طرح احداث شهر بازی

طرح احداث شهربازی روباز

احداث شهربازی روباز به عنوان یک مرکز تفریحی سالم سبب گسترش تفریحات سالم و پیشگیری از بزهکاری در میان نوجوانان و جوانان شده و آنان را برای حضور با روحی هتر در فعالیتهای درسی، کاری و اجتماعی آماده میکند.
شهربازیهای روباز جدید با مدرنترین بازیهای برقی پیشرفته و برنامه دار ( PLC ) و بازیهایی چون رنجر، ترابانت، مریگوراند، جمبوجت، صندلیهای پرنده، چرخ فلک بزرگ کابیندار و … میتواند سبب جذب جوانان، نوجوانان به این مرکز تفریحی جذاب باشد که علاوه بر امکانات فوق با فراهم کردن سایر امکانات تفریحی و اقامتی پذیرایی تعداد زیادی از خانواده ها بوده و از توجیه اقتصادی مناسبی نیز برخوردار میباشد.
طراحی شهربازی طراحی محوطه ای است که به صورت سرباز یا سرپوشیده وجود دارد، و درون آن وسایلی برای تفریح و سرگرم کردن مردم در سنین مختلف قرار گرفته، این وسایل به نسبت از محیط های معلولی و پارک ها دارای وسایل سرگرم کننده بیشتری است و معمولا برای استفاده از این وسایل مردم پول پرداخت می کنند.
طراحی شهربازی روباز در محیط هایی با ویژگی های طبیعی انجام می شود. با توجه به اینکه در ساخت شهربازی های روباز از دستگاه های مکانیکی استفاده می شود باید از امنیت بالاتری نسبت به شهربازی سرپوشیده برخوردار باشد. شهربازی های روباز یکی از مهم ترین عوامل برای جذب توریست محسوب می شوند.

امکانات تفصیلی

بازیهای الکترومکانیکی شامل:
•چرخ و فلک کابینی
•ترابانت
•صندلی پرنده
•مری گوراند
•رنجر
•جمبوجت
•قطار
•بازی های بادی کودکان
•سایر بازیهای مدرن
•رستوران شهربازی

راهنمای مجوز استاندارد شهربازی
راهنمای مجوز استاندارد شهربازی
گرفتن مجوز احداث شهربازی سرپوشیده و روباز

سه نوع مجوز جهت احداث شهربازی باید گرفته شود.
اخذ مجوز ساخت شهربازی
اخذ مجوز نصب دستگاه ها در شهربازی
اخذ مجوز بهره برداری
جهت اخذ هر یک از مجوز های مربوطه باید به سازمان خاصی مراجعه کرد. مجوز ساخت از طریق شهربازی و مجوز بهره برداری از سازمان استاندارد اخذ می شود. هنگام مراجعه به سازمان استاندارد مراحل زیر باید پشت سر گذاشته شود.
مجوز ساخت ملک
ارایه دادن مدارک حقیقی و یا حقوقی
اخذ مجوز استحکام بنا
تحویل اسناد شرکتی
درخواست کد بهره برداری
اختصاص دادن بازرس برای راه اندازی شهربازی
در مرحله اخر گرفتن تاییدیه بعد از انجام بازرسی
لازم به ذکر است بایستی تمامی مراحل استادرهای طراحی شهربازی طی شوند تا بتوانید شهربازی را افتتاح کنید.
طرح احداث شهربازی روباز

مراحل احداث شهربازی
انتخاب شهر

اولین مقوله در احداث یک شهربازی انتخاب شهر مورد نظر برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه است.معمولا کلان شهرها و شهرهای بزرگ بواسطه جمعیت بیشتر و مهاجر پذیرتر بودن , قدرت خرید بیشتر مردم , و همچنین شکل شهری و مدرن تر که باعث کسالت و خستگی شهروندان در داخل خانه میشود به تفریح شهربازی اهمیت بیشتری میدهند.

انتخاب سایت ( مکان مناسب)

بعد از انتخاب شهر مناسب برای سرمایه گذاری مساله بعدی انتخاب سایت ( مکان) مناسب در داخل یا حاشیه شهر است.
در واقع اگر قرار است در یک شهر خوب یک پروژه خوب داشته باشیم باید نقطه ای را انتخاب کنیم که از پارامترهایی مانند سطح دسترسی، دوری یا نزدیکی به مرکز شهر، جاذبه های ذاتی منطقه برای شهروندان و…برخوردار باشد.

