برزیل

تهیه طرح کسب‌وکار اقامت سرمایه‌گذاری برزیل (بیزینس پلن)

برزیل بزرگ‌ترین کشور در آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین است. این کشور با هشت و نیم میلیون کیلومترمربع و با بیش از ۲۱۱ میلیون نفر جمعیت پنجمین کشور بزرگ جهان ازنظر مساحت و ششمین پرجمعیت‌ترین کشور در جهان می‌باشد. برزیلیا پایتخت آن می‌باشد و بزرگ‌ترین شهر آن سائوپائولو است.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت سرمایه‌گذاری برزیل (بیزینس پلن)
جالب است بدانید برزیل بزرگ‌ترین کشوری است که زبان پرتغالی را به‌عنوان یک‌زبان رسمی پذیرفته است و در بین کشورهای آمریکایی تنها کشوری است که یک‌زبان در آن رواج دارد. اما چرا باید سرمایه‌گذاری در این کشور را موردبررسی قرار دهیم؟
همانند اکثر بازارهای نوظهور سرمایه‌گذاری در برزیل شامل معامله‌ای بین ریسک و سود است. زیرا زیرساخت‌های محدود و وابستگی به کالا، سرمایه‌گذاری در برزیل را نسبت به سایر بازارهای توسعه‌یافته پر ریسک تر کرده است.
سرمایه‌گذاران بین‌المللی برزیل را به دلیل داشتن منابع طبیعی غنی، بهترین می‌دانند. صادرات شماره یک این کشور سویا است، که ۱۲ درصد از کل صادرات برزیل را تشکیل می‌دهد و سالیانه ۲۵.۹ میلیارد دلار ارزش صادرات سویا در برزیل است.
این کشور علاوه بر منابع گسترده نفتی فراساحلی خود، دومین تولیدکننده سنگ‌آهن در جهان است که ۲۰.۱ میلیارد دلار در سال صادرات دارد و نسبت به آسیا و اروپا هم اتانول بیشتری تولید می‌کند. این منابع یک منبع اصلی مهم برای مواد اولیه کشورهایی مانند چین، ایالات‌متحده آمریکا و آرژانتین است که ۳ مقصد صادراتی برتر برزیل می‌باشند.
برزیل در تولید گسترده کالاهای صنعتی و مصرفی در این کشورها کمک شایان توجهی می‌کند. چین با ایجاد ارزش صادراتی ۴۸ میلیارد دلار رهبر بازار می‌باشد درحالی‌که ایالات‌متحده و آرژانتین به ترتیب ۲۵ میلیارد دلار و ۱۷ میلیارد دلار ارزش صادراتی در این کشور به وجود می‌آورند.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت سرمایه‌گذاری برزیل (بیزینس پلن)
این کشور همچنین اقتصاد نسبتاً پایداری دارد. برزیل پس از اقدامی در جهت ثبات مالی و آزادسازی اقتصاد خود در دهه، ۱۹۹۰ با رشد بخش فناوری و تمرکز درونی که بر کاهش وابستگی کالا تأثیرگذار است، به یک اقتصاد برتر تبدیل‌شده است.

شرایط کلی سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در برزیل

برزیل یکی از کشورهای بزرگ و اقتصادهای در حال رشد دنیاست. سرمایه‌گذاری در این کشور نیز با توجه به جاذبه‌هایی که از ابعاد اقامتی و مهاجرتی، اقتصادی، و همچنین توریستی دارد، موردتوجه اتباع کشورهای جهان قرارگرفته است. در این مقاله بررسی می‌شود که به‌طورکلی با چه روش‌هایی می‌توان در برزیل به‌عنوان فرد خارجی سرمایه‌گذاری کرد و به اقامت این کشور بزرگ و پرجمعیت آمریکای جنوبی دست‌یافت.
به‌طورکلی، سرمایه‌گذاری در برزیل و اخذ اقامت از این راه، به سه شکل ممکن است .
سرمایه‌گذاری در برزیل با تأسیس شرکت استارت آپ
سرمایه‌گذاری تجاری در برزیل
سرمایه‌گذاری در برزیل با خرید ملک
ویزاهای سرمایه‌گذاری منجر به یک اقامت حداقل ۳ ساله می‌شوند که بعدازآن قابل تمدید است.

