تهیه طرح کسب و کار سرمایه گذاری در نروژ (بیزینس پلن)

نروژ یکی از کشور های اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. این کشور پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین است. شرایط تحصیل رایگان در نروژ یکی دیگر از جذابیت های این کشور سرد اروپاست. یکی از سوالاتی که معمولاً پرسیده می شود، روش های اخذ تابعیت و شهروندی نروژ پس از تحصیل و یا روش های دیگر مهاجرت به این کشور است. از جمله روش های مهاجرت به این کشور، اخذ ویزای تحصیلی از طریق اعزام دانشجو، ویزای کار در نروژ و اقامت نروژ از طریق کار و اخذ اقامت نروژ از سرمایه گذاری و همچنین اقامت از طریق ازدواج است. در همه ی این راه ها شخص باید پس از ورود به خاک نروژ نسبت به طی مراحل کسب تابعیت و اقامت نروژ اقدام کند.کشور نروژ که یکی از بزرگترین تولید کننده های نفت و گاز جهان محسوب می شود، در شمال غربی اروپا قرار دارد. این کشور سردسیر اروپایی به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری و بالا بودن سطح کیفیت و استانداردهای زندگی سالانه میزبان مهاجران شغلی فراوانی است.(تهیه طرح کسب و کار سرمایه گذاری در نروژ (بیزینس پلن))

شرایط اخذ ویزای کار نروژ

متقاضی دریافت ویزای کار نروژ باید دارای تخصص حرفه ای و کاری باشد. اخذ ویزای کاری بهترین روش اخذ اقامت این کشور است که این امر به دلیل وجود فرصت های شغلی فراوان، وجود امنیت شغلی و بالا بودن درآمدها می باشد. روش های پیشنهاد کارJob Offer و جست و جوی کار Job Seeker از روش های اخذ ویزای کار نروژ می باشند.متقاضی برای دریافت ویزای کاری نروژ باید دارای سوابق حرفه ای و کاری درخشان و دعوتنامه ای از طرف کارفرمای نروژی باشد. علاوه بر این حقوق و دستمزد پیشنهادی از طرف کارفرمای نروژی نباید از متوسط حقوق پرداخت شده در نروژ کمتر باشد.متوسط حقوق برای متقاضیان لیسانس در حدود ۱۰۰.۴۰۰ کرون نروژی و برای متقاضیان فوق لیسانس در حدود ۲۰۰.۴۰۰ کرون نروژی می باشد. متقاضیان با اخذ ویزای کاری نروژ می توانند برای اخذ ویزای همراه همسر و فرزندان خود در نروژ اقدام کنند. متقاضی به منظور اخذ ویزای همراه برای خانواده خود باید دارای تمکن مالی سالانه ۳۰۶.۷۰۰ کرون نروژ باشد. در صورتی که متقاضی در حوزه های برق و الکترونیک، کامپیوتر و IT، ورزش و آشپزی دارای تخصص و مهارت حرفه ای باشد، در اولویت استخدام در این کشور قرار دارند.

مدارک لازم اخذ ویزای کار نروژ

متقاضی اخذ ویزای کار نروژ باید مدارک لازم را ارائه دهد. همه مدارک باید به زبان نروژی و یا زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و دارای مهر تائید دادگستری باشد. متقاضی باید این مدارک را به دفتر سفارت نروژ در کشور خود تحویل دهد. مدارک مهم عبارت است از:
ارائه آخرین مدرک تحصیلی
ارائه سوابق و رزومه کاری متقاضی
ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری نروژ
دعوتنامه از طرف کارفرمای نروژی و مبلغ حقوق ذکر شده در قرارداد
مدارک اثبات نیاز نروژ به تخصص و حرفه متقاضی
ارائه بیمه سلامت
ارائه مدارک تحصیلی در دوره های آموزشی و حرفه ای
رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای کار نروژ در حدود ۵۰۰ یورو بدون استرداد
گواهی و اسناد محل زندگی در نروژ
پاسپورت معتبر و ۲ قطعه عکس

