Residence in Denmark

بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک

دانمارک با مساحتی نزدیک به ۴۳ هزار کیلومترمربع در شبه‌جزیره اسکاندیناوی واقع‌شده است. این کشور نزدیک به ۶ میلیون نفر جمعیت داشته و زبان رسمی مردم آن نیز دانمارکی است. دانمارک ازجمله پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است و واحد پول آن نیز کرون دانمارک است.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
جالب است بدانید که دانمارک دومین کشور شاد دنیا است و رفاه زندگی و شرایط خوب اقتصادی باعث شده تا سالانه افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور باشند.برای مهاجرت به دانمارک نیز مانند سایر کشورها می‌توانید از طریق دریافت ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، ازدواج، خرید ملک و تولد فرزند اقدام کنید.
لازم به ذکر است که مهاجران پس از ۵ سال می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. اگر مهاجر خارجی مقیم دانمارک در مدت‌زمان اقامت خود جرمی مرتکب نشود و به زبان، تاریخ و فرهنگ این کشور مسلط شود، پس از ۸ سال می‌تواند برای دریافت پاسپورت دانمارکی اقدام کند.

شاخص‌های اقتصادی و میزان رشد اقتصادی دانمارک

میزان رشد اقتصادی بیانگر رفاه زندگی در یک کشور است. مواردی چون درصد بهره بانکی، میزان مالیات، نرخ مصادره اموال، نرخ بیکاری و نرخ تورم، ازجمله عواملی هستند که شرایط اقتصادی یک کشور را برای سرمایه‌گذاری تعیین می‌کنند. هرچقدر شاخص‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم کمتر باشند، طبیعتاً افراد بیشتری مایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خواهند بود.
حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای یک کشور به مفهوم ورود ارز و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و رشد اقتصادی است. به همین دلیل هم دانمارک در طول سالیان تلاش کرده تا با ایجاد یک سیستم اقتصادی آزاد و شفاف، بستری امن و انعطاف‌پذیر را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
نتیجه این امر قرار گرفتن دانمارک در رتبه ششم رشد اقتصادی در بین ۴۴ کشور اروپایی است. نرخ مالیات ۲۲ درصدی، نرخ بیکاری ۵ درصدی و نرخ فساد کمتر از ۲ درصد، ازجمله مهم‌ترین معیارها برای انتخاب دانمارک برای سرمایه‌گذاری است.

استانداردهای سرمایه‌گذاری در دانمارک

برای اینکه بتوانید در هر کشور خارجی سرمایه‌گذاری داشته باشید، باید با استانداردها و قوانین آن کشور آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان سرمایه‌گذاری اهمیت پیدا می‌کند، نرخ مصادره اموال است. نرخ مصادره اموال توسط بانک مرکزی جهانی تخمین زده می‌شود و با توجه به موارد مختلفی چون میزان فساد در یک کشور، نرخ تورم، شفافیت مالی، نظارت دولت بر سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، نرخ رشد اقتصادی و … تعیین می‌شود.
درنتیجه هر کشور عددی بین ۱ تا ۷ به‌عنوان نرخ مصادره اموال اختصاص داده می‌شود. عدد ۱ به معنی کمترین نرخ مصادره اموال و عدد ۷ به معنی بیشترین نرخ مصادره اموال است.
لازم به ذکر است که نرخ مصادره اموال در دانمارک، ۱ است. این عدد به مفهوم شفافیت مالی، عدم وجود فساد در دستگاه‌های دولتی و خصوصی و امنیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است. پس به‌عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی به‌راحتی می‌توانید پس‌انداز خود را در کشور دانمارک سرمایه‌گذاری کنید.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
جالب است بدانید که نرخ مالیات بر درآمد دانمارک از سال ۲۰۱۶ تاکنون تغییر نکرده و ۲۲ درصد است.

