طرح تولید پوکه و کلوخه های سبک شده

پوکه ها, سنگدانه های سبک طبیعی یا فرآوری شده ای هستند که به دلیل تخلخل دارای وزن مخصوص کم می باشند. ا ین دانه ها را می توان به تنهایی به عنوان پر کننده فضاهای خالی به منظور کاهش وزن ، عایق کاری حرارتی و صوتی و نظایر آن به کاربرد همچنین از این دانه ها در ساخت سایر فرآورده های سبک مانند انواع بتن های دانه سبک ، ملات ها و اندودها ، فرآورده های قیری ، خاک کشاورزی و جز آن استفاده کرد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت پوکه و کلوخه های سبک شده

طرح توجیهی تولید انواع پوکه و کلوخه های سبک شده: ٢۶٩٩١۴٣٠

موارد مصرف و کاربرد پوکه و کلوخه های سبک شده

مهمترین موارد مصرف و کاربرد این محصول در بخش های مختلف از قبیل: پی سازی و زیرسازی، کف سازی , سقف سازی و دیوارها، پرکننده ها به عنوان ماده ای سبک، زیرسازی و پی و بستر و روسازی راه، زهکشی و جلوگیری از نفوذ آب به لایه های روسازی، تصفیه فاضلاب و صافی های هوازی و بی هوازی و …

اهمیت تولید پوکه و کلوخه های سبک شده در کشور

وجود ویژگی هائی همانند تخلخل زیاد, عاری بودن از هر گونه آفت و بیماری, ثبات ساختمانی, غیر قابل فشردگی , طول عمر و دوام بالا , نفوذ پذیری و قابلیت بالای نگهداری آب , وزن بسیار کم , وزن مخصوص کم, گرمابندی و صدابندی, مقاومت در برابر آتش ,مقاوت در مقابل سرما و یخ زدگی و ذوب مجدد ,خنثی بودن از نظر شیمیایی و سازگاری با محیط زیست از یک طرف و کاربرد های این محصول در راه سازی ها , جاده سازی ها , کارهای ساختمانی , سدسازی , پل سازی , تونل سازی و همچنین کشاورزی که خود این فعالیتها از نظر استراتژیک دارای اهمیت فوق العاده ای برای هر کشوری هستند. اهمیت ویژه و استراتژیک این محصول را بخوبی نمایان می سازد.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید پوکه و کلوخه های سبک شده

مخلوط کن
آسیاب غلطکی
کوره پخت
سرند
کوره خشک کن
سیستم پمپاژ آب
تجهیزات بارگیری
تجهیزات توزین و …

طرح تولید پوکه و کلوخه های سبک شده

قیمت خط تولید پوکه و کلوخه های سبک شده

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید پوکه و کلوخه های سبک شده ، برابر با ۸۶۴۰۰۰۰ هزار ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت پوکه و کلوخه های سبک شده

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه:۵۰۰۰۰ متر مکعب
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۲ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۹۶۸۳۴۵۰ هزار ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)