طرح تولید هندپیس دندانپزشکی

دریل یا هندپیس دندانپزشکی یک ابزار مکانیکی دستی است که برای انجام انواع روش های معمول دندانپزشکی از جمله از بین بردن پوسیدگی، پولیش و تغییر پروتزها مورد استفاده قرار می گیرد. این هندپیس از اجزای مکانیکی داخلی تشکیل شده است که نیرو ی چرخشی را آغاز می کند و قدرت لازم را برای ابزار آلات برش که معمولاً دنده دندان ها هستند، فراهم می کند. نوع دستگاه مورد استفاده از نظر بالینی بسته به عملکرد مورد نیاز که توسط روش دندان پزشکی تعیین می شود، متفاوت خواهد بود. که معمولا یک منبع نور و سیستم پاشش آب خنک کننده نیز در قطعات خاصی از آن قرار گیرد. این باعث بهبود دید، دقت و موفقیت کلی رویه می شود.

انواع هندپیس دندانپزشکی یکی از پر کاربرد ترین ابزاری است که در مراحل مختلف جراحی های دندانپزشکی نقش مهمی ایفا می کند. در تراش و کورتاڗ استخوان ، برش و تقسیم بندی دندانها برای کشیدن، بریدن استخوانها در جراحی دهان، جراحی های فک و صورت و جراحی های پریودنتال، انواع هندپیس جراحی دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرند.
علاوه بر تجارت سنتی، امروزه با پیشرفت اینترنت و افزایش کاربران آن تجارت کالاهای مختلف از جمله تجهیزات دندانپزشکی نیز توسط اینترنت رواج یافته است، لذا می توان برای تجارت اینترنتی انواع هندپیس جراحی دندانپزشکی از این طریق اقدام نمود.

تاریخچه هندپیس های دندانپزشکی

تمدن دره اندوس (Indus Valley) شواهدی از عمل دندانپزشکی در حدود ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد داشته است. این نخستین شکل دندان پزشکی شامل درمان اختلالات مربوط به دندان با مته های کمانی است که توسط صنعتگران ماهر انجام گرفته است. بازسازی این شکل کهن دندان پزشکی نشان داد که روش های مورد استفاده قابل اعتماد و مؤثر است. حفره هایی با عمق ۳.۵ میلی متر با شیارهای متحدالمرکز نشان دهنده استفاده از ابزار مته است. سن دندان ها ۹۰۰۰ سال تخمین زده شده است. در زمانهای بعدی از مته دستی مکانیکی استفاده می شد. مانند اکثر دریل های دستی ، سرعت آنها کاملاً کند بود و سرعت آنها تا ۱۵ دور در دقیقه بود. در سال ۱۸۶۴ ، جورج فلوس هارینگتون ، دندانپزشک انگلیسی ، یک دریل دندانپزشکی با ساعت را بنام ارواد اختراع کرد. دستگاه بسیار سریعتر از دریل های قبلی بود ، اما همچنین بسیار پر سر و صدا بود. در سال ۱۸۶۸ ، جورج اف. گرین ، دندانپزشک آمریکایی ، مته دندانپزشکی پنوماتیکی تولید کرد که دارای مفاصل پدال بود. جیمز بی موریسون در سال ۱۸۷۱ یک دریل برقی با پدال طراحی کرد.اولین مته برقی دندان پزشکی در سال ۱۸۷۵ توسط گرین اختراع شد ، توسعه ای که باعث تحول در دندان پزشکی شد. تا سال ۱۹۱۴ ، مته های دندانپزشکی برقی می توانند به سرعت های ۳۰۰۰ دور در دقیقه برسند. موج دوم توسعه سریع در دهه ۵۰ و ۶۰ رخ داد ، از جمله توسعه مته توربین هوایی.با شروع دهه ۱۹۹۰ ، تعدادی از گزینه های دیگر برای مته های دوار معمولی دوار به وجود آمده است. این ها شامل سیستم های لیزر فرسایش و دستگاه های ساینده هوا (در واقع بلستر ماساتور مینیاتوری) یا درمان های دندانپزشکی با اوزون است.

