نحوه صدور مجوز واحد استخراج ارز دیجیتال

براساس تصویب نامه سال گذشته هیأت وزیران، واحدهای رمزارز جزو واحدهای صنعتی شناخته شده‌اند.
در وزارت صمت دو مجوز عمومی برای واحدهای صنعتی وجود دارد که یکی جواز تأسیس برای آماده‌سازی مقدمات از جمله زمین، زیرساخت‌ها، برق و… خرید و نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها است و دیگری پروانه بهره‌برداری است که وقتی مرحله اول تکمیل شد، پروانه بهره‌برداری صادر می‌شود.
با ارسال دستورالعملی در سال گذشته به سراسر کشور، نحوه ثبت‌نام و ارائه درخواست برای صدور جواز تأسیس رمز ارزها را مشخص کردیم.
متقاضیان از طریق سامانه بهین یاب و لینک درخواست مجوز تأسیس رمز ارز، ثبت نام و اطلاعات حداقلی و مشخصات دستگاه ها را ثبت می‌کنند، با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم با هماهنگی وزارت نیرو کار شروع می شود تا به مرحله صدور پروانه بهره برداری مانند دیگر مجوزهای صنعتی برسد.
از زمان ابلاغ این دستورالعمل حدود ۷۹۰ بنگاه و شخص درخواست خود را در سامانه بهین یاب قطعی کرده و حدود ۵۸۴ بنگاه نیز جواز تأسیس خود را دریافت کرده‌اند و در حال انجام مراحل تکمیلی جهت دریافت پروانه بهره‌برداری هستند.
از ۱۴ مرداد ۹۸ مصوبه هیات وزیران در خصوص استخراج رمزارز ابلاغ شد، در این ابلاغ، نوع فعالیت و نرخ انرژی (برق و گاز) و مسئول صدور مجوزها (وزارت صمت) تعیین شده است که در همین راستا به همه استان‌ها تفویض لازم را برای صدور مجوزها داده‌ایم و صدور این مجوزها در حداقل زمان ممکن امکان‌پذیر است.

مهمترین عامل هزینه‌ای تولید انواع رمزارزها از جمله بیت کوین انرژی است و با توجه به انرژی یارانه‌ای در کشورمان، پتانسیل استفاده از این انرژی یارانه‌ای به‌صورت غیرمجاز هم وجود دارد که باید موردتوجه و نظارت قرار بگیرد.
به ازای هر کیلوبایت ساعت حدود ۹۶۴ تومان هزینه مصرف است که در هشت ماه سال این هزینه نصف و در چهار ماه پرمصرف سال دو برابر می‌شود که مردم علاقه‌ای با این تعرفه بالا برای استخراج بیت کوین ندارند و برخی ممکن است به سمت استفاده غیرمجاز از انرژی بروند.

نحوه تامین برق مراکز استخراج رمزارزها

پیش از اینکه به جزییات تعرفه برق ماینینگ ( تعرفه جدید برق برای ماینینگ ) بپردازیم ، بهتر است تا در خصوص نحوه تامین برق ماینر ها صحبت کنیم.
تامین برق مراکز استخراج رمزارزها مشروط به تدارک و ارائه مجوز معتبر ( مجوز ماینینگ ) می‌باشد. تامین برق این دسته از متقاضیان، به یکی از چهار روش زیر صورت خواهد گرفت :
تامین برق از طریق نیروگاههای تجدیدپذیر،
تامین برق از طریق سرمایه گذاری در بهینه سازی،
تامین برق با نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی
اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق

