تهیه طرح کسب و کار و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

کشور ترکیه یکی از بهترین کشورهایی است که می‌توانید برای مهاجرت انتخاب کنید. کشور ترکیه به متقاضیان این اجازه را می‌دهد تا مسیر مهاجرت به این کشور را ساده‌تر از کشورهای اروپایی طی کرده و با هزینه‌های کمتری ویزای ترکیه را اخذ کنند. همچنین کشور ترکیه دارای شهرهای بسیار زیبایی مانند استانبول و آنکارا است که امکان زندگی در شهرهای پیشرفته را برای متقاضیان فراهم می‌کند. مهاجرت امری است که در هر زمانی وجود داشته و مربوط به تمام بشریت بوده است. باتوجه به آمار و اطلاعات بدست آمده در چند سال اخیر مهاجرت به ترکیه رشد بسیاری داشته است؛ زیرا ازنظر وضعیت اقتصادی، تحصیلی، درمانی، سرمایه گذاری و غیره در وضعیت بسیار ایده‌آلی قرار دارد. (تهیه طرح کسب و کار و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه)
کشور ترکیه ازنظر اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بسیاری از موارد دیگر در وضعیت مطلوبی قرار دارد. به همین دلیل هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا در راستای دستیابی به اهداف خود به این کشور مهاجرت می‌کنند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، باید قبل از هر اقدامی یک روش مناسب برای این پروسه پیدا کنند. انتخاب راهی مناسب برای مهاجرت به ترکیه، به متقاضیان کمک خواهد کرد تا در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای کم به اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کنند.
کشور ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی بسیار زیادی است و هرساله افراد مختلفی از سراسر دنیا برای بازدید از این کشور، به خاک ترکیه سفر می‌کنند. از سوی دیگر باید بدانید که به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب این کشور، شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی بسیار مختلفی، دفاتر خودشان را در کشور ترکیه بناکرده‌اند.
بااینکه شاید در نگاه اول نرخ بیکاری بالای کشور ترکیه، توجه شما را به خود جلب کند، اما برای آن دسته از افرادی که به زبان ترکی تسلط لازم را دارند باید عنوان کرد که پیدا کردن یک شغل مناسب در این کشور، ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. البته که نباید وجود دانشگاه‌های مطرح و برتر کشور ترکیه را از یاد برد. این دانشگاه‌ها هرساله میزبان طیف وسیعی از دانشجویان از سراسر دنیا هستند.
باتوجه ‌به تمامی موارد گفته‌شده، می‌توان متوجه این نکته شد که راه‌های مهاجرت به ترکیه زیاد بوده و شما می‌توانید بسته به سلیقه و شرایط خودتان، یکی از بهترین راه های مهاجرت به ترکیه را انتخاب کنید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم تا برای موفقیت هرچه بیشتر شما در مسیر مهاجرتی به کشور ترکیه، از افراد خبره و وکلای متخصص در این زمینه کمک بگیرید.(تهیه طرح کسب و کار و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه)

راه های مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به کشور ترکیه به عنوان توریست

کشور ترکیه یکی از کشورهای موفق در زمینه جذب توریست است که روند رو به رشدی دارد. مناطق زیبای ییلاقی، سواحل دریای سیاه و اژه، کشتیرانی بی نظیر، وجود انواع مختلف پرندگان و گونه های گیاهی و جانوری و آب درمانی تنها بخشی از جذابیت های توریستی این کشور است. این نوع اقامت حداکثر به مدت ۹۰ روز (سه ماه) اعتبار دارد.
ایرانیان می توانند بدون ویزا به مدت ۳ ماه در ترکیه اقامت داشته باشند. البته لازم به ذکر است در طول مدت این سه ماه، فرد توریست به هیچ وجه اجازه ی کار یا تحصیل و انجام هر گونه فعالیت اقتصادی را نخواهد داشت.

