بسته بندی آب معدنی

آن طور که از اظهار نظر فعالان این بخش به نظر می‌رسد، در حال حاضر فرهنگ استفاده از آب معدنی هنوز در بین مردم ایران نهادینه نشده و نیاز است که در این زمینه تلاش‌هایی صورت گیرد.
گذشته از بحث فرهنگ، تا وقتی آب تصفیه شده نسبتا ارزان در دسترس هر خانواده‌ای قرار می‌گیرد، خرید آب معدنی جزو اولویت‌های سبد خانوارها نخواهد بود.
هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ کارخانه بسته‌بندی آب در کشور وجود دارند که در زمان‌های مختلف و بسته به شرایط بازار مصرف، تعدادشان تغییر می‌کند. اگر می‌خواهید وارد این کسب‌وکار شوید باید بسیار دقت کنید، زیرا طبق گفته‌های فعالان این حوزه، مشکلات زیادی برای فروش این محصول وجود دارد که باعث تعطیلی تعدادی از کارخانه‌ها شده است، اما بهره‌برداری از این کارخانه‌ها تا حدودی به شرایط فصلی و آب و هوایی نیز بستگی دارد. به عبارتی با گرم شدن هوا مقدار بیشتری از محصولات بسته‌بندی شده آب به فروش می‌رسد.
بازار فراوری و فروش آب معدنی و آب شیرین، از جمله بازارهای جذاب در جهان است که به گزارش «ترید مپ» هم اکنون میزان صادرات در این بازار به نزدیک ۲۵ میلیارد دلار در سال می رسد که سهم استرالیا، آلمان، سوئیس، فرانسه و هلند از این صادرات نسبت به دیگر کشورها بیشتر است و مقصد این بطری های آب معدنی بیشتر آمریکا، انگلستان و بلژیک است. با این حال با نگاهی به ۱۰ شرکت برتر تولید کننده آب معدنی جهان می بینیم که انگلستان معروف ترین برند آب معدنی به نام هیلدون را در اختیار دارد و بعد از آن نیوزیلند، ایتالیا، آمریکا و فنلاند در رتبه های بعدی هستند.
حال فرض بر این است که با وجود تمام این موارد می‌خواهید یک کارخانه تولید آب معدنی تاسیس کنید.اولین کاری که باید انجام دهید، اخذ مجوز از سازمان صنعت و معدن استان و سازمان آب منطقه است.
قیمت هر متر مکعب آب ۲۵۰۰ تومان است که منطقه‌های آب‌‌خیز بیشتر در قسمت غربی کشور وجود دارند.بنابراین بدیهی است برای کاهش هزینه حمل و نقل و نزدیکی به چشمه یا چاه مورد نظر، بهتر است زمین شما نزدیک‌ترین محل به منبع آب باشد. تهیه زمینی به مساحت حداقل ۱۰ هزار متر ضروری است. آبی که قرار است بسته‌بندی شود، باید استانداردهای لازم را داشته باشد. معمولا این آب از مناطق برفگیر و دارای معادنی با خاک آهکی به طبیعت ارزانی می‌شود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)