Czech Republic

تهیه طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری جمهوری چک (بیزینس پلن)

جمهوری چک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا و عضو پیمان شنگن و مدرن‌ترین کشور در اروپای شرقی است. پایتخت آن پراگ و واحد پول رایجش کرون چک می‌باشد. جمهوری چک یکی از کشورها توسعه‌یافته ازلحاظ سیستم‌های صنعتی و اقتصادی در بخش اروپای مرکزی و شرقی محسوب می‌شود و در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در این کشور پایین‌تر است.تهیه طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری جمهوری چک (بیزینس پلن)
بیشترین خروجی صنعتی این کشور حاصل از صنایع سنگین، محصولات فلزی، آهن و استیل است. این کشور نیز برنامه‌های خاصی را برای جذب سرمایه‌گذاران و کمک به اقتصاد کشور در نظر گرفته است که از این مورد می‌توان به برنامه اقامت جمهوری چک از طریق سرمایه‌گذاری اشاره نمود. برنامه ویزای سرمایه‌گذاری درواقع اصلاحیه‌ای جدید قانون مهاجرت چک بود که در سال ۲۰۱۷ امضا گردید.

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک و شرایط عمومی آن

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک، می‌تواند برای بسیاری از افراد انتخاب مناسبی باشد. چراکه کشور چک با مساحت حدود ۷۸٬۸۶۷ کیلومترمربع و جمعیت حدود ده میلیون و پانصد هزار نفر در قلب اروپا واقع‌شده و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. موقعیت جغرافیایی بسیار خوب، همسایگی با آلمان و اتریش از غرب، اسلواکی و لهستان از شرق امتیاز ویژه‌ای برای این کشور محسوب می‌شود.تهیه طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری جمهوری چک (بیزینس پلن)
همچنین شرایط اقتصادی، زیرساخت‌های مناسب و وسیع کشور چک، نرخ پایین حقوق پرداختی و نرخ بیکاری پایین در این کشور (۱.۹ درصد)، از دلایل دیگر انتخاب این کشور برای سرمایه‌گذاری است و موجب شده موردتوجه سرمایه‌گذاران باشد. ارز رایج این کشور کرون چک (CZK) است که معادل ۰.۰۴ یورو است.
می‌توان گفت یکی از ضعف‌های اقتصادی این کشور عدم تبدیل واحد پول آن به یورو می‌باشد و به‌طورکلی می‌توان گفت کیفیت زندگی در این کشور بسیار مطلوب است.

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک از طریق ثبت شرکت

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک می‌تواند از طریق ثبت شرکت انجام شود بطوریکه فرد به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار خود شرکتی را ثبت نموده و از طریق ثبت شرکت مجوز ورود و کارت اقامت دریافت می‌کند، سپس زمانی را فرصت دارد تا بیزینس پلن خود را اجرا نموده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند.
انواع ثبت شرکت در کشور چک وجود دارد که پرطرفدارترین نوع ثبت شرکت، شرکت با مسئولیت محدود است. در کشور چک با ثبت شرکت فرد می‌تواند دو نوع ویزا دریافت نماید که هرکدام از این ویزاها شرایط خاص خود را داشته و امکان‌های متفاوتی را برای سرمایه‌گذار فراهم می‌آورد.تهیه طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری جمهوری چک (بیزینس پلن)
ویزای نوع اول ویزای کسب‌وکار بلندمدت است که به کارآفرینان داده می‌شود و ویزای نوع دوم ویزای سرمایه‌گذاری است که برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در نظر گرفته‌شده است.

ویزای کسب‌وکار بلندمدت کارآفرینان در کشور چک

این نوع ویزا برای افرادی است که قصد کارآفرینی و شروع یک بیزینس جدید در کشور چک رادارند، تا بتوانند از طریق این ویزا سرمایه‌گذاری در جمهوری چک انجام دهند. معمولاً در این پروسه، کارآفرینان با توجه به ساختار و امکان‌هایی که شرکت با مسئولیت محدود ارائه می‌دهد موردتوجه سرمایه‌گذاران خارجی بوده و ثبت این نوع شرکت را انتخاب می‌کنند.
برای شرکت با مسئولیت محدود بایستی سرمایه اولیه را حداقل ۲.۰۰۰.۰۰۰ کرون چک معادل ۸۰.۰۰۰ یورو در نظر گرفت، از این طریق تنها مدیرعامل شرکت و اعضای خانواده او می‌توانند برای ویزای بلندمدت کسب‌وکار درخواست دهند و سرمایه‌گذاری در جمهوری چک را انجام دهند، دریافت ویزا بلندمدت کسب‌وکار معمولاً ۱۲۰ روز طول خواهد کشید و سپس در ابتدا این ویزا برای مدت ۶ ماه صادرشده و پس‌ازآن برای مدت یک سال تمدید می‌گردد.