انتخاب دستگاه

بعد از انتخاب شهر و انتخاب مکان مناسب , نوبت به انتخاب دستگاه میرسد.انتخاب دستگاهها معمولا با توجه به آب و هوای منطقه، مقاومت خاک، جهت و سرعت وزش باد، موقعیت هوایی سایت، نوع و سن مهمانان و مخاطبان شهربازی، نوع دستگاهها و وضعیت شهربازی های دیگر در شهر و مهمتر از همه فرهنگ مردم آن شهر میباشد.
بارها شاهد این مهم بوده ایم که در یک شهر یک دستگاه با اقبال عمومی مواجه شده است و در شهر دیگر همان دستگاه با کیفییت و شرایط مشابه مورد بی مهری مهمانان شهربازی واقع شده است و میلیون ها تومان به مالک خود خسارت وارد کرده است، این مثال و تجربیات بسیار دیگر همه حاکی از ان است که برای انتخاب دستگاههای شهربازی باید فرهنگ بومی شهر و روحیات مردم ان را در نظر گرفت.
بطور مثال برای شهری که مردمی با روحیات آرام دارد انتخاب دستگاههای پر هیجان و ترسناک شاید انتخاب جالبی نباشد و بالعکس برای شهرهای جوان و پر شر و شور انتخاب دستگاههای آرام و ملایم برای شهروندان کسل کننده میباشد.بی شک عبور از این مرحله نیز بدون مشاوره کارشناس میتواند ریسک بزرگی برای سرمایه گذار باشد.

چیدمان دستگاه‌ها

قبل از تهیه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز شهربازی، یکی از مهمترین مسائل برای رسیدن به موفقیت پروژه، طراحی پلان چیدمان بر اساس متراژ فضای مورد نظر، نوع بازی دستگاهها و همچنین ابعاد و حجم خاص آنها میباشد که حداکثر اطمینان را برای استقبال و استفاده شهروندان فراهم میکند.
معمولا چیدمانهای شهربازی با نوع دستگاهها و مرز سنی انها، ارتفاعی و یا چرخشی بودن آنها ، هیجانی یا آرام بودن آنها، و زیبایی و رخ دستگاهها و همخوانی با المانهای موجود در شهربازی ارتباط دارد.

طراحی و فضاسازی شهربازی

از روزی که بشر پای بر این کره خاکی نهاده است همواره در پی زیبایی بوده است و برای بهتر کردن و زیبا نمودن محیط پیرامون خود تلاش نموده است. کمتر کسی پیدا می شود که به این مقوله در زندگی توجهی نداشته باشد و یا لااقل در طول زندگی اش کوششی در این زمینه نکرده باشد.
در دنیای مدرن امروز انسان تنوع طلب بر آن شده است که هر محیطی را بر اساس کاربری آن بیاراید و این مقوله تا بدانجا پیش رفته است که طراحی فضای امروزه نه تنها به عنوان یک هنر که به عنوان یک علم و تخصص بدان نگریسته می شود.
طراحان پیشرو بر این باور بوده اند که انسان تمام طول شبانه روز را در یک محیط سپری نمی کند،بنابراین مکانهای متفاوت طراحی و محیطهای متفاوت طلب می کند به عنوان مثال طبیعی است که محیط کار متفاوت از خانه آدمی باشد یا محل خوابیدن با سالن پذیرایی در یک مجتمع مسکونی باید متفاوت باشد و هر یک خصوصیات خاص خود را داشته باشند.
مکان شهربازی از این دیدگاه بیش از هر محیط دیگری به طراحی و آرایش منحصر به فردی نیاز دارد و زمانی که این مقوله در نظر گرفته نشود در واقع به نحوی هارمونی مجموعه, سستی و تصنعی بودن را به مخاطبان خود القا می کند و اگر ما بپذیریم که رسالت شهربازی زمانی به بار می نشیند که در جذب مخاطبین خود موفق باشد و حس هیجان،جذابیت،متفاوت بودن را به بهترین شکل به میهمانان خود القاء کند به نحوی که هنگامی که خانواده ها با همچین محیطی روبرو می شوند تجربه ایی متفاوت و ماندگار در ذهنشان نقش می بندد.

مدیریت و بهره برداری

بهره برداری در این مرحله نامش با خودش است، بهره برداری یا همان برداشت محصول
اگر شهربازی را به کشاورزی تشبیه کنیم مرحله بهره برداری درست همان مرحله برداشت محصول میشود، فراموش نکنید که هر چقدر هم برای شخم و تخم و ابیاری و نگهداری محصول در مراحل قبلی زحمت کشیده اید اگر در این مرحله برداشت گر خوبی نباشید و یا از ابزار مناسب استفاده نکنید حاصل زحمات شما به هدر میرود و نتیجه ان چیزی میشود که مطلوب شما نباشد.
برای شهربازی هم این قانون صادق است، نقش یک مدیر خوب در شهربازی مثل نقش یک ابزار برداشت خوب است در کشاورزی . چرا یک شهربازی با ویژگی های اصولی وقتی در اختیار یک مدیر خلاق میگیرد به اوج هیجان میرسد و زمانی هم که در دست یک مدیر معمولی باشد کم فروغ میگردد، نورها و رنگ ها، اواز و هیاهو و جیغ و دادو شادی مهمانان همه و همه به خلاقیت و هنر مدیر شهربازی بر میگردد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح ایجاد و راه اندازی شهربازی

ظرفیت : ۴۰۰۰۰۰ هزار نفر در سال
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۷۰ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۲۷درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۶/۵ - (۱۵ امتیاز)