اتریش

تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش

سرمایه‌گذاری در اتریش، با توجه به اقتصاد قدرتمند و رو به رشد این کشور می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. اتریش در بین بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان رتبه ۲۶ را دارد و همچنین جزو ۱۰ کشور امن و شاد دنیا برای زندگی محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری در اتریش به خاطر موقعیت جغرافیایی عالی آن و قرار گرفتن در تقاطع اروپای شرقی و غربی می‌تواند به بهترین شکل عمل کند و باعث افزایش سرمایه و دارایی افراد شود.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)
دولت کشور اتریش به جهت حمایت از سرمایه‌گذاری افراد خارجی، برای آن‌ها معافیت‌های مالیاتی را اعمال می‌کند. با سرمایه‌گذاری در اتریش، دارایی خود را در کشوری امن با اقتصاد قوی نگهداری می‌کنید که می‌تواند موجب سودآوری بسیاری برای شما شود و درنهایت امکان اخذ اقامت دائم این کشور را برای شما فراهم می‌کند.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری

اتریش عضو اتحادیه اروپاست و به‌عنوان یک مکان عالی برای اقامت در نظر گرفته می‌شود. ساکنان اتریش از مزایایی امنیت اجتماعی، سیستم آموزشی رایگان و سطح بالای زندگی با هزینه‌های مناسب برخوردار هستند. اتریش دیدگاه‌های انعطاف‌پذیری اتخاذ کرده است و این باعث شده که به‌راحتی بتوان در این کشور حساب بانکی باز کرد و کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کرد.
اتریش نه‌تنها دارای استانداردهای عالی آموزشی است بلکه دسترسی به سطح بالای مراقبت‌های درمانی برای ساکنان اتریش امکان‌پذیر است.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)
اتریش در یک منطقه استراتژیک واقع‌شده است و باعث ایجاد روابط تجاری مؤثر و کارآمد در اروپا شده است. اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فرایندی است که اتریش برای ارائه تابعیت و پاسپورت این کشور برای سرمایه‌گذاران مالی فراهم کرده است مشروط بر اینکه سرمایه‌گذار بتواند الزامات سخت‌گیرانه سرمایه‌گذاری را برآورده کنند. اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری همچنیان با سرعت در حال افزایش است.
افراد ثروتمند از مناطق مختلف مثل خاورمیانه، آفریقا، اروپای شرقی و آسیا اغلب نیاز به داشتن آزادی برای سفر در تعدادی از کشورها دارند تا بتوانند به‌راحتی کار کنند و حساب بانکی داشته باشند. برای این کار داشتن پاسپورت اتریش یک امتیاز بزرگ است. بسیاری از افراد ثروتمند غربی از این آزادی برای سفر و کار بهره‌مند می‌شوند و به دنبال پناهندگی مالی امن با قوانین مالیاتی مناسب و بانکداری بی‌نظیر هستند.
خوشبختانه برای آن‌ها چندین جزیره کارائیب وجود دارد که برنامه‌های CBI عالی را ارائه می‌دهند. کسب تابعیت و پاسپورت اتریش بلافاصله پس از تکمیل الزامات سرمایه‌گذاری مشخص‌شده بدون نیاز به اقامت موقت اعطا می‌شود (اعضای خانواده مثل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شامل درخواست تابعیت می‌شود).
سرمایه‌گذاری در اتریش از طرق متفاوتی امکان‌پذیر است. اما تنها از چند روش می‌توانید به اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری در اتریش دست پیدا کنید. روش‌هایی مانند سرمایه‌گذاری به طریق ثبت شرکت و کارت قرمز سفید قرمز و یا خود حمایتی، ازجمله روش‌های مذکور می‌باشند که در ادامه مقاله به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.
در روش خود حمایتی ابتدا به شما اقامت موقت ۱ ساله داده می‌شود که قابلیت تمدید سالیانه دارد و پس از ۵ سال، تبدیل به اقامت اتریش به‌طور دائم می‌شود. درروش قرمز سفید قرمز نیز ابتدا یک کارت اقامت موقت ۲ ساله دریافت می‌نمایید که در صورت تمدید طی ۵ سال، منجر به اخذ اقامت دائم اتریش می‌شود.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)
شما می‌توانید پس از ۶ سال زندگی در این کشور، درخواست پاسپورت اتریش را از دولت آن داشته باشید. (توجه داشته باشید که اخیراً برای روش قرمز سفید قرمز توسط دولت اتریش سخت‌گیری شدیدی اعمال‌شده و بهتر است تا اطلاع ثانوی ازاین‌روش، مگر برای افراد با شرایط ویژه مورد تأیید موسسه MIE اقدام به درخواست اقامت اتریش نکنید) البته دریافت پاسپورت و تابعیت اتریش منوط به شرایطی می‌باشد که در صورت رعایت آن‌ها و تأیید دولت اتریش، به شما تعلق می‌گیرد. برخی از شرایط اخذ تابعیت اتریش عبارت‌اند از:
آشنایی بافرهنگ کشور اتریش و ادغام با آن
عدم وجود سوءسابقه کیفری واداری
حداقل ۵ سال اقامت قانونی وزندگی در کشور اتریش
تسلیم تابعیت قبلی خود
تسلط بر زبان آلمانی در حد مناسب
برخورداری از تمکن مالی مناسب و توانایی پرداخت بیمه و مالیات
عدم ارتباط با گروهک‌های تروریستی و ضد صلح

شرایط اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری

اهدای ۲-۳ میلیون دلار در اقتصاد اتریش یا سرمایه‌گذاری قابل وصول ۱۰ میلیون دلار در اقتصاد اتریش به همراه پرداخت ۴۰۰.۰۰ تا ۶۰۰.۰۰ برای هزینه‌های دولت به همراه هزینه‌های مربوط به درخواست توجه داشته باشید هیچ شرایط اقامتی وجود ندارد. اخذ تابعیت اتریش از طریق سرمایه‌گذاری ممکن است گران باشد اما سریع‌ترین راه برای کسب تابعیت اتریش است.

