راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل

امروزه تلفن های همراه به یک ضرورت در زندگی ما تبدیل شده اند و موبایل ها برای افزایش کارایی خود به لوازم جانبی نیاز دارند. بنابراین تقاضا برای لوازم جانبی تلفن همراه همچنان در حال افزایش می باشد و راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل یک تجارت سودآور است زیرا تعویض قطعات و لوازم جانبی آسیب دیده و یا فرسوده برای افزایش طول عمر تلفن های همراه اجباری است.
جالب است بدانید که امروزه تعداد دستگاه های تلفن همراه بیشتر از تعداد افراد جهان است و این بدان معناست که فرصت کافی برای شما وجود دارد تا بخشی از بازار لوازم جانبی گوشی های هوشمند را بدست آورید.
همانطور که می دانید تعداد فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است زیرا راه اندازی فروشگاه آنلاین نیاز به سرمایه آن چنانی ندارد و کافی است که شما یک استراتژی مناسب برای خود ایجاد کنید تا به موفقیت برسید.

مزایا راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل :

– راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل دارای مزایای مختلفی است که عبارتند از :
– رقابت در آن نسبت به حوزه های دیگر کمتر است و شما می توانید در آن بدرخشید .
– هر مدل گوشی همراه جدید به معنای فرصتی جدید می باشد و این صنعت یک بازار در حال رشد می باشد.
– تعداد تقاضا کننده برای لوازم جانبی تلفن همراه رو به افزایش است و طبق آمار گرفته شده حدود ۴۴ درصد از افراد به طور متوسط هر ۶ ماه یکبار باید لوازم جانبی موبایل خود را ارتقا دهند زیرا هزینه ی زیادی برای گوشی همراه خود پرداخت کرده اند.

انواع لوازم جانبی موبایل :

در حالت کلی لوازم جانبی موبایل بسته به نوع آن ها می توانند سیمی، بی سیم یا هر دو باشند و انواع گسترده ای آن ها عبارتند از :
– گوشی (سیمی یا بی سیم)
– هدفون (سیمی یا بی سیم)
– باتری
– قاب و کاور گوشی
– محافظ صفحه و گلس
– کابل USB نوع A ، B و
– پاوربانک
– کیف
– گلس محافظ لنز دوربین
– شارژر
– کارت حافظه
– اسپیکر بلوتوثی
و …. از جمله لوازم های جانبی پرکاربرد برای تلفن های همراه می باشند. لوازم جانبی مختلف حاشیه سود متفاوتی خواهند داشت اما بر اساس آمار حاشیه سود لوازم جانبی تلفن همراه معمولاً ۱۰٪ است و این میزان بسیار زیاد است. این موضوع یکی از دلایل اصلی شکوفایی این صنعت در سطح جهانی می باشد.

بررسی مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل :

ساخت فروشگاه آنلاین مانند هر شغل دیگری چالش های خود را دارد و شما باید یک استراتژی و مراحل مختلفی را طی کنید تا به کسب درآمد برسید. در ادامه چند مرحله برای راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل را معرفی خواهیم کرد.

تحلیل و بررسی بازار لوازم جانبی موبایل :

در قدم اول شما باید به دقت بازار را بررسی کرده و رقبای خود را پیدا کنید. شما باید بررسی کنید که در اطراف شما تقاضا برای چه نوع لوازم جانبی تلفن همراه گسترده تر می باشد و لیستی از تمامی آن ها تهیه کنید. درواقع انجام یک تحقیق گسترده می تواند به شما در بررسی رقبای احتمالی و نیازهای مصرف کننده کمک کند.
به عنوان مثال ، قاب تلفن های همراه آیفون در ژاپن مورد توجه قرار گرفته است زیرا بیش از ۵۰ درصد از جمعیت مردم از آیفون استفاده می کنند و با تامین لوازم جانبی آن به سود بسیار زیادی خواهید رسید.علاوه بر در نظر گرفتن نیاز جامعه سعی کنید که لوازم جانبی منحصر به فرد و خلاقانه را وارد بازار کنید. در واقع شما باید محصولی را به فروش برسانید که در میان سایر فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی موبایل در بازار برجسته باشد و طرفدار بیشتری داشته باشند.