سرمایه‌گذاری در برزیل با تأسیس شرکت استارت آپ

با سرمایه‌گذاری برای تأسیس یک شرکت استارت آپ یا درزمینهٔ تکنولوژی می‌توانید در طول مدت مراحل ۱ ساله، اقامت برزیل را به دست بیاورید. این سرمایه‌گذاری حداقل ۱۵۰ هزار رئال برزیل معادل حدود ۳۵ الی ۴۰ هزار دلار آمریکا هزینه دارد. شما در این روش می‌توانید این مقدار سرمایه را برای یکی از شرکت‌های استارت آپی در برزیل در نظر بگیرید.
برنامه‌های نوآورانه و استارت آپ در برزیل نیز مانند دیگر کشورها از حمایت مالی و اقتصادی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و دولت برخوردار می‌شوند. اما توجه داشته باشید که در این روش ریسک اینکه مبلغ سرمایه‌گذاری شما با سود مواجه نشود نیز وجود دارد اما حق اقامت شما و اعضای خانواده پابرجا خواهد بود.

سرمایه‌گذاری تجاری در برزیل

روش موسوم به «سرمایه‌گذاری تجاری» در برزیل یکی از روش‌های پرطرفدار و جذاب برای سرمایه‌گذارانی است که علاقه به اخذ اقامت برزیل رادارند. برای این منظور، باید سرمایه‌ای معادل ۵۰۰ هزار رئال برزیل که معادل حدوداً ۱۰۰ هزار دلار آمریکا می‌شود، به‌عنوان یک شخص حقیقی در برزیل سرمایه‌گذاری نمایید.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت سرمایه‌گذاری برزیل (بیزینس پلن)
این سرمایه‌گذاری همچنین می‌تواند از طریق ثبت شرکت و به‌عنوان شخص حقوقی نیز انجام شود که حدود ۶۰۰ هزار رئال برزیل هزینه دارد. در این روش محدودیتی ازنظر نوع و مکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد و با افتتاح حساب بانکی در برزیل و با سرمایه‌گذاری در هر یک از شکل‌های املاک، سرمایه‌گذاری در بانک و یا در شرکت تجاری قابل انجام خواهد بود.
برای سرمایه‌گذاری در این امور تجاری نیاز به داشتن سابقه کاری مرتبط و یا مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی نخواهید داشت.

سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در برزیل

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور برزیل، ثبت شرکت است. به‌منظور ثبت شرکت در این کشور نیاز به سرمایه‌ای معادل ۱۰۰ هزار دلار است. این مبلغ باید به‌حساب شرکت در حال تأسیس واریز گردد، سپس این شرکت به نام شما ثبت می‌گردد و کد مالیاتی برای آن در نظر گرفته می‌شود.
سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در برزیل اقامت کشور برزیل را برای فرد ثبت‌کننده شرکت به همراه دارد و تمامی مزایای مرتبط با کارآفرینی چهل هزار دلاری را دارد.یکی از مزایای ثبت شرکت در برزیل امکان فعالیت شرکت در هر زمینه‌ای می‌باشد، حتی متقاضیان سرمایه‌گذاری در برزیل از طریق ثبت شرکت می‌توانند سرمایه خود را یه یکی از حساب‌های بلندمدت برای شرکت واریز کنید و ماهیانه سود آن را دریافت نمایند.