ویزای سرمایه‌گذاری در کشور چک

نوع دیگری از ویزا از طریق ثبت شرکت در کشور چک وجود دارد که درصورتی‌که فرد، شرکتی را ثبت نماید و شرایط زیر را داشته باشد می‌تواند برای مدیران اجرایی و سهامداران، ویزای سرمایه‌گذاری در جمهوری چک را دریافت کند. اما شرکتی که بیش از پنج مدیر اجرایی دارد یا سهامداران شرکتی که سهم کمتر از ۳۰ درصد در این شرکت دارند، باید ثابت کنند حضور آن‌ها در جمهوری چک تأثیر قابل‌توجهی بر کسب‌وکار شرکت مربوطه دارد تا به آن‌ها ویزای سرمایه‌گذاری در جمهوری چک اهدا شود.تهیه طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری جمهوری چک (بیزینس پلن)
این برای جلوگیری از سوءاستفاده از ویزای سرمایه‌گذاری در جمهوری چک است. شرایط این ویزای سرمایه‌گذاری به شرح زیر است:
سرمایه‌گذار به‌منظور سرمایه‌گذاری در جمهوری چک باید حداقل بیست شغل تمام‌وقت (برای شهروندان اتحادیه اروپا) ایجاد کرده و در طول مدت قرارداد آن‌ها را تحت استخدام خود نگه دارد.
سرمایه‌گذار باید سرمایه‌ای در حدود حداقل ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ کرون چک (تقریباً معادل ۲،۸۵۰،۰۰۰ یورو) داشته باشد و در جمهوری چک سرمایه‌گذاری نماید، او می‌تواند کل مبلغ سرمایه‌گذاری را به‌صورت نقد و یا تا ۶۰٪ از مقدار سرمایه‌گذاری را به‌صورت دارایی‌هایی (ملموس یا غیرملموس) نشان دهد که مربوط به بیزینس و سرمایه‌گذاری است که قصد دارد راه‌اندازی نماید، مثلاً ماشین‌آلات، املاک و مستغلات، و غیره.
سرمایه‌گذار باید به‌منظور سرمایه‌گذاری در جمهوری چک، یک طرح تجاری ارائه دهد و نوع سرمایه‌گذاری خود را در این کشور نشان دهد.
برای سرمایه‌گذاری در جمهوری چک شرایط دیگری نیز وجود دارد که بایستی سرمایه‌گذار آن‌ها را نیز در نظر داشته باشد. برای مثال باید سابقه کیفری خود و اظهارنامه مالی دو سال مالی گذشته شرکت خود را نشان دهد و مواردی دیگر که برای شروع کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در جمهوری چک لازم است. زمان دریافت این نوع ویزای سرمایه‌گذاری حدود ۳۰ تا ۴۵ روز بوده و اعتبار آن نیز ۲ ساله می‌باشد.

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک از طریق کارآفرینی

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک از طریق کارآفرینی نیز به دلیل اشتغال‌زایی برای بیش از بیست نفر در جمهوری چک در همان طبقه‌بندی ثبت شرکت قرار خواهد گرفت. این سرمایه‌گذاری می‌بایست حدوداً هفتادوپنج هزار کرونای جمهوری چک (واحد رسمی پول این کشور) باشد.
لازم به ذکر است که بیش از نیمی از این پول به هر طریقی می‌تواند به این کشور آورده شود (تا شصت درصد). لازم است که سرمایه‌گذاری بتواند در طرح تجاری خود دلایل مناسبی برای وجود توجیه اقتصادی در راستای بهبود اقتصاد و صنعت و منافع کشور چک ارائه نماید.

Czech Republic
سرمایه‌گذاری در جمهوری چک از طریق خرید ملک

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک را می‌توان از طریق خرید ملک انجام داد بصورتیکه این سرمایه‌گذاری می‌تواند در ملک‌های مسکونی، ملک‌های تجاری و یا صنعتی از قبیل خرید ملک برای شرکت و یا کارخانه باشد. البته لازم به ذکر است که خرید ملک در کشور چک منجر به اعطای اقامت نمی‌شود و درصورتی‌که فرد از راه‌های مختلف اقامت کشور چک را به دست آورده است می‌تواند سرمایه‌گذاری خود را در این بخش انجام دهد. اما به‌طورکلی خرید ملک در کشور چک برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیز ممکن است.