هندپیس های سرعت بالا

هندپیس های پر سرعت با سرعت بیش از ۱۸۰،۰۰۰ دور در دقیقه کار می کنند. آنها بسته به مکانیسم های مخصوصشان از نظر فنی در توربین هوایی و افزایش سرعت طبقه بندی می شوند. با این حال ، در شرایط مشابه ، هندپیس های توربین هوا اغلب با نام “سرعت بالا” نیز شناخته می شوند.

مکانیسم ها
قدرت

این توربین با فشار هوای فشرده شده در حدود ۳۵ پوند در هر اینچ مربع (۲،۴ پوند) ، که از مرکز ابزار عبور می کند و یک آسیاب بادی در سر قطعه هندپیچ می چرخد ، نیرو می گیرد. مرکز آسیاب بادی (chuck) توسط محفظه یاتاقان احاطه شده است، که یک میله اصطکاک را به طور محکم و مرکزی در داخل ساز نگه می دارد.

خنک کننده

اصطکاک تولید شده توسط سرعت بالا باعث ایجاد گرمای قابل توجهی در آبراه ها می شود. بنابراین داشتن قطعات خنک کننده با آب بسیار مهمی است که دارای سیستم خنک کننده ای در آب باشند.

روشنایی

بسیاری از هندپیس های مدرن اکنون در نزدیکی منافذ نور کم نور هستند. نور به سطح برش هدایت می شود تا به دید در حین عمل کمک کند.هندپیس های قدیمی از سیستم لامپ های هالوژن و میله های فیبر نوری استفاده می کردند اما این روش پردازش نور مشکلات زیادی را شامل می شد. مشکلاتی از قبیل این که: لامپ های هالوژن با گذشت زمان خراب می شوند و جایگزین کردن آن ها هزینه ی زیادی را به جا می گذارد و میله های فیبر نوری در صورت ریزش و خراب شدن در طول تکرار چرخه اتوکلاو می شکستند.هندپیس های مدرن امروزه از سیستم های LED استفاده می کنند. مزایای استفاده از LED ها شامل عمر طولانی تر ، نور شدیدتر و تولید حداقل حرارت است.

هندپیس های افزاینده ی سرعت

موتورهای برقی نمی توانند به سرعت توربین های هوایی بچرخند. برای تغذیه یک هندپیس با سرعت بالا و یا برای افزایش سرعت یک موتور الکتریکی ، اغلب به چرخ دنده هایی با نسبت ۱: ۵ نیاز است. به همین دلیل ، هندپیس های برقی نیز به عنوان هندپیس های افزایش سرعت نامیده می شوند و با سرعت بیش از ۱۸۰،۰۰۰ دور در دقیقه کار می کنند.

افزایش سرعت دستی توسط موتور الکتریکی هدایت می شود که به عنوان میکروموتور نیز شناخته می شود.
توان مورد نیاز در دستگیره توسط میکروموتور تأمین می شود.
در داخل جعبه دنده لوازم جانبی داخلی است که به اجزای اصطکاک می تواند با سرعت و گشتاور ثابت بچرخد.
بنابراین برق توسط میکروموتور و تجهیزات داخلی تأمین می شود.

گشتاور

گشتاور توانایی چرخش و برش مداوم فرز و مته حتی در هنگام اعمال فشار است. با افزایش سرعت یک دستگیره گشتاور آن متعاقباً کاهش می یابد (دستگیره های دارای سرعت آهسته گشتاور بالایی دارند ، در حالی که قطعات دستی با سرعت بالا مانند سیستم توربین هوا گشتاور کم دارند).سرعت در حالت آزاد هندپیس با سرعت ۱: ۵ برابر با سرعت برش آن است ، بنابراین ۴۰،۰۰۰ سرعت موتور x5 = 200،۰۰۰ دور در دقیقه سرعت دنده است.موتورهای الکتریکی سرعت ۲۰۰۰۰۰ دور در دقیقه را حفظ می کند و قدرت مداوم را فراهم می کند تا گشتاور حفظ شود.

