تولید گچ فایبر گلاس ارتوپدی

گچ‌گیری ارتوپدی برای محافظت و نگه داشتن مفاصل و استخوان‌های شکسته و آسیب دیده انجام می‌شود. عضو شکسته و آسیب دیده با گچ ارتوپدی ثابت و بی‌حرکت نگه داشته می‌شود تا استخوان در جای مناسب جوش بخورد و کاملاً التیام یابد. برای گچ‌گیری از گچ معمولی یا گچ معمولی یا گچ فایبرگلاس استفاده می‌شود. گچ استخوان شکسته را ثابت نگه می‌دارد تا به درستی جوش بخورد. همچنین گچ‌گیری از انقباض‌های عضلانی جلوگیری می‌کند یا این عارضه را کاهش می‌دهد. گچ‌گیری راه‌حلی موثر برای تثبیت و بی‎حرکت نگه داشتن، به ویژه پس از جراحی است.امروزه به دلیل توسعه و کاربرد بسیار گچ‌های فایبر گلاس اکثر پزشکان و مصدومین استفاده از گچ‌های فایبر گلاس را به های قدیمی ترجیح می‌دهند. زیرا گچ‌های فایبر گلاس وزن کمتری داشته، راحت‌تر و سریع‌تر استفاده می‌شود و هم چنین به دلیل نفوذ هوا در بین لایه‌های آن از ایجاد خارش و حساسیت بر روی پوست بیمار جلوگیری می‌کند. تمامی این موارد کلینیک‌ها و مراکز درمانی بیشتری را به استفاده بیشتر از گچ‌های فایبر گلاس سوق می‌دهد.

انواع گچ ارتوپدی

برای گچ‌ گیری عمدتاً از فایبرگلاس یا گچ معمولی استفاده می‌شود. گچ لایه سختی را ایجاد می‌کند که از عضو آسیب دیده محافظت می‌کند و آن را بی‌حرکت نگه می‌دارد.
گچ معمولی
حلقه‌ها یا نوارهای گچ معمولی از گاز پانسمان پوششی تشکیل می‌شود. متخصص باند گچ را مرطوب می‌کند و آن را دور بازوی بیمار می‌پیچد، البته معمولاً زیر آن مقداری پوشش نوار پنبه‌ای بسته می‌شود. گچ معمولی گچ کلسینه و پودری ریز است. پس از آن که آب به این پودر اضافه شد، گچ‌گیری انجام و گچ خشک شد، سولفات کلسیم ایجاد می‌شود که ماده‌ای سخت وسفید شبیه به گچ است. خشک شدن گچ معمولاً ۱۰ ـ ۵ دقیقه طول می‌کشد و فرایند خشک شدن یک فرایند گرمازا است. اکثر کودکان از گرم بودن شدید گچ شکایت دارند، اما اگر پوشش پنبه‌ای کافی زیر گچ وجود داشته باشد، حرارت شدیدی حس نخواهد شد.
فایبر گلاس
فایبرگلاس نوعی پلاستیک است که به راحتی می‌توان آن را شکل داد. اکثر نوارهای فایبرگلاس به شکل حلقوی تهیه می‌شود که به صورت نرم بسته‌بندی می‌شود و اشباع شده با رزین پلی اورتان است. این رزین با آب فعال می‌شود و گچ ظرف ۴ ـ ۳ دقیقه خشک و سخت می‌شود. روند گچ‌گیری با فایبرگلاس نیز مشابه گچ معمولی است. نوار دور پوشش پنبه‌ای روی بازو بسته می‌شود. فرایند خشک شدن گرمازا است.

مقایسه فایبرگلاس و گچ معمولی

فایبرگلاس نسبت به گچ معمولی از مزایای متعددی برخوردار است. نخستین مزیتی که بیماران متوجه آن می‌شوند، این است که فایبرگلاس سبک‌تر و راحت‌تر است. فایبرگلاس از رزین پلی اورتان فعال شده با آب تشکیل می‌شود که با مواد پانسمان ترکیب شده است. بنابراین فایبرگلاس استحکام بیشتری دارد و سریع‌تر شکل می‌گیرد. بااین توصیف گچ‌گیری با فایبرگلاس به نگهداری کمتری نیاز دارد و غالباً پس از شروع شدن فرایند التیام و جوش خوردن استخوان انجام می‌شود.سطح خارجی باند فایبرگلاس ضدآب است، اما معمولاً بخش اعظم مواد داخل گچ ضدآب نیست. مواد ضدآب به منظور جایگزینی این پوشش داخلی ابداع شده است تا بیمار بتواند با وجود در گچ بودن بدن استحمام کند، دست‌هایش را بشوید، کارهای خانه را انجام دهد و حتی شنا کند. به علاوه چون ماده ضدآب رطوبت پوست زیر گچ را جذب می‌کند، بیمار از خارش و بوی بد رنج نمی‌برد. البته فایبرگلاس نیز مانند هر گچ ارتوپدی دیگری معایبی دارد. فایبرگلاس سریع خشک می‌شود، بنابراین اگر متخصص تجربه کافی نداشته باشد، زمان کمتری برای گچ‌گیری خواهد داشت. بسیاری از مخالفان استفاده از فایبرگلاس این نظر را دارند که مواد سنتزی فضای کمتری را برای ورم باقی می‌گذارد و برای شکستگی‌های پیچیده‌تری که استخوان کاملاً از جای خود خارج شده است، مناسب نیست. اما گچ معمولی شکل‌پذیرتر از نوار رزینی و فایبرگلاس است، و متخصص بهتر می‌تواند آن را دور عضو آسیب دیده بپیچد. به علاوه گچ معمولی صاف‌تر است و کمتر به لباس گیر می‌کند یا باعث تحریک پوست می‌شود. پزشکان به بیمارانی که گچ فایبرگلاس گرفته‌اند، توصیه می‌کنند که هر گونه خراشیدگی یا ناحیه زبری را که به لباس گیر می‌کند، به سرعت به پزشک معالج خود اطلاع دهند تا گچ اصلاح شود. ترک خوردگی نیز باید ترمیم شود، هرچند این مشکل به ندرت رخ می‌دهد. همچنین متخصصین از بیماران می‌خواهند که هر گونه آسیب دیدگی یا بوی بد لایه پوشش دهنده را با پزشک در میان بگذارند.

