طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی) (2)

طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی)

میگو گونه‌ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان اعم از آب شور و آب شیرین یافت می‌شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی است. میگوها می‌توانند رو به عقب شنا کنند. آنها مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارند. میگو به صورت گسترده‌ای توسط انسان‌ها به عنوان ماده غذایی استفاده می‌شود. همانند سایر خوراک‌های دریایی میگو سرشار از کلسیم، ید، و پروتئین آهن ،فسفر ، سلنیوم ، ویتامین B12 ، نیاسین است. همچنین میگو دارای ۱۲۲ تا ۲۵۱ میلی‌گرم کلسترول (بسته به روش آماده‌سازی) می‌باشد. مصرف میگو به علت اثر بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی می‌شود.
آنها نقش مهمی در زنجیره غذا بازی می‌کنند و منبع غذای مهمی برای حیوانات بزرگتر از ماهی‌ها تا نهنگ‌ها هستند. دم ماهیچه ای از میگوهای بسیاری خوراکی برای انسان‌ها است و آنها برای مصرف انسانی به‌طور گسترده‌ای گرفتار شده‌اند. گونه‌های تجاری میگو از یک صنعت به ارزش ۵۰ میلیارد دلار در سال حمایت می‌کنند. بسیاری از گونه‌های میگو، به عنوان اصطلاح میگو، حدود ۲ سانتیمتر (۰٫۷۹ اینچ) طول دارند، اما برخی از میگوها بیش از ۲۵ سانتیمتر (۹٫۸ سانتیمتر) هستند. بیشتر میگوی بزرگتر به‌طور تجاری مورد هدف قرار می‌گیرند، و اغلب به عنوان شیرینی‌های دریایی، به ویژه در بریتانیا، استفاده می شود.

خواص میگو

نیاسین نقش های بسیار متفاوتی در متابولیسم داشته که در کمبود آن سبب ضعف عضلانی، بی اشتهایی، سوءهاضمه و بثورات جلدی شده و کمبود شدید آن منجر به پلاگر همراه با خشکی پوست و تیرگی آن و پوسته ریزی و همچنین اسهال و البته مشکلات روحی روانی می گردد.و همچنین با مصرف ۱۲۰ گرم میگو، ۴/۷۰ درصد نیاز روزانه ویتامین B۱۲ و ۸/۱۰ درصد نیاز روزانه ویتامین B۶ تامین شده و از طرفی در هر ۱۱۰ گرم میگو ۲۰۰ میلی گرم کلسترول است اما نسبت LDL (کلسترول بد) به HDL (کلسترول خوب) با مصرف میگو کاهش پیدا کرده است. یکی از مشکلات ماهی ها متیل جیوه بوده که در آنها و به ویژه پوست شان ذخیره و جیوه حاصل از آلودگی هوا، توسط باران وارد رودخانه و دریا شده و ماهی ها به واسطه خوردن جلبک ها و پلانکتون ها این ماده را دریافت کرده و تقریبا تمام ماهی ها حاوی متیل جیوه بوده که می تواند منجر به بروز آسیب های عصبی به خصوص در کودکان گردد.

طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی) (5)

معایب مصرف میگو

از آنجایی که ماهی و میگو جزء مواد غذایی حساسیت‌زا (آلرژی) هستند، مصرف آنها در کسانی که سابقه و استعداد ابتلا به آلرژی یا حساسیت غذایی داشته، باید طبق نظر پزشک و متخصص تغذیه و با احتیاط شو و همچنین پیشنهاد شده این افراد برای آگاهی بیشتر از علایم و نشانه‌های آلرژی غذایی، با متخصص مربوطه مشورت کنند. میگو دارای موادی به نام پورین بوده که می‌توانند در بدن به اسید اوریک تبدیل گردد. تجمع بیش از حد پورین‌ها و اسیداوریک نیز در بدن موجب تشدید عوارض بیماری‌هایی مثل نقرس و سنگ کلیه می‌شود. به همین دلیل بهتر است بیماران کلیوی یا مبتلایان به نقرس، مصرف میگو را محدود نمایند یا از مصرف آن خودداری کنند.سعی کنید میگو در ماه زیاد مصرف نکنید.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی)

۱. فرآوری انواع میگو : ۱۵۱۲۴۱۲۳۲۸
۲. میگو : ۰۵۰۰۵۱۲۳۱۳
۳. میگو به صورت غیر منجمد، تازه (با پوسته یا بدون پوسته) : ۱۵۱۲۵۱۲۳۲۹
۴. میگو به صورت منجمد شده (با پوسته یا بدون پوسته) : ۱۵۱۲۵۱۲۳۳۰

بررسی بازار طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی)

قیمت میگو در بازارهای جهانی نسبت به سالهای گذشته ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته که با توجه به اینکه ایران در بین هشت تولیدکننده برتر میگوی جهان قرار دارد می‌توانیم ارزآوری بالاتری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم. عمدتا میگوهایی در بازارهای جهانی مبادله می‌شوند که در شرایط پرورشی قابلیت تولید دارند و از مهمترین گونه‌های میگوهای صادراتی میگوهای وانامی، ببری سیاه که در آسیای جنوب شرقی پرورش می‌یابد هستند.

طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی) (4)

سهم میگوی ایرانی در بازارهای جهانی

سالانه بالغ بر سه میلیون تن میگو به ارزش حدود ۱۲ میلیارد دلار در بازار جهانی مبادله می‌شود که ایران در این بین سهم ۲۰ میلیون دلاری از تجارت این محصول شیلاتی دارد. در بین تولیدکنندگان میگو می‌توان کشورهای تایلند، ویتنام، چین، اکوادور، هند، برزیل، ایران و عربستان را نام برد که سهم بالایی در تولید و صادرات این محصول در بازار جهانی را دارند. برخی کشورها در تولید میگو سهم بالایی دارند اما در صادرات آن نقش چندانی ندارند؛ به عنوان مثال چین حجم تولید بالایی را هر سال به خود اختصاص می‌دهد اما سهم بسیار ناچیزی در بازار جهانی دارد چراکه این کشور میزان مصرف داخلی بالایی دارد و به دلیل باقیمانده‌های دارویی و شیمیایی نمی‌تواند میگوی خود را به بازارهای جهانی عرضه کند. میگوی ایران از نظر کیفیت و میزان باقیمانده‌های شیمیایی و دارویی هیچ مشکلی ندارد و از این نظر به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین میگوهای پرورشی در بازارهای جهانی با محصولات تولیدی دیگر کشورها رقابت می‌کند. تحریم‌های به وجود آمده که در سال‌های اخیر شدت گرفته‌اند نه تنها در صادرات محصولات شیلاتی تاثیر منفی نداشته‌ بلکه میزان صادرات و تراز تجاری ایران را در زمینه محصولات تجاری افزایش دهد. صادرات محصولات شیلاتی در سال گذشته بالغ بر ۲۶۲ میلیون دلار بود که نسبت به سال ماقبلش ۲۲ درصد افزایش یافت. همچنین تراز تجاری محصولات شیلاتی در سال گذشته حدود ۱۹۴ میلیون دلار بود که نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد افزایش دارد.

وضعیت واردات و صادرات فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی)

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی) در کشور به تفکیک سال آمده است .

طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی) (3)

وضعیت واحد های فعال تولید طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی)

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی) در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح فرآوری و بسته بندی میگو (میگو منجمد ، مرینت و دودی) (1)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)