چین

خدمات بازرگانی ایران با چین

ایران و چین دو کشور متمدن با تاریخی چند هزار ساله از دیر باز روابط اقتصادی و فرهنگی بسیار گرم و صمیمانه ای داشتند و با یک مطالعه معمولی در تاریخ میبینیم که در گذشته های بسیار دور حتی با وجود نبود امکانات و دوری راه باز هم نیاکان ما ارتباط تجاری مستمر با خاور دور به ویژه چین داشته اند .
ضمانت و تضمین این موضوع وجود و احداث جاده ابریشم میباشد که احداث این جاده در ان زمان یک تحول عظیم در روابط تجاری ایران با کشور های شرق اسیا به ویژه چین برقرار نمود .
کشور چین از دیرباز بزرگترین شریک تجاری ایران بوده و بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشورمان را تامین می کند. به دلیل محدود شدن مراودات تجاری ایران با سایر کشورها، واردات از چین در سال های اخیر افزایش یافته است.
علاوه بر این کشور چین به خاطر تولیدات انبوه با استفاده از فناوری روز دنیا، دستمزد پایین کارگر و همچنین دستکاری در نرخ ارز، توانسته است کالاهای با کیفیت اما با قیمت پایین تر نسبت به کشورهای دیگر تولید کند. به این ترتیب در سال های اخیر چین توانسته است به میزان زیادی بازار کل دنیا را احاطه کند.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک ایران نشان می‌دهد که معمولا دو کشور چین و امارات متحده عربی به ترتیب رتبه اول و دوم را در صادرات کالا به ایران دارند.
آمارهای گمرک در سال ۹۷ نیز حاکی از آن است که همچنان کالاهای چینی با اختلاف در صدر کالاهای وارداتی به ایران هستند.
کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که بعد از چین کالاهای آن ها به ایران وارد می‌شود و در رتبه‌های بعدی جای می‌گیرند. در زمینه صادرات نیز آمارهای رسمی منتشر شده در سالیان گذشته نشان می‌دهد که معمولا صادرات به عراق در رتبه اول و بعد از آن چین در رتبه دوم قرار داشته است
چرا واردات کالاهای چینی مورد اقبال و علاقه بازرگانان و وارد کنندگان است
برای بسیاری از مردم و تجار دنیا که روزانه جنبش و تلاش مردم کشور چین را مشاهده میکنند و میبینند این کشور ۱.۵ میلیارد نفری با وجود دوری از بسیاری از کشور های دنیا باز هم رتبه اول واردات وحجم امور بازرگانی دنیا را دارا میباشد.کشور چین تا قبل از شروع کرونا در سال ۲۰۱۷ با بیش از ، ۲.۴۱ تریلیون دلار صادرات به اقصی نقاط دنیا تبدیل به بزرگترین صادر کننده جهان شده بود.این موفقیت حاصل نمیگردد مگر این که تولیدات کالا _قوانین و مقررات بازرگانی _سیاست ها و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی در این کشور با مطالعه وبرنامه ریزی طولانی مدت بوده و دارای ویژگی های خاصی باشد.در این ارتباط میخواهیم دلایل انتخاب کالاهای چینی برای واردات توسط بازرگانان دنیا را به صورت مختصر بر شماریم

۱_کشور چین تولید کننده کالاهای منحصر به فرد و نادر است.
اکثر تولیدکنندگان چینی همواره از نوآوری های ویژه ای در ساخت محصولات خود استفاده می کنند، بر همین اساس کالاهای منحصر به فرد و کمیاب زیادی در چین تولید می شود. فناوری های جدید به کار رفته در کالاهای چینی می تواند فرصت فروش فوق العاده ای را در سراسر دنیا و همینطور کشور ما فراهم نماید چرا که تقاضای بازار برای استفاده از تولیدات جدید و نوآورانه چینی به طور فزاینده ای در تمام دنیا در حال افزایش است.