پیدا کردن تامین کننده :

پس از تحلیل بازار بررسی و انتخاب لوازم جانبی که می خواهید به فروش برسانید، نوبت به یک تامین کننده می رسد. سعی کنید لوازم خود را به صورت عمده خریداری کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید زیرا تامین کنندگان لوازم جانبی به صورت عمده محصولات را در تعداد زیاد و با قیمت مناسب به فروش می رسانند و به شما در به حداکثر رساندن سود کمک می کند.
ازطرفی با استفاده از آن ها شما می توانید محصولات خود را با قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری ارائه دهید و این گونه می توانید خود را در بازار و در میان رقبایتان برجسته کنید زیرا در مواقع اضطراری مردم ترجیح می دهند محصولات ارزان تری را خریداری کنند.
برای یافتن تولید کننده می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مانند “تولید کننده لوازم جانبی تلفن همراه” و یا “عمده فروش لوازم جانبی تلفن همراه” شروع به جستجوی در گوگل کنید و صدها تولیدکننده پیدا خواهید کرد.سپس از میان آن ها یکی را انتخاب کرده و لوازم مورد نظر خود را تهیه کنید.

انتخاب یک پلتفرم :

پس از تهیه لوازم برای فروش محصولات خود در بازار باید یک پلتفرم را انتخاب کنید. زمانی که تجارت شما به فروش آنلاین متکی است، بسترهای تجاری الکترونیکی زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگرچه ممکن است تمامی آن ها مناسب کسب و کار آنلاین شما نباشند اما می توانید از میان آن ها بهترین مورد را انتخاب کنید.

فروش از طریق وب سایت :

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل و فروش از طریق وب سایت بسیار ساده می باشد زیرا تمامی موارد و محصولات شما در یک مکان قرار می گیرند و کاربران به راحتی می توانند آن ها را با یکدیگر مقایسه کرده و محصول موردنظرشان را بدون فوت وقت خریداری کنند.
زمانی که شما محصولات را از طریق وب سایت خود به صورت آنلاین ارائه می دهید، بر طراح سایت و عناصر مهم آن مانند منوی ناوبری و دسته بندی محصولات کنترل کامل خواهید داشت و می توانید فروشگاه آنلاین خود را بر طبق سلیقه و علایقتان ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید افراد مختلفی را به برند خود جلب کنید و تجربه ی کاربری عالی را برای آن ها رقم بزنید.
اگرچه برای ساخت وب سایتی که در ذهن دارید ممکن است نیاز به کمک از طرف توسعه دهندگان وب سایت داشته باشید اما برای راه اندازی آن می توانید از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید و به راحتی و در عرض چند ساعت سایت خود را راه اندازی کنید. وردپرس دارای انعطاف پذیری بسیار زیادی می باشد و شما می توانید سایت خود را با طرح های گرافیکی و المان های مختلف پیاده سازی کنید. این را هم به خاطر داشته باشید که راه اندازی سایت فروشگاهی احتمالاً هزینه های اولیه را به همراه خواهد داشت. برای این کار می توانید از فروشگاه ساز های وردپرس استفاده کنید.

فروش از طریق سیستم همکاری در فروش :

درصورتی که شما هنوز موفق به دریافت تعداد زیادی از دنبال کنندگان و مخاطبان در شبکه های اجتماعی مختلف نشده اید جای نگرانی وجود ندارد زیرا می توانید از محبوبیت بازار های افیلیت و سیستم های همکاری در فروش استفاده کنید.با استفاده از سیستم های همکاری در فروش شما دیگر نیازی ندارید که تبلیغات گسترده انجام دهید و به مزایای مختلفی مانند پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته ، میزبانی امن و بسیاری از ویژگی های دیگر دسترسی خواهید داشت.
با وجود تمامی این موارد این بازار ها نقاط منفی نیز دارند و فوق العاده رقابتی هستند. این بازار ها میزبان بسیاری از فروشندگان مختلف می باشند و ممکن است سخت باشد که محصولات را به فروش برسانید. همچنین ۱۰٪ از هر آنچه که شما از فروش محصولاتتان کسب می کنید باید به این بازار ها اختصاص دهید و این موضوع می تواند در شروع کار کمی به ضرر شما باشد.
برای پیدا کردن بازار های افیلیت در ایران کافی است عبارت ” سی

ستم های همکاری در فروش در ایران” را سرچ کنید و یکی از آن ها را انتخاب کنید. در حال حاضر همکاری در فروش دیجی کالا معروف ترین و محبوب ترین سیستم همکاری در فروش در ایران می باشد.اگر می خواهید سیستم همکاری در فروش را در سایت فروشگاهی خود راه بیندازید م یتوانید از افرونه همکاری در فروش ووکامرس استفاده کنید.

