طرح تولید ژئوکامپوزیت

ژئوکامپوزیت ها ترکیب دویا چندتایی از ژئوتکستایل، ژئوگرید، ژئونت یا ژئوممبران هستند. ویژگی ژئوکامپوزیت ترکیبی از ویژگی های ورق های به کاربرده شده در ساخت آن است و به روش بهینه تر و با هزینه کمتری نسبت به استفاده همزمان از محصولات مذکور تولید شده است. به طور کلی ژئوکامپوزیت ها دارای کاربردهایی چون نفوذناپذیرسازی، زهکشی (Drainage)، فیلتراسیون و مقاوم سازی خاک هستند.
ژئوتکستایل، ژئوممبران و ژئوگرید با استفاده از مواد دیگری همچون ورق های پلاستیکی تغییر شکل می دهند و یا کابل های فولادی و استیل به آن ها اضافه می شود. به طور کلی می توان گفت که صنعت تولید ژئوکامپوزیت با استفاده از ژئوتکستایل روز به روز در حال گسترش می باشد و تلاش های زیادی در این زمینه همواره در حال انجام می باشد

بر اساس عملکرد می توان ژئوکامپوزیت را به پنج دسته اساسی تقسیم کرد:

جداسازی
تقویت
فیلتراسیون
زهکشی
انسداد

مزایای ژئوکامپوزیت

حفاظت لایه ژئوممبرین در برابر سوراخ شدگی
مقاومت کششی بالاتر نسبت به ژئوممبرین
افزایش مقاومت در برابر سوراخ شدگی نسبت به ژئوممبرین
افزایش مقاومت در برابر پارگی نسبت به ژئوممبرین
افزایش اصطکاک ژئوممبرین جهت جلوگیری از سرخوردن و لغزش
عدم احتیاج به استفاده از ژئوتکستایل به صورت مجزا و در نتیجه افزایش سرعت اجرا در مقایسه با نصب جداگانه هریک از لایه¬ها

کاربرد ژئوکامپوزیت

پوشش کانالهای انتقال آب
ایزولاسیون فونداسیونها و گودها
ایزولاسیون استخرهای ذخیره آب
ایزولاسیون لندفیل ها و لاگونها
ایزولاسیون تونلهای راه، راه آهن و مترو
ایزولاسیون مخازن آب

ترکیب ژئوتکستایل و ژئونت برای تولید ژئوکامپوزیت

زمانی که قصد داریم از ژئوتکستایل برای تصفیه سازی و فیلتراسیون استفاده کنیم، ساخت یک محصول چند لایه ساندویچی شکل از ژئوتکستایل و ژئونت می تواند گزینه ای مناسب باشد و معمولا رضایت عمومی از این ترکیب و به این منظور استفاده بسیار بالا می باشد. عملکرد زهکشی با استفاده از این ترکیب ژئوکامپوزیت بسیار بهبود پیدا می کند و در صورتی که به صورت افقی از این ترکیب استفاده کنیم، می توانیم در محیط های مختلف از نفوذ یخ یا نمک در محیط های جغرافیایی مختلف جلوگیری نماییم. زمانی که آب وارد این ژئوکامپوزیت می شود. از درون لایه های ژئونت و ژئوتکستایل حرکت می کند و همین امر باعث می شود تا بتوانیم از این نمونه ژئوتکستایل برای تصفیه سازی شیرابه زباله و یا در برکه های آب برای جلوگیری از آسیب دیدن محیط زیست استفاده نماییم.

