طرح تولید واشر شیر پروانه ای

واشر شیر پروانه ای از جمله قطعات لاستیکی محسوب می شود که کاربرد آن در آب بندی شیرهای پروانه ای می باشد. شیرهای پروانه ای از دسته شیرهای کنترل در صنعت به شمار می رود که وظیفه آن به کنترل درآوردن میزان جریان سیالات در خطوط لوله است. از این نوع شیر جهت قطع و وصل جریان در بخش های مختلف خط لوله استفاده می شود. اما آنچه که در این سیستم بسیار حائز اهمیت است، جلوگیری از نشت سیال از قسمت نصب شیر می باشد. به همین جهت واشرهای شیر پروانه ای با آب بندی در بخش های مختلف این شیر مانع از بروز نشتی در آن می شود.

عوامل تاثیرگذار در طراحی ساختار واشر پروانه ای

عوامل مختلفی در طراحی ساختار این نوع واشرها نأثیرگذار است. عواملی نظیر ابعاد و سایز شیر، تجهیزات متصل به آن، خواص سیال جاری و … . محل نصب واشرهای شیر پروانه ای در این دسته از شیرهای صنعتی، در بخش داخلی حلقه شیر پروانه ای، درست در بخش اتصال شیر به حلقه اصلی می باشد.

کاربرر واشر پروانه ای

آب بندی نمودن شیر و دیگر تجهیزات
آب بندی نمودن پره شیر با قست بدنه
آب بندی شیر با قسمت شفت
اتصال بخش های مختلف به یکدیگر و ایجاد یکپارچگی

ساختار واشر شیر پروانه ای

مواد اولیه که در ساخت واشرهای شیر پروانه ای مورد استفاده قرار می گیرد از جمله مواد لاستیکی است که عبارتند از:
بوتادین اکریلنیتریل هیدروژن (HNBR)
نیتریل (NBR)
سیلیکون (Silicon)
وایتون (Viton)
اتیلن پروپیلن داین مونومر (EPDM)
استایرن بوتادین (SBR)

ویژگی ها و موارد استفاده واشر شیر پروانه ای

از جمله موارد استفاده شیر و واشر پروانه ای در بخش های صنعتی عبارت است از:

کاربرد در پالایشگاه ها و خطوط انتقالی نفت و گاز
استفاده در صنایع غذائی
استفاده در تصفیه خانه ها و …

همچنین از ویژگی های این نوع واشر در شیرهای پروانه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود

وزن سبک و کاربرد آسان
مقاومت در برابر سایش و خوردگی
مقاومت در برابر حرارت و فشار
مقاومت در برابر کشش و یا ضربه
مقاومت در برابر مواد شیمیایی

کاربرد شیر پروانه ای در صنعت

مزایای مهم شیر پروانه ای و واشر شیر پروانه ای در صنعت، استفاده از آن ها را برای نصب در خطوط لوله افزایش داده است؛ قیمت مناسب، وزن سبک، کاربری آسان و مقاومت بالا، مهم ترین مزایای این تجهیزات هستند. از واشر شیر پروانه ای برای نصب شیر کنترل در صنایع پالایشگاهی، صنایع غذایی، مواد شیمیایی، تصفیه خانه ها و خطوط انتقال نفت و گاز استفاده می شود.در طراحی این واشرها می بایست نکات مختلفی از قبیل انتخاب صحیح پایه کائوجو، خواص مکانیکی آمیزه ، ابعاد واشر ، سایز شیر ، شرایط آب بندی پره شیر با بدنه و آب بندی شیر با خطوط و تجهییزات متصل به آن را مد نظر قرار داد.

  انواع شیر پروانه ای در ابعاد و سایزهای مختلف و طبق استانداردهای صنعتی تولید می شوند؛ طبیعتاً واشر شیر پروانه ای نیز متناسب با اندازه های استاندارد این شیرهای کنترل، طراحی و تولید می شوند. واشرهای این مدل شیرها درست در قسمت داخلی حلقه شیر پروانه ای، دقیقاً محلی که شیر به حلقه اصلی محکم می گردد، قرار می گیرند.در تولید واشر شیر پروانه ای ( سیت آب بندی ) از کائوچوهای مختلف مانند SBR ,NBR , HNBR , EPDM , Silicon , Viton و در صورت نیاز از سایر پایه های پلیمری استفاده میشود .

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)