اقامت کشور توریستی ۶ ماهه

در صورتی که شخص بخواهد بیش از ۳ ماه در ترکیه برای گردشگری اقامت داشته باشد، باید برای اخذ ویزای توریستی ۶ ماهه اقدام کند. با این نوع ویزا نیز فرد متقاضی به هیچ وجه اجازه ی کار یا تحصیل و انجام هر گونه فعالیت اقتصادی را نخواهد داشت. در صورتی که فرد متقاضی خانه ای در ترکیه اجاره کند می تواند با ارائه ی اجاره نامه این ویزای توریستی را ۶ ماه دیگر تمدید کند و به مدت ۱ سال در ترکیه اقامت داشته باشد.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل

ترکیه به دلیل ارتباط با اروپا دانشگاه های معتبر زیادی دارد و به همین دلیل مقصد افراد زیادی برای تحصیل است. برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه قبل از هر چیزی فرد متقاضی باید مدرک تومر داشته باشد. برای دریافت این مدرک باید در آزمون تومور که توسط مرکز آموش زبان ترکی برگزار می شود شرکت کرده و نمره ی قبولی کسب شود.
دانشگاه های ترکیه هر ساله آزمون برگزار می کنند و متقاضیان تحصیل را با توجه به این نتایج این آزمون انتخاب می کنند. برخی از دانشگاه ها علاوه بر این آزمون شرط معدل نیز دارند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا فرد متقاضی حتما باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل داشته باشد. آزمون مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هر سال ۲ بار در ترکیه برگذار می شود.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ازدواج

اگر به دنبال یک ازدواج صوری برای مهاجرت به ترکیه هستید باید بگوییم که به احتمال زیاد موفق نخواهید شد. زیرا در صورت ازدواج با یک شهروند ترکیه که حتما باید ملتی ترک داشته باشد و پناهنده نباشد، به شما اقامت دائم ترکیه داده نخواهد شد. به مدت ۳ الی ۵ سال شما فقط در قالب توریست می توانید به ترکیه بیایید و مدت زمان اقامت شما نباید بیش از ۹۰ روز باشد. پس از این مدت در صورتی که ماموران تحقیقات لازم را در مورد ازدواج شما انجام داده باشند و از صوری نبودن ازدواج شما مطمئن شوند، به شما اقامت دائم ترکیه داده خواهد شد.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق خریدن ملک

مهاجرت به ترکیه از طریق خریدن ملک ساده ترین روش برای به دست آوردن اقامت دائم ترکیه است. پس از خرید ملک در ترکیه، دولت به صاحب ملک اجازه ی اقامت ۱ ساله می دهد و پس از این مدت فرد متقاضی به مدت ۵ الی ۸ سال می تواند این اقامت را هر یک سال یک بار تمدید کند.
پس از این مدت اگر هنوز ملک به نام متقاضی باشد می تواند برای سب اقامت دائم ترکیه درخواست دهد. در این نوع اقامت فرد اجازه کار دارد و می تواند خانواده ی خود را همراهش ببرد. خود شخص و خانواده و فرزندان اجازه ی تحصیل دارند.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اقتصاد کشور ترکیه بر اساس اعلام سازمان های بین المللی جز بیست کشور برتر جهان است. یکی از روش های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری است و تنها راه آن هم ثبت شرکت در ترکیه است. به عبارت دیگر شما قبل از شروع هر فعالیت اقتصادی در این کشور ابتدا باید یک شرکت در آنجا ثبت کنید.
این فعالیت شامل هر نوع فعالیت اقتصادی و تجازی از باز کردن رستوران گرفته تا آرایشگاه و … می شود. این روش مسیر پیچیده ای دارد. ابتدا فرد متقاضی باید یک طرح توجیهی را در کنسولگری ترکیه در ایران تایید کند و پس از تایید کنسول گری برای گرفتن مجوز از وزارت کار ترکیه اقدام کند. برای شروع این فرآیند ابتدا باید اساسنامه و نام تجاری شرکت خود را در سامانه ی مرسیس ثبت کنید.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق کار