شرایط اخذ ویزای سرمایه‌گذاری

اخذ ویزای سرمایه‌گذاری و اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش، مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت و برای دارندهٔ آن آزادی کامل برای سفر در تمام کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند. این کشور دارای اقتصادی قوی و حاکمیت آن بسیار قانون‌مند می‌باشد و یکی از امن‌ترین محیط‌های سرمایه‌گذاری را برای افراد ارائه می‌دهد.
اخذ ویزای سرمایه‌گذاری اتریش و تابعیت و شهروندی این کشور توسط سرمایه‌گذاری در آن، دیگر به تعداد محدود نمی‌باشد (مثل گذشته) برنامه‌های مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری در حال حاضر جزء سریع‌ترین بخش‌های رو به رشد قوانین مهاجرت در سطح جهانی است، چراکه افراد برای تحقق بخشیدن به اقامت خود در این کشور اقدام می‌کنند و اخذ تابعیت (شهروندی) دوم، به‌تنهایی مطلوب نمی‌باشد، بلکه یک بخش مهم و ضروری از هرگونه استراتژی حفظ امنیت، حریم شخصی و آزادی جهانی هر فرد می‌باشد.
بر طبق طبقه‌بندی افراد مستقل، (برای اخذ اقامت این کشور) کلیدی موردنیاز برای این روند، داشتن دارایی‌های کافی و اثبات تمکن مالی می‌باشد (افراد باید بتوانند مدارک مالی در حدود ۴۰۰۰۰ یورو به ازای هر بزرگ‌سال و ۱۰۰۰۰ یورو برای هر کودک زیر ۱۸ سال ارائه دهند که اثبات این دارایی‌ها باید به‌صورت مدرکی از یک حساب در بانک‌های اتریش و یا بانک‌های بین‌المللی باشد) هم‌چنین برای اقامت دائم در اتریش، بیمهٔ درمانی که فرد را به‌طور کامل در این کشور پوشش دهد نیز را باید ارائه شود.
علاوه بر این همسر و کودکان زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند در این درخواست در نظر گرفته شوند و با توجه به سیستم سهمیه‌ای این کشور که به‌شدت اعمال می‌شود، زمان پروسهٔ این درخواست‌ها برای افرادی که در این طبقه‌بندی می‌باشند، می‌تواند کمی طولانی باشد. اگر قصد دارید که برای مدت‌زمان بیش‌تر از ۹۰ روز (حداکثر ۶ ماه) در اتریش اقامت داشته باشید و دارای تابعیت یکی از کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا و یا اتحادیهٔ تجارت آزاد اروپایی نمی‌باشید، باید برای اخذ ویزای ملی اتریش درخواست دهید. (ویزای نوع دی)
در طول مدت‌زمان اعتبار ویزای دی (Visa D)، دارندهٔ آن حق ورود، خروج و اقامت در سایر کشورهای شنگن را به مدت‌زمان ۹۰ روز خواهد داشت. اسناد ورودی (Einreisetitel) برای ویزای رسمی ارائه می‌شوند که صدور آن ویزا به‌طورکلی نیازمند گرفتن یک مصاحبهٔ شخصی از فرد متقاضی در بخش نمایندگی کنسول گری (سفارت) می‌باشد.
درخواست‌های اخذ ویزا ممکن است در اولین فرصت (سه ماه قبل از شروع سفر) مورد پردازش قرار گیرند بنابراین این درخواست‌ها و مدارک موردنیاز آن‌ها باید حداقل سه هفته قبل از شروع سفر ارائه شوند.
تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های اخذ ویزا تنها پس از پرداخت هزینه‌های کنسول گری (سفارت) و ارائهٔ کلیهٔ مدارک موردنیاز سفارت صورت می‌گیرد؛ همچنین هزینهٔ اخذ ویزای این کشور برای مدت‌زمان بیش‌تر از ۹۰ روز ۱۵۰ یورو می‌باشد.

شرایط اخذ پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری

کشور اتریش که اخیراً به‌عنوان دوازدهمین کشور غنی جهان رده‌بندی شد یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه‌گذاران خارجی بوده و پایتخت آن یعنی شهر وین به‌عنوان بهترین شهر دنیا ازلحاظ کیفیت زندگی انتخاب‌شده است. اتریش دارای یک بازار پررونق به همراه استانداردهای بالای زندگی بوده و سیستم‌های مدرسه و زیرساخت‌های سلامت آن در سراسر دنیا شناخته‌شده هستند. صنعت توریسم در این کشور حدود ۹% از تولید ناخالص ملی کشور را بر عهده داشته و دیگر بخش‌های مهم صنعت این کشور نیروگاه‌های هیدرو، انرژی باد و انرژی خورشیدی هستند.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)
به همراه مزیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری در اتریش، کشور اخیراً قوانین مهاجرتی خود را اصلاح‌کرده است تا برنامه‌های ویزای مهاجرتی جذابی را ارائه داده و افراد خارجی بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در اتریش تشویق کند. این کشور اینک دارای یک سیستم تابعیت سریع توسط سرمایه‌گذاری بوده که در آن متقاضیان واجد شرایط در کمتر از یک سال قادر خواهند بود تا یک پاسپورت اتریشی به دست آورند و دیگر نیازی نیست تا ابتدا اقامت دائم کسب کرده باشند.
در حالت عادی، به‌منظور کسب تابعیت اتریش، شخص خارجی باید حداقل ده سال به‌صورت متوالی در کشور اقامت داشته باشد. بااین‌حال، سرمایه‌گذاران خارجی درصورتی‌که مشارکت اقتصادی عظیمی در کشور داشته باشند می‌توانند برای کسب تابعیت کشور اپلای کنند و قانون اقامت طولانی‌مدت را دور بزنند (افراد خارجی ممکن است همچنین برای فرایند تابعیت سریع واجد شرایط باشند اگر افتخار ورزشی، علمی یا فرهنگی برای اتریش کسب کنند، اما بیشتر سرمایه‌گذاران اغلب تنها تحت قوانین اقتصادی واجد شرایط می‌شوند.)
یک بخش مهم از برنامه که باید در نظر گرفته شود این است که دولت اتریش سرمایه‌گذاری‌ها را بیشتر به‌عنوان کمک مالی می‌بیند. زمانی که سرمایه‌گذار پولی را سرمایه‌گذاری کند، در هر زمان از آینده قادر نخواهد بود پول خود را برداشت کند (بااینکه مبلغ سرمایه‌گذاری شده تحت قوانین اتریش مالیات پذیر است).
سرمایه‌گذاری واجد شرایط باید فعال باشد (مثلاً به‌صورت یک سامان تبلیغاتی جدید که ازلحاظ جغرافیایی در اتریش واقع‌شده باشد) یا این سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار موجود صورت بگیرد که متعاقباً مشاغل جدیدی به وجود آورده یا فروش محصولات را افزایش خواهد داد.
سرمایه‌گذاری‌های راکد مثلاً در اوراق قرضه دولتی یا هلدینگ های املاکی شامل برنامه‌های تابعیت نمی‌شوند. در کل حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری تعیین نشده است اما حداقل ۲ میلیون یورو برای این‌که تابعیت متقاضی مورد تأیید قرار گیرد نیاز است.