شرایط اخذ اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری

تحت قانون مهاجرت نروژ، اجازه اقامت دائم به عنوان یک مجوز اقامت شناخته شده است. شرایطی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا متقاضی واجد شرایط دریافت اجازه اقامت در نروژ باشد. این شامل:
متقاضی باید حداقل ۳ سال متوالی جزو ساکنین نروژ باشد.
متقاضی باید تحصیلات خود را در زبان نروژی و مطالعات اجتماعی تکمیل کند.
اخذ مجوز حل و فصل مستلزم آن است که متقاضی نه تنها در نروژ ساکن باشد، بلکه برای کار در نروژ به طور نامحدود مجاز باشد.
اجازه اقامت دائم متقاضی را در برابر اخراج محافظت می‌کند.
مجوز برای مدت ۲ سال صادر می‌شود.
چه کسی مجاز به اقامت طولانی مدت است؟ ملیت های اتحادیه اروپا / EEA و EFTA همه واجد شرایط درخواست مجوز اقامت در نروژ هستند که در آن می خواهند در مدت بیش از ۳ ماه در نروژ باقی بمانند. این دسته از مردم در استفاده از این مجوز پذیرفته خواهند شد:
کارکنان
خود اشتغالی
دولت در نروژ موضع باز در مقابل FDI را حفظ می‌کند. نروژ مزایای قابل توجه مالیاتی را برای سرمایه گذاران (چه خارجی یا نروژی) ارائه می دهد، اما بعضی از مزایا، مانند کمک های اجتماعی کمتر، نرخ مالیات پایین و کسرهای اضافی برای افراد برای سرمایه گذاری هایی که در مناطق کمتر ساکن شمال نروژ صورت می‌گیرد، اعمال می‌شود. مقررات، استانداردها و شیوه های موجود ممکن است کمی به نفع سرمایه گذاران نروژی، اسکاندیناوی و اروپای اقتصادی باشد.
حداقل مبلغ به منظور سرمایه گذاری برای ثبت شرکت خصوصی، ۱۰۰ هزار یورو است.
سرمایه گذاری در شرکت های جدید التاسیس یا موجود نروژی.
پس از ثبت، شرکت شما مشمول قانون مالیات خواهد شد.
ارائه گذرنامه معتبر که حداقل ۳ ماه از اعتبار آن پس از بازگشت از نروژ باقی مانده داشته باشد.
ارائه Business plan
تکمیل فرم مربوط به سرمایه گذاری در کشور نروژ.
پرداخت هزینه مربوط به درخواست.

بخش های اصلی سرمایه گذاری در نروژ

در مجموع، صنایعی که بالاترین جذب سرمایه خارجی را دارند به ترتیب اهمیت عبارتند از:
صنایع نفت
گاز طبیعی
تولید
خرده فروشی
عمده فروشی
بانکداری

سرمایه‌گذاری در نروژ از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از انواع سرمایه‌گذاری در نروژ است که به سه شکل ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت عمومی و ثبت شعبه شرکت خارجی صورت می‌گیرد.
سرمایه‌گذاری در نروژ به روش ثبت شرکت با مسئولیت محدود مناسب است که چندان بزرگ نیست. برای ثبت چنین شرکتی یک نفر سهامدار و مدیر عامل باید معرفی شود. هزینه راه اندازی شرکت در این روش حدود ۳.۹۰۰ الی ۴.۴۰۰ یورو است
سرمایه‌گذاری در نروژ به روش ثبت شرکت عمومی مناسب مشاغل و کسب و کارهای بزرگ و گسترده است. برای راه‌ اندازی چنین شرکتی حداقل یک نفر سهامدار و مدیر عامل باید معرفی شود که باید از اتباع نروژی باشد؛ علاوه بر این، نیمی از اعضای شرکت نیز باید از شهروندان نروژی باشند. هزینه ثبت شرکت عمومی در حدود ۱۲۵ الی ۱۳۰ هزار یورو است
سرمایه‌گذاری در نروژ به روش ثبت شعبه برای یک شرکت خارجی در صورتی ممکن است که سرمایه‌گذاران پیش از آن شرکتی را در خاک کشور خود ثبت کرده و شرکت در حال فعالیت باشد. برای این کار ابتدا باید یک طرح تجاری قوی به اداره تجارت نروژ ارائه شود. پس از تایید طرح، سرمایه‌گذار می‌تواند فعالیت خود را در این کشور شروع کند
دریافت اقامت با سرمایه‌گذاری در نروژ از طریق ثبت شرکت به این صورت است که ابتدا اقامت یک ساله به سرمایه‌گذاراعطا می‌شود و پس از آن در صورتی سودآوری شرکت برای نروژ، سرمایه‌گذار می‌تواند دوسال دیگر اقامت خود را تمدید کند. پس از ۵ سال اقامت دائم برای این افراد امکان‌پذیر است.(تهیه طرح کسب و کار سرمایه گذاری در نروژ (بیزینس پلن))