مهاجرت به ترکیه از طریق کار نیازمند ارسال دعوتنامه از سوی کارفرما برای متقاضی می باشد. علاوه بر دعوتنامه شخصا نیز می توان به جستجوی کار در ترکیه پرداخت ولی راه سختی در پیش خواهید داشت. علت این امر ارجحیت شهروندان ترک بر خارجی ها برای بکارگیری در مشاغل است.
در صورت نبودن فردی برای همکاری با این شرایط، کارفرما می تواند یک خارجی را استخدام کند یعنی اولویت استخدام با اتباع ترکیه است. پس از استخدام متقاضی به او اجازه ی اقامت یک ساله در ترکیه داده خواهد شد. در صورتی که فرد متقاضی به مدت ۵ سال مداوم در ترکیه کار کند، به او اقامت دائم ترکیه داده خواهد شد.

مدارک لازم برای مهاجرت به کشور ترکیه

متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید در هنگام اقدامات لازم برای آن به موارد زیادی دقت کنند. یکی از مراحل بسیار مهم برای مهاجرت به این کشور جمع‌آوری مدارک لازم و ارائه آن‌ها در زمان مناسب است. جمع‌آوری صحیح مدارک لازم برای دریافت ویزای ترکیه به متقاضیان کمک خواهد کرد تا با صرف هزینه کمتر و زمان کوتاه‌تری به اهداف خود دست پیدا کنند.
همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مهاجرت به کشور ترکیه در صورت انجام صحیح مراحل فوق شانس متقاضیان را برای دستیابی به هدف موردنظر کاهش خواهد داد. البته مدارک لازم برای مهاجرت به کشور ترکیه که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ شده است باید قبل از ارائه به سفارت به زبان انگلیسی و زبان بومی کشور موردنظر ترجمه شود. در طول ترجمه محتوای اصلی باید این نکته را نیز بررسی کرد که معنی اصلی موارد بیان‌شده در مدارک دچار تغییر نشود.
در ادامه به بررسی مدارک لازم برای دریافت ویزای ترکیه پرداخته‌شده است.
پاسپورت و کپی از تمامی صفحه ها
مدارک هویتی و کپی از آن ها
گواهی تمکن مالی
مدرک زبان
سوابق کاری
سوابق تحصیلی
ریزنمرات
گواهی عدم برخورداری از سوابق کیفری
گواهی سلامت جسمی و روانی
انگیزه نامه
توصیه‌نامه
فرم درخواست ویزا

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی و یا همان استارت آپ ترکیه و اقامت از طریق کارآفرینی در ترکیه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی و بالاخص ایرانی قرار گرفته است. اکثر متقاضیان کارآفرینی در ترکیه به دنبال دریافت اقامت ترکیه و مهاجرت به این کشور از این روش هستند و اغلب تمایل دارند که این پروسه را از یک شیوه ایمن و مطمئن به انجام برسانند. اگرچه اقتصاد موجود در ترکیه یک اقتصاد نوظهور است اما ویژگی کارآفرینی چندانی ندارد. اما نکته مثبتی که در خصوص کارآفرینی در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد، این است که سرمایه گذاران و کارآفرینان تا هنگامی که از حمایت دولت برخوردار می باشند، امکان اخراج آن ها از خاک این کشور وجود ندارد. از جمله ویژگی هایی که باعث جلب توجه سرمایه گذاران و کارآفرینان جهت سرمایه گذاری در ترکیه می گردد موقعیت جغرافیایی مطلوب، جمعیت مصرف کننده در حال شد و سیستم بانکی بسیار قوی است. اما چالش هایی نیز نظیر سیاست آشفته، بی ثباتی منطقه، سیستم قضای بسیار ضعیف و تظاهرات مداوم در این کشور پیش روی سرمایه گذاران و کارآفرینان در ترکیه می باشند. افرادی که در کشور ترکیه به کارآفرینی و سرمایه گذاری مشغول می گردند پس از ۵ سال فعالیت مداوم می توانند موفق به دریافت اقامت دائم کشور ترکیه شوند و سپس جهت دریافت تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه اقدام نمایند.(تهیه طرح کسب و کار و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه)