مزایای سرمایه‌گذاری در دانمارک

همان‌طور که اشاره کردیم برای سرمایه‌گذاری در هر کشور خارجی باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید، مزایای سرمایه‌گذاری نیز یکی از این جوانب مهم این کار است. ازجمله مهم‌ترین امتیازات و مزایایی که با سرمایه‌گذاری در دانمارک نصیب متقاضیان می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
دریافت اقامت دائم
دریافت پاسپورت دانمارکی
امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن
بهره‌مندی از امکانات پزشکی رایگان
بهره‌مندی از تحصیل در دانشگاه‌های مدرن و معتبر
درآمد عالی
نرخ تورم پایین
نرخ بیکاری پایین
نظام مالی و حقوقی شفاف
امکان استفاده از روابط تجاری خوب دانمارک با سایر کشورهای خارجی
امکان تحصیل رایگان برای فرزندان متقاضی
نرخ فساد پایین
نظام بانکی کارآمد
سرمایه‌گذاری در دانمارک سراسر مزایا نیست و معایب کوچکی نیز دارد. ازجمله معایب آن می‌توان به نرخ بالای مالیات، کمبود نیروی کار در برخی از بخش‌ها و قیمت بالای املاک اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری در دانمارک و شرایط عمومی آن

سرمایه‌گذاری در دانمارک یکی از راه‌های مهاجرت به کشور دانمارک است. از میان روش‌های مختلف در خصوص اخذ اقامت دانمارک می‌توان به مهاجرت و اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک اشاره کرد. (آشنایی با کشور دانمارک)
اقدام برای مهاجرت یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
بعد از رسیدن در امر مهاجرت انتخاب کشور مقصد چالش دیگری است که مستلزم مطالعه و تحقیق است. عوامل متعددی ازجمله کیفیت زندگی، بازار کار و شرایط شغلی، شرایط اجتماعی، امنیت، اقتصاد و … در انتخاب کشور مدنظر دخیل هستند.
فاکتورهای مختلفی در انتخاب کشور و روش مهاجرت قابل‌توجه است از قبیل: تمکن مالی فرد، سن، سابقه شغلی، مدت‌زمان طی شدن و به نتیجه رسیدن پرونده و … که مشورت و استفاده از دانش وکلای متخصص در این زمینه از اهمیت والایی برخوردار است.
دانمارک یکی از پرطرفدارترین کشورهای موردنظر در امر مهاجرت در حوزه اسکاندیناوی در اروپاست.
افراد زیادی از سراسر دنیا خواهان مهاجرت به دانمارک از طرق مختلف هستند. دانمارک یکی از شادترین و باکیفیت‌ترین کشورهای دنیاست و اعتبار پاسپورت دانمارکی همواره موردتوجه همه مردم بوده است. پایتخت کشور دانمارک، شهر کپنهاگ است و با کشورهای آلمان، سوئد و نروژ هم‌مرز است.
دانمارک با داشتن مدرن‌ترین تکنولوژی‌های کشاورزی و سیستم حکومتی دموکراتیک و اقتصاد فراخ، همواره مورد استقبال سرمایه‌گذاران به‌ویژه در بخش کشاورزی بوده است. دانمارک در بخش دارویی و سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز موفقیت‌های زیادی داشته است.
بدون شک انتخاب این کشور برای مهاجرت اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک با داشتن اقتصاد قوی و استانداردترین بازار کار گزینه‌ای مناسب قلمداد می‌شود.

شرایط مهاجرت و اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک

مدت‌زمان موردنیاز برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت پس از مهاجرت به دانمارک بین ۱ تا ۶ ماه هست. یکی از مزایای مهاجرت اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک این است که این روش نیاز به‌پیش زمینه و شرایط خاصی برای افراد متقاضی ندارد. در مهاجرت اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک تحصیلات دانشگاهی و مدارک زبان تأثیری نداشته و افراد می‌توانند بادانش زبان پایه برای مهاجرت به دانمارک اقدام کنند.
با اخذ اقامت دانمارک و تمدید اقامت پس از ۵ سال به افراد اقامت دائم دانمارک داده می‌شود و فرد پس از ۹ سال زندگی متوالی در دانمارک می‌تواند شهروندی این کشور را اخذ نماید. همچنین افراد دوملیتی مجاز به اقدام برای مهاجرت اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک می‌باشند.