شرایط اختصاصی تامین برق مراکز استخراح رمز ارزها

پیش از اینکه به جزییات تعرفه برق ماینینگ ( تعرفه جدید برق برای ماینینگ ) بپردازیم ، بهتر است تا در خصوص جدیدترین شرایط اختصاصی تامین برق ماینر ها صحبت کنیم. در هر حال، شرایط اختصاصی تامین برق این گروه از متقاضیان به شرح زیر خواهد بود؛ تامین برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر، مراکز ‌استخراج ‌رمزارز، با هر میزان قدرت، ‌می‌توانند ‌برق ‌مورد ‌نیاز خود ‌را ‌از محل تولید مولدهای تجدیدپذیر تامین نمایند. در این حالت، تخصیص تمام انرژی تولیدی نیروگاه تجدیدپذیر برای استخراج رمز ارز بلامانع است.
در عین حال، چنانچه انرژی مورد نیاز متقاضی بیش از تولید مولد تجدیدپذیر متعلق به (یا طرف قرارداد) متقاضی باشد، انرژی مازاد مورد نیاز توسط شرکت برق تامین می‌شود. انرژی دریافت شده از شبکه توسط متقاضی، می بایست در سایر اوقات با شبکه تهاتر گردد.

تبصره ۱

درصورت ‌درخواست ‌متقاضی، ‌شرکتهای‌ برق ‌مجازند ‌بدون ‌دریافت ‌هزینه‌های‌ عمومی ‌برقراری‌ انشعاب، ‌به ‌مراکز ‌استخراج‌ رمزارزها که‌ برق ‌مورد ‌نیاز خود ‌را از ‌طریق‌ نیروگاه‌های‌ تجدیدپذیر ‌تامین‌ می‌کنند، ‌انشعاب ‌برق ‌پشتیبان ‌واگذار ‌نمایند. ( تعرفه برق ماینینگ ( تعرفه جدید برق برای ماینینگ ) )

تبصره ۲

در ‌مواردی‌ که ‌تامین‌ برق ‌از ‌طریق ‌انعقاد ‌قرارداد ‌بانیروگاه ‌تجدیدپذیر صورت ‌می‌گیرد، ‌ ‌مدت‌ قرارداد مضرب صحیحی از سال (میزان مصرف ثابت در طول سال) خواهد بود.

تبصره ۳

پس از کسر مصرف اختصاص یافته به استخراج رمز ارز و تهاتر میزان انرژی دریافتی از شبکه، چنانچه خالص برق تزریق شده به شبکه مثبت باشد، مطابق مقررات حاکم بر خرید تضمینی برق تجدید پذیر، توسط ساتبا خریداری و در صورت منفی بودن، صورتحساب آن، مطابق نرخ های فروش برق به مراکز استخراج رمزارزها، توسط شرکت صادر و بهای آن دریافت می گردد.