انواع کارآفرینی در ترکیه

همانگونه که بیان نمودیم ثبت شرکت یکی از بهترین و ایمن ترین راه های کارآفرینی و دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در ترکیه می باشد و با توجه به این که کارآفرینان و سرمایه گذاران بین المللی در این کشور به همان اندازه سرمایه گذاران و کارآفرینان داخلی مورد حمایت دولت قرار می گیرند، لذا افراد بسیاری از این پروسه استقبال می نمایند. انواع مختلفی از شرکت ها در ترکیه جهت کارآفرینی ثبت می شوند که در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

شرکت های مسئولیت محدود

این نوع شرکت ها که با حضور تنها یک نفر نیز قابل تاسیس می باشند و سرمایه اولیه مورد نیاز آن ها ۲۱۰۰ الی ۲۶۰۰ دلار آمریکا حدودا” ۱۰ هزار لیر ترکیه می باشد. مدیران این نوع شرکت ها در کشور ترکیه می توانند افراد خارجی و یا از اتباع خود کشور ترکیه باشند.

شرکت های سهامی

این نوع شرکت ها که با توجه به تعداد افراد سهام دار و سرمایه گذار به دو دسته شرکت های سهامی عام و سهام خاص تقسیم می گردند نیازمند سرمایه ای حدود ۲۸۰۰ دلار آمریکا می باشند. در این نوع شرکت ها سهم هر یک از سهامداران برابر است و با توجه به قوانین موجود در کشور ترکیه در مجمع عمومی این شرکت ها حتماً باید افرادی از جانب وزارت بازرگانی ترکیه حضور داشته باشند

شرکت های مختلط

در این شرکت ها، ممکن است یک نفر و یا چندین مسئول بدهی ها و قرض های مربوط به شرکت باشند.

شرکت های تضامنی

در این نوع شرکت ها تمامی افراد سهام دار و سرمایه دار مسئول پرداخت بدهی ها و قرض های شرکت می باشند.

تاسیس شرکت در مناطق آزاد ترکیه

افرادی که توانایی تولید کالایی خاص را دارند می توانند با خرید ملک و یا زمین جهت راه اندازی کسب و کار در مناطقی که توسط ادراه بازرگانی به آن ها معرفی می گردد، اقدام به راه اندازی شرکت و کسب و کار نمایند. متقاضیان کارآفرینی در ترکیه با تاسیس این نوع شرکت ها می توانند از تسهیلات مناسب بانکی نیز استفاده نمایند.

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی ترکیه (استارت آپ)

خوشبختانه کارآفرینان خارجی می توانند برای دریافت ویزای استارت آپ ترکیه اقدام کنند. استارت‌آپ برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند فعالیت‌های خود را در ترکیه توسعه دهند، سودآوری کنند و از فضای کسب‌وکار خوب لذت ببرند، قابل توجه است. برای راه اندازی استارت آپ در ترکیه و کارآفرینی، نیاز به ثبت یک شرکت معمولی است، بنابراین نیازی به رعایت الزامات خاصی ندارد. ایجاد یک تجارت در ترکیه و دریافت ویزای کارآفرینی ترکیه می تواند چالش برانگیز باشد. در ترکیه آنچه که استارت آپ را از سایر مشاغل متمایز می کند فعالیت در بخش های نوآورانه است که باید نیازهای خاص مشتریان را برآورده کند. بنابراین، ممکن است به مقدار قابل توجهی پول برای شروع کار نیاز داشته باشید. به همین دلیل، استارت‌ آپ معمولاً به منابع مالی خاصی از طرف سرمایه‌گذاران و یا پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی متکی هستند. به عنوان مثال در مورد شرکت با مسئولیت محدود خصوصی در ترکیه است به حداقل ۱۰ هزار لیر نیاز است. برای اخذ ویزا همانطور که گفته شد ابتدا باید در این کشور ثبت شرکت انجام دهید که مراحل آن به این صورت است:
اخذ شماره مالیات بالقوه از اداره مالیات
تعیین محل شرکت شما
تصمیم گیری در مورد نوع شرکت شما (شرکت سهامی (JSC) یا شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
یافتن یک شریک حرفه ای و قابل اعتماد در یک کشور خارجی برای فرآیند راه اندازی شرکت
ثبت شرکت به صورت قانونی
افتتاح حساب بانکی