سرمایه‌گذاری در نروژ از طریق کارآفرینی

همانطور که اشاره شد، اقتصاد کشور نروژ بسیار قوی و حوزه‌هایی فعالیت این کشور محدود است. برای شروع سرمایه‌گذاری در نروژ از طریق کارآفرینی نیازی به اقامت در این کشور ندارید. سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه‌هایی که این کشور در ان قوی است بویژه کشتی‌سازی، پتروشیمی و فناوری اطلاعات کارآفرینی کند. لازم است سرمایه‌گذار از قبل شرایط زمینه کاری را بررسی کرده باشد و یک طرح تجاری دقیق و قوی به اداره تجارت نروژ ارائه دهد تا مورد بررسی قرار بگیرد. سرمایه مورد نیاز برای شروع کارآفرینی در نروژ حدود صد هزار یورو است
سرمایه‌گذاری در نروژ به روش کارآفرینی می‌تواند اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور را به دنبال داشته باشد. برای دریافت اقامت دائم از طریق کارآفرینی لازم است ۵ سال در نروژ حضور داشته باشید و در صورت سوددهی کسب و کار خود، هرساله ویزای خود را تمدید کنید. پس از دریافت اقامت دائم و فعالیت در این کشور امکان دریافت تابعیت و پاسپورت نروژی برای سرمایه‌گذاران فراهم است.

سرمایه‌گذاری در نروژ از طریق خوداشتغالی

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در نروژ که تنوع بیشتری نسبت به موارد گفته شده دارد، خود اشتغالی یا فعالیت حرفه‌ای فردی است که منجر به اقامت سرمایه‌گذار خواهد شد. با این روش سرمایه‌گذاران این فرصت را دارند تا در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند. در اینجا چند مورد از پردرآمدترین کسب و کارها را معرفی می‌کنیم.
کسب و کار املاک و مستغلات در نروژ بسیار پرسود است و یک حرفه همیشگی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. بنابراین اگر به دنبال سود بسیار هستید می‌توانید یک بنگاه املاک و مسکن داشته باشید. علاوه بر این راه‌اندازی یک فروشگاه زنجیره‌ای در هر یک از شهرهای نروژ، به خصوص در مناطق تفریحی، سودآوری فوق‌العاده‌ای دارد. تنها کاری که برای ماندگاری در این کسب و کار باید انجام دهید این است که مرتب فروشگاه را از مواد غذایی و کالاهای خانگی پر کنید.
فروشگاه محصولات فناوری یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در نروژ است. اگر فروشگاه پر از برندهای موبایل، تبلت، لپ تاپ، رایانه، دوربین‌های فیلمبرداری، لوازم جانبی و غیره باشد، مشتریان و سوددهی فروشگاه تضمین است. حتی می‌توانید در فروشگاه به تعمیر این وسایل نیز بپردازید. از دیگر مشاغلی که موفقیت در آن حتمی است و می‌تواند راهکار سرمایه‌گذاری در نروژ باشد، راه‌اندازی یک رستوران یا فروشگاه غذاهای دریایی است؛ زیرا نروژی‌ها علاقه زیادی به غذاهای دریایی دارند و اگر محل کار در مرکز شهر باشد، فروش و در نتیجه سودآوری بسیار خوب خواهد بود.