تبصره ۴

چنانچه محل نیروگاه تجدیدپذیر مجزا از محل مصرف برق برای استخراج رمز ارز باشد، هزینه ترانزیت از نیروگاه تجدیدپذیر به محل مصرف، مطابق مقررات جاری وزارت نیرو از متقاضی دریافت خواهد شد. ( تعرفه برق ماینینگ ( تعرفه جدید برق برای ماینینگ ) )
تامین برق از طریق سرمایه گذاری در بهینه سازی، به منظور بهبود بهره‌وری انرژی الکتریکی و تشویق سرمایه‌گذاری با هدف بهینه سازی، متقاضی می تواند در این حوزه سرمایه گذاری نماید.
معادل صرفه‌جویی انرژی ناشی از اجرای این طرح ها، بر اساس دستورالعمل ابلاغی شماره ۳۵۰/۴۱۲۸۴/۹۹ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ وزارت نیرو (تصویر پیوست)، برای تامین برق مراکز استخراج رمز ارز در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.
تامین برق با نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی، در این حالت : متقاضی صرفا” مجاز است انرژی الکتریکی مورد نیاز را با انجام سرمایه‌گذاری و ایجاد ظرفیت جدید تولید برق از مولدهای حرارتی، تامین نماید.
اتصال به شبکه و واگذاری انشعاب برق پشتیبان به مراکز استخراج رمزارزها که برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه‌های حرارتی جدیدالاحداث تامین می‌کنند، ممنوع است.
بهای سوخت برای تولید برق مولدهای حرارتی تامین کننده برق برای استخراج رمز ارز تابع مقررات مصوبه هیئت وزیران تعیین می‌گردد.
اتصال به شبکه و خرید انرژی برق از شرکت‌های برق، در این حالت، واگذاری انشعاب متکی به مقررات ابلاغی وزارت نیرو و مشروط به رعایت موارد زیر، خواهد بود، انشعاب با قدرت ۳۰ تا ۲۵۰ کیلو وات از طریق نصب پست فشار متوسط به هزینه متقاضی واگذار می‌شود.
انشعاب با قدرت یک مگاوات و بیشتر از طریق فیدر اختصاصی واگذار می‌شود. تغییر کاربری انشعاب‌های موجود به منظور فعالیت برای استخراج رمزارزها، مشروط به “اصلاح مجوز موجود” و یا “ابطال آن و اعطای مجوز جدید” امکان‌پذیر است. ( تعرفه برق ماینینگ ( تعرفه جدید برق برای ماینینگ ) )
تفکیک تمام یا بخشی از انشعاب موجود جهت تخصیص بخشی از قدرت برای استخراج رمزارزها تنها در صورت ؛
صدور و ارائه مجوز مجزا،
جداسازی کامل مکان مختص استخراج رمز ارز و تفکیک کامل شبکه برق داخلی (تا سقف ظرفیت مجاز برای بهره برداری استخراج رمز ارز) میسر است. در کلیه حالات شرکت برق موظف است نسبت به نصب وسایل اندازه‌گیری هوشمند، به هزینه متقاضی، اقدام کند. از متقاضیان انشعاب مراکز استخراج رمز ارز وجهی تحت عنوان هزینه‌های عمومی برقراری انشعاب دریافت نخواهد شد. بر همین اساس، در صورت جمع آوری انشعاب نیز وجهی به آنها مسترد نخواهد شد.
تبصره: در هر یک از حالت های چهار گانه تامین برق این گروه از متقاضیان، ‌چنانچه در ساعات ‌اوج‌ بحرانی اعمال محدودیت در تامین برق الزامی شود، مطابق اولویت های اعلام شده از سوی وزارت نیرو اقدام خواهد شد.

جزییات تعرفه برق ماینینگ ( تعرفه جدید برق برای ماینینگ )

بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها برابر با ۱۶۵۷۴ ریال تعیین می‌گردد.

تبصره ۱ تعرفه برق ماینینگ

به منظور مدیریت مصرف برق، استفاده از انرژی برق شبکه برای استخراج رمزارزها در اوقات نوع یک (اوج بحرانی) ممنوع است. در اوقات نوع دو (محدودیت‌دار) بهای هر کیلووات‌ساعت انرژی برق با ضریب دو (۲) و در اوقات نوع سه (عادی) با ضریب نیم (۵/۰) محاسبه و دریافت می‌شود.

تبصره ۲ تعرفه برق ماینینگ

نرخ فوق براساس متوسط بهای صادراتی برق و نرخ تسعیر سامانه نیما، هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت توانیر اصلاح و به‌روزرسانی شده و گزارش آن برای وزارت نیرو ارسال می شود.
بهای برق دریافتی از سطوح ولتاژ ۴٠٠ و ٢٣٠ کیلوولت با ۲۰ درصد تخفیف و از سطوح ولتاژ ١٣٢، ۶۶ و ۶٣ کیلوولت با ۱۲ درصد تخفیف محاسبه و دریافت می‌گردد.
علاوه بر بهای انرژی، سایر هزینه‌ها (از قبیل آبونمان، تجاوز از قدرت، عوارض برق، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) حسب مورد و براساس ضوابط و مقررات مربوطه، محاسبه و دریافت خواهد شد.