نوارهای فایبرگلاس

نوارهای فایبرگلاس بر اساس فرمول ساخت منحصر به فرد و با نوعی رزین عالی که قابلیت پیچش از کلیه جهات طولی،عرضی،مایل را دارد تولید می شود.این نوار بر روی برجستگی های استخوانی بدن مانند آرنج،پاشنه،قوزک و … به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت انجام آزمایشهای رادیوگرافی را نیز دارا می باشد.ویژگی خاص این نوار ضد حساسیت وسبک بودن و استقامت زیاد در برابر رطوبت و فشارهای فیزیکی آن می باشد و در طول ۴ یارد و عرضهای (۲، ۳، ۴، ۵) اینچ و به رنگهای سبز و آبی و به صورت رول موجود می باشد.
در اینجا لازم می دانیم توضیح کامل تری در مورد گچ فایبر گلاس ارائه دهیم :
برای مواقعی که نیاز به گچ گیری اعضای فرد بیمار باشد از ماده ای به نام گچ پلاستیکی یا همان گچ فایبر گلاس استفاده می شود.در واقع از این راه به منظور بی حرکت نگه داشتن عضو شکسته استفاده می شود.می بایست در اطراف عضو شکسته لایه هایی از گچ را قرار داد بطوریکه مانع از حرکت ان شود تا بتواند در مدت زمان تایین شده از سوی پزشک این عضو ترمیم شده و بعد زا بهبود نهایی ان زمان اقدام به باز نمودن گچ کرد.یکی از بهترین و با کیفیت ترین باندهای گچی که برای موارد مختلف در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد بی شک باند فایبر گلاس است.متخصصیت ارتوپدی بر این باور هستند که استفاده از این نوع باندها به جای به کار بردن باندهای گچی معمولی می تواند بسیار مفید تر و موثر تر باشد.

خصوصیات مهم باندهای فایبر گلاس

۱-وزن کم و مقاومت بالا
۲-گچ گیری سریع و اماده سازی سریع تر آن نسبت به حالت معمولی
۳-باند فایبر گلاس می تواند وزن بسیار زیادی را بروی خود تحمل کرده و از استحکام به مراتب بالاتری برخوردار است
۴-برخلاف دیگر محصولات معمولی استفاده از این نوع باند به هیچ وجه بروی پوست بدن ایجاد آلرژی نمی کند
۵-براحتی از خود اشعه ایکس را عبور می دهد
تمام موادر فوق باعث شده است تا این روزها گرایش بیشتری برای جایگزین کردن کامل باند فایبر گلاس به جای باندهای گچی معمولی باشد و معمولا توصیه متخصصین نیز این است که تاجایی که امکان دارد ابتدا از این نوع باندها برای شکستگی ها استفاده شود.شرکت صدف باران نیز با افتخاراعلام می دارد که سعی نموده تا از میان سایر محصولات موجود در این زمینه یکی از با کیفیت ترین و مرغوب ترین انها را تهیه و برای شما عزیزان در سایت قرار دهد.عزیزان تهرانی می توانند در صورت تمایل با مراجعه حضوری به آدرس شرکت اقدام به خرید کالاهای خود نمایند و عزیزانی که در شهرستان می باشند و قصد خرید دارند کافیست تا با تماس تلفنی هماهنگی های لازم را با همکاران ما در این زمینه انجام دهند.باند فایبر گلاس براحتی نهایتا در عرض ۲ تا ۵ دقیقه سفت شده و دقیقا بعد از گذشت ۱۶ دقیقه براحتی می تواند نیروهای وارده بروی خود را هر چند هم زیاد و طولانی باشند را تحمل نماید.یکی از مهمترین خصوصیات باندهای فایبرگلاس نحوه شکل پذیری فوق العاده آنها می باشد.شما در مواردی همچون قوزک پا و یا مچ دست که نیاز دارید تا ماده ای به کار رفته دارای شکل پذیری خوبی باشد می توانید از این محصول استفاده نمایید.همچنین یکی دیگر از برتری هایی که در این محصول نسبت به حالت معمولی ان دیده شده است استنفاده از رنگ بندی های مختلف است.همچنین در مقابل نفوذ آب و نفوذ رطوبت از خارج به درون خود بسیار مقاوم بوده و از این نظر نسبت به باندهای گچی معمولی دارای اولویت می باشد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید گچ فایبر گلاس ارتوپدی

کد آیسیک گچ طبی ۲۶۹۴۴۱۲۳۲۸
کد آیسیک باند ارتوپدی معمولی (باند گچی)۲۴۲۳۴۱۳۷۰۳

معرفی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید گچ فایبر گلاس ارتوپدی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد
کد تعرفه گمرکی باند ارتوپدی معمولی (باند گچی) : ۳۰۰۵۱۰۹۰
کد تعرفه گمرکی گچ طبی : ۲۵۲۰۲۰۹۰

وضعیت واحد های فعال تولید گچ فایبر گلاس ارتوپدی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده گچ طبی در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید گچ فایبر گلاس ارتوپدی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۲/۵ - (۴ امتیاز)