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک و خرید اوراق قرضه، علاوه بر اینکه برای شهروندان چک ممکن است، برای شهروندان خارجی بالای ۱۸ سال نیز قابل‌اجرا است. از طریق فروش اوراق قرضه، دولت بدهی‌های خود را تأمین می‌کند و درنهایت برای خریداران نیز سودی در نظر خواهد داشت. این سود سالی یک‌بار به خریداران پرداخت می‌گردد.تهیه طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری جمهوری چک (بیزینس پلن)
حداقل سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه در کشور چک ۳۰.۰۰۰ کرون چک است اما لازم به ذکر است که دولت چک از طریق خرید اوراق قرضه به شهروندان خارجی اقامت نمی‌دهد و این راه را فقط می‌توان به‌عنوان راهی برای سرمایه‌گذاری در جمهوری چک در نظر داشت.

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک و بررسی اخذ اقامت و تابعیت چک

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک و انواع راه‌های مهاجرت از این طریق را بررسی نمودیم. از بعضی راه‌های سرمایه‌گذاری در جمهوری چک می‌توان درنهایت به اقامت و تابعیت کشور چک دست‌یافت. به‌طوری‌که در بالا ذکر کردیم از طریق دریافت ویزای کسب‌وکار طولانی‌مدت، به فرد و خانواده او در ابتدا اقامت کوتاه‌مدت ۶ ماهه و سپس اقامت ۱ ساله داده خواهد شد.
علاوه بر آن با استفاده از ویزای سرمایه‌گذاری نیز به فرد اقامتی داده می‌شود که این اقامت ۲ ساله خواهد بود. این اقامت علاوه بر خود فرد به اعضای خانواده و مدیران اجرایی شرکت نیز داده خواهد شد. درصورتی‌که فرد از طریق هر یک از ویزاهای گفته‌شده اقامت کشور چک را دریافت نماید، پس از مدت ۵ سال از اقامت او، فرد می‌تواند درخواست اقامت دائم نموده و پس از ۱۰ سال از اقامتش نیز می‌تواند پاسپورت و تابعیت کشور چک را به دست آورد.

بررسی سرمایه‌گذاری در چک

جمهوری چک اولین کشوری در اروپای مرکزی و شرقی بود که در OECD پذیرفته شد. این کشور عضو ناتو است و در سازمان‌های بین‌المللی دیگری چون WTO،IMF،EBRD و سازمان جهانی دیگر عضویت دارد. عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن فرصت سرمایه‌گذاری بدون محدودیت در کل این مناطق را به سرمایه‌گذاران می‌دهد. این کشور در سال‌های اخیر اقتصاد پایداری داشته و نرخ بیکاری رو به کاهش بوده است.
از زمان انقلاب مخملی در سال ۱۹۸۹، جمهوری چک به مقصدی بسیار محبوب تبدیل‌شده است. ده‌ها هزار نفر از خارجی‌ها اقامت جمهوری چک را به دست آوردند و استانداردهای بالای زندگی و هزینه‌های پایین زندگی لذت می‌برند. اگرچه در اکثر جهات زندگی در جمهوری چک به‌سرعت به استانداردهای زندگی غربی نزدیک شده است اما هزینه زندگی همچنان فراوانی پایین‌تر از اروپای غربی است. پراگ و بسیاری از شهرهای دیگر جمهوری چک به دلیل میراث معماری، موزه‌ها، تئاترها، سینماها، گالری‌ها و باغ‌های تاریخی هستند.

الزامات سرمایه‌گذاری در کشور چک

سرمایه‌گذاری در چک می‌تواند شامل بسیاری از الزامات باشد. برخی از این الزامات را موانع حقوقی و برخی دیگر را قوانین عمومی و معمولی تشکیل می‌دهند.این الزامات می‌توانند شامل مواردی باشند که ذیلاً عنوان می‌شوند.
حداقل میزان سرمایه‌گذاری
امکانات در دسترس سرمایه‌گذار
ابزارهای مالی
مدت سرمایه‌گذاری
حداکثر میزان سرمایه‌گذاری
بررسی الزامات و قوانین سرمایه‌گذاری در این کشور به متقاضیان در تأمین امنیت سرمایه و سود یاری می‌رساند.