تفاوت هندپیس های سرعت بالا و افزاینده ی سرعت

سرعت بالا افزاینده سرعت
نوع مته ی مورد استفاده اصطکاک گیر اصطکاک گیر
منبع قدرت هوای فشرده میکرو موتور الکتریکی
گشتاور متغیر ثابت
حرکت مته چرخش و پکینگ فقط چرخش
تعادل معمولا ثابت و خنثی Motor end heavy

هندپیس های سرعت آهسته

هندپیس های دندانپزشکی با سرعت آهسته با سرعت بسیار کندتری از این دستگیره ها با سرعت بالا و افزایش سرعت کار می کنند و معمولاً به جای توربین های هوایی توسط موتورهای پره چرخشی هدایت می شوند. آنها با سرعتی بین ۶۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دور در دقیقه کار می کنند. گیربکس داخلی بسیار شبیه به یک هندپیس با سرعت بالا است. تفاوت اصلی این دو در این است که سرعت آهسته دارای سرعت دنده داخلی است و در عوض از یک میله گیر اصطکاک استفاده می کنند.عموماً برای اقدامات جراحی مانند از بین بردن پوسیدگی دندان یا برای صیقل دادن مینا یا مواد ترمیمی مورد استفاده قرار می گیرد. هندپیس های دندانپزشکی سرعت آهسته به طور کلی برای تنظیم اضافی دهانی و پرداخت آکریلیک و فلزات نشان داده شده است.

هندپیس های کاهش سرعت

این نوع از هندپیس ها به منظور کار در سرعت های پایین تر طراحی و ساخته شده اند و در این مواقع کاربرد دارندنشانه های اصلی استفاده شامل آماده سازی کانال اندودنتیک ، قرار دادن ایمپلنت و پیشگیری از آن است.

کانال های اندودنتیک با استفاده از یک فایل چرخش آهسته تهیه می شوند. ضروری است که گشتاور به منظور جلوگیری از جداسازی پرونده اندودنتیک در حین استفاده کنترل شود.

قرار دادن ایمپلنت : به منظور جلوگیری از صدمه رساندن گرما به استخوان در حین قرار دادن ایمپلنت از کاهش هندزفل استفاده می شود.
Prophylaxis با استفاده از کاهش سرعت گیربکس به سرعت مطمئنی می رسد تا گرمای کمتری تولید شود و در نتیجه با انتقال گرما خطر آسیب پالپ کمتر می شود.

فرز یا مته ی هندپیس های دندانپزشکی

فرز دندانپزشکی نوعی مته است که در یک هندپیس مورد استفاده قرار می گیرد. فرزها معمولاً از کاربید تنگستن یا الماس ساخته می شوند و دارای سه قسمت اصلی بدنه، سر و قسمت میانه است.سر بعضی ازفرز/مته ها (مانند فرزهای کاربید تنگستن) حاوی تیغه هایی است که مواد را حذف می کنند. این تیغه ها ممکن است در زوایای مختلف قرار بگیرند تا بتوانند خاصیت دفن را تغییر دهند. زاویه های ضخیم تر زاویه ضایعات منفی ایجاد می کند که باعث افزایش استحکام و ماندگاری آستر می شود. زاویه های حاد تر زاویه ای مثبت به وجود می آورد که دارای تیغه ای واضح تر است اما سریعتر کسل می شود. سر دیگر بربرهای متداول دیگر در یک ریز ریز پوشیده شده است که عملکرد برش مشابهی با تیغه ها دارد (به عنوان مثال آبراه های الماس با سرعت بالا).اشکال مختلفی از این مته ها وجود دارد که شامل مخروط گرد ، وارونه ، شکاف مستقیم ، شکاف مخروطی ، و مته ی به شکل گلابی است. برای افزایش راندمان برش ، برش های اضافی در میان پره های بربرس افزوده می شود ، اما با ظهور هندپیس های پر سرعت، مزیت آن ها به حداقل رسیده است. این برش های اضافی را crosscuts می نامند.با توجه به طیف گسترده ای ازمته های مختلف ، از سیستم های شماره گذاری برای طبقه بندی مته ها استفاده می شود و شامل یک سیستم شماره گذاری ایالات متحده و یک سیستم شماره گذاری است که توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

