فرش
فرش چیست؟

در این نوشته طرح احداث شهر فرش و مزایا و جنبه های دیگر فرش را بررسی میکنیم.
بشر از زمانی که خود را شناخت و ضرورت وجود ملزومات زندگی روزمره را احساس نمود، به فکر داشتن منسوجی بود تا او را در برابر سرما و سختی زمین محافظت نماید.پشم و موی حیواناتی نظیر گوسفند و بز، اولین یافته های بشر برای برآوردن این نیاز بود و متعاقباً پوست این حیوانات اولین زیرانداز یا به عبارت دیگر فرش منسوج بود.

به دنبال تحول و پیشرفت در زندگی، بشر آموخت که می تواند با در هم نمودن و فشردن الیاف پشم، زیراندازی ضخیم تر و گرم تر به نام نمد تهیه نماید. متعاقباً با فراگیری فنون ریسندگی و تابندگی، نخهای پشمی را تولید نمود و برای اولین بار با ادغام رشته نخهای افقی و عمودی نخ های پشم، گلیم را ابداع کرد و این سرآغازی بود برای ابداع فرش گره دار یا پرزدار که هنر و فنی پیشرفته تر بود.

فروش ملزومات زندگی روزمره مردم همیشه شغلی پرسود بوده . فروش فرش هم از این قاعده مستثنا نیست و با توجه مصرف و تقاضای سالانه مردم از فرش بازار کار خوبی را در این رسته شغلی برای فرش‌ فروشان ایجاد کرده است. در ادامه به مزایا و معایب و ابعاد کلی این شغل می‌پردازیم .

شهر فرش‌ چیست؟

فروشگاهی که در آن انواع فرش‌های ماشینی و دستی با برندهای مختلف بفروشد می‌رسد، البته بعضی از فروشگاه‌ها به‌صورت تخصصی روی یک برند کار می‌کنند و اصطلاحاً نمایندگی آن برند هستند.

سرمایه لازم برای شهر فرش چقدر است؟

فرش‌فروشی به سه دسته تقسیم می‌شود که می‌توان هم به‌صورت جداگانه و هم به‌صورت مجموعه‌ای باهم انجام داد بستگی به سرمایه و هدف نهایی دارد.
_ فروش فرش‌های ماشینی
_ فروش فرش‌های دست‌بافت
_ فروش تابلو فرش

سرمایه لازم برای شهر فرش تابع سه عامل است.

_ اجاره‌بهای ملک یا فروشگاه فرش
_ تجهیزات یا همان دکوراسیون فروشگاه
_ خرید محصول که بخش عمده‌ای از سرمایه اولیه را شامل می‌شود.

فرش
مزایای این شغل چیست؟

_ سوددهی و بازار کار خوبی دارد.
_ سختی کار و فعالیت بدنی در این کار پایین است.
_ ساعت کاری در این شغل بسیار متناسب و معقول است.
_ شغل به‌اصطلاح تمیز و شیکی است.

سود محصول چقدر است؟

سوددهی در این شغل نسبت به مشاغل دیگه کمی متفاوت است، سوددهی بستگی نوع محصولی که بفروش میرسونید دارد در بعضی محصولات فقط ۱۰ درصد و در بعضی محصولات و برندهای دیگه تا ۴۰ درصد سود فروش خواهید داشت

فرش از بعد اقتصادی

از بعد اقتصادی، فرش به عنوان مهم‌ترین کالای صادرات غیر‌نفتی از دیرباز مطرح بوده، کما این که فرش در اقتصاد روستایی و ایجاد اشتغال در این نقاط، کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و نگه داشتن جمعیت روستایی نقش مؤثری دارد.
با این حال به علت نداشتن برنامه اصولی در زمینه صادرات فرش دستباف و همچنین اتکاء بیش از حد به صادرات نفت، به عنوان تنها منبع درآمد ارزی، به طور کلی این کالا نتوانسته است جایگاه خود را در بازار جهانی حفظ کند و این امر زمینه‌ساز رشد و ظهور رقبای تازه نفس و با برنامه در بازار صادرات فرش شد.

در چنین شرایطی، با حمایت هر چه بیشتر از دست‌اندرکاران فرش، نفسی تازه در فرش دستباف که سرمایه‌ای ثابت بوده و بعد از دهه‌ها خدمت، همچنان درآمدزاست، دمیده می شود.
در حال حاضر با توجه به پایین آمدن قیمت فرش و کم صرفه بودن این کار، افراد تمایل چندانی به قالیبافی ندارند. امروزه فرش‌های ریزباف طرفداران زیادی دارند و به قیمت خوبی فروخته می‌شود اما فرش‌هایی که با دست بافته میشوند حتی پول نخ به سختی درمی آید. بی‌شک اگر قیمت فرش افزایش یابد، دوباره بافت فرش در میان قالیبافان رونق می یابد.
بسیاری از فرشبافان از روی نقشه کار نمی‌کنند بلکه طبق آنچه از پدران و مادران خود آموخته‌اند و بدون آموزش خاص قالی می‌بافند. با این حال بیشتر بافندگان فرش قدیم‌باف‌ها هستند زیرا فرزندان آنان هیچ علاقه‌ای به قالیبافی ندارند.

آشنایی با شهر فرش

با توجه به اینکه فرش یکی از صنایع مهم در ایران به شمار می رود که بسیاری از مردمان ایران به آن اهمیت می دهند، فروشگاه ها و نمایشگاه های زیادی افتتاح شده اند تا برای مشتریان فرش، خدمات فروش ارائه کنند. وقتی از اصطلاح شهرفرش استفاده می شود، واقعا در حضور در این نمایشگاه با شهری از فرش های ماشینی اعم از فرش ۱۵۰۰ شانه ، ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه به همراه انواع فرش دستبافت ، مدرن و فانتزی و حتی قالیچه های مختلف روبرو خواهید شد.

در شهر فرش ها به علت عقد قرار داد با کارخانه ها ، عرضه مستقیم محصولات و خرید از کارخانه محصولات از قیمت بسیار کمتری برخوردار هستند.مهمترین ویژگی شهر فرش ها دارا بودن تعداد بسیار زیادی از فرش های مختلف است که همین امر سبب میشود تا مشتریان بهترین و راحت ترین انتخاب خود را داشته باشند.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث شهر فرش

تعداد کانتر : ۲۰ کانتر
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۰ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)