فروش محصولات از طریق شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام امروزه به مکانی برای کسب درآمد تبدیل شده اند و میلیون ها کاربر ایرانی در این شبکه ها وجود دارند. استفاده کردن و داشتن یک حساب کاربری در این شبکه ها کاملاً رایگان است و برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل خود، تنها کافی است که یک حساب کابری ایجاد کرده و محصولات خود را در آن ارائه دهید.برای ارائه محصولات خود در این شبکه ها باید به مواردی مانند کیفیت تصاویر محصولات ، توضیحات کافی درباره ی محصولات مانند مدل تلفن همراه و… توجه ویژه ای داشته باشید تامشتریان بتوانند به شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند.

رضایت مشتریان :

هرچه بتوانید برندهای مختلفی را در فروشگاه اینترنتی خود ارائه دهید، به همان اندازه مشتریان بیشتری خواهید داشت. البته این تنها عامل برای رضایت مشتریان و پیشرفت شما نخواهد بود. برند های گوشی بسیار متنوع هستند و هر کدام انواع مختلفی دارند، مانند ال جی، سامسونگ، سونی و غیره. مشتریان شما نیز از موبایل های مختلفی استفاده می کنند. به همین دلیل با فراهم کردن لوازم جانبی برند های بیشتر زمینه ی موفقیت و رضایت مشتریان را فراهم می کنید. علاوه بر این تنوع رنگ در برخی از لوازم جانبی مانند قاب های گوشی می تواند رضایت هر چه بیشتر مشتریان را به همراه داشته باشد. تمامی طرح ها و رنگ های مختلف از یک وسیله را باید در فروشگاه خود به نمایش بگذارید تا مشتریان بتوانند از میان آن ها یکی را انتخاب کنند.
یکی از موضوعات قابل توجه در رابطه با راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل ، کیفیت محصولات است. به عنوان مثال اگر یک مشتری به دنبال یک شارژر برای گوشی خود است، مسلما به دنبال کیفیتی مرغوب می گردد. زیرا مشتریان برای این محصولات هزینه پرداخت می کنند و نمی خواهند محصولی که دریافت می کنند، به سرعت خراب شود و دیگر قابل استفاده نباشد. به همین دلیل محصولاتی از این قبیل باید دارای کیفیت بالایی باشند. البتع این موصوع یک مسئلع ی کیفی است و شاید ربطی به فروشگاه اینترنتی نداشته باشد، اما از آنجایی که مشتریان مجبورند به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنند و خرید خود را انجام دهند، شما باید این طمینان را به مشتریان بدهید که محصولات شما از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ با فراهم آوردن گارانتی و امکان ارجاع محصولات به مشتریان نشان می دهید که برای شما کیفیت و رضایت مشتریان حرف اول را می زند. به علاوه می توانید امکان تست محصولات را هم برای مشتریان فراهم کنید تا از درستی و سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنند. برخی از اقلام در فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل دارای گارانتی نیستند. اما یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موظف است، محصولات را سالم به دست مشتریان برساند. اما برخی از محصولات مانند شارژر باتری، برخی هدفون ها، دارای گارانتی هستند و باید در زمان خرید به مشتریان اطلاع داده شود.