نکات مهم سرمایه‌گذاری در دانمارک

دانمارک یکی از رقابتی‌ترین اقتصادهای اروپا و کل جهان در حال حاضر است. دولت دانمارک برای سرمایه‌گذاری افراد خارجی تلاش بسیار کرده و تقریباً فساد در این کشور سابقه نداشته است. پیشرفته‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در دانمارک مربوط به بخش خدمات، صنعت و کشاورزی است. ازآنجایی‌که دانمارک هدف‌های بزرگی در رابطه با منابع تجدید پذیر داشته، تا سال ۲۰۵۰ قطب مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان خواهد شد.
همچنین دانمارک از بزرگ‌ترین صنعت حمل‌ونقل دریایی در جهان برخوردار است و سرمایه‌های زیادی را درزمینهٔ انرژی‌های تجدیدشونده جذب کرده است. دانمارک ۹۹ درصد وابسته به سوخت‌های فسیلی خارجی هست. اما امروزه کامل در بحث انرژی خودکفا شده است.
تقریباً چهل سال از سیاست انرژی متمرکز در دانمارک می‌گذرد. پیش‌ازاین دانمارک به بسیاری از کشورهای دیگر در استفاده از فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر وابسته بود.
با توجه به قانون مالیات و اقامت دانمارک، شعب خارجی، شرکت‌های دانمارکی شامل مالیات نمی‌گردند. همچنین افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری و تأسیس شرکت در دانمارک در مقایسه به سایر کشورها از پرداخت مالیات‌های دوگانه اجتناب نمایند.

شرایط سرمایه‌گذاری در دانمارک

دانمارک از سرمایه‌گذاران خارجی و کارآفرینانی که به دنبال تأسیس کسب‌وکار خود در این کشور می‌باشند، استقبال می‌نماید. برخی از زمینه‌هایی که در جهت این امر مناسب می‌باشند، عبارت‌اند از: فناوری و اطلاعات، علوم زیستی، پاک‌سازی، انرژی، داروسازی و تجارت دریایی.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
علاوه بر این، موقعیت مکانی دانمارک و زیرساخت‌های آن، حمایت‌های دولتی و امکانات موجود، الهام‌بخش کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی هست. برای سرمایه‌گذاری در دانمارک به حداقل ۱۰۰ هزار یورو هزینه نیاز است که بسته به نوع شرکت و طرح ابتدایی آن میزان مبلغ متفاوت خواهد بود.
به‌طورکلی ۳ تا ۴ ماه برای تأیید مدارک متقاضی از سوی سفارت زمان نیاز است که برای این امر فرد باید طرح تجاری ارائه کند و با ثبت شرکت حداقل دو نفر نیروی کار را استخدام نماید. با ثبت شرکت در دانمارک به متقاضی اقامت ۳ ساله اعطا می‌شود که در صورت سوددهی و رعایت قوانین، امکان تمدید اقامت و اخذ اقامت دائم وجود دارد.
به‌طورکلی سرمایه‌گذاری در دانمارک بین ۱ تا ۶ ماه زمان می‌برد و با سرمایه‌گذاری در این کشور با رعایت شرایط و قوانین امکان اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال به متقاضی اعطا می‌شود.

انواع شرکت‌ها در کشور دانمارک

کشور دانمارک شامل انواع مختلفی از شرکت است. اما به‌طورکلی می‌توان شرکت‌های فعال در دانمارک را به شکل زیر تقسیم‌بندی کرد:
شرکت خصوصی مسئولیت‌پذیر
شرکت سهامی (شرکت دولتی مسئولیت محدود)
شرکت تضامنی
شرکت تضامنی مسئولیت محدود
مالکیت انحصاری