تبصره ۳ تعرفه برق ماینینگ

قرارداد واگذاری انشعاب برق بر اساس قدرت نهایی مندرج در مجوز ماینینگ ، که در پروانه بهره‌برداری تحت عنوان قدرت مورد استفاده برای استخراج رمزارز درج خواهد شد، منعقد می‌گردد.
با این‌حال، مبنای محاسبه بهای برق تا تاریخ ارائه پروانه بهره‌برداری، قدرت مندرج در جواز تأسیس برای دوره ساخت می‌باشد.
پس از آغاز بهره‌برداری و ارائه پروانه بهره‌برداری، بهای برق بر اساس قدرت نهایی مندرج در پروانه بهره‌برداری محاسبه و دریافت می‌شود.
در صورت نیاز به راه‌اندازی آزمایشی و تجاوز از قدرت برق دوره احداث برای مدت محدود، با اعلام وزارت صمت در طول دوره مذکور مبنای محاسبه تجاوز از قدرت، قدرت نهایی انشعاب (قدرت مورد استفاده برای استخراج رمزارز) خواهد بود.
برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها که بر اساس تائید مراجع ذیصلاح به استخرهای استخراج داخل کشور متصل می‌شوند علاوه بر تخفیف‌های ولتاژ اتصال، مشمول ۱۵ درصد تخفیف می‌باشند. فهرست مراجع ذی صلاح متعاقبا توسط وزارت نیرو اعلام خواهد شد.
به منظور تضمین پرداخت بهای برق مصرفی مشترکین دارای قرارداد تامین برق یا قرارداد پشتیبان، شرکت برق باید، متناسب با قدرت انشعاب یا بر اساس برآورد مابه‌التفاوت میزان مصرف و تولید مشترک، تضمین معتبر از مشترک دریافت نماید.

وضعیت ماینینگ ایران

وضعیت صنعت استخراج ارزهای دیجیتال در ایران بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. تا اوایل سال ۹۸ ماینرهای ایرانی با قدرت در این صنعت فعالیت می‌کردند و شرایط مناسبی حاکم بود. اما در خرداد ۹۸ دولت و مقامات قضایی موجی از بگیر و ببندها (به‌معنای واقعی کلمه) را آغاز کردند. در تابستان آن سال، هزاران دستگاه استخراج توقیف شد و ده‌ها نفر از فعالان با جریمه‌های سنگین روبه‌رو شدند.
در ۱۳ مرداد ۹۸، مصوبه ماینینگ در دولت به تصویب رسید. این مصوبه ماینینگ را به‌عنوان یک فعالیت قانونی به رسمیت شناخت، اما ماینرها ملزم شدند که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند. همچنین ماینینگ با برق کشاورزی، صنعتی، خانگی و تجاری ممنوع اعلام شد. بر اساس این مصوبه، ماینرها باید از وزارت نیرو برقی با تعرفه صادراتی دریافت کنند که با قیمت متوسط هر کیلووات ۹۶۵ تومان، این تعرفه تقریباً ۹ برابر بیشتر از برق صنعتی بود که ماینرها قبلاً از آن استفاده می‌کردند.
از طرف دیگر، به‌دلیل مشکلات گمرک، بیشتر دستگاه‌های استخراج موجود در کشور برچسب قاچاق خوردند که طبق قانون، مقامات قضایی می‌توانستند آنها را ضبط کنند.
در فروردین ماه ۱۴۰۰، بار دیگر قوانین مربوط به تأمین برق مراکز ماینینگ دستخوش تغییر شد. طبق ابلاغیه جدید وزارت نیرو، از این به بعد، اوقات سال به سه دسته نوع ۱ (اوج بحرانی)، نوع ۲ (محدودیت بار) و نوع ۳ (عادی) تقسیم‌بندی می‌شود که هریک تعرفه و شرایط خاص خود را دارند. بر این اساس، بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مراکز استخراج برابر با ۱۶,۵۷۴ ریال تعیین شده است که این میزان در زمان‌های نوع ۳ (عادی) با ضریب نیم و در زمان‌های نوع ۲ (محدودیت دار) با ضریب ۲ محاسبه خواهد شد. همچنین در زمان‌های نوع ۱ (اوج بحرانی) فروش برق به مراکز ماینینگ از طریق شبکه، ممنوع خواهد بود