اهمیت ایجاد بیزینس پلن یا طرح تجاری در ترکیه

مسئله بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور انجام فعالیت های تجاری، مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تهیه بیزینس پلن است.
در صورتی که قصد دارید تا در یک کشور خارجی نیز فعالیت تجاری داشته باشید، لازم است تا متناسب با ویژگی های این کشور اقدام به تهیه بیزینس پلن کرده و کسب و کار خود را با توجه به این طرح تجاری راه اندازی کنید.
نکته بسیار مهم این است که هر چه طرح تجاری با آگاهی کامل و دید جامعی تهیه شود، شاهد راه اندازی کسب و کار به شکل حرفه ای خواهیم بود و همین مسئله باعث شده تا افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در کشور ترکیه را دارند، در اولین گام اقدام به تهیه بیزینس پلن در ترکیه کرده و متناسب با شرایط این کشور بیزینس پلن حرفه ای خود را به وجود بیاورند.(تهیه طرح کسب و کار و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه)

چگونه یک بیزینس پلن در ترکیه بنویسیم

اگر قصد نوشتن یک بیزینس پلن در ترکیه را دارید، باید به چند موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید. در وهله اول، نکته مهم برای نوشتن بیزینس پلن این است که شما باید شرایط بازار این کشور را به صورت کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.
در واقع هر چه بیزینس پلن شما منطقی تر بوده و با توجه به بررسی امکانات بازار ترکیه صورت بگیرد، خروجی نهایی یک بیزینس پلن کامل و جامع خواهد بود.
به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور تنظیم بیزینس پلن در ترکیه در رابطه با شرایط بازار این کشور تحقیق کرده تا در نهایت بیزینس پلن خود را به وجود بیاورید. مسئله دیگری این است که منطقی بودن بیزینس پلن و بررسی شرایط فعلی بازار باعث می شود تا بیزینس پلن شما متناسب با نیازهای روز باشد و همین مسئله می تواند به عنوان یکی از امتیازات بسیار مهم بیزینس پلن شما به حساب بیاید.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور تهیه بیزینس پلن یا باید بر اساس نیازهای موجود یک کسب و کار را راه اندازی کرده و یا نیازهای جدیدی برای افراد به وجود بیاورید و کسب و کار خود را با توجه به این نیازهای تازه ایجاد کنید. توجه به این موضوع بسیار مهم به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را در کشور ترکیه راه اندازی کنید.
در راستا نوشتن بیزینس پلن باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که حتماً توانایی های خود و کسب و کارتان را سنجیده و با توجه به ویژگی ها و توانایی های کسب و کارتان یک بیزینس پلن مناسب را بنویسید. در هنگام نوشتن یک بیزینس پلن مراقب باشید که طرح شما تکراری نباشد و در آن نوآوری های خاصی مورد استفاده قرار بگیرد.
اگر شما علاقه مند هستید تا اقدام به نوشتن بیزینس پلن در ترکیه کنید باید متناسب با ویژگی های این کشور کسب و کار خود را راه اندازی کنید. توجه به این موضوع باعث می شود تا مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری طی کنید.
این مسئله باعث شده تا امروزه اهمیت نوشتن بیزینس پلن در ترکیه افزایش چشمگیری پیدا کرده و افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خود در این کشور را دارند به این مسئله بسیار مهم توجه بسیار زیادی داشته باشند.

