طرح احداث و راه اندازی گیم نت

مرکز بازی لن (به انگلیسی: LAN gaming center) یا مرکز بازی (به انگلیسی: Game center) که در ایران به آن گیم نت و کلوب بازی گفته می‌شود، مکانی است که اشخاص می‌توانند از رایانه‌ها یا کنسول‌های بازی ویدئویی که به یکدیگر از طریق شبکه محلی (لن/LAN) متصل شده‌اند، برای انجام بازی ویدئویی تک‌نفره یا بازی ویدئویی چندنفره استفاده کنند.
در این مراکز هزینه استفاده از رایانه‌ها یا کنسول‌های بازی ویدئویی برحسب دقیقه یا ساعت محاسبه می‌شود، گاهی اوقات اشخاص می توانند دسترسی بدون حساب برای یک روز، یک ماه یا بیشتر با یک بلیط داشته باشند.
مراکز بازی لن در اندازه‌ها و دکوراسیون گوناگون، از بسیار کوچک (۶~۸ رایانه)، تا بسیار بزرگ (۴۰۰+ رایانه) وجود دارند که بیشترشان رایانه‌هایی با سخت افزار رده بالا که برای بازی ساخته شده‌اند را دارند. همچنین بعضی مراکز بازی لن تعدادی از رویدادهای ویژه مانند تورنمنت و لن پارتی را هم میزبانی می‌کنند، برخی در طول شب هم باز هستند.
راه اندازی گیم نت برای کارآفرینانی که به فکر راه اندازی کسب و کاری مستقل و سرگرم کننده هستند، فکر بهینه ای می باشد. مخصوصا در فصل تابستان که بچه ها بیشتر از قبل به سراغ این مراکز خواهند رفت، راه اندازی گیم نت فکری بسیار عالی برای ایجاد شغلی است که با این گروه سنی سروکار دارد. اگر کارآفرین خودش هم یک گیمر حرفه ای باشد، بیشتر از بقیه حال گیمرها را درک خواهد نمود که آنها نیاز به گذراندن وقت زیادی در این محیط ها دارند. امروزه صنعت گیم به یک صنعت پر از سود مبدل شده، که تعداد گیمرهای آن روزانه زیاد می شود. پس این شغل بهترین فرصت است تا با پیشرفت تکنولوژی، سود خوبی نمایید.

تاریخچه ای از گیم نت

وقتی گیم نت ها در اوایل دهه ۸۰ سر زبان ها افتاد باید می فهمیدیم که به جز بازی خوب و جدید و قیمت مناسب عوامل دیگه ای هم برای داشتن گیم نت موفق وجود داره که اتفاقا مهم تر از عوامل مذکور هستند که به طور مثال ایده های جذاب ، برخورد شایسته و قسمت مهم هر گیم نت یعنی نحوه محاسبات و مخارج آن را شامل می شود. نرم افزار مدیریت گیم نت شاید اون کلید طلایی یا راز موفقیتیه که شاید کمتر توجهی بهش میشه ولی تجربه چیز دیگری رو نشان داده است.
کنسول های آتاری در دهه ۶۰ به عنوان اولین دسته از پلتفرم های بازی ویدئویی وارد کشور شدند. ورود نسل های بعدی و پیشرفته تر کنسول ها از جمله سگا و پلی استیشن و همه گیر شدن رایانه های شخصی در اواخر دهه ۷۰باعث شد این شکل جدید سرگرمی در بین مردم و به خصوص جوان ها جا بیوفتد. این روند در ده سال گذشته با ورود نسل سوم و چهارم کنسول های بازی با امکان اتصال به شبکه به بازار، رواج بازی های مالتی پلیر و البته گوشی های هوشمند، بیشتر و بازی های کامپیوتری مبدل به جزء لاینفک از زندگی روزمره جوانان و نوجوانان شد. در اواسط دهه ۷۰ کامپیوتر ها از حالت کالای اداری و لوکس خارج شدند و به خانه ها راه پیدا کردند. یکی از اصلی ترین کاربرد رایانه ها بعد از همه گیر شدن، نصب و اجرای بازی های ویدیویی بود که البته در آن زمان تعداد این دسته از بازی ها بسیار محدود بود. این روند باعث ایده برای راه اندازی گیم نت در شهر های بزرگ شد.
در گیم نت ها، افراد این امکان را داشتن که برای اولین بار در کنار و یا مقابل هم بازی کنند. کامپیوتر ها در گیمنت ها به صورت شبکه به هم وصل بودند که شرایط بازی دونفره و یا حتی گروهی را فراهم میکرد و این به معنی هیجان بیشتر بود. در سال های اولیه دهه ۸۰ تعداد زیادی گیم نت در سرتاسر کشور تاسیس و با استقبال خوبی هم مواجه شد. همین امر باعث افزایش نفوذ بازی های کامپیوتری در بین جوان ها و نوجوان ها شد.