دلایل مهاجرت و اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک

افراد زیادی هرساله برای مهاجرت و اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک اقدام می‌کنند. دلایل جذب افراد خارجی به دانمارک به شرح زیر است:
انتخاب امن: کشور دانمارک با رشوه‌خواری عملاً بیگانه است، دانمارک رتبه‌های بالایی در شاخص شفافیت بین‌المللی در سالهای اخیر به دست آورده است. سطح بسیار پایین از فساد در دانمارک مکانی جذاب برای فعالیت‌های متعدد و کسب‌وکار هست.
دسترسی به بازار سودآور: دسترسی آسان به‌کل اتحادیه اروپا جهت عرضه خدمات
بازار کار انعطاف‌پذیر در دانمارک: مدل بازار دانمارکی «انعطاف و امنیت» است.
دانمارک، استخر استعداد و انگیزه: ۹۶ درصد افراد در دانمارک متخصص و باانگیزه هستند. جوانان یک برنامه آموزشی متوسطه را طی می‌کنند و یک‌سوم مردم دانمارک مسلط به زبان انگلیسی هستند. درواقع صحبت به زبان انگلیسی، دانمارکی و آلمانی رایج است.
قطبی کامل: فرودگاه کپنهاگ – کارآمدترین فرودگاه در اروپاست
کسب‌وکار و عرضه آسان: دانمارک یکی از ساده‌ترین مکان‌ها در جهان برای کسب‌وکار و به‌نوعی بانک جهانی است. راه‌اندازی یک کسب‌وکار در یک روز و اقامت و اجازه کار صادرشده در ۵ هفته است.
رهبر جهان در فناوری پاک و علوم زندگی: ۳۰ درصد از برق مورداستفاده در دانمارک از نیروی باد دانمارک تولید می‌شود. شرکت دانمارکی کنترل یک‌سوم از بازار جهانی باد و اولین بهره‌برداری سوخت‌های زیستی نسل ۲ را به‌صورت تجاری دارا هست. دانمارک کشوری مقرون‌به‌صرفه است.
صرفه‌جویی در هزینه: مالیات شرکت‌های بزرگ ۲۳.۵ درصد است که به ۲۲ درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش‌یافته است. در اسکاندیناوی و کشورهای اتحادیه اروپا سطح حقوق و دستمزد رقابتی به‌ویژه برای مدیریت بسیار مناسب است.
کیفیت بالا زندگی: دانمارکی‌ها به‌عنوان شادترین مردم جهان بر شاخص شادی بین‌المللی در دو سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ معرفی‌شده‌اند. برتری در عرصه اقتصاد باعث شده دسترسی به طیف گسترده‌ای از خدمات رفاهی دانمارکی در این کشور فراهم گردد ازجمله مراقبت‌های پزشکی و آموزش‌وپرورش رایگان.

اقامت دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری

کشور دانمارک یکی از جنوبی‌ترین کشورهای اسکاندیناوی با جمعیت حدود ۵/۵ میلیون نفر است. پایتخت این کشور، کپنهاک و زبان رسمی آن، دانمارکی است. البته، در برخی از مناطق آن به زبان آلمانی و گرینلندی نیز صحبت می‌شود. اقتصاد کشور دانمارک، رتبهٔ هفتم در جهان را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل است که وضعیت زندگی مردم و سطح رفاه آن‌ها بسیار بالا است و مردم دانمارک به‌عنوان شادترین و راضی‌ترین مردم جهان شناخته می‌شوند.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
به همین دلیل است که کشور دانمارک یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت به شمار می‌رود. روش‌های مهاجرت به کشور دانمارک بسیار متنوع است. اما یکی از متداول‌ترین روش‌ها، اخذ اقامت دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری است.
ازآنجایی‌که این کشور دارای اقتصاد پویا و بازار کار گسترده است، هرساله سرمایه‌گذاران بسیار زیادی جذب آن می‌شوند. سرمایه‌گذاری خارجی خود به رشد و توسعه اقتصاد کشور دانمارک کمک بسیار زیادی کرده است. اخذ اقامت دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلفی از قبیل ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک، خرید اوراق قرضه و غیره صورت می‌گیرد.
همان‌طور که گفته شد، سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های مرسوم اخذ اقامت کشور دانمارک محسوب می‌شود. متقاضی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری باید سرمایه زیادی داشته باشد. از سوی دیگر، طی چند سال اخیر با مشکلات مالی روبرو نشده باشد. سرمایه‌گذاری در کشور دانمارک برای اتباع خارجی به ۵ شکل امکان‌پذیر است:
خرید ملک
ثبت شرکت
خرید اوراق قرضه
کارآفرینی
طرح خود حمایتی
لازم به ذکر است که به‌منظور اخذ اقامت کشور دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری نیازی به نیازی به تسلط به زبان دانمارکی یا انگلیسی و ارائه مدرک معتبر زبان نیست.
سرمایه‌گذاری در دانمارک با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. بسته به روشی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید اقامت این کشور زیبا را کسب کنید.با خرید ملک در کشور دانمارک و درصورتی‌که به دولت ثابت کنید قصد سکونت در ملک خریداری‌شده رادارید، می‌توانید اقامت این کشور را به دست آورید.
بنابراین افرادی که با ویزای تحصیلی و کاری وارد کشور دانمارک شوند، پس از پایان مدت ویزا درصورتی‌که ملکی در این کشور خریداری کرده و در آن سکونت داشته باشند، می‌توانند اقامت دانمارک را اخذ کنند. شخص متقاضی می‌تواند باگذشت ۵ سال اقامت دائم خود را داشته باشد و اگر در طول مدت اقامت خود مرتکب جرم و جنایتی نشده و به زبان دانمارکی تسلط کافی و نسبت به فرهنگ و تاریخ دانمارک آگاهی داشته باشد، می‌تواند باگذشت ۸ سال برای اخذ پاسپورت دانمارک اقدام نماید.