بیزینس پلن کارآفرینی در نروژ

یکی از مهم ترین مراحل کارآفرینی در نروژ تهیه بیزینس پلن می باشد. همیشه بهتر است که بیزینس پلن در زمینه می باشد که شخص متقاضی تجربه کار در آن زمینه یا زمینه های مشابه با آن را داشته باشد، زیرا که برای دولت کشور نروژ می تواند قابل قبول تر باشد که شخص متقاضی تجربه کار در این زمینه را نیز داشته است. اما در صورتی که تجربه و سابقه کاری شخص متقاضی نامرتبط بوده است، نیز امکان بررسی وجود دارد که برای برنامه کارآفرینی نروژ اقدام نماید و موفق به اخذ ویزا و راه اندازی بیزنس مورد نظر در نروژ شود. بیزنس پلن در واقع تمامی آنچه که سرمایه گذار برای معرفی ایده تجاری خود نیاز دارد را شامل می شود و در واقع یک معرفی کامل از تجارتی است که شخص متقاضی یا سرمایه گذاری بین المللی می خواهد در کشور نروژ راه اندازی کند. پس از همان طور که مشخص است می توان گفت که تمامی مراحل کار و به خصوص نتیجه کار وابستگی بسیار شدیدی به نوع بیزینس پلن و نحوه نگارش این بیزینس پلن خواهد داشت و کسانی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارند مسلماً بهتر می توانند این بیزینس پلن را معرفی نمایند. در صورتی که اشخاص در زمینه اقتصاد و نوشتن طرح تجاری تجربه ندارند می بایست که با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایند و کمک دریافت کنند.(تهیه طرح کسب و کار سرمایه گذاری در نروژ (بیزینس پلن))

مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک

شرایط سرمایه گذاری در نروژ از طریق خرید ملک برای اشخاص خارجی منعی ندارد و اجازه خرید ملک در نروژ را دارا می باشند. طبق اعلامیه صندوق بین المللی پول، نروژ دومین حباب مسکن در جهان را دارد. اجاره خانه در نروژ حتی می تواند گران تر باشد. با وجود افزایش هزینه های ملک، نروژ یکی از بالاترین سطح مالکیت، مخصوصاً در زمینه مالکیت خانه در اروپا را دارد. متوسط قیمت هر متر مربع خانه در نروژ ۲.۸۰۰ دلار آمریکا در نظر گرفته می شود. گاهی این عدد در بعضی از مناطق بالاتر می رود و به ۳.۶۶۰ دلار آمریکا می رسد. شرایط خرید ملک به منظور سرمایه گذاری در نروژ عنوان می دارد که افراد در ابتدا نیاز دارند که پیشنهادی برای قیمت ملک ارائه بدهند و در مناقصه شرکت کنند و در صورت شکست در مناقصه، سرمایه گذاران می توانند مجدد وارد فرآیند دیگری از خرید زمین بشوند.
در حالت کلی، محدودیت برای خرید املاکی مانند زمین، جنگل و رودخانه وجود دارد. بعضی از کمپانی ها با استفاده از یک سری مجوز ها و امتیازات فقط حق استفاده و یا اجاره را دارا می باشند. در کشور نروژ میانگین ثبت ملک خریداری شده، مدت ۳ روز طول خواهد کشید. لازم به ذکر است، افرادی که قصد اقامت دائم نروژ از طریق خرید ملک را دارا می باشند بایستی مالکیت سند املاک خود را تا پنج سال حفظ نمایند. همچنین هویدا است که املاک با افزایش قیمت همراه می باشد و می تواند سرمایه گذاری مناسبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.

فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری نروژ

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO Norway

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _ اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای نروژ

سوالات متداول
تحت چه شرایطی متقاضی واجد شرایط دریافت اقامت در نروژمی‌شود؟

متقاضی باید حداقل ۳ سال متوالی جزو ساکنین نروژ باشد.
متقاضی باید تحصیلات خود را در زبان نروژی و مطالعات اجتماعی تکمیل کند.
اخذ مجوز حل و فصل مستلزم آن است که متقاضی نه تنها در نروژ ساکن باشد، بلکه برای کار در نروژ به طور نامحدود مجاز باشد.
اجازه اقامت دائم متقاضی را در برابر اخراج محافظت می‌کند.
مجوز برای مدت ۲ سال صادر می‌شود.
چه کسی مجاز به اقامت طولانی مدت نروژ است؟
ملیت های اتحادیه اروپا / EEA و EFTA همه واجد شرایط درخواست مجوز اقامت در نروژ هستند که در آن می خواهند در مدت بیش از ۳ ماه در نروژ باقی بمانند.