معرفی لوازم جانبی :

در راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل معرفی هر محصول باید به درستی انجام شود. یک معرفی صحیح از محصولات کمک بسیاری به مشتریان می کند و بسیاری از سوالات آن ها را پاسخ می دهد. هر محصول با توجه به ویژگی هایی که دارد، باید معرفی شود. به عنوان مثال شاید تصور کنید که قاب های گوشی یا شارژرها نیازی به معرفی شدن ندارند و به راحتی مشتریان خرید می کنند. هرمحصولی که درفروشگاه آنلاین موبایل قرار داده می شود، نیازمند معرفی است. حتی اگر در چند سطر باشد. یکی از ویژگی هایی که برای تمامی محصولات باید ذکر شود، کشور سازنده ی آن است. خود را به جای یک مشتری بگذارید که قصد خرید شارژر برای موبایل خود را دارد. به نظر شما آیا اهمیتی ندارد که یک شارژر محصول کشور چین باشد یا ژاپن؟ مسلما اهمیت دارد. به همین دلیل برای خرید چنین محصولاتی ذکر کشور تولید کننده اهمیت فراوانی دارد. در رابطه با یک نگه دارنده ی گوشی شاید ذکر نام و کشور تولید کننده چندان ضرورتی نداشته باشد، اما به هر حال بهتر است برای تمامی محصولات خود این موضوع را رعایت کنید تا به طور کامل مشتریان را راهنمایی کنید.
معرفی محصولات تنها به ذکر کشور سازنده ختم نمی شود. ویژگی هایی چون برند، قابلیت های یک وسیله و یا جنس آن ها باید به طور کامل قید شود. به عنوان مثال برای معرفی پاور بانک ها، کابل شارژر باید موبایل ها و مدل آن را که با متناسب با این وسایل است را ذکر کنید. تا مشتریان براساس مدل موبایل خود وسایل مناسب را انتخاب کنند. قاب های گوشی در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارد. هر قابی مخصوص یک گوشی خواهد بود. یکی از موضوعات مهم در رابطه فروش قاب های گوشی اندازه ی درست گوشی ها است. اما این اندازه چگونه به دست می آید؟ این اندازه با توجه به مدل گوشی متفاوت خواهد. برای ارائه ی قاب های گوشی باید مدل گوشی حتما ارائه شود در غیر این صورت مشتریان تنها براساس طرح و رنگ یک قاب آن را انتخاب می کنند و زمانی که به دستشان می رسد با قابی رو به رو می شوند که اندازه ی موبایل آن ها نیست.
با توجه به مثال هایی که در این زمینه گفته شد، باید توجه داشته باشید که اطلاعات هر محصول را درست و کامل به مشتریان ارائه کنید. نبود اطلاعات کافی و درست از محصولات باعث ناراضایتی مشتریان می شود.

توضیح نحوه ی استفاده از برخی وسایل :

راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل بدون در نظر گرفتن نحوه ی استفاده از برخی وسایل ممکن نیست. استفاده از یک شارژر را همه می دانند. اما استفاده از برخی دستگاه ها ممکن است نیاز به راهنمایی داشته باشد. اگر در کنار لوازم جانبی موبایل، لوازم جانبی دیگری مانند لوازم جانبی کامپیوتر به فروش می رسانید، نیازمند ارائه ی توضیحاتی در رابطه با روش استفاده از محصولات هستید. وسیله ای مانند پرینتر نیاز به نصب دارد و حتما باید دارای کاتالوگ باشد تا مشتریان بتوانند با نحوه ی نصب و استفاده از آن آشنا شوند. به علاوه باید این امکان را برای مشتریان فراهم آورید تا در صورتی که نیازمند راهنمایی بودند، بتوانند با شما در ارتباط باشند و از شما کمک بگیرند.

روش های پرداخت :

در راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل می توانید روش های متعددی را برای پرداخت در نظر بگیرید. همان طور که گفتیم قیمت بسیاری از این محصولات پایین است به همین دلیل می توانید امکان پرداخت در محل را برای مشتریان فراهم کنید. البته معمولا فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی موبایل این امکان را برای مبالغ کم و خرید های تکی فراهم می آورند و خرید های با مبلغ بالا را تنها به صورت آنلاین دریافت می کنند.