دستورالعمل صدور جواز و پروانه بهره‌برداری استخراج ارز دیجیتال

دریافت درخواست‌های صدور مجوز از طریق سایت سامانه خدمات صنعت، معدن و تجارت (بهین‌یاب) انجام می‌شود و صدور مجوز از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت می‌گیرد.
پس از بررسی و هم فکری و مشورت با فعالان این بخش، دانشگاه‌ها و دستگاههای مختلف، صدور جواز تأسیس و بهره برداری، برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمزارز آنها بیش از ۲۵۰ کیلووات (ولت ـ آمپر) باشد، امکان پذیر است.
امکان استقرار واحد استخراج‌کننده رمزارز دارای کاربری صنعتی و مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی بوده و صرفاً در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و یا مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.
امکان استقرار واحدهای استخراج‌کننده رمزارز شامل محدودیت محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران، ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و ۳۰ کیلومتری مراکز سایر استان‌ها نیست.
بر اساس دستورالعمل ابلاغی، صدور و یا اصلاح جواز تأسیس و پروانه بهره برداری، برای استخراج رمزارز در محل واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی موجود ممنوع است اما اخذ مجوز برای این فعالیت در محل واحدهای تولیدی غیرفعال صنعتی که ۳ سال از عدم فعالیت آن‌ها گذشته باشد، مجاز است.
صدور جواز تأسیس به‌ نام چند شخص حقیقی و یا چند شخص حقوقی مجاز نیست البته متقاضیان در صورت تشکیل شرکت می‌توانند ‌درخواست جواز تأسیس را در سامانه ثبت نمایند. همچنین صدور جواز تأسیس در محل استیجاری با حداقل اجاره یکساله، در چارچوب این دستورالعمل امکان‌پذیر است.
اعتبار جواز تأسیس صادر شده ۶ ماه بوده و با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح و تأیید آن توسط سازمان برای یک دوره‌ دیگر قابل تمدید است.
تأمین زیرساخت‌های لازم شامل برق، گاز، آب، اینترنت و … بر عهده دارنده جواز تأسیس است.
تأمین انرژی برق مورد نیاز از طریق شبکه سراسری برق کشور و یا تولید برق به صورت خصوصی از طریق انرژی تجدیدپذیر، CHP، نیروگاه خصوصی و … در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط امکان‌پذیر است.
بر اساس این دستورالعمل، در صورتی که سرمایه‌گذار بعد از فراهم کردن امکانات طرح از قبیل زمین، برق، ساختمان و تجهیزات، تقاضای صدور جواز تأسیس نماید و اقدامات انجام شده مطابق ضوابط این دستورالعمل باشد، صدور جواز تأسیس یا پروانه بهره‌برداری امکان‌پذیر است.
به منظور تأمین برق مورد نیاز، پس از صدور جواز تأسیس، اطلاعات مجوز در سامانه به وزارت نیرو ارسال می‌شود و پس از اختصاص انشعاب برق، وزارت نیرو اطلاعات آن را از طریق سامانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌نماید.
در صورت اعلام متقاضی مبنی‌ بر تأمین برق از طریق احداث نیروگاه حرارتی، جهت تأمین سوخت مورد نیاز به وزارت نفت معرفی خواهد شد.
رعایت ضوابط مربوط به برچسب انرژی و استانداردهای کیفیت توان الکترونیکی و استانداردهای فناورانه مرتبط برای تولید و واردات تجهیزات فرآورده‌های پردازش رمزنگاری شده (ماینینگ) در صورت ابلاغ از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله سازمان ملی استاندارد الزامی است.
در زمان در خواست صدور پروانه بهره‌برداری، ثبت مشخصات دستگاه‌های منصوبه، وفق فرم موجود در سامانه، شامل تعداد، نوع، میزان مصرف انرژی، شرکت سازنده، توان پردازش و … در سامانه الزامی است و تغییرات تجهیزات نیز توسط متقاضی در سامانه به‌روزرسانی خواهد شد.
بر اساس مصوبه هیأت وزیران استفاده از ارزهای دیجیتال با قبول مسئولیت خطرپذیری (ریسک) از سوی سرمایه‌گذاران و متعاملین صورت می‌پذیرد و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست.

