قند مایع خرمای تصفیه شده ، تولید نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما است . این نوشابه به وفور در کشورهای خارجی مصرف می گردد و قیمت آن در مقایسه با چند نوشابه معروف و همچنین نوشابه های معمولی گازدار قابل توجه است و در کشور ایران تولید نوشابه با قند مایع خرما وجود ندارد ولی در صورت ایجاد واحد تولیدی پیش بینی بازار مناسبی برای آن می گردد .

طرح تولید نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما (4)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما

۱. نوشابه گازدار انرژی زا : ۱۵۵۴۵۱۲۳۶۲

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)