Czech Republic
مزایای سرمایه‌گذاری در چک

در لیست زیر می‌توانید مزایای سرمایه‌گذاری در چک را در یک نگاه مشاهده کنید.
محیط سرمایه‌گذاری ایمن
نیروی کار ماهر و فرهیخته
هزینه‌های مطلوب کار و ثبات قیمت
موقعیت مرکزی در اروپا
زیرساخت‌های متراکم و باکیفیت بالا
سیستم شفاف مشوق‌های سرمایه‌گذاری
تمرکز جدی روی تحقیق و توسعه
سیستم اجتماعی و سیاسی پایدار
عضویت در اتحادیه اروپا
ذهنیت، فرهنگ و نگرش‌هایی مشابه نگرش کشورهای غربی
کیفیت بالای زندگی

ویزای طلائی سرمایه‌گذاری در چک

همان‌طور که اشاره کردیم روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت چک از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد. این روش یکی ازاین‌روش های استفاده از روش مستقیم و ویزای طلائی سرمایه‌گذاری است. شرایط سرمایه‌گذاری در این روش به شرح زیر است:
فرد باید حداقل ۷۵ میلیون ZCK (کرون چک) معادل ۲۸۵۰۰۰۰€ (یورو) سرمایه‌گذاری کنند.
فرد باید موجب اشتغال ۲۰ فرد عضو اتحادیه اروپا شود.
فرد دارای پلن و برنامه تجاری مدون باشد.
منظور از برنامه تجاری مدون اثر مثبت طرح بر اقتصاد و کیفیت زندگی مردم چک باشد. همچنین حداکثر ۶۰% درصد سرمایه‌گذاری می‌توانند در حوزه‌های IT، فناوری، املاک و مستغلات و تولید باشد. حداکثر محدودیتی که می‌توان در املاک و مستغلات یا املاک غیرمنقول سرمایه‌گذاری کرد ۱.۸ میلیون یورو است. پس از ارائه درخواست این نوع ویزا و اثبات مستندات مقامات ظرف ۱ ماه نتیجه را اعلام می‌کنند. در صورت موفقیت به فرد ویزای ۲ ساله ارائه می‌شود که قابلیت تمدید دارد. فرد می‌تواند از همان ابتدا برای مهاجرت اعضای خانواده خود نیز اقدام کند. اعضای خانواده در این صورت اجازه کار در چک را خواهند داشت. در موارد پیچیده مدت‌زمان صدور ممکن است ۲ ماه به طول بی انجامد.تهیه طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری جمهوری چک (بیزینس پلن)

فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری جمهوری چک

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO Czech Republic

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _ اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای جمهوری چک

Czech Republic
مدارک لازم برای سرمایه‌گذاری در جمهوری چک

به‌منظور سرمایه‌گذاری در جمهوری چک باید مدارک زیر را ارائه دهید. البته با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید ممکن است به مدارک دیگری نیز نیاز باشد.تهیه طرح تجاری اقامت سرمایه‌گذاری جمهوری چک (بیزینس پلن)
پاسپورت معتبر
دو قطعه عکس پاسپورتی
مدارک عدم سوءپیشینه کیفری
مدارک تمکن مالی شامل پرینت حساب بانکی
بیمه‌نامه مسافرتی
فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای جمهوری چک
رسید پرداخت هزینه اخذ ویزا
ارائه مدارک محل اقامت مانند رسید رزرو هتل یا اجاره‌نامه خانه

سؤالات متداول راجع به سرمایه‌گذاری در جمهوری چک
آیا با سرمایه‌گذاری در جمهوری چک، اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور امکان‌پذیر است؟
با سرمایه‌گذاری در جمهوری چک از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت امکان دریافت اقامت دائم این کشور پس از ۵ سال وجود دارد.

آیا کسب اقامت و تابعیت چک از طریق خرید ملک در این کشور امکان‌پذیر است؟
خیر؛ امکان دریافت اقامت و تابعیت در جمهوری چک از طریق خرید ملک وجود ندارد.

آیا سرمایه‌گذار امکان به همراه بردن همسر و فرزندان خود را از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در چک خواهد داشت؟
بله؛ بردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال در این روش‌ها بلامانع است.

آیا امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت جمهوری چک از طریق خرید اوراق قرضه دولتی وجود دارد؟
خرید اوراق قرضه دولتی برای اتباع بیگانه امکان‌پذیر است اما این فرآیند برای اتباع خارجی آثار اقامتی به همراه نخواهد داشت.
بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)