اتریش
فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO AUSTRIA

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _ اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای اتریش

بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری

تقاضا برای بازسازی خانه‌ها در این کشور در حال افزایش است. با توجه به تغییر سبک زندگی و وجود قوانین حرفه‌ای در این کشور، مردم آن با کمبود زمان مواجه هستند و آن‌ها نمی‌توانند وقت و انرژی زیادی را صرف بهبود وضعیت خانه‌های خود کنند (بازسازی خانه)؛ ازاین‌رو آن‌ها ترجیح می‌دهند که این کار حرفه‌ای انجام شود.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)
به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در این کشور شما می‌توانید شرکت ساختمانی (برای بازسازی خانه‌ها) تأسیس کنید و یا سهام شرکت‌هایی از قبیل (Lawn science) را در این کشور خریداری کنید. تجارت و کسب‌وکار ساختمانی در این کشور، نیاز به هزینهٔ کمی داشته و ازلحاظ اقتصادی انعطاف‌پذیر است.
هم‌چنین بازار ساختمانی و بازسازی خانه‌ها در این کشور بسیار بزرگ بوده و در حال رشد می‌باشد.
سرمایه‌گذاری در مواد غذایی معمولاً در تمام نقاط جهان گزینهٔ خوبی می‌باشد و به‌سختی با مشکل روبه‌رو خواهد شد، اما اتریشی‌ها در غذا بسیار مشکل‌پسند می‌باشند (picky eater)؛ به همین دلیل است که شما به‌منظور ایجاد تحول در بازار آن به ارائهٔ چیز اضافی دیگری نیاز دارید.
کسب‌وکار و تجارت صنایع غذایی در این کشور نرخ رشد بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین در مورد آن تصمیم خود را گرفته و محلی مناسب برای این تجارت در این کشور انتخاب کنید.
در حالت ایده آل، کار خود را در مجموعه‌های کوچک و نزدیک به مناطق کسب‌وکار (تجاری)، پاتوق‌های موردعلاقهٔ افراد و یا جاذبه‌های توریستی که مردم همیشه در آن‌ها به دنبال چیزی جدید برای خوردن هستند، شروع کنید. این امر باعث جذب مشتریان بیش‌تری می‌شود.
هم‌چنین محیط آن را پاکیزه نگه‌داری کرده و آن را ساده و زیبا و شیک نگه‌دارید. ظروف غذاهای مخصوص تهیه‌کرده و قیمت غذاها را مقرون‌به‌صرفه نگه‌دارید. هیچ‌چیزی به‌خوبی غذای باکیفیت و باقیمت مناسب در یک مکان مناسب وجود ندارد. علاوه بر این فراموش نکنید که نوشیدنی‌های متنوع نیز ارائه دهید.
ساخت و تحویل باکس‌های هدیه، این نوع تجارت نیز، نوعی کسب‌وکار جذاب و رو به رشد در این کشور است که در سال‌های آینده شاهد رشد بیش‌تری از آن خواهیم بود. برای این تجارت شما باید مطمئن شوید که طراحی‌های باکس‌های هدیه نوآورانه و جدید و خلاقانه بوده و باکس‌های هدیهٔ ارائه‌شده به‌طوری باشند که موردعلاقهٔ اتریشی‌ها باشند.
هوش اقتصادی در این زمینه بسیار مفید خواهد بود. باکس‌های هدیهٔ خود را منحصربه‌فرد و با ترکیب‌های گل، عطر، اسباب‌بازی، هدیه‌های دست‌ساز و شکلات و سایر چیزهای دیگر در میان آن‌ها درست کنید. آن‌ها را منحصربه‌فرد و خاص درست کرده تا حس زیبایی‌شناسی اتریشی به آن‌ها علاقه‌مند شوند؛ توجه داشته باشید که اتریشی‌ها در این زمینه دارای استانداردهای بالایی می‌باشند. این نوع سرمایه‌گذاری تجاری آسان بوده و برای شروع آن نیازی به سرمایهٔ اولیهٔ خیلی زیادی نمی‌باشد، اما برای موفق شدن در آن باید خلاق باشید.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)

شرایط سرمایه‌گذاری در املاک و خرید ملک

اتریش کشور بسیار زیبا با کوه‌ها و برکه و مناظر طبیعی است. مردم و دولت اتریش به کشور خود خیلی افتخار می‌کنند و قدم‌های محکمی برای نگه‌داری از محیط طبیعی کشور خود برمی‌دارند. گردش گردی یکی از قسمت‌های جدانشدنی اقتصاد ملی اتریش است و قوانین خرید ملک جوری تعبیه‌شده است که آسیبی به روستاهای این کشور نزند. آلودگی در اتریش مجاز نیست و برکه‌ها و رودخانه‌ها در کیفیت آب خوراکی باقی‌مانده‌اند.
کل کشور تفکر نگه‌داری از محیط‌زیست رادارند و برنامه برای نگه‌داشتن ثبات طبیعت خوددارند. هیچ‌گونه انرژی اتمی در این کشور وجود ندارد و تمامی الکتریسیته توسط انرژی هایدر در کوه‌ها و رودخانه‌ها تأمین می‌شود. به بازیافت به‌صورت کاملاً جدی نگاه می‌شود و هرگونه پس‌ماند در مناطق مخصوص هر شهر و روستا جمع‌آوری می‌شوند. اتریش تصمیم دارد وابستگی خود را نسبت به نفت کاهش دهد.
به همین دلیل در تمامی شهرهای مراکز گرمایش طبیعی در حال ساخته‌شدن است که توسط پس‌ماند چوب گرم می‌شوند. آب گرم در اطراف روستاها زیرزمین پمپ می‌شود و این گرمای تولیدشده از آب گرم ۶۰ درصد ارزان‌تر از نفت است. افراد می‌توانند املاک بخرند اما با این تفاوت که مجوز خرید آن‌ها باید توسط مقامات محلی تأیید شود. الزاماً داشتن یک مجوز کلی برای خرید امکان‌پذیر نیست، خریدار باید ملک موردنظر خود را پیدا کند و پیشنهاد خرید خود را بنویسد.
بعد مأمور فروش از مراکز محلی مجوز خرید را درخواست می‌کند، معمولاً این درخواست تأیید می‌شود و مقدار زیادی از افراد غیراروپایی از تعطیلات خود در املاک کشور اتریش لذت می‌برند ولی خرید این املاک راهی برای اخذ اقامت دائمی این کشور نمی‌باشد.

