طرح تولید چوب معاینه پزشکی (آبسلانگ)

آبِسلانگ (فرانسوی:abaisse-langue) ابزاری ساده است که هنگام معاینه حلق بیماران به کار می‌رود تا بالا آمدن زبان مانع معاینه نباشد. معمولاً طول آبسلانگ حدود ده سانتیمتر و عرض آن دو سانتیمتر است. سطح آبسلانگ مسطح بوده و دو سر آن تقریباً گرد است. آبسلانگ هم به فرم چوبی و هم به فرم پلاستیکی وجود دارد. که در نوع پلاستیکی آن تراشه‌های موجود روی سطح چوب را ندارد.
از آنجایی که این ابزار با مخاط سطحی دهان و مجرای گوارشی ارتباط مستقیم پیدا می کند. باید مراقبت های ویژه ای صورت گیرد تا به تمیزی این وسیله لطمه ای وارد نشود. لذا هنگام استفاده از این ابزار باید از دستکش یکبار مصرف استفاده گردد.
ابسلانگ نوع چوبی آن دارای سطح مسطح بوده و دو سر آن تقریبا گرد است. معمولاً طول آن حدود ده سانتیمتر و عرض آن دو سانتیمتر است.
آبسالانگ‌های چوبی بسیار ارزان هستند و همچنین تمیزکردن آن‌ها دشوار است. به این منظور صورت یکبار مصرف مورد استفاده قرار میگیرد. جنس ان ساخته شده از چوب توس است.
نوع پلاستیکی پرهزینه تر است. همچنین به دلیل مصرف زیاد این محصول توسط پزشکان دور ریختن وسیله پلاستیکی برای طبیعت جالب نیست. آبسلانگ چوبی اما مقرون به صرفه تر است. هم برای پزشکان و هم برای طبیعت بهتر است. این نوع هرچه سطح صاف تری داشته باشد بهتر است. زیرا هنگام معاینه گلوی بیمار را اذیت نمی کند.

کاربرد آبسلانگ چوبی

از جمله کابردهای دیگر آبسلانگ‌های چوبی می‌توان به تست برای شکستگی فک پایین اشاره کرد.
برای تست گرفتگی عضلات، برای اعمال بی حسی در گلو نیز استفاده کرد.
از کاربرد های دیگر آبسلانگ چوبی ایجاد یک راه در گلو است که بتوان کاملا زبان را کنار زد و راه هوایی را در گلو قرار داد.

کاربرد آبسلانگ چوبی

از جمله کابردهای دیگر آبسلانگ‌های چوبی می‌توان به تست برای شکستگی فک پایین اشاره کرد.
برای تست گرفتگی عضلات، برای اعمال بی حسی در گلو نیز استفاده کرد.
از کاربرد های دیگر آبسلانگ چوبی ایجاد یک راه در گلو است که بتوان کاملا زبان را کنار زد و راه هوایی را در گلو قرار داد.

دندانپزشکی

از کاربردهای مهم دیگر این محصول برای دندانپزشکی است. پزشکان دندان ممکن است با بیمارانی مواجه شوند که مشکوک به شکست فک باشند. برای تست شکستگی فک میتوان از آبسلانگ استفاده کرد! بله این وسیله به پزشکان کمک میکند تا با یک تست ساده متوجه شوند که مراجعه کننده شکستگی فک دارد یا خیر.

بهداشت

بیشترین کاربرد آبسلانگ معاینه حلق است. بسیار واضح است که حلق و گلو پر از میکروب و باکتری های متعدد است. معمولا پزشکان از نوع چوبی استفاده می کنند. همچنین به دلیل استفاده مداوم و آلودگی آن، دور انداخته میشود. توصیه میشود پزشکان از یک دستکش در هنگام استفاده با این وسیله استفاده کنند تا قسمت آلوده به دست پزشک برخورد نکند. همچنین در نگهداری آن دقت شود. زیرا قرار است وارد حلق بیمار شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید آبسلانگ

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک آبسلانگ ۲۴۲۳۴۱۵۶۴۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید آبسلانگ

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند تولید چوب معاینه
بازرسی چوب

برای اطمینان از اینکه تنه درخت مناسب برای تولید چوب بستنی است، چوب قطع شده است در سایت برش در جنگل بازرسی می شود. ( دراین پروژه در انبار چوب فروشنده کنترل می گردد)

ذخیره سازی

ذخیره سازی مناسب از چوب برای جلوگیری از هر چیزی که ممکن است به کیفیت آن آسیب برساند

کارخانه اره کشی

کارخانه اره کشی ایستگاه سوم در تولید ما است.

بخار

انتقال قفسه های متحرک به محفظه بخار .این فرایند بخار نشان دهنده کیفیت موثر، عنصر اساسی در تولید یک چوب معاینه خوب خواهد بود. در این مرحله نیاز به یک بویلر با سوخت گاز طبیعی خواهیم داشت

دستگاه لایه بردار

الوار پوست کنده و سپس بصورت ورقه در می آید.

پانچ کردن

قبل از انجام مراحل پانچ کردن، چوب به طور خودکار برای عیوب سطحی، ترک، و … تست شده است.

پرداخت

پس از آن میله های پانچ شده و خشک شده به درام پرداخت برای آماده سازی نهایی بیشتر جلا شود حرکت می کند .

بسته بندی

پس از ٪ ۱۰۰ چک نهایی، از طریق یک سیستم طبقه بندی خودکار، که می تواند نقص شکل از یک دهم میلیمتر، و همچنین ترک شناسایی کند، چوب بستنی ها در یک ظرف یا جعبه و یا در باندهای ۵۰ تایی بسته بندی می شود .

تست

در هر نیم ساعت، جنبه های مختلف چوب از تمام خطوط تولید بررسی می شوند، به منظور بررسی کیفیت، و همچنین عملکرد موفق از کل فرایند نمونه برداری می شود.

ذخیره سازی

در این بخش جعبه های چوب بستنی تولید شده پالت پیچی می شود.

آمار پنهان واردات چوب معاینه

با وجود ساده بودن این وسیله شاهد واردات آن به کشور هستیم. در حال حاضر هیچ منبعی برای دریافت آمار موثق از میزان واردات آبسلانگ به کشور وجود ندارد!
آبسلانگ از چوب درختان ساخته می‌شود. چون ساخت آن نیاز به بریدن درخت‌ها دارد، سازمان منابع طبیعی تولید این محصول را در کشور ممنوع اعلام کرد و مجبور به واردات آن شدیم. اما با چوب‌های بازیافتی هم میتوان آبسلانگ ساخت. فقط باید نوع دستگاه‌های موجود در خط تولید را تغییر داد که بتوانند چوب‌های بازیافتی را هم خمیر کنند و به شکل محصول مورد نظر دربیاورند. در این صورت احتمالا با آمار عجیب و غریب واردات چوب معاینه مواجه نخواهیم شد.
ایران کشوری است که علاوه بر جایگاه ویژه در منطقه، به عنوان قطب پزشکی خاورمیانه شناخته شده است. هر روزه تعداد زیادی بیمار از کشور‌های همسایه به خصوص کشور‌های حاشیه‌ی خلیج فارس به ایران مراجعه می‌کنند. با توجه به جمعیت خود ایران و بیماران مراجعه‌کننده میزان مصرف تجهیزات پزشکی، آمار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

وضعیت واحد های فعال تولید آبسلانگ

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید آبسلانگ در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات آبسلانگ

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید چوب معاینه پزشکی (آبسلانگ)

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۳۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۷ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)