۲_قیمت کالاهای چینی بسیار ارزان است.
کشور چین با به کارگیری نیروی کار ارزان قیمت توانسته است انواع و اقسام کالاهای مختلف را با قیمت تمام شده بسیار پایین تر به بازار عرضه کند و همین امر اکثر تاجران را در سراسر دنیا به سوی خرید از این کشور جلب کرده است. در واقع کاهش هزینه واردات می تواند برای تاجران بسیار سودمند باشد، همچنین ارائه کالاهای وارداتی با قیمت مناسب منجر به جلب رضایت مشتریان و افزایش فروش خواهد شد

۳_بسیاری از کالاهای چینی با بهترین کیفیت در دسترس هستند.
بیشتر مردم فکر می کنند تمام کالاهای چینی بی کیفیت و بی دوام هستند در صورتی که این باور کاملاً اشتباه است. اکثر تولیدکنندگان چینی کیفیت محصولات خود را تضمین می کنند، همچنین شرایطی فراهم شده است تا قبل از خرید انبوه با ارسال نمونه بار و بررسی و آزمایش آن، از کیفیت محصول مطمئن شد و سپس اقدام به واردات انبوه کالای مورد نظر نمود. بنابراین ، هیچ نگرانی در مورد وارد کردن کالاهای ارزان و در عین حال با کیفیت وجود ندارد.
۴_واردات از چین دارای حاشیه سود بالایی است.
واردات کالا از چین به عنوان یکی از سودآورترین تجارت های بین المللی شناخته می شود. حتی در برخی مواقع که قیمت کالا در چین برای تاجران بسیار ارزان تمام می شود، واردات و فروش آن در کشوری دیگر سودی نزدیک به ۱۰۰ درصد را نیز به دنبال خواهد داشت.
۵_با کمک واردات از کشور چین میتوانید استارت هر تجارتی را سریع انجام دهید.
اگر قصد آغاز یک تجارت آنلاین موفق را دارید به شما پیشنهاد می کنیم کالای خود را از بازار چین تامین نمایید. با این کار به طور خودکار تجارت شما به سرعت رشد خواهد کرد و به یک عرضه کننده بزرگ کالاهای وارداتی چینی تبدیل خواهید شد.
روابط ایران و چین
در دهه گذشته رابطه ایران و چین به دلیل اینکه دو طرف از ارتباط با یکدیگر سود فراوانی به دست می اوردند همواره دارای روابطی گرم عالی و صمیمی بوده اند. در دنیایی که به واسطه تحریم های بین اللملی هیچ کشوری حاضر به ارتباط مشخص و روشن با ایران نشدند کشور چین این الزامات را زیر پا گذاشت و بخش اعظمی از ثروت و در امد های ارزی مارا با کالا و خدمات چینی نمودند.به دلیل همین الزامات و شرایط همواره سیاست مداران ایرانی تاکید فراوانی به ارتباط با چین در هر زمینه ای دارند . بر همین اساس در اخرین اقدام انجام شده در راستای استحکام رابطه ی بین ایران و چین سند راهبردی همکاری ۲۵ ساله ای تنظیم و مورد تایید و امضای رئسای جمهور دو کشور قرار گرفت .در یک کلام میتوان این گونه گفت که چین مهمترین و اساسی ترین شریک و همکار تجاری ایران میباشد و بدون این همکاری ان هم در شرایط تحریم حیات اقتصادی کشور دچار مشکلات عدیده ای میگردد.

مبادلات بازرگانی چین با ایران 

اقلام عمده کالاهای وارداتی از چین به ایرانقطعات منفصله جهت تولید خودروهای سواری ، الکترود گرافیتی ، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰cc ، تجهیزات و قطعات و ماشین آلات پالایشگاهی ، ماژول ال ای دی ، دامپتراک ، دستگاه سی ان سی چوب و قطعات دستگاه اکسس پوینت شبکه ، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری ام وی ام ، گوشی تلفن همراه
اقلام عمده کالاهای صادراتی از ایران به چینپروپان مایع شده ، پلی اتیلن سبک خطی ، متانول ، پلی اتیلن سنگین ، اتیلن گلیکول ، بوتان مایع شده ، میعانات گازی ، پلی اتیلن گرید فیلم ، پلی اتیلن گرید بادی ، سنگ آهن و کنسانتره های آن
۵/۵ - (۱ امتیاز)