ویژگی های یک بیزینس پلن حرفه ای در ترکیه

افرادی که قصد نوشتن بیزینس پلن در ترکیه را دارند یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که یک بیزینس پلن خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی داشته و به منظور نوشتن بیزینس پلن باید به چه مواردی توجه کنیم؟ در همین راستا باید به این نکته اشاره کنیم که برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه ای لازم است تا به موارد زیر توجه اشاره داشته باشید:

نوشتن بیزینس پلن بر اساس واقعیت های موجود

یکی از مهم ترین ویژگی های یک بیزینس پلن حرفه ای آن است که بر واقعیات موجود نوشته شده و منطبق باشد. در واقع اگر شما بیزینس پلنی را تهیه کنید که با توجه به واقعیات موجود در بازار نوشته شود، شاهد آن خواهید بود که بیزینس پلن شما به بهترین شکل ممکن تهیه شده و همچنین کسب و کارتان بتواند رشد فوق العاده ای پیدا کند.
در همین راستا پیشنهاد ما این است که حتماً تحقیقات جامع و کاملی داشته باشید و متناسب با واقعیت موجود اقدام به نوشتن یک بیزینس پلن حرفه ای کنید.

نوشتن طرح تجاری با توجه به امکانات موجود

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در راستای نوشتن بیزینس پلن در ترکیه باید حتماً امکانات کسب و کارتان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و با توجه به امکانات موجود یک بیزینس پلن حرفه ای را بنویسید.
اگر به این مسئله توجه داشته باشید، قادر خواهید بود تا کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن راه اندازی کرده و با توجه به یک بیزینس پلن واقع گرایانه، کسب و کارهای تان را در کشور ترکیه راه اندازی کنید.

مشخص کردن نوع سرمایه گذاری

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم یک بیزینس پلن حرفه ای مشخص کردن نوع سرمایه گذاری در آن است. در واقع نوشتن یک بیزینس پلن حرفه ای باید حتماً مشخص کنید که شیوه سرمایه گذاری در کسب و کار شما چگونه است.
توجه به این مسئله بسیار مهم به شما کمک می کند تا بتوانید با دید جامع و کاملی کسب و کار خود را منطبق با بیزینس پلن راه اندازی کرده و در کشور ترکیه فعالیت تجاری داشته باشید.

نکات مهم برای نوشتن بیزینس پلن

اگر قصد سفر نوشتن بیزینس پلن در ترکیه را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای نوشتن یک بیزینس پلن باید تحقیقات تخصصی و جامعی داشته باشید. عدم توجه به این مسئله باعث می شود تا بیزینس پلن شما شرایط مناسبی نداشته و امکان برای تمام اجرا کردن آن وجود نداشته باشد.
توجه به این مسئله یکی از نکات مهم و حائز اهمیت است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتماً در راستای نوشتن یک بیزینس پلن لازم است تا نام کسب و کار خود را در آن مشخص و انتخاب کنید.
انتخاب نام اهمیت بسیار زیادی دارد و برای انتخاب نام برای کسب و کارتان لازم است تا پارامترهای مختلفی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و به بهترین شکل ممکن یک نام حرفه ای برای کسب و کار خود در ترکیه انتخاب کنید.
یکی دیگر از موارد بسیار مهم که در بیزینس پلن در ترکیه باید آن را ذکر کنید این است که شما باید متناسب با شرایط مختلف کسب و کارتان مشخص کنید که لازم است تا چه نیروهایی را استخدام کنید. در واقع استخدام نیروی متخصص برای قرار گیری در جایگاه اصلی اهمیت بسیار زیادی دارد و به شما پیشنهاد می دهیم تا در راستای نوشتن بیزینس پلن در ترکیه به این مسئله توجه داشته باشید. مدیریت خوب، بروزرسانی اطلاعات بیزینس پلن و اهمیت به بازاریابی و مارکتینگ از دیگر نکات مهمی است که در راستای نوشتن بیزینس پلن در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید. توجه به این نکات بسیار مهم و حائز اهمیت به شما کمک می کند تا در نهایت یک بیزینس پلن حرفه ای برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه را نوشته و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.(تهیه طرح کسب و کار و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه)

فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری ترکیه

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO Turkey

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _ اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای ترکیه

بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)