برزیل

سرمایه‌گذاری در برزیل با خرید ملک

سرمایه‌گذاری مستقیم برای خرید ملک در برزیل نیز بدون محدودیت در این کشور قابل‌اجراست و مبلغ موردنیاز برای این سرمایه‌گذاری ۱ میلیون رئال برزیل معادل حدود ۲۰۰ هزار دلار است. شما به‌عنوان سرمایه‌گذار خارجی هم می‌توانید ملکی از پیش‌ساخته شده را با این مبلغ خریداری نموده یا اینکه با همین مبلغ، پروژه‌ای در حال ساخت را خریداری نمایید.
همچنین، توجه داشته باشید که خرید ملک در تمام مناطق شهری برزیل امکان‌پذیر است. خرید ملک می‌تواند به‌صورت خرید چند ملک به ارزش مجموعاً ۲۰۰ هزار دلار انجام شود و یا اینکه خرید ملک به‌صورت اشتراکی (co-ownership) نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

مراحل انجام سرمایه‌گذاری در برزیل

برای انجام سرمایه‌گذاری در برزیل و اخذ اقامت، مراحلی باید گذرانده شود تا راه برای اقامت دائم برزیل هموار گردد:
نخست افتتاح حساب بانکی و در صورت نیاز تأسیس شخصیت حقوقی شرکت بین ۱-۲ هفته در برزیل زمان خواهد برد.
سپس ۱-۳ هفته زمان برای انتقال سرمایه به برزیل در نظر گرفته می‌شود.
سپس باید درخواست ویزا داده شود و با ورود به برزیل انجام کارهای اقامت نیز درمجموع ۶ هفته زمان خواهد برد.
در مورد مدت‌زمان پروسه‌ها، برخلاف روش‌های ۱۰۰ هزار دلاری و ۲۰۰ هزار دلاری که در طول ۳ ماه امور اقامتی و ویزا انجام می‌شود و پروسه‌ای کوتاه و سریع دارد، درروش ثبت استارت آپ با ۳۵ هزار دلار، ممکن است حدود ۱۲ ماه زمان برای رسیدن به ویزا و اقامت سپری شود.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت سرمایه‌گذاری برزیل (بیزینس پلن)

مدارک موردنیاز برای ویزای سرمایه‌گذاری در برزیل

در غالب موارد انواع سرمایه‌گذاری‌ها در برزیل، مدارک زیر می‌بایست برای تحویل به سفارت آماده شوند:
گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
اصل و فتوکپی از پاسپورت
رزومه‌ای از سوابق کاری و تحصیلی متقاضی
در صورت وجود همراهان: مدارک پاسپورت همراهان و گواهی تولد و ازدواج
آدرس اقامتگاه فرد برای حضور در برزیل
رسید تمکن مالی با حساب بانکی
ارائه بیزنس پلن در موارد موردنیاز
۲ عکس رنگی سایز پاسپورت

اخذ اقامت دائم و تابعیت برزیل از راه سرمایه‌گذاری

اخذ اقامت دائم برزیل از راه سرمایه‌گذاری از ابتدا به اشخاصی که در برزیل سرمایه‌گذاری می‌کنند با اقامت حداقل سه‌ساله داده می‌شود. درواقع، متقاضی اقامت دائم با اقامت سه‌ساله از ابتدا اقامت دائم با حق زندگی، کار و تحصیل در برزیل با همراهان (همسر و فرزند) به دست می‌آورد ولی این اقامت هر سه سال یک‌بار موردبررسی اداره مهاجرت برزیل قرار می‌گیرد.
شخصی که با سرمایه‌گذاری در برزیل اقامت دائم دارد، می‌تواند بعد از ۴ سال پاسپورت برزیل را به دست بیاورد. گرفتن این تابعیت منوط به این است که در ۴ سال گذشته ۲ سال در آنجا زندگی کرده باشد. همچنین برای گرفتن تابعیت نیاز به دانش زبان پرتغالی و آشنایی به فرهنگ و تاریخ این کشور نیز دارد.
درصورتی‌که فرد در مدت حضور در برزیل با یک نفر تبعه برزیل ازدواج کند یا فرزند به دنیا بیاورد، پاسپورت برزیل ظرف یک سال می‌تواند با شروط بالا به وی تعلق بگیرد. دو تابعیتی نیز در برزیل پذیرفته می‌شود و کسی که تابعیت برزیل را اخذ می‌کند، نیازی به ترک تابعیت قبلی ندارد.