امکانات پیشرفته :

مدیریت فروشگاه اینترنتی به صورت یکپارچه نیازمند امکانات پیشرفته است. این امکانات با توجه به حوزه ی فعالیت کسب و کارها می تواند متفاوت باشد. در اینجا به امکاناتی که باید در روند راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی در نظر گرفته شود، اشاره می کنیم:
– اختصاص صفحه ای به محصولات حراجی: در برخی مواقع ممکن است بخواهید برای برخی از محصولات تخفیف بگذارید.
– ارائه ی قیمت عمده لوازم جانبی
– امکان پیش خرید کالاهای ناموجود
– ارائه ی محصولات به صورت عمده و نیاز به تماس مشتری برای اطلاع از قیمت ها
– امکان ارائه ی تخفیف ارسال به مشتریان به دلیل جمع مبلغ سفارشات
– ثبت شدن تراکنش ها به صورت خودکار با پرداخت از طریق درگاه های بانکی
– امکان مشخص کردن تعداد روز هایی که برای تهیه ی یک محصول نیاز است و نمایش آن به مشتریان: با وجود این امکان مشتریان می توانند از فراهم شدن کالا ی مورد نظر خود مطلع شوند.
– ارائه ی انواع تخفیف ها به مشتریان براساس وضعیت سفارشات آن ها
– فراهم آوردن امکان مرجوعی برای برخی از لوازم
– امکان نمایش موجود یا عدم موجود بودن برای محصولات و نمایش تعداد دقیق آن ها
– امکان مشاهده ی سود و زیان حاصل از فروش تمامی محصولات
– به روز رسانی قیمت ها به صورت درصدی با استفاده از یک ضریب
– امکان داشتن سه نسخه از فاکتور ها: یک فاکتور برای مشتری ارسال می شود، فاکتور جمع آوری و یک فاکتور هم شامل آدرس دقیق گیرنده و فرستنده می شود.
– امکان ثبت فاکتور به صورت دستی برای فروش حضوری لوازم جانبی
– امکان رهگیری سفارشات
– دریافت گواهی SSL

ایجاد استراتژی برای انجام تبلیغات

برنامه تجاری شما باید شامل موارد زیر باشد:

بودجه تبلیغات

روش های تبلیغاتی که برای فروشگاه آنلاین موبایل خود انتخاب می کنید به بودجه موجود شما بستگی دارد .برای بودجه خود برنامه ریزی کنید و برنامه روشنی داشته باشید زیرا این کار به شما کمک می کند تا هزینه ای خود را راحت تر مدیریت کنید.

مخاطبان هدف

با بررسی و تحلیل کردن بازار سعی کنید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و ببینید آن ها چه جنسیتی، چه سنی، چه علاقه هایی و … دارند و پرسونای مخاطب خود را طراحی کنید. تا از این اطلاعات در تبلیغات خود استفاده کنید و بیشترین سوددهی را داشته باشند.

پلتفرم های مناسب برای انجام تبلیغات

پس از درنظر گرفتن بودجه و مخاطبان هدف خود باید یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید و برای انجام این کار می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

بازاریابی از طریق موتور های جستجو

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به شما کمک می کند تا بتوانید بیشترین نرخ کلیک و یا درخواست را برای محصولات خود بدست بیاورید. شما می توانید از طریق بهینه سازی محتوای خود برای موتور های جستجو و یا سئو ، همچنین پرداخت تبلیغات از طریق Google Ads به صورت ارگانیک به این هدف خود برسید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اگر شما قصد دارید که یا با طراحی های خود گروه خاصی از افراد را هدف قرار دهید ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک زیادی کند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که یک پلت فرم کاملاً بصری است بسیار مناسب است.همچنین امروزه با کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها و افراد تاثیر گذار می توانید محصولات خود را به روش های بسیار تاثیر گذار تری به فروش برسانید.
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی حرف اول را می زد و باید به گونه ای باشد که مخاطبانتان را جذب کسب و کار شما کند. به عنوان مثال برای تبلیغ یک قاب گوشی می توانید ویدیویی از میزان مقاومت آن در برابر ضربه تهیه کنید تا مورد توجه مشتریان خود قرار گیرد.

جمع بندی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم بازار لوازم جانبی موبایل با پیشرفت تکنولوژی در حال پیشرفت می باشد و اگر در راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، حرفه ای عمل کنید به راحتی می توانید درآمد کسب کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. در این مقاله ما به شما نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل را ارائه دادیم و امیدواریم که با انجام این مراحل به موفقیت برسید.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل

نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت دفتر پشتیبانی (استجاری) : ۶۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت :  ۳۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۵۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)