طرح احداث پایانه صادراتی گل و گیاه

تا کنون مفاهیمی همچون پارکهای توسعه صادرات، مناطق آزاد تجاری-صنعتی، شرکتهای مدیریت صادرات، واحدهای صادراتی، مناطق پردازش صادرات، خوشه های صادراتی، بنادرخشک و سایر مدل های مشابه، با هدف توسعه صادرات و بهبود فرآیند صادرات مورد توجه قرار گرفته اند . در این راستا پایانه صادراتی جدیدترین مدل ارائه شده جهت توسعه صادرات در کشور می باشد که مورد حمایت دولت می باشد . ایجاد پایانه های صادراتی در کشور با حمایت دولت از پایانه های صادراتی گل و گیاه در سال ۱۳۸۳ آغاز گردیده و تا کنو ن در راستای حمایت از ایجاد و توسعه پایانه های صادراتی کشور ۹ مجوز احداث، برای متقاضیان ایجاد پایانه صادراتی در کشور صادرگردیده و در قالب “دستورالعمل حمایت از ایجاد و توسعه پایانه های صادراتی کشور” مورد حمایت قرار گرفته اند. تصویب بیش از ۲۶ مصوبه در هیئت دولت نشان از اهمیت و ضرورت ایجاد پایان ه های صادراتی از دیدگاه بخش دولتی دارد.
با توجه به سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش خصوصی به عنوان مجری پایانه های صادراتی در نظر گرفته شده و در راستای توانمند سازی بخش خصوصی کشور در حوزه صادرات، نقش دولت صرفاً نظ ارتی و حمایتی می باشد و کلیه تعاملات دولت با بخش خصوصی و متقاضیان ایجاد پایانه صادراتی درقالب دستورالعمل حمایت از ایجاد و توسعه پایانه های صادراتی کشور خواهد بود.
پایانه صادراتی یکی از مهمترین زیر ساخت های تخصصی حمل ونقل صادراتی می باشد و با متمرکز نمودن خدمات صادراتی نظیر حمل و نقل،گمرک،بیمه،استاندارد و ….. و کاهش هزینه های پنهان فرآیند صادرات با هدف ایجاد مزیت رقابتی برای تولیدات داخلی ایجاد می گردند.
صادرات گل و گیاه را به عنوان ارزآورترین صادرات غیر نفتی کشور دانست
تجارت گل و گیاهان زینتی ایران یا به عبارتی دیگر صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران تجارت و کسب و کار در زمینه تولید، بازرگانی، توزیع و فروش