خرید سهام

اساساً سهام، نشان‌دهنده مالکیت قانونی فرد در یک شرکت است. زمانی که شرکت‌ها سهام را برای جمع‌آوری پول منتشر می‌کنند و شما آن سهام را می‌خرید، مالک بخشی از شرکت می‌شوید. سهام به سهام‌دار حق دریافت سهم متناسبی از سود یا زیان یک شرکت را می‌دهد.
سرمایه‌گذاری‌ها در طول زمان انباشته می‌شوند و به دلیل بهره مرکب می‌توانند بازدهی داشته باشند. این بدان معنی است که سهام شما می‌تواند شروع به کسب سود کند. اساساً بازار سهام مانند یک حراج کار می‌کند. قیمت سهام زمانی کاهش می‌یابد که تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران باشد و بالعکس. قابل‌ذکر است، خریدار و فروشنده هر دو می‌توانند از افراد عادی، شرکت‌ها یا بخشی از دولت باشند.
در کشور اتریش، بورس (ATX) از ابتدای سال ۲۰۲۱، ۲۰۹ واحد یا ۷.۵۳% درصد افزایش‌یافته است. شاخص قیمت در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰، ۲۹۸۹.۸۷ بود. بورس اصلی اتریش Wiener Börse AG (بورس سهام وین) نام دارد. به‌این‌ترتیب، این مجموعه، بزرگ‌ترین محل عرضه سهام اتریش را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از حساب کارگزاری یا یکی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری موجود، سهام را مستقیماً خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید یک کارگزار سهام را انتخاب کنید تا همه این کارها را برای شما انجام دهد.

مالیات قابل پرداخت

علیرغم افزایش مالیات بر عایدی سرمایه از ۲۵ درصد به ۲۷.۵ درصد، اتریش به سرمایه‌گذاران خارجی یک رژیم مالیاتی جذاب ارائه می‌دهد و این کشور همچنان یک حوزه قضایی مناسب برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. به همین دلیل است که این کشور پایگاه اصلی شرکت‌های هلدینگ مختلف و ساختارهای گروه بین‌المللی است. اتریش همچنین مالیات بر ثروت یا مالیات تجاری ندارد.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)

کمترین مبلغ جهت اخذ اقامت

اتریش ۱۰ مدل مجوز اقامت برای متقاضیان و خانواده‌هایشان دارد. مجوزها نیازی به تعهد سرمایه‌گذاری ندارند و به همین دلیل هزینه ثبتانم مجوز اقامت در مقایسه با دیگر کشورها بسیار پایین است. مجوز اقامت در اتریش به شما این قابلیت را می‌دهد که با یک ویزای مجانی به مناطق شینگن سفر کنید و مدت‌زمان این ویزا بین سه تا ۱۴ ماه متناسب با نوع مجوز شماست. اعطای تابعیت اتریش بستگی به دولت فدرال این کشور دارد.

به‌طورکلی اقامت شش تا ده سال برای دریافت تابعیت اتریش الزامی است این مدت‌زمان بستگی به نوع مجوز اقامت نیز دارد. بلد بودن زبان اتریشی و همچنین رها کردن هرگونه تابعیت دیگر برای دریافت تابعیت اتریش الزامی است. فرایند دریافت تابعیت اتریش ازآنجایی‌که نیاز گذراندن تست دانش دولت و تاریخ اتریش نیست و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی نیازی به یادگیری زبان آلمانی ندارند، نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپای فرایند ساده‌تری دارد.

این فرم درخواست، از فرد متقاضی اطلاعات فردی خودش و خانواده‌اش و همچنین توضیح این موضوع که سرمایه‌گذاری قرار است در کجا انجام شود و نحوه مشارکت فرد در کشور را می‌خواهد. همچنین سرمایه گذر باید مدرک عدم سوءپیشینه، جزئیات رزومه و یک توضیح دقیق از پیشینه کسب‌وکار و چند مرجع کاری را ارائه بدهد. فرایند تأیید درخواست در سریع‌ترین حالت بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد و هر درخواست ممکن است زمان بیشتری متناسب با وضعیت هر سرمایه‌گذار (همچنین وضعیت سرمایه) به طول انجامد.

این فرایند به این دلیل طولانی است که هر وزیر در مجارستان به‌طور شخصی و فردی باید این درخواست را تأیید کند. مبلغ خاصی به‌عنوان کف سرمایه‌گذاری تعیین نشده است اما در حالت کلی نباید کمتر از ۲ میلیون یورو باشد چون کمتر از این مقدار مورد تأیید واقع نمی‌شود.

مزایا و معایب
محیط کسب‌وکار جذاب
اتریش چهارمین کشور ثروتمند اروپاست
قدرت خرید بالاتر از حد معمول مردم مجارستان
زیرساخت فوق‌العاده
مدیریت دولتی مدرن و کارآمد
بالاترین حد کیفیت زندگی
ثبات و امنیت
ثبات سیاسی و سیستم قانون قابل‌اطمینان
امنیت شخصی بالا
روابط خوب بین رئیس و کارمندان
نرخ اعتصاب پایین و درصد بالای آرامش اجتماعی
سطح چشمگیر انرژی امنیت
مزیت‌های مالیاتی
نرخ پایین مالیات شرکت‌ها
طرح مالیات‌های گروهی
عدم مالیات بر ثروت و تجارت
انگیزه‌های تبلیغاتی جذاب
بهره‌وری
بهره‌وری بالا و هزینه پایین کار
کارمندان کارآمد و باانگیزه
مرکزیت
کانال ایدئال تجارت غرب و شرق
محل ۳۶۰ مرکز CEE چندملیتی
محل مرکز فرماندهی ۱۰۰۰ شرکت خارجی
مشاوران متخصص CEE
مرکز تدارکات و پرواز به شرق اروپا
تحصیل با رویکرد کسب‌وکار
آموزش دوگانه، تئوری و عملی
همکاری نزدیک‌بین کسب‌وکار و علم
برنامه‌ریزی دولت برای انگیزه دادن یا محدود کردن صادرات FDI، ثبات سیاسی و هزینه پایین ارتباطات مجارستان را ازنظر کسب کار محل به محلی مناسب تبدیل کرده است. به‌طورکلی دولت اتریش از سرمایه گذران خارجی که فناوری پیشرفته رو هدف سرمایه خود قرار می‌دهند حمایت می‌کند. یکی دیگر از جذابیت‌های اتریش سیستم تطابق تجاری مالیات است که در اروپا خیلی هواخواه دارد و همچنین تعلق نگرفتن مالیات به حرفه و ثروت. معایب زندگی در اتریش عبارت‌اند از:
قوانین سختگیرانِ کاری و مقرارت پیچیده
قوانین مهاجرت محدودکننده
وابستگی تجاری به آلمان
بازار داخلی کوچک