اصلاحیه دستورالعمل صدور مجوز ماینینگ

۱- حداقل توان مصرفی مجاز برای صدور مجوز از ۲۵۰ کیلووات به ۱۰۰ کیلووات کاهش می یابد.
۲- قید سه سال از صدور مجوز برای واحدهای غیرفعال موضوع تبصره های ۲ و ۸ حذف می گردد. بنابراین صدور مجوز در واحدهای غیر فعال مجاز است.
۳- صدور و یا اصلاح جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمز ارز در محل واحدهای موجود اعم از داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی مجاز است.
۴- به استناد مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار به شماره ۸۰/۱۱۳۹۷۶ مورخ ۱۳۹۹/۷/۲۸ صدور مجوز برای بیش از یک واحد در یک پلاک ثبتی امکان پذیر است. متقاضی موظف است متعهد به حفظ تولید و اشتغال واحد فعال خود باشد.
۵- سایر مفاد دستورالعمل مذکور کماکان به قوت خود باقی است.

نرخ بیت کوین در چند ماه گذشته بیش از ۳۰۰۰۰ دلار نیز افزایش یافته بود که با در نظر گرفتن قیمت انرژی، استخراج آن به صرفه بود، با توجه به اینکه مخاطرات استخراج رمزارز رو به افزایش است باید به‌سمت حرفه‌ای شدن و ورود بنگاه‌های بزرگ برویم تا افرادی که روی مخاطرات و تغییرات ناگهانی استخراج شناخت کافی دارند، در این حوزه وارد شوند.بنگاه‌های دارای مجوز وارداتشان مشکلی ندارد، تعرفه واردات پایین و چهار درصد است و دستگاه‌هایی که غیرقانونی وارد شده اند که پیش بینی می شود حدود ۷۰هزار ماینر به‌صورت غیرمجاز در کشور وجود دارد، نیز با ارائه فرم خوداظهاری وارد چرخه فعالیت قانونی خواهند شد که با تداوم این روند صدور پروانه بهره‌برداری ارتقا می یابد.شهرک‌های صنعتی سراسر کشور (حدود ۹۶۰ شهرک) مجاز به استقرار این واحدها هستند، در نیروگاه‌ها، مناطق آزاد و ویژه تجاری نیز منعی برای استقرار این دستگاه‌ها به‌صورت قانونی وجود ندارند.پیش بینی‌ها این است که بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار سالانه تولید واحدهای استخراج رمز ارز باشد که برای تأمین ارز مورد نیاز کشور عدد قابل اعتنایی است و پتانسیل رشد در این حوزه وجود دارد.

 لینک ثبت نام واحد استخراج ارز دیجیتال در سامانه بهین یاب

 دانلود دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری برای فعالیت استخراج رمز ارز

طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال (با تعرفه برق خورشیدی) – بروزرسانی اردیبهشت ۱۴۰۰

(دیدگاه کاربر ۲)

تومان۱۴۲.۰۰۰

براساس آخرین اصلاحیه دستورالعمل صدور مجوز ماینینگ (حداقل توان مصرفی مجاز برای صدور مجوز از ۲۵۰ کیلووات به ۱۰۰ کیلووات کاهش می یابد.)

میزان ارزش ارز استخراجی در سال: ۲۸۶,۷۶۷ دلار
قیمت مبنای بیت کوین در محاسبات: ۵۸.۴۰۰ دلار
تعداد دستگاه: ۳۲ عدد
نوع دستگاه: Bitmain Antminer S17+ 76TH
نوع ارز استخراجی: اتریوم و بیت کوین
محل تامین برق مصرفی: برق خورشیدی
تعرفه برق مصرفی: ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت
فرمت فایل : پی دی اف
حجم فایل طرح توجیهی : ۶.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات طرح توجیهی : ۴۳ صفحه

این بسته شامل:

طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال
دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمزارز

این طرح توجیهی مبتنی بر متن میباشد. کلیه محاسبات اقتصادی و شاخص های مالی براساس آخرین ضوابط و دستورالعملها و بر پایه قیمتهای روز تهیه شده است در بخش های دیگری مباحث معرفی و بازار نیز مورد توجه قرار گرفته است.
شما میتوانید برای دریافت این بسته با پرداخت هزینه و دریافت محصول بر روی گزینه ” خرید” اقدام فرمایید و لینک دانلود این بسته را پس از پرداخت آنلاین دریافت نمائید.