نگهداری هندپیس های دندانپزشکی

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت در طی برش های موفقیت آمیز ، این دستگاه پس از هر بار استفاده باید ضد عفونی شود. با توجه به ساختار مکانیکی دستگاه ، این کار را نباید با مواد ضد عفونی کننده الکلی انجام داد ، زیرا این امر باعث از بین رفتن روان کننده ها می شود. در عوض باید بعد از جدا کردن مته ، در یک اتوکلاو انجام شود ، دستگاه را با آب بشویید و روغن کاری کنید. کلاس های اداره غذا و داروی ایالات متحده به عنوان “دستگاه های یکبار مصرف” ، گرچه می توانند با روشهای مناسب استریل شوند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید هندپیس دندانپزشکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک هندپیس دندانپزشکی :  ۳۳۱۱۴۱۲۷۹۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید هندپیس دندانپزشکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه هندپیس دندانپزشکی : ۹۰۱۸۴۹۹۰

وضعیت واحد های فعال تولید هندپیس دندانپزشکی

نمودار واحدهای فعال تولید هندپیس دندانپزشکی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

وضعیت واردات و صادرات هندپیس دندانپزشکی

نمودار وضعیت واردات و صادرات هندپیس دندانپزشکی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

قیمت انواع هندپیس

قیمت انواع هندپیس جراحی دندانپزشکی تابع عواملی است که از جمله آنها می توان به نوع و میزان چرخش، نوع سیستم آب، وجود سیستم هد کلین، نوع و اندازه فرز، قابلیت نسب روی ایرموتور و میکرو موتور، میزان سرعت، قطر فرز، نوع طراحی هندپیس، میزان صدا و لرزش نام برد.
یکی از ساده ترین راه های تهیه این نوع هندپیس مراجعه به اینترنت است که می توان هندپیس جراحی دندانپزشکی را از این طریق با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کرد.

نحوه سفارش هندپیس جراحی دندانپزشکی

سفارش هندپیس جراحی دندانپزشکی به چه صورت هایی امکان دارد؟ کیفیت انواع هندپیس جراحی دندانپزشکی تابع چه فاکتورهایی است؟
هندپیس های جراحی دندانپزشکی در جراحی های مختلف دندانپزشکی نقش های مهمی را به عهده دارند و کیفیت آنها که از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به تعدادی از عوامل مؤثر بر کیفیت آنها اشاره می شود.
نوع و میزاش چرخش، نوع سیستم آب، وجود سیستم هد کلین، نوع و اندازه فرز، قابلیت نسب روی انواع ایرموتور و میکروموتور، میزان سرعت، قطر فرز، نوع طراحی هندپیس، میزان صدا و لرزش، و دارا بودن قابلیت اتوکلاو از جمله فاکتورهای موثر بر کیفیت هندپیس است و البته برند و کشور تولید کننده نیز اهمیت ویژه ای دارند.
به آسانی و صرف زمانی کوتاه میتوان هندپیس جراحی با کیفیت را با قیمت مناسب و با اطمینان خاطر، از طریق اینترنت سفارش داده وتهیه نمود.

تجارت اینترنتی هندپیس دندانپزشکی

تجارت اینترنتی هندپیس دندانپزشکی چه برتری هایی بر تجارت سنتی دارد؟ آیا می توان از طریق اینترنت هندپیس دندانپزشکی با کیفیت را با اطمینان خاطر تهیه کرد؟
یکی از مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی انواع هندپیس دندانپزشکی است که در درمانهای مختلف دندانپزشکی نقش های مؤثری ایفا می کنند. این دسته از تجهیزات از دسته ابزارهای چرخنده دندانپزشکی هستند که به دو دسته تقسیم می شوند توربین ها که هندپیس های پرسرعت هستند و موتورها که نوع کم سرعت ابزار چرخنده هستند و انواع آنگل و هندپیس نقش رابط مکانیکی بین موتور و فرز را بازی میکنند.
امروزه با رواج استفاده از اینترنت وافزایش تعداد کاربران تجارت اینترنتی انواع کالاها از جمله تجهیزات دندانپزشکی به این طریق انجام می پذیرد، مزایای این روش نسبت به تجارت سنتی در سهولت و صرفه جویی در زمان می باشد. لذا با اطمینان خاطر از کیفیت و قیمت می توان به تجارت اینترنتی انواع هندپیس دندانپزشکی با کیفیت اقدام نمود چرا که کیفیت بالا و قیمت مناسب تضمین کننده اعتبار این نوع تجارت می باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید هندپیس دندانپزشکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰ هزار دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)