سؤالات متداول در مورد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در اتریش در چه زمینه‌ای می‌تواند باشد؟ در چه زمینه‌ای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
در اکثر زمینه‌ها می‌توان سرمایه‌گذاری کرد به‌ویژه درزمینهٔ کسب‌وکار ساختمانی و مواد غذایی و صنایع‌دستی و تزئینی.

شرایط خرید ملک به چه صورت هست؟

افراد می‌توانند املاک بخرند با این تفاوت که مجوز خرید آن‌ها باید توسط مقامات محلی تأیید شود. داشتن یک مجوز کلی برای خرید ملک امکان‌پذیر نیست. خریدار باید ملک موردنظر خود را پیدا کند و پیشنهاد خرید خود را بنویسد سپس مأمور فروش از مراکز محلی مجوز خرید را درخواست می‌کند که معمولاً این درخواست تأیید می‌شود. خرید املاک راهی برای اخذ اقامت دائمی کشور اتریش نمی‌باشد.

مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری چقدر می‌باشد؟

در کل حداقلی برای سرمایه‌گذاری تعیین نشده است اما حداقل ۲ میلیون یورو برای اینکه تابعیت متقاضی مورد تأیید قرار گیرد، نیاز است.

اخذ ویزای سرمایه‌گذاری چه مزایایی دارد؟

سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای زیادی ازجمله ثبات اقتصادی بالا، پایین بودن نرخ مالیات، بهره‌وری بالا، هزینه‌های پایین کار، کارمندان کارآمد و باانگیزه و…. دارد.

اعضای خانواده می‌توانند به‌وسیله سرمایه‌گذاری در کشور اتریش، شخص سرمایه‌گذار را همراهی کنند؟ وضعیت تحصیل اعضای خانواده در اتریش چگونه می‌باشد؟

بله، امکان همراهی اعضای خانواده وجود دارد و تحصیل در مدارس برای فرزندان زیر ۱۸ سال ممکن است.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)

آیا برای سرمایه‌گذاری به مدرک تحصیلی و مدرک زبان نیاز هست؟

خیر.

وضعیت اقتصادی کشور اتریش چگونه هست؟ آیا اتریش ثبات اقتصادی دارد؟

این کشور وضعیت اقتصادی خوبی دارد و از ثبات اقتصادی بالایی برخوردار است و یک منطقه امن برای سرمایه‌گذاری و کشوری سودآور با استانداردهای بالای زندگی می‌باشد.

کدام شهر در کشور اتریش برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌باشد؟

تمامی شهرهای اتریش برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند البته شهر وین پایتخت اتریش بهترین گزینه می‌باشد.

در کشور اتریش می‌توان مبلغ سرمایه‌گذاری شده را برداشت کرد؟

خیر، امکان برداشت سرمایه وجود ندارد.

چه مدت طول می‌کشد که کشور اتریش به سرمایه‌گذاران در آن کشور اقامت بدهد؟

به‌طورکلی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان می‌برد.

شرایط اقامت از طریق سرمایه‌گذاری به چه صورت می‌باشد؟

اعطای تابعیت اتریش بستگی به دولت فدرال این کشور دارد، به‌طورکلی اقامت شش تا ده سال برای دریافت تابعیت اتریش الزامی است. این مدت‌زمان بستگی به نوع مجوز اقامت نیز دارد. بلد بودن زبان اتریشی و همچنین رها کردن هرگونه تابعیت دیگر برای دریافت تابعیت اتریش الزامی است.
فرایند دریافت تابعیت اتریش ازآنجایی‌که نیاز به گذراندن تست دانش دولت و تاریخ اتریش نیست و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی نیازی به یادگیری زبان آلمانی ندارند، نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپای فرایند ساده‌تری دارد. یک فرم درخواست از فرد خواسته می‌شود که در آن متقاضی اطلاعات فردی خودش و خانواده‌اش و همچنین توضیح این موضوع که سرمایه‌گذاری قرار است در کجا انجام شود و نحوه مشارکت فرد در کشور چگونه است را ارائه می‌دهد.
همچنین سرمایه گذار باید مدرک عدم سوءپیشینه، جزئیات رزومه و یک توضیح دقیق از پیشینه کسب‌وکار و چند مرجع کاری را ارائه بدهد.

آیا سرمایه‌گذاری شامل مالیات می‌شود و در صورت شامل شدن میزان مالیات چقدر هست؟

بله و میزان مالیات با توجه به نوع سرمایه‌گذاری متفاوت است.

آیا در صورت سرمایه‌گذاری می‌بایست در آن کشور اشتغال‌زایی صورت گیرد؟

سرمایه‌گذاری باید فعال باشد درواقع سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار موجود صورت بگیرد که متعاقباً مشاغل جدیدی را به وجود آورد. سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای اتریش علاوه بر اینکه موجب اخذ اقامت این کشور زیبا می‌شود دارای مزایای متعدد دیگری به ترتیب زیر نیز می‌باشد.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)
اخذ اقامت یک کشور اروپایی که عضو شنگن است.
امنیت بالای سرمایه‌گذاری
دسترسی به بازار مصرف با عضویت اکثر کشورهای اروپایی
تحصیلات رایگان
امکان دریافت خدمات درمانی رایگان
امکان اخذ وام با نرخ پایین از بانک‌های این کشور
امکان دریافت پاسپورت اتریش که یکی از پاسپورت‌های قدرتمند دنیا می‌باشد.
امکان همراه داشتن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
حمایت‌های دولت در امر صادرات
برخورداری کشور اتریش از زیرساخت‌های مناسب و پیشرفته
اعطای تابعیت دوگانه
یکی دیگر از مزایای مهم سرمایه‌گذاری در اتریش این است که دولت اتریش بسیار دقیق بوده و در امور مهم مانند سرمایه‌گذاری نظارت دقیقی دارد و از سوی دیگر پرداخت مالیات در این کشور اجباری و عدم پرداخت مالیات تبعات بسیار سنگینی می‌تواند به دنبال داشته باشد.
ادارات دولتی اتریش دقیق و قانون‌مند بوده و امکان هیچ نوع تقلب یا سوءاستفاده‌ای در این کشور وجود ندارد. برای اثبات این موضوع می‌توانید به نمودار میزان حاکمیت قانون در کشور اتریش توجه بفرمایید.