نرم افزارهای مدیریت گیم نت در ایران

GameLord
Gamenet Manager
GamePort
Handy Cafe

تجهیزات گیمنگ

همانطور که می دانید هیچ گیم نتی بدون تجهیزات مناسب نمی تواند خوب کسب درآمد کند. پس باید تجهیزات خود را به دقت انتخاب کنید. در اینجا چند پلتفرم که می توانید در گیم نت خود داشته باشید را بررسی می کنیم.

Xbox

بی شک یکی از فناوری های جدید و البته معروف دنیای گیمینگ پلتفرم Xbox است که می تواند به عنوان بخشی از گیم نت شما بسیار جذاب باشد. قیمت هر دستگاه کنسول بازی نو در بازار حدود ۷ تا ۹ میلیون تومان است.
اما توصیه من به شما خرید دستگاه های Xbox دست دوم سالم است، اگر قصد دارید چند تا از آن را تهیه کنید. البته باید بگویم Xbox مشتری آنچنانی ای نخواهد داشت اما بد نیست یک عدد از آن را در گیم نت خود داشته باشید تا مشتری های خاصی که از این پلتفرم استفاده می کنند را ناامید نکنید.

PS4

همانطور که می دانید مدتی از ارائه محصولات PS5 و خود این کنسول بازی به بازار می گذرد و قیمت ها هنوز هم به شدت بالاست و تهیه هر دستگاه PS5 حدود ۳۰ میلیون تومان برایتان هزینه خواهد داشت.
پس عاقلانه ترین کار این است که به سراغ دستگاه های PS4 بروید و بهینه ترین آن ها را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. می توانید وقتی PS5 بیشتر در میان گیمر های ایران جا افتاد و قیمتش کمی پایین تر آمد یک یا دو عدد از آن را به گیم نت خود اضافه کنید.
کنسول های بازی PS4 سه نوع هستند که شامل اسلیم، فت و پرو می باشد. بهترین گزینه برای گیم نت شما می تواند اسلیم باشد که هم قیمت ارزان تری دارد و هم مصرف برق و استهلاک کمتری دارد. قیمت هر کنسول بسته به مارک به طور میانگین ۹ میلیون تومان است و هر دسته حدود ۷۰۰ تا یک میلیون تومان.
در مورد کنسول های ورژن پرو واقعیتی وجود دارد که بد نیست بدانید. نداشتن این کنسول حرفه ای باعث نمی شود شما مشتری از دست بدهید اما اگر داشته باشید می توانید بخش VIP گیم نت خود را راه اندازی کنید.

PC

یکی دیگر از پلتفرم های محبوبی که در میان گیمر های کهنه کار تر محبوبیت دارد، کامپیوتر ها هستند. افراد زیای وجود دارند که به شدت علاقه به گیم های آنلاین PC دارند و توان تهیه یک سیستم گیمینگ قوی را ندارند.
البته ناگفته نماند که این افراد مانند مخاطبان Xbox زیاد نیستند. اما بد نیست تعدادی سیستم گیمینگ مناسب هم در گیم نت خود داشته باشید. اگر تجهیزات گیمینگ را به طور سفارشی انتخاب کنید و با یک متخصص برای بستن PC های گیم نت خود مشورت کنید می توانید هزینه ها را تا حد زیادی پایین بیاورید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید کامپیوتر گیمینگ می توانید به مقالات قبلی ما مراجعه کنید.

بازی

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن اهمیت دهید بازی هایی است که می خواهید در گیم نت خود ارائه دهید. شما می توانید هم از بازی های اصل و هم کپی خور استفاده کنید. اما توجه داشته باسید که ورژن کپی خور آپدیت نمی شود و ورژن اصل هزینه زیادی دارد.
پیشنهاد من برای شما این است که از هر دو ورژن را استفاده کنید، اما بازی هایی که مشتری بیشتری دارند مانند فیفا و فورتنایت را اصل بگیرید تا بتوانید همیشه آن ها را آپدیت کنید. برای سایر بازی ها می توانید از کپی ‌خور یا اکانت هکی استفاده کنید.