توضیحات

طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال (با تعرفه برق خورشیدی) – بروزرسانی اردیبهشت ۱۴۰۰

براساس آخرین اصلاحیه دستورالعمل صدور مجوز ماینینگ (حداقل توان مصرفی مجاز برای صدور مجوز از ۲۵۰ کیلووات به ۱۰۰ کیلووات کاهش می یابد.)

میزان ارزش ارز استخراجی در سال: ۲۸۶,۷۶۷ دلار
قیمت مبنای بیت کوین در محاسبات: ۵۸.۴۰۰ دلار
تعداد دستگاه: ۳۲ عدد
نوع دستگاه: Bitmain Antminer S17+ 76TH
نوع ارز استخراجی: اتریوم و بیت کوین
محل تامین برق مصرفی: برق خورشیدی
تعرفه برق مصرفی: ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت
فرمت فایل : پی دی اف
حجم فایل طرح توجیهی : ۶.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات طرح توجیهی : ۴۳ صفحه

این بسته شامل:

طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال
دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمزارز

این طرح توجیهی مبتنی بر متن میباشد. کلیه محاسبات اقتصادی و شاخص های مالی براساس آخرین ضوابط و دستورالعملها و بر پایه قیمتهای روز تهیه شده است در بخش های دیگری مباحث معرفی و بازار نیز مورد توجه قرار گرفته است.
شما میتوانید برای دریافت این بسته با پرداخت هزینه و دریافت محصول بر روی گزینه ” خرید” اقدام فرمایید و لینک دانلود این بسته را پس از پرداخت آنلاین دریافت نمائید.

محتوای اصلی این طرح توجیهی شامل موارد زیر است:

فصل اول: چکیده مطالعات فنی – اقتصادی مالی
فصل دوم: مطالعات فنی
معرفی طرح
برآورد هزینه اجرای طرح
نحوه استخراج ارز
فصل سوم :مطالعه مالی و اقتصادی طرح
هدف از اجرای طرح
هزینه‌های سرمایه‌گذاری طرح
هزینه تجهیزات
دستگاه واتس ماینر میکرو بی تی MS با هش ریت Th/s
مشخصات فنی دستگاه ماینر میکرو بی تی Whatsminer MS TH
ارز های قابل استخراج با ماینر Whatsminer Ms
وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
سرمایه در گردش موردنیاز
هزینه‌های سالیانه
تعمیر و نگهداری
برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینه ها
برآورد درآمد های حاصله از طرح
آنالیز حساسیت پروژه
اثر تغییرات هزینه ها ی تولید، درامد حاصل از فروش و سرمایه گذاری طرح روی نرخ بازگشت سرمایه( IRR)
تجزیه و تحلیل حساسیت

لیست جداول

جدول برنامه سالیانه خدمات و فروش در ظرفیت کامل
جدول هزینه تجهیزات و ماشین آلات
جدول مشخصات دستگاه ماینر میکرو بی تی Whatsminer MS TH
جدول تجهیزات نیروگاه خورشیدی
جدول هزینه سالیانه نیروی انسانی خدماتی
جدول سرمایه در گردش
جدول مصرف سالیانه انرژی
جدول تعمیر و نگهداری
جدول استهلاک
جدول هزینه استخراج سالانه
جدول منابع سرمایه گذاری طرح
جدول ظرفیت خدماتی طرح
جدول میزان فروش طرح
جدول پیش بینی عملکرد سود و زیان طرح
جدول شاخص های اقتصادی طرح
جدول تغییرات نرخ بازده داخلی (آنالیز حساسیت)

۲ دیدگاه برای طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال (با تعرفه برق خورشیدی) – بروزرسانی اردیبهشت ۱۴۰۰

  1. امید

    بسیار عالی

    • الهه هاشم آبادی

      🙏🌹

  2. امیر

    سپاس

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵/۵ - (۲ امتیاز)