نروژ چه مزایای برای سرمایه گذاران در نظر می‌گیرد؟

دولت در نروژ موضع باز در مقابل FDI را حفظ می‌کند. نروژ مزایای قابل توجه مالیاتی را برای سرمایه گذاران (چه خارجی یا نروژی) ارائه می دهد، اما بعضی از مزایا، مانند کمک های اجتماعی کمتر، نرخ مالیات پایین و کسرهای اضافی برای افراد برای سرمایه گذاری هایی که در مناطق کمتر ساکن شمال نروژ صورت می‌گیرد، اعمال می‌شود.

الزامات ویزا اقامت موقت نروژچیست؟

متقاضی باید ثابت کند که منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود در نروژ برای مدت اقامت خود دارند (اگرمتقاضی قصد ندارد در کشور کار کند یا خود کارمند باشد)
متقاضی باید گذرنامه معتبر با حداقل ۳ ماه پس از بازگشت از نروژ داشته باشد
پس از چه مدت زندگی در نروژ فرد می‌تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند؟
اقامت دائم، پس از ۳ سال زندگی مداوم

پس از چه مدت زندگی در نروژ فرد می‌تواند تابعیت نروژرا بگیرد؟

تابعیت نروژ، پس از ۷ سال زندگی از طریق قبول تابعیت

حداقل سرمایه گذاری برای اجازه اقامت دائم نروژ چه قدر است؟

حداقل سرمایه گذاری ۱۰۰،۰۰۰ یورو (بدون محدودیت).

با سرمایه گذاری در چه حوزه هایی فرد متقاضی می‌تواند اقامت دائم نروژ را اخذ کند؟

سرمایه گذاری در یک شرکت جدید یا فعلی نروژی و ایجاد شغل در بخش هایی از قبیل مراکز IT، حمل و نقل، نفت و گاز، انرژی سبز، غذاهای دریایی و بازرگانی دریایی و غیره.

عکس مورد نیاز برای درخواست ویزا تجاری – ویزا C نروژ چه ویزگی هایی باید داشته باشد؟

۲ عکس باید ضمیمه شده باشد؛ عکس باید از فرمت گذرنامه باشد – یک عکس کلی که به تازگی با یک پس زمینه روشن ثبت شده است.

شرایط اخذ پاسپورت نروژ از طریق سرمایه گذاری چیست؟

شما باید هویت خود را مستند سازی یا روشن کنید.
شما باید در نروژ ساکن باشید و قصد ادامه زندگی در اینجا را دارید.
شما باید ۳۰۰ ساعت ادبیات را در زبان نروژی تکمیل کنید یا بتوانید مهارت های کافی در نروژی یا سامی را ثبت کنید.
شما نباید به جرم جنایی محکوم شده باشید یا دستور داده شده که تحت درمان و مراقبت روانپزشکی اعمال شوید (نیاز به رفتار خوب)
طبق قانون نروژی، داشتن تابعیت دوگانه مجاز نیست. بنابراین فردی که برای شهروندی نروژی درخواست می‌کند، باید سابقۀ شهروندی خود را حذف کند.
آیا قوانین و شرایط اخذ شهروندی نروژ برای افراد با محدوده سنی متفاوت یکسان است؟
قوانین جداگانه برای کودکان زیر ۱۲ سال و افراد بالای ۵۵ سال که برای شهروندی نروژی درخواست می شوند، اعمال می‌شود. افرادی که پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی به نروژ آمدند باید طی هفت سال گذشته در اینجا به مدت ۵ سال زندگی کنند.

طرح بیزینس پلن چگونه است؟

این بیزینس پلن باید دولت نروژ را متقاعد کند، که شما می توانید با ثبت شرکت در این کشور برای خودتان و کشور نروژ سوددهی ایجاد کنید. بیزینس پلن شما باید خلاقیت داشته و برای اقتصاد نروژ مفید باشد.

بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۳ امتیاز)