طرح تولید پودر گرافیت از زغال سنگ

پودر گرافیت یک ماده طبیعی یا سنتتیک است که با حرارت دادن کک پودری بالاتر از دمای گرافیت سازی با برخی تغییرات جزئی ایجاد می شود. پودر گرافیت اکثر اوقات از قراضه های گرافیت الکترودهای غیرقابل استفاده و تراشه های تراشکاری معمولاً پس از خرد شدن تهیه می شود. از انواع پودر گرافیت می توان به پودر گرافیت چرب ،طبیعی ، نقره ای ، پولکی، کم سولفور ، گرانوله و پر سولفور اشاره کرد.
پودر گرافیت شکلی از ماده طبیعی کربن است. این ماده معدنی بیشتر در سنگ های دگرگونی و آذرین یافت می شود . این پودر بسیار نرم است و وزن مخصوص آن بسیار پایین است. پودر گرافیت در برابر گرما بسیار مقاوم بوده و تقریبا در تماس با هر ماده دیگری بی اثر است.
این خصوصیات جذاب باعث می شود در طیف وسیعی از صنایع از جمله متالوژی، مواد روان کننده نسوز، در تولید شیشه و فولاد و همچنین در صنعت پزشکی ، هوافضا و هسته ای کاربرد فراوانی داشته باشد. گرافن موجود در گرافیت ،یک ماده طبیعی دارای خواص فیزیکی منحصر به فردی است که یکی از قویترین مواد شناخته شده است. قیمت خرید و فروش پودر گرافیت به کیفیت ، اندازه دانه ها و وزن بسته بندی آن وابسته است.
گرافیت یک کربن پلی مورف غیرشفاف و مات است که به رنگ نقره ای مایل به سیاه یافت می شود. براقیت آن از حالت فلزی کدر تر است. از آنجا که به فلز سرب شباهت زیادی دارد ، در اصطلاح عامیانه به عنوان سرب سیاه یا پلومباگو نیز شناخته می شود.
گرافیت اغلب به صورت پوسته یا لایه های بلوری در سنگهای دگرگونی مانند سنگ مرمر ، شیست و گنیس یافت می شود. گرافیت همچنین ممکن است در بسترهای شیل و ذغال سنگ غنی از مواد آلی یافت شود. در این موارد ، گرافیت احتمالاً ناشی از احتباس گیاهان و حیوانات مرده در لایه های رسوبی می باشد. گرافیت در شهاب سنگ ها نیز وجود دارد.
نام گرافیت برگرفته از واژه یونانی graphein به معنی نوشتن است که اشاره به رد سیاه رنگی دارد که روی کاغذ از آن به جا می‌ماند. گرافیت مات و خاکستری تیره تا سیاه است. به شکل بلورهای شش وجهی، ورقه‌های انعطاف پذیر، پوسته پوسته یا توده‌های بزرگ تشکیل می‌شود. ساختار آن می‌تواند به شکل خاک، دانه دانه یا فشرده باشد.
نوعی از گرافیت از دگرگونی رگه‌های نازک زغال سنگ شکل می‌گیرد. مواد اصلی ارگانیک موجود در زغال سنگ شامل کربن، اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن و گوگرد هستند. گرمای ناشی از دگرگونی، مولکول‌های ارگانیک زغال سنگ را از بین می‌برد و اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن و گوگرد موجود در آن را تبخیر می‌کند. چیزی که باقی می‌ماند کربن تقریباً خالصی است که به شکل گرافیت معدنی متبلور می‌شود. این گرافیت در رگه‌های
باریکی تشکیل می‌شود که به لایه اصلی زغال سنگ ارتباط دارند. این ماده پس از استخراج گرافیت بی شکل نامیده می‌شود. کاربرد واژه بی شکل در واقع نادرست است، چون این نوع گرافیت دارای ساختار بلوری است. این ماده وقتی که از معدن بیرون آورده می‌شود ظاهری شبیه به کلوخه‌های زغال سنگ دارد، ولی بدون نوارهای تیره و روشن است.
گرافیت در شرایط جوی پایدار است اما ترکیباتی مانند الماس می‌تواند تحت فشار و دمای مشخصی به گرافیت تبدیل شود. لازم است بدانید که الماس و گرافیت از کربنی تشکیل شده‌اند که از بقایای موجودات زنده بدست آمده است. کربن باقیمانده از موجودات زنده به ذغال‌سنگ تبدیل می‌شود.

پیدایش و تولید گرافیت

گرافیت در سال ۱۷۸۹ توسط شیمیدان و معدن شناس آلمانی ورنر نامگذاری شده است ، که از کلمه یونانی graphein (نوشتن)گرفته شده است. بنابراین این نام نشان دهنده استفاده اولیه از گرافیت به عنوان ماده ای است که برای تولید مداد برای نوشتن استفاده شده است.
گرافیت به طور طبیعی روی زمین وجود دارد اما می تواند به صورت مصنوعی نیز تولید شود. گرافیت طبیعی هم در لایه های زیر زمین و هم در بالای سطح زمین عمدتا در چین ، هند ، برزیل ، مکزیک و اوکراین استخراج می شود . از طرف دیگر ، فرایند تولید گرافیت مصنوعی بسیار پیچیده است اما در عین حال امکان اصلاح خصوصیات گرافیت را به دلخواه را به ما می دهد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پودر گرافیت

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک پودر گرافیت از ضایعات گرافیتی ۳۷۲۰۴۱۲۳۴۵
کد آیسیک گرافیت ۱۴۲۹۴۱۲۳۱۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پودر گرافیت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرگی گرافیت ۲۵۰۴۹۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید پودر گرافیت

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پودر گرافیت در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات پودر گرافیت

نمودار واردات و صادرات پودر گرافیت در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید پودر گرافیت از زغال سنگ

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۷۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۲ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)