تولید انواع فرآورده های خشک طعم دار از کیلکا معمولی

روش اجرایی
۱۰۰ کیلو ماهی کیلکا معمولی تازه( گونهcultriventris Clupeonella )در اسکله بندر انزلی از لنجهای مخصوص صید ماهی کیلکا خریداری و در مخازن CSW به نسبت۶۰ %ماهی، ۲۵ %یخ و ۱۵ %آب دریا، سرد شده و به مرکز ملی تحقیقات فرآوری بزیان منتقل شد ، پس از شستشو ، پس از توزین در ظروف استیل به صورت الیه به الیه به نسبت۱ به۱ نمک پودری و ماهی ریخته شد و در پیش سرد کن قرار داده و بوسیله شوری سنج درجه شوری را اندازه گیری کرده تا به حد اشباع یعنی %۲۴ در صد رسید ، نمک گذاری ، برای رفع شوراب ماهی کیلکا در سبد ریخته شد و با آب سرد شیرین بهداشتی شستشو داده شد تا کامال بقایای نمک از روی آن برطرف گردد.

تهیه ماهی کیلکا

۱۰۰ کیلو ماهی کیلکا معمولی تازه( گونهcultriventris Clupeonella ، )از اسکله بندر انزلی از لنجهای مخصوص صید ماهی کیلکا خریداری و در مخازن CSW به نسبت۶۰ %ماهی، ۲۵ %یخ و ۱۵ %آب دریا، سرد شده و به مرکز ملی تحقیقات فرآوری بزیان منتقل شد.
نمک گذاری
ماهیان پس از توزین در ظروف استیل به صورت الیه به الیه به نسبت۱ به۱ نمک پودری و ماهی ریخته شد و در پیش سرد کن قرار داده و بوسیله شوری سنج درجه شوری را اندازه گیری کرده تا به حد اشباع یعنی %۲۴ در صد رسید .
شستشوثانویه
برای رفع شوراب ماهی کیلکا در سبد ریخته شد و با آب سرد شیرین بهداشتی شستشو داده شد تا کامال بقایای نمک از روی آن برطرف گردد.
سس گذاری
در این مرحله ماهیان شستشو شده با ۴ تیمار آماده شدند.
تیمار ۱( کیلکای طعم دار نمکی): ماهی شکم پر را به روش خشک شور نموده و درون تانکهای استیل قرار داده و ادویه میکس( زرد چوبه ،فلفل قرمز ،پودر هل ، تخم گشنیز ،جوز هندی ،زیره ،آویشن ) را اضافه بعد آبلیمو را اضافه و به آرامی مخلوط کرده شدند.
تیمار۲(کیلکای طعم دار سرکه): مانند تیمار ۱ عمل کرده و سرکه اضافه شد.
تیمار ۳(کیلکای طعم دارخردل): مانند تیمار ۱ عمل کرده و سس خردل اضافه شد.
تیمار ۴(کیلکای طعم دارگوجه فرنگی): مانند تیمار ۱ عمل کرده و رب گوجه اضافه شد.
ماهی ها در هر تیمارها به مدت ۸ ساعت در سس های طعم دهنده قرارداده شدند تا طعم دار شوند. تمام مراحل در پیش سرد کن انجام گرفته و دمای ماهیان مدام کنترل گردید و ماهی های طعم دار شده در هرتیمار از ناحیه چشم به
سیخ فلزی کشیده ودر قفسه های خشک کن قرار داده شدند. در این مرحله هر ۴ تیمار کیلکای طعم دار شده در دستگاه خشک کن(آتموس)در طی ۲۴ ساعت در دمای ۴۰تا۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده شدند. پس از این مدت کیلکاهای خشک شده از دستگاه خشک کن خارج و در دمای سرد شدند ، کیلکاهای خشک شده در داخل کیسه های پالستیکی قرار گرفته و بوسیله دستگاه دوخت پالستیک درب بندی شدند و بر روی هر بسته کد گذاری و در دمای محیط نگهداری شد .
به سیخ کشیدن
ماهی های طعم دار شده در هرتیمار از ناحیه چشم به سیخ فلزی کشیده ودر قفسه های خشک کن قرار داده شدند.
خشک کردن
در این مرحله هر ۴ تیمار کیلکای طعم دار شده در دستگاه خشک کن(آتموس)در طی ۲۴ ساعت در دمای ۴۰و۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده شدند. پس از این مدت کیلکاهای خشک شده از دستگاه خشک کن خارج و در دمای سرد شدند.
بسته بندی
در این مرحله کیلکاهای خشک شده در داخل کیسه های پالستیکی قرار گرفته و بوسیله دستگاه دوخت پلاستیک درب بندی شدند و بر روی هر بسته کد گذاری شد.
نگهداری
ابتدا تیمارهای تولیدی به تفکیک جعبه گذاری و مشخصات تیمارها شامل تاریخ تولید و کدهای شناسایی بر روی جعبه ها نیز ثبت شده و سپس جعبه های محتوی کیلکاهای خشک شده در دمای محیط نگهداری شدند.
نمونه برداری
جهت ارزیابی کیفی نمونه برداری در فاز صفر (زمان تولید)، پس از دوروز(فاز ۱ )و در ادامه هر ۱۵ روز (فاز ۳،۲ ،۴، ۶،۵ )تا ۳ماه در ۳ تکرار انجام گردید.

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع فرآورده های خشک طعم دار از کیلکا معمولی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹۰۰میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)