مزایای سرمایه‌گذاری در برزیل

برزیل امروزه یک جمهوری فدرال می‌باشد که بر اساس آمار درزمینهٔ تولید ناخالص داخلی این کشور در رده هشتم جهان قرار دارد. قدرت خرید در این کشور برای مردمان و اتباع برزیل در سطح بالایی می‌باشد و دارای پتانسیل‌های مناسبی جهت سرمایه‌گذاری خارجی است.
اقتصاد این کشور در حال رشد بوده و توجه بسیاری از متقاضیان سرمایه‌گذاری در برزیل را به خود جلب می‌نماید. متقاضیان سرمایه‌گذاری در برزیل که در بخش صنایع سنگین این کشور سرمایه‌گذاری می‌نمایند به سود بسیاری دست پیدا می‌کنند، بالأخص صنایع هواپیماسازی که کشور برزیل چهارمین کشور درزمینهٔ تولید هواپیماهای تجاری است.
ازجمله مزایای سرمایه‌گذاری در برزیل می‌توان به این موارد اشاره نمود.
کشور برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان بوده و مرکز مشتری خوبی را داراست.
آب‌وهوای کشور برزیل بسیار مطلوب است.
این کشور یک کشور دموکراتیک بوده و دارای سیاست پایداری است.
کشور برزیل دارای ارز پایداری است.
امکان دریافت اقامت علاوه بر دریافت سود از طریق سرمایه‌گذاری در برزیل وجود دارد.
هزینه زندگی در این کشور ۲۰ الی ۲۵ درصد کمتر از کشورهای اروپایی می‌باشد.
مهاجرپذیر بوده و مردمان آن بسیار مهمان‌نوازند.
امکان مالکیت صد درصد زمین و ملک برای سرمایه‌گذاران خارجی در برزیل وجود دارد.
برزیل دارای روابط خارجی با بیش از صد کشور جهان است.
نسبت به بلایای طبیعی بسیار کم‌خطر است.
برزیل یکی از بیست صادرکننده برتر در جهان می‌باشد.
دارای منابع طبیعی بسیار زیاد است.
این کشور یک مکان توریستی بی‌نظیر و بسیار محبوب است و امکان سرمایه‌گذاری درزمینهٔ گردشگری در این کشور وجود دارد.
این کشور دارای امکانات حمل‌ونقل بسیار مناسبی است.
پاسپورت پرتغال رتبه ۲۰ را در دنیا دارد
این کشور هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا و همین‌طور بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

برزیل
پرسش و پاسخ‌های متداول در خصوص سرمایه‌گذاری در برزیل
انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در برزیل کدامند؟
سرمایه‌گذاری در برزیل با تأسیس شرکت استارت آپ
سرمایه‌گذاری تجاری در برزیل
سرمایه‌گذاری در برزیل با خرید ملک

سرمایه‌گذاری در برزیل با تأسیس شرکت استارت آپ در برزیل چگونه است؟
با سرمایه‌گذاری برای تأسیس یک شرکت استارت آپ یا درزمینهٔ‌های نوآورانه یا تکنولوژی می‌توانید در طول مدت مراحل ۱ ساله، اقامت برزیل را به دست بیاورید. جزئیات بیشتر را در متن این مقاله می‌توانید مطالعه نمائید.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت سرمایه‌گذاری برزیل (بیزینس پلن)

خرید ملک در برزیل چگونه است؟
سرمایه‌گذاری مستقیم برای خرید ملک در برزیل نیز بدون محدودیت در این کشور قابل‌اجراست و مبلغ موردنیاز برای این سرمایه‌گذاری ۱ میلیون رئال برزیل معادل حدود ۲۰۰ هزار دلار است. مطالعه این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

آیا برزیل کشور خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟
می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در این کشور با توجه به جاذبه‌هایی که از ابعاد اقامتی و مهاجرتی، اقتصادی و همچنین توریستی دارد، موردتوجه اتباع کشورهای جهان قرارگرفته است.

فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری برزیل

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO BRAZIL

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _ اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای برزیل
بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)