سرمایه‌گذاری در اتریش و استانداردهای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در اتریش را اگر ازنظر علمی بخواهیم موردنقد و بررسی قرار دهیم بایستی معیارهای مهمی را بررسی نمود. توجه به استانداردهای سرمایه‌گذاری می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی را تضمین نماید. در ادامه دو مورد از استانداردهای سرمایه‌گذاری در کشور اتریش موردبررسی قرار می‌گیرد.

خطر مصادره اموال در اتریش

مؤلفه مصادره اموال برای سرمایه‌گذاران در کشورهای خارجی بسیار بااهمیت است. مصادره اموال به این معناست که دولت کشور میزبان امکان سوءاستفاده و محروم کردن سرمایه‌گذاران خارجی را نسبت به سرمایه خود در کشور میزبان داشته باشد و دولت کشور میزبان امکان سلب مالکیت از سرمایه‌گذاران را داشته باشد.
این مؤلفه از عدد یک تا هفت دسته‌بندی می‌شود و هرچه رتبه کشورها به عدد یک نزدیک‌تر باشد از امنیت بالاتری برخوردار است، با توجه به نمودار زیر می‌توانید در این خصوص در کشور اتریش اطلاعات دقیق‌تری اخذ نمایید. همان‌گونه که در نمودار زیر مشخص است کشور اتریش در دسته امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری قرارگرفته است.

ثبات سیاسی در اتریش

از دیگر مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در سرمایه‌گذاری در اتریش توجه به ثبات سیاسی و عدم وجود خشونت در این کشور است. این مؤلفه با توجه به اطلاعات اقتصادی و اقتصاد جهانی در خصوص اعمال قدرت غیرقانونی دولت و استفاده از ابزارهای غیرقانونی، خشونت‌آمیز و تحریکات سیاسی، خطر سرنگونی دولت را بررسی می‌کند. طبق گزارش بانک جهانی که این گزینه را از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ بررسی نموده است میانگین آن برای کشور اتریش ۱.۱۷ امتیاز است.
در این مؤلفه امتیاز کشورها بین ۲.۵- تا ۲.۵ در نظر گرفته می‌شود و هرچه امتیاز کشوری به ۲.۵ نزدیک‌تر باشد آن کشور از ثبات بیشتری برخوردار است. کشور اتریش بر اساس این آمار در رتبه ۲۴ دنیا قرار دارد و جزء کشورهای باثبات سیاسی بالا محسوب می‌گردد.

آشنایی با کشور اتریش و شرایط سرمایه‌گذاری در اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت محسوب می‌شود. کشور اتریش یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که در اروپای مرکزی واقع گردیده است. از طریق ویزای سرمایه‌گذاری اتریش شخص می‌تواند به اقامت این کشور زیبا و شگفت‌انگیز دست پیدا کند.
اتریش با کشورهای آلمان، سوئیس، جمهوری چک، ایتالیا و… همسایه است. موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب این کشور، یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در اتریش به شمار می‌رود.کشور اتریش ازنظر کیفیت زندگی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این مهم، به دلیل کم بودن آمار جرم و جنایت، رفاه اجتماعی بالا و زیرساخت‌های بسیار خوب در این کشور می‌باشد.
نرخ بیکاری در کشور اتریش پایین و حدود ۴.۸ درصد است. کشور اتریش در آمارهای اخیر جزو چند کشور برتر جهان بوده و پایتخت آن، شهر زیبای وین بیش از ده سال پیاپی به ع سرمایه‌گذاری در کشور اتریش یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشد.
چراکه وضعیت مطلوب اقتصادی در این کشور، رشد اقتصادی آن را در پی داشته و از طرفی، نظام حقوقی و امنیت سرمایه‌گذاری در اتریش، بسیاری از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری خارجی را جذب خودکرده است. در بخش‌های دیگر مقاله پیش رو، به بررسی جزییات سرمایه‌گذاری در این کشور می‌پردازیم.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)

سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت

جهت سرمایه‌گذاری در اتریش می‌توان از طریق ثبت شرکت در این کشور اقدام نمود. انواع مختلفی از ثبت شرکت در کشور اتریش وجود دارد، مانند شرکت با مسئولیت محدود. اغلب افراد جهت سرمایه‌گذاری در اتریش، از شرکت با مسئولیت محدود استفاده می‌نمایند.
برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز است که فرد سرمایه اولیه حدود ۳۵.۰۰۰ یورو داشته باشد و این سرمایه را در حساب خود در اتریش نشان دهد. البته می‌توان این سرمایه را در دو مرحله نیز نشان داد. در شرکت با سهامی عام، سرمایه اولیه ۷۰,۰۰۰ یورو می‌باشد که عمده این مبلغ توسط سهام‌داران تأمین می‌شود.
شرکت با سهامی خاص، شرکت با مسئولیت نامحدود، شرکت تضامنی و… از انواع دیگر شرکت‌ها هستند.
لازم به ذکر است که با توجه به اقتصاد پویا و باثبات کشور اتریش، سرمایه‌گذاری در این کشور، حتی اگر اقامت را هم به همراه نداشته باشد، مزایای بسیاری همچون سود قابل‌توجه برای افراد به همراه دارد. هزینه‌هایی که علاوه بر دارا بودن سرمایه برای ثبت شرکت در اتریش نیاز است، شامل موارد زیر است:
هزینه مربوط به اسناد و ثبت محضری آن‌ها
هزینه مربوط به ثبت شرکت
پرداخت مالیات یک سال
هزینه ثبت‌نام یک‌ساله
هزینه خدمات دولتی
متقاضیان سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت، باید مدارک زیر را ارائه دهند:
مدارک هویتی متقاضی اصلی و شریک‌ها
رزومه و مدرک تحصیلی متقاضی و شرکا
اجاره‌نامه شرکت
امضا اعضای شرکت برای ثبت آن‌ها
مدرک عدم سابقه کیفری
پرداخت هزینه‌های مربوطه
ارائه بیزینس پلن
گواهی پرداخت سهم سرمایه افراد

سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق کارآفرینی

در این حالت سرمایه‌گذاری در اتریش، فرد می‌تواند با ثبت شرکت و ارائه بیزینس پلن قوی نشان دهد که قصد دارد سرمایه‌گذاری در اتریش را درزمینهٔ فعالیت مشخصی که در برنامه تجاری خود ذکر کرده، انجام دهد و از این طریق در اقتصاد اتریش تأثیر مثبتی ایجاد نماید و همچنین کارآفرینی نماید. نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که؛
بایستی حتماً بیزینس پلن قوی داشته و ارائه دهید تا مورد تأیید قرار گیرد.
باید سرمایه اولیه شرکت خود را حداقل ۵۰.۰۰۰ یورو نشان دهید.
حداقل از کل سهام این شرکت ۵۰ درصد آن را دارا باشید.
خبر خوشحال‌کننده‌ای که باید به کارآفرینان جوان در کشور اتریش داد، این است که آن‌ها حمایت دولت اتریش رادارند و دولت این کشور، بودجه‌ای را در این رابطه به افراد اختصاص داده است. این روش آسان اخذ اقامت برای سرمایه‌داران که با ارائه یک طرح خلاقانه و کاربردی برای متقاضیان در دسترس قرار دارد، زمانی به وقوع می‌پیوندد که افراد شرایط متعددی ازجمله: تمکن مالی، مدرک تحصیلی مرتبط، دارا بودن بیمه درمانی، ثبت اطلاعات موردنیاز ازجمله: آدرس محل سکونت، اجاره‌نامه و مواردی این‌گونه را به‌طور کامل رعایت کنند.
از مزایای مهم کارآفرینی در اتریش، باید به موارد زیر اشاره کرد:
فعالیت به بازار اقتصادی گسترده و پویا
دستیابی به اقامت ارزشمند کشور اتریش
اخذ اقامت برای دیگر افراد خانواده
بهره‌مندی از حمایت و مزایای دولتی
قابلیت گرفتن تابعیت دوگانه
بهره‌مندی از مزایای بانکی اتریش
رسیدن به پاسپورت اتریش

اتریش
سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت و استخدام کارمند

روش دیگری که برای سرمایه‌گذاری در اتریش و ویزای سرمایه‌گذاری در اتریش وجود دارد و یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین نوع ثبت شرکت در کشور اتریش می‌باشد، پروسه کارت قرمز سفید قرمز است. در این پروسه، شرکت ثبت کرده و با استخدام همسر خود به‌عنوان کارمند در آن شرکت، از طریق استخدام همسر در شرکت اتریشی، به اقامت اتریش دست پیدا خواهید کرد.
در این پروسه یکی از دو زوجه باید شرایط و امتیازات لازم جهت استخدام در اتریش را داشته باشد. (تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)

سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق خرید ملک

بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه دارند با سرمایه‌گذاری در اتریش در بخش املاک و مستغلات به اقامت این کشور دست پیدا کنند. در حال حاضر در بسیاری از کشورها، خرید ملک و نگه‌داری ملک در چند سال پیاپی به اقامت دائم آن کشور ختم می‌شود. برای مثال کشورهای اسپانیا، پرتغال و … که این شرایط را برای کسب اقامت از طریق خرید ملک برای سرمایه‌گذاران مهیا کرده‌اند. در مورد سرمایه‌گذاری در اتریش در بخش املاک لازم به ذکر است که اقامت اتریش با خرید ملک به‌تنهایی امکان‌پذیر نمی‌باشد.
البته نکته جالب‌توجه این است که ایرانی‌ها امکان خرید ملک در اتریش رادارند و به‌طور کامل ملک به آن‌ها تعلق می‌گیرد و به نسل‌های بعد هم منتقل خواهد شد. خرید ملک در اتریش از متری ۳۰۰۰ یورو شروع می‌شود و بسته به شهر و منطقه، این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.

سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق خود حمایتی

یکی از راه‌های اقامت اتریش از طریق سرمایه‌گذاری از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی است. در این پروسه شخص باید نشان دهد که گردش مالی خوبی داشته و حدود ۲۲.۰۰۰ یورو به ازای هر یک از اعضای خانواده خود در حساب بانکی در ایران دارد. علاوه بر سرمایه نشان داده‌شده در حساب بانکی، شخص باید تعدادی ملک نیز داشته باشد.
همچنین شخص می‌بایست اثبات نماید که ماهیانه ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو درآمد ثابت دارید. درصورتی‌که شرایط ذکرشده را داشته باشید، می‌توانید سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق خود حمایتی را انجام دهید.
شما پس از سپری شدن ۵ سال از اقامت موقت خود در اتریش، اقامت دائم این کشور را کسب می‌نمایید. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما در طول اقامت موقت خود در اتریش، اجازه کار ندارید؛ اما می‌توانید به‌عنوان کارفرما در این کشور سرمایه‌گذاری نمایید و با سرمایه‌گذاری در اتریش، از سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود بهره‌مند شوید.

بهترین تجارت در اتریش

قطعاً یافتن بهترین نوع تجارت در اتریش برای خارجیان که قدم به این کشور می‌گذارند بسیار مهم است. تجارت و سرمایه‌گذاری‌های متعددی در هرکجای دنیا ازجمله کشور اتریش وجود دارد، اما انتخاب بهترین آن کار آسانی نمی‌باشد. لازم به ذکر است که واژه بهترین برای هر شخصی در معنای مختلفی قرار می‌گیرد.
اما به‌طورکلی بهترین تجارت، تجارتی است که نیاز به سرمایه زیاد نداشته و سود قابل‌توجهی را بدون کمترین ریسک به افراد هدیه می‌دهد. بهترین تجارت در اتریش، معطوف به موضوع و حوزه‌های مختلفی می شو. برای مثال: بهترین تجارت در اتریش برای کسانی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، تولید و فروش سبزی‌ها و میوه‌های بدون مواد شیمیایی می‌باشد.
اما اگر بخواهیم بهترین نوع تجارت در اتریش برای مهاجران به این کشور را در نظر بگیریم، به تجارتی به نام خرید بیزینس می‌رسیم که خطرات کمتری همراه با سود قابل‌توجهی را برای سرمایه‌گذاران، به ارمغان می‌آورد.