ترکیب ژئوممبران و ژئوتکستایل برای تولید ژئوکامپوزیت

در این ترکیب برای دست پیدا کردن به ژئوکامپوزیت باید ژئوتکستایل را به صورت یک پوشش دور ژئوممبران بپوشانیم. این امر به دلیل مقاومت بالاتر ژئوتکستایل نسبت به ژئوممبران برای مقاومت و همچنین عدم آسیب پذیری بیشتر می باشد و در صورت سوراخ شدن و یا مقاومت کششی و یا حتی اصطکاک این نمونه از ژئوممبران دارای مقاومت بسیار بالاتری می باشد. ژئوتکستایلی که برای تولید این نمونه از ژئوکامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرد، ژئوتکستایل نبافته و تولید شده به روش گرما دهی و سوزن کاری شده است و تقریبا وزن سنگین تری نسبت به انواع ژئوتکستایل دارد. این محصول می تواند برای زهکشی مورد استفاده قرار گیرد و حتی در صنعت هوانوردی از این نمونه ژئوکامپوزیت برای عایق کاری استفاده می شود. از دیگر موارد استفاده از این محصول می توان به تولید روشویی و یا دستشویی اشاره کرد که نمی خواهیم به صورت مستقیم با ژئوممبران تماس داشته باشیم.

ترکیب ژئوتکستایل و ژئوگرید برای تولید ژئوکامپوزیت

این نمونه از ژئوکامپوزیت ها با استحکام کمتر و مدول کمتر و همچنین مقاومت کششی کمتر تولید می شوند. به طور کلی می توان گفت که هدف از تولید این نمونه از ژئوکامپوزیت را می توان بهبود عملکرد فیزیکی ژئوتکستایل دانست چرا که ژئوتکستایل مورد استفاده برای تولید این نمونه از ژئوکامپوزیت معمولا دارای مقاومت کمتری است و می تواند در نهایت تولید ژئوکامپوزیت مقاومت بیشتری داشته باشد و به طور کلی یک محصول تقویت شده ژئوتکستایل به شمار می رود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ژئوکامپوزیت

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع ژئوکامپوزیت ۲۵۲۰۴۱۲۶۹۷
کد آیسیک ژئوکامپوزیت از ژئوتکستایل و ژئونت ۲۵۲۰۵۱۲۷۰۰
کد آیسیک ژئوکامپوزیت از ژئوتکستایل و ژئوممبران ۲۵۲۰۵۱۲۷۰۱
کد آیسیک ژئوکامپوزیت از ژئوتکستایل و ژئوگرید ۲۵۲۰۵۱۲۷۰۳
کد آیسیک ژئوکامپوزیت از ژئوممبران و ژئوگرید ۲۵۲۰۵۱۲۷۰۲
کد آیسیک ژئوکامپوزیت از ژئوتکستایل و هسته پلیمری ۲۵۲۰۵۱۲۷۰۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ژئوکامپوزیت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری و کاربردهای ژئوکامپوزیت

ژئوکامپوزیت را می توان محصولی بسیار مناسب برای استفاده در فیلتراسیون و یا حتی در ساخت جاده ها و بزرگراه ها دانست. در این مقاله ما به شما سه نمونه از ژئوکامپوزیت هایی که با استفاده از ژئوتکستایل ها تولید می شوند را معرفی کردیم. در صورتی که می خواهید به درک بیشتری در این زمینه برسید، بهتر است بدانید که هدف ما از تولید ژئوکامپوزیت های ژئوتکستایل، بهبود خواص فیزیکی ژئوتکستایل ها و افزایش کارایی آن ها می باشد. بسیاری از محصولات پیش ساخته که از ژئوتکستایل ها بهره می برند، عموما ژئوکامپوزیت هایی هستند که نقص های ژئوتکستایل را با سایر محصولات و مواد اولیه برطرف کرده اند و از این روی می توان گفت که ژئوتکستایل به عنوان ماده اولیه دارای نقش بسیار مهمی در کارایی ژئوکامپوزیت ها می باشد. در صورتی که علاقمند به آن هستید که در زمینه ژئوتکستایل های نبافته که بیشتر در تولید ژئوکامپوزیت ها استفاده می شوند و همچنین کاربردهای آن بیشتر اطلاعات به دست بیاورید، این مقاله می تواند برای شما مناسب باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید ژئوکامپوزیت

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ژئوکامپوزیت در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ژئوکامپوزیت

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید ژئوکامپوزیت

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)