خرید ملک در کشور دانمارک

اگر فردی قصد سرمایه‌گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک را دارد، باید اطلاعات مختصری در رابطه باقیمت ملک در این کشور به دست آورد. برای خرید ملک در مرکز شهر به ۱۵ هزار کرون تا ۳۰ هزار کرون به ازای هر مترمربع سرمایه نیاز است. درصورتی‌که قصد خرید ملک در خارج از شهر رادارید، سرمایه لازم چیزی حدود ۱۲ هزار کرون تا ۲۰ هزار کرون هست. لازم به ذکر است که این هزینه برای منازل مسکونی است.
خرید ملک در کشور دانمارک برای کسانی مناسب است که قصد زندگی و درنتیجه اخذ اقامت دائم در این کشور رادارند چراکه به اسناد اقامت دائم در هنگام معامله ملک نیاز است. علاوه بر مدارک اقامت دائم، شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای خرید ملک در دانمارک باید مجوز وزارت دادگستری را نیز ارائه دهند.
نکته قابل‌توجه در مورد کشور دانمارک این است که اکثر مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند. درنتیجه، خرید ملک در این کشور کار چندان دشواری نیست. درصورتی‌که به زبان انگلیسی تسلط دارید، پس با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد. در غیر این صورت، می‌توانید از وکلای واجد شرایط و قابل‌اطمینان در خصوص این روش سرمایه‌گذاری کمک بگیرید.

ثبت شرکت در کشور دانمارک

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور دانمارک، ثبت شرکت است. متقاضیان برای ثبت شرکت در کشور دانمارک از دو روش آنلاین یا حضوری می‌توانند اقدام کنند. ثبت شرکت به روش آنلاین بسیار ساده است و در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. درحالی‌که ارائه مدارک و درخواست به‌صورت حضوری ممکن است تا چندین هفته نیز به طول انجامد.
متقاضیان ثبت شرکت در کشور دانمارک باید از طریق آژانس‌های تجاری این کشور اقدام نمایند. آژانس‌های تجاری زیر نظر وزارت امور اقتصادی کشور دانمارک فعالیت می‌کنند و دفتر مرکزی آن‌ها در پایتخت دانمارک یعنی کپنهاگ قرارگرفته است. یکی از نکات قابل‌توجه در رابطه با ثبت شرکت در کشور دانمارک، داشتن یک شریک کاری تبعه کشور دانمارک است. این فرد باید حداقل ۵۱ درصد از سهام شرکت را به نام خود داشته باشد.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
به‌منظور ثبت شرکت در کشور دانمارک به سرمایه حداقل ۱۲۵ هزار کرون نیاز است. البته، این مقدار بر اساس نوع شرکت و ثبت آن متفاوت خواهد بود. منظور از ثبت شرکت می‌تواند ثبت رستوران، هتل، مغازه، کارخانه، شرکت مدنی، دفتر نمایندگی، شعبه مستقل و شعبه وابسته باشد.
دریافت اقامت پس از ثبت شرکت در کشور دانمارک حدود ۱ تا ۶ ماه به طول می‌انجامد. متقاضی پس از گذشت ۵ سال می‌تواند جهت دریافت اقامت دائم خود اقدام کند. در این مدت می‌تواند بافرهنگ مردمان این کشور و زبان دانمارکی آشنا شود. تابعیت کشور دانمارک پس از گذشت ۹ سال زندگی متوالی در این کشور به متقاضی داده می‌شود.