مزایای سرمایه‌گذاری در اتریش

همان‌طور که گفته شد شرایط اقتصادی کشور اتریش و وضعیت شاخص‌ها و استانداردهای سرمایه‌گذاری در این کشور به‌گونه‌ای است که سرمایه‌گذاری در اتریش و دارا بودن ویزای سرمایه‌گذاری در اتریش را امری سود ده و منطقی جلوه می‌دهد. علاوه بر جنبه‌های مادی، اقدام از طریق این روش مهاجرتی در کشور اتریش دارای مزایای دیگری نظیر بهره‌مندی از شرایط و کیفیات زندگی دریکی از برترین کشورهای جهان می‌باشد. در این بخش به‌صورت موردی به بیان چندی از مزایای سرمایه‌گذاری در اتریش می‌پردازیم:
_ رتبه ۲۲ ام در میان ۱۹۰ کشور، ازنظر پیشرفتگی اقتصاد سرمایه‌گذاری در استرالیا
_ دارای معتبرترین پاسپورت جهان
_ چهارمین کشور ثروتمند جهان
_ کشوری توسعه‌یافته و دارای زیرساخت‌های بسیار قوی
_ موقعیت جغرافیایی عالی، قرارگیری در اروپای مرکزی و همسایگی با بهترین کشورهای اروپا
_ کیفیت بسیار بالای زندگی در اتریش
_ ثبات سیاسی بالای کشور اتریش
_ نظام قضایی بسیار قوی
_ سطح رفاه اجتماعی بالای مردم
_ سطح ریسک بسیار پایین جهت سرمایه‌گذاری در اتریش

استانداردهای سرمایه‌گذاری در اتریش

جهت سرمایه‌گذاری در اتریش و یا هر کشور دیگر، یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر سرمایه‌گذار باید به آن دقت کند میزان امنیت سرمایه‌گذاری در کشور مقصد است. هر چه سلامت نظام قضایی آن کشور، قانون‌مندی و پای بندی بر قراردادهای بین‌المللی و ثبات در رفتار با سرمایه‌گذار خارجی در کشور مقصد بالاتر باشد، سرمایه‌گذاری در آن کشور از امنیت بیشتری برخوردار است.
در این صورت سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر از حفظ سرمایه در آن کشور، می‌تواند سرمایه‌گذاری ایمنی را تجربه نماید. کشور اتریش در این زمینه بسیار قوی بوده و از نظام قضایی بسیار قوی و عادلی برخوردار است. کشور اتریش بسیار سختگیرانِ قوانین وضع‌شده را اعمال می‌نماید.
ازاین‌رو می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در اتریش بسیار ایمن است. در این بخش، تعدادی از استانداردهای سرمایه‌گذاری بررسی می‌شوند:

ریسک مصادره اموال در اتریش

با بررسی نرخ مصادره اموال در این کشور می‌توان به میزان امنیت سرمایه‌گذاری در اتریش دست‌یافت. نرخ مصادره اموال از عدد ۱ تا ۷ ارزش‌گذاری شده است که عدد ۱ مربوط به مطمئن‌ترین و خوش‌سابقه‌ترین کشورها در رابطه با سرمایه‌گذار خارجی و عدم مصادره اموال خارجیان می‌باشد.

کنترل فساد در اتریش

یکی از استانداردهای سرمایه‌گذاری در اتریش که معرف امنیت سرمایه‌گذاری در این کشور می‌باشد، نرخ کنترل فساد هست. هر چه سیستم اداری، مالی و قضایی یک کشور سالم‌تر باشد، امنیت سرمایه‌گذاری نیز در آن کشور بیشتر است. زیرا در صورت کنترل فساد در کشور اتریش و یا دیگر کشورها، از دخالت‌ها و تأثیر اشخاص سودجو و فاسد در سیستم اداره اتریش کاسته می‌شود.(تهیه طرح کسب‌وکار و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)

کیفیت نظارتی در اتریش

شاخص کیفیت نظارتی در ارتباط با نقش دولت در برخورد با توسعه بخش خصوصی در اقتصاد و نحوه برخورد آن با سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشد. همان‌طور که قبلاً گفته شد، کشور اتریش جزو کشورهای مهاجرپذیر می‌باشد که از پذیرش و حضور مهاجرین بین‌المللی و به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی در خاک خود استقبال می‌کند.

شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری در اتریش

ازجمله شاخص‌های مورد اهمیت برای یک سرمایه‌گذار خارجی به جهت سرمایه‌گذاری در اتریش، نرخ تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم و میزان مالیات در کشور اتریش می‌باشند که در ادامه این بخش موردبحث قرار می‌گیرند.

تولید ناخالص داخلی در اتریش

عملکرد اقتصادی کشور اتریش از طریق تولید ناخالص داخلی آن منعکس می‌شود و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در اتریش سودآور خواهد بود یا خیر. هرچه میزان تولید ناخالص داخلی بالاتر باشد، نشان‌دهنده میزان توان تولید و فروش بالا در این کشور است. درنتیجه سرمایه‌گذاری در آن کشور سودآورتر خواهد بود.
در سال ۲۰۱۹ نرخ تولید ناخالص داخلی اتریش در حدود ۵۵۰۰۰ دلار آمریکا ثبت‌شده است که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که مقادیر تولید ناخالص داخلی بالاتر از ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا، نشان از پیشرفته بودن اتریش و نویدبخش احتمال بالای سوددهی سرمایه‌گذاری در اتریش می‌باشد.(تهیه بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اتریش)

تورم در اتریش

تورم را می‌توان میزان تغییر قیمت کالا و اجناس در طی یک سال تعریف کرده که تأثیر مستقیمی بر میزان توانایی خرید مردم و سبد خرید کالا دارد. هر چه میزان تورم در یک کشور کمتر باشد، حاکی از ثبات اقتصادی آن کشور است.

مالیات در اتریش

نرخ مالیات در کشورهای مختلف متفاوت است که این نرخ توسط دولت هر کشور تعیین می‌شود. بنا بر قوانین تعیین‌شده جهت سرمایه‌گذاری در اتریش، نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها حدود ۲۵ درصد مشخص‌شده است که البته بسته به کسب‌وکار شما این میزان ممکن است افزایش یابد. به‌طورقطع میزان مالیات پایین‌تر مطلوب سرمایه‌گذاران خواهد بود، چراکه در این صورت سود آن‌ها بالاتر خواهد رفت.
بیزینس پلن


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)