طرح تولید و بسته بندی لیمو عمانی

لیمو عمانی (به لاتین: Citrus aurantifulia) میوهٔ خشک‌شده‌ای است که به‌عنوان چاشنی در غذاهای خاورمیانه‌ای خصوصاً ایرانی استفاده می‌شود. لیمو عمانی تازه رنگ خردلی دارد و بسیار ترش است، به‌طوری‌که تازه‌اش را معمولاً نمی‌توان به‌تنهایی مصرف کرد؛ بنابراین آن را در آفتاب خشک می‌کنند تا داخل آن به رنگ سیاه درآید. رنگ پوستهٔ خارجی آن از زرد قهوه‌ای تا سیاه بوده و آن را به‌صورت چاشنی در غذا مورد استفاده قرار می‌دهند. لیمو عمانی به‌صورت گرد کوبیده‌شده یا درسته عرضه می‌شود.
لیمو عمانی همان لیمو ترش معمولی خشک شده است. اما شهرت آن به اسم لیمو ” عمانی ” به دلیل این است که شهر عمان پایتخت کشور اردن معروف‌ترین نوع لیمو را دارد.
لیمو عمانی نیز مانند سایر مرکبات سرشار از ویتامین C است و بنابراین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. این ماده غذایی خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی نیز دارد و همچنین به کاهش فشار خون نیز کمک میکند. کسانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند خوب است علاوه بر استفاده از لیمو عمانی در غذاهای خود مخلوط دمنوش لیمو عمانی و گلگاوزبان را نیز امتحان کنند. کسانی که فشار خون ندارند نیز میتوانند این دمنوش را همراه با عسل یا نبات میل کنند.
یکی دیگر از خواص لیمو عمانی در غذا این است که این لیمو به دلیل داشتن ویتامین C باعث جذب بیشتر آهن موجود در غذا میشود. همچنین درباره لیمو عمانی گفته شده که این ماده غذایی منبع غنیای از کلسیم و پتاسیم است و خاصیت ضدنفخ، اشتهاآور و صفرازدا نیز دارد.
لیمو عمانی پس از تولید و برداشت، خشک می شود. لیمو خشک عمانی به صورت بسته بندی و یا فله وارد بازار می شود.
لیمو عمانی همچون دیگر مرکبات طعم ترش دارد ولی فاقد ته‌مزه شیرین در لیموهای تازه است. همچنین به‌دلیل عمل تخمیر انجام شده کمی تلخی در مزه آن احساس می‌شود.
یکی از ملاک های بسته بندی لیمو عمانی بر اساس کیفیت و مرغوبیت این محصول است. همیشه محصولات درجه یک با هم بسته بندی می شود و قیمت بالاتری نسبت به کیفیت های پایین تر لیمو عمانی را دارا هستند.
از دیگر ملاک های بسته بندی برتر لیمو عمانی می ‌توان به اندازه و درشتی آن اشاره کرد، همیشه بسته بندی شرکت های خوب و معتبر لیمو های هم اندازه را در یک گروه قرار می‌ دهند.
همچنین شرکت های تولید و بسته بندی سعی می‌کنند از بهترین بسته بندی روز دنیا برای عرضه این محصول استفاده کنند. هر چه بسته بندی ها دارای کیفیت عالی باشد، ماندگاری این محصول نیز در بازار فروش لیمو عمانی فراوان خواهد بود.

قطعات استفاده شده در ساختمان دستگاه بسته بندی لیمو
الکتروموتور

الکتروموتور از اساسی ترین قطعات الکترومکانیکی دستگاه های بسته بندی می باشد که وظیفه تامین انرژی جنبشی سیستم را بر عهده دارد. این دستگاه با گرفتن انرژی الکتریکی از منبع آن را به انرژی حرکتی مورد نیاز سایر تجهیزات سیستم تبدیل می کند.

نوار نقاله

نوار نقاله به دستگاهی گفته می شود که وظیفه حمل و انتقال کالا، محصولات و بسته های مختلف را با استفاده از تعدادی صفحه متحرک بر عهده دارد. در دستگاه بسته بندی لیمو عمانی هیمورا نوار نقاله وظیفه به حرکت در آوردن لیمو را در طول سیستم بر عهده دارد.

فک حرارتی

فک های حرارتی آخرین وسیله تعبیه شده بر روی دستگاه های بسته بندی می باشند که وظیفه برش بسته های تک عددی لیمو را بر اساس برنامه ای تعریف شده بر روی سیستم بر عهده دارند.

کنترل پنل

سیستم کنترل این دستگاه به منظور کنترل عملکرد های سیستم بر روی این دستگاه نصب شده است. از این وسیله در دستگاه بسته بندی هیمورا به منظور کنترل سرعت نوار نقاله، فک و رول گیر استفاده شده است.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید و بسته بندی لیمو عمانی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک لیمو عمانی ۱۵۱۳۵۱۲۳۷۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید و بسته بندی لیمو عمانی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی مواد ضدعفونی کننده ها ۰۸۰۵۵۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید و بسته بندی لیمو عمانی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید و بسته بندی لیمو عمانی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تولید و بسته بندی لیمو عمانی

نمودار واردات و صادرات مواد و بسته بندی لیمو عمانی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید و بسته بندی لیمو عمانی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۴۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۹ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)