مانیتور

همانطور که می دانید قیمت مانیتور های ۴K به نسبت زیاد است ولی بد نیست در بخش VIP خود تعدادی از این مانیتور ها را داشته باشید.

نیازمندی های راه اندازی گیم نت

اگر بخواهیم به تک تک نیازمندی های راه اندازی گیم نت اشاره کنیم؛ این نیازمندی ها عبارتند از:

مجوز های لازم

اول از همه لازم است که بدانید در ایران خانم ها حق ورود به گیم نت را ندارند و اگر این کار را انجام دهید، همواره خطر پلمب، شما و کسب و کارتان را تهدید خواهد کرد. حق عضویت سالانه را می توان از اتحادیه محصولات فرهنگی تهیه کرد. (اگر صد درصد مطمئن نیستید که توانایی اداره گیم نت را دارید یا نه؛ این مجوز را بعد از یک سال که از راه اندازی گیم نت تان گذشت، تهیه کنید. در نتیجه از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کرده اید.).

دریافت پروانه کسب

۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲- ارایه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی (به همراه کد پستی واحد صنفی)
۳- گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دایم
تبصره: حداقل سن جهت خانم ها به منظور دریافت پروانه کسب ۱۸ سال می باشد.
۴- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
۵- ارائه آخرین مدرک تحصیلی
۶- گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
۷- ارائه پایان کار تجاری و یا رسید پرداخت عوارض کسب و پیشه سالیانه شهرداری و یا پروانه ساختمانی تجاری و یا ارائه گواهی شهرداری مبنی بر بلامانع بودن صدور

پروانه کسب

۸- ارائه هرگونه مدرکی مبنی بر تشکیل پرونده در اداره دارایی
۹- موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی
۱۰- عکس ۱۲ قطعه
۱۱- ارائه اصل مدارک شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی، قولنامه الزامی است

شرایط اولیه کسب جواز گیم نت از اتحادیه ها : (متفاوت بر اساس اتحادیه و شهر راه اندازی)
۱- تابعیت جمهوری اسلامی فرد

این شرط عمومی است و برای کسب تمام جوازهای کسب یکسان می باشد

۲- ارائه سند مالکیت یا اجاره ملک

باید سند مالکیت محضری باشد یا اجاره نامه رسمی و همراه کد پیگیری باشد که بتوانید تائیدیه کد پستی بگیرید

۳- کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای آقایان و حداقل ۱۸ ساله بودن برای خانم ها

این شرط عمومی است و برای کسب تمام جوازهای کسب یکسان می باشد .

۴- دارا بودن گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر

این شرط عمومی است و برای کسب تمام جوازهای کسب یکسان می باشد .

۵- دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط

برای گیم نت رشته های زیر مجموعه رشته کامپیوتر کفایت می کند (دیپلم به بالا)

۶- ارائه مدرک دارا بودن پرونده در اداره مالیت

این مرحله یخورده سخته و شرایط خاص خودشو داره که می تونید از اداره مالیات شهرتون بپرسید

۷- ارائه اصل مدارک شناسایی مانند شناسنامه ، کارت ملی ، عکس رنگی ، کارت پایان خدمت و …

این شرط عمومی است و برای کسب تمام جوازهای کسب یکسان می باشد .

۸- و پرداخت فیش های واریزی به حساب های مختلف که توسط اتحادیه ها ارائه میشود .

این شرط عمومی است و برای کسب تمام جوازهای کسب یکسان می باشد .

ضوابط انتظامی اختصاصی
قبل از افتتاح

قابل رویت بودن داخل واحد گیم نت (عدم استفاده از شیشه های رنگی و مات)
عدم استقرار در طبقات فوقانی و تحتانی (به استثناء پاساژها و مجتمع های تجاری)
ممنوعیت استقرار در نزدیکی و حاشیه مدارس

بعد از افتتاح

عدم استفاده از بازیهای غیر مجاز (استفاده از بازیهای مورد تائید وزارت ارشاد)
ممنوعیت ورود بانوان به محیط گیم نت آقایان

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تاحداث و راه اندازی گیم نت

نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت مکان : ۱۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۰۰ میلیون تومان (با احتساب هزینه رهن مکان)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۴/۵ - (۵ امتیاز)