انواع شرکت‌ها در کشور دانمارک

کشور دانمارک شامل انواع مختلفی از شرکت است. اما به‌طورکلی می‌توان شرکت‌های فعال در دانمارک را به شکل زیر تقسیم‌بندی کرد:
شرکت خصوصی مسئولیت‌پذیر
شرکت سهامی (شرکت دولتی مسئولیت محدود)
شرکت تضامنی
شرکت تضامنی مسئولیت محدود
مالکیت انحصاری

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور دانمارک
کپی از تمام صفحات پاسپورت فرد متقاضی و همراهان
آدرس محل سکونت متقاضی در کشور دانمارک
مدارک تحصیلی فرد متقاضی
مدارک شغلی که نشان دهد متقاضی دارای تجربه کافی درزمینهٔ بیزینس موردنظر دارد
ارائه گواهی یا پرینت حساب بانکی جهت اثبات تمکن مالی موردنیاز
تأیید این مدارک توسط سفارت دانمارک حدود ۳ تا ۴ ماه به طول می‌انجامد. پس از تأیید، به متقاضی ویزای کوتاه‌مدت و اقامت ۳ ساله داده می‌شود. متقاضی در این مدت ۳ سال باید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند، حداقل دونیروی کار تبعه دانمارک استخدام نماید و حق بیمه نیروهای کاری استخدام‌شده خود را پرداخت کند. در غیر این صورت، اقامت او تمدید نخواهد شد.

Residence in Denmark
مدارک مهاجرت و اخذ اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک

چنانچه از روش‌هایی که منجر به اخذ اقامت دانمارک می‌شوند. دست به سرمایه‌گذاری در این کشور زدید. باید هم‌زمان به فکر جمع‌آوری مدارک لازم جهت اخذ اقامت و مهاجرتتان هم باشید. در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره نموده‌ایم:
پاسپورت معتبر (قدیمی و جدید) داشتن برگه خالی و اعتبار الزامی است.
کپی شناسنامه و ترجمه رسمی تمام صفحات آن (به انگلیسی یا دانمارکی، یا آلمانی)
گواهی سوابق کاری فرد متقاضی با ترجمه رسمی
تهیه اساسنامه شرکت
ایجاد حساب بانکی برای شرکت ثبت‌شده در کشور دانمارک
مدارک مبنی بر تمکن مالی فرد متقاضی
با ارائه مدارک فوق، بررسی و اخذ تأیید آن‌ها حدود ۴-۳ ماه زمان‌بر خواهد بود. در ابتدا اقامتی کوتاه‌مدت (عموماً ۳ ساله) برای اثبات اجرایی بودن فرد اعطا خواهد شد. در این میان فرد باید حداقل ۲ شهروند دانمارکی را به‌عنوان نیروی کار، با بیمه استخدام نماید. و اجرایی بودن طرح خویش را اثبات کند. و بعد از تأیید تمام شرایط و خواسته‌های دولت دانمارک، به اقامت دائم نائل گردد. همان‌طور که متوجه شدید این موضوع دارای پیچیدگی‌های بسیار است.

سرمایه‌گذاری در دانمارک و اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در دانمارک به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و هر یک آثار اقامتی و تابعیتی متفاوتی به دنبال خواهد داشت. خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی ازجمله رایج‌ترین این روش‌ها محسوب می‌شوند. اگرچه کشورهایی همچون اسپانیا و پرتقال شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری از طریق ملک فراهم آورده و امکان اخذ اقامت و تابعیت مضاعف با این روش در این کشورها وجود دارد، اما سرمایه‌گذاری در همه کشورها منجر به اخذ اقامت و تابعیت نخواهد شد، که کشور دانمارک نیز ازجمله آن‌ها به شمار می‌رود.
لیکن از روش‌های دیگر مانند ثبت شرکت و کارآفرینی این امکان فراهم خواهد شد. چنانچه از طریق کارآفرینی اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور دانمارک نمایید، حداکثر تا ۳ سال اجازه اقامت در این کشور را دریافت می‌کنید. در شرایط کلی، اخذ اقامت دائم دانمارک پس از ۸ سال و تابعیت آن بعد از ۹ سال فراهم می‌شود. اما این مدت‌ها در بعضی موارد کاهش می‌یابند.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
لذا شما در بدترین حالت پس از ۹ سال موفق به دستیابی به پاسپورت دانمارک و اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری در روش‌های ثبت شرکت و کارآفرینی خواهید شد.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری در خرید ملک

برای سرمایه‌گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک شخص متقاضی باید به دولت دانمارک ثابت کند قصد سکونت و اقامت در ملک خریداری‌شده را دارد. بنابراین متقاضیان خرید ملک در کشور دانمارک ابتدا باید اقامت این کشور را کسب کنند. شایان‌ذکر است شهروندان عضو اتحادیه اروپا از این قاعده مستثنا هستند و برای خرید ملک مجوزی نیاز ندارند.
سایر متقاضیان خرید ملک خارج از اتحادیه اروپا ابتدا باید مدارک اقامتشان را به‌واسطه شغل خود در دانمارک یا تحصیل خود و یا فرزندانشان در این کشور نشان دهند که از این طریق قصد سکونت خود در این کشور را ارائه کرده‌اند. هزینه خرید ملک در کشور دانمارک با توجه به شهر و منطقه سکونت متفاوت است.
به‌طور متوسط هزینه خرید ملک در مناطق شهری از متری ۱۶۵۰۰ کرون تا ۵۰۰۰۰ کرون است و در مناطق خارج از شهر در مناطق ارزان با متری ۱۳۰۰۰ کرون می‌شود ملک مناسبی خریداری کرد.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری در کارآفرینی

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری در کارآفرینی را در این بخش مطالعه می‌فرمایید. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در دانمارک ایجاد کارآفرینی و ارائه طرح تجاری نو و بکر هست. برای این روش اولین قدم ارائه بیزینس پلن (طرح تجاری) است. منظور از بیزینس پلن ارائه یک طرح تجاری است که ویژگی‌های کسب‌وکار موردنظر را بازگو می‌کند.
متقاضیان می‌توانند بیزینس پلن (طرح تجاری) خود را به‌صورت آنلاین برای اداره کار و امور اشتغال کشور دانمارک ارسال نمایید و از این طریق مجوز ورود به این کشور را دریافت کنند.
طرح تجاری می‌تواند برای اشتغال فردی یا گروهی تدوین شود. یک‌راه دیگر برای ارائه طرح تجاری این است که متقاضی مراجعه حضوری به سفارت دانمارک در کشور خود داشته باشد. در بررسی طرح تجاری پیشنهادی دولت دانمارک نوآوری طرح مذکور و تطبیق طرح پیشنهادی با تقاضای مردم و وضعیت بازار کار را در نظر می‌گیرد و اعلام به پذیرش و تأیید یا رد طرح می‌کند.
اگر طرح اولیه از جانب دولت پذیرفته شد، شخص متقاضی می‌تواند بدون سرمایه اولیه سایر مراحل اقامت خود را پیگیری کند. در این روش به شخص متقاضی ابتدا یک اقامت ۲ ساله می‌دهند که برای دریافت آن شخص نیاز دارد تمکن مالی برای خودش و خانواده‌اش نشان دهد.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری در خرید اوراق قرضه دولتی

خرید اوراق قرضه دولتی یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور دانمارک و اخذ اقامت این کشور هست. این روش سرمایه‌گذاری به دو روش انجام می‌شود. یک روش این است که متقاضی مبلغی را در اختیار دولت دانمارک قرار می‌دهد و بعد از گذشت ۵ سال پول خود را بدون سود از دولت دانمارک دریافت می‌کند.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)
روش دیگر به این صورت است که متقاضی مبلغی را به دولت می‌دهد که بدون بازگشت است. در هر دو حالت اقامت دائم به شخص متقاضی اعطا می‌شود که باگذشت چند سال متقاضی می‌تواند بنا بر شرایطی تقاضای اخذ تابعیت و پاسپورت کشور دانمارک را داشته باشد.

مهاجرت به دانمارک از طریق خود حمایتی

امروزه خود حمایتی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌ها و شاخه‌های سرمایه‌گذاری معرفی و شناخته‌شده است. خود حمایتی نوعی سرمایه‌گذاری است که شخص سرمایه‌دار بدون انتقال سرمایه خود به کشور موردنظرش اقامت آن کشور را کسب می‌کند. درواقع در این روش، شخص با ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی خود به دولت کشور مقصد ثابت می‌کند که توانایی اداره زندگی خود و همراهانش را دارد.
کشورهایی که در حال حاضر به روش خود حمایتی اقامت می‌دهند اتریش، فرانسه، یونان، پرتغال و سوئیس هستند و کشور دانمارک خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌دهد.(بیزینس پلن و طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری دانمارک)

فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری دانمارک

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO DENMARK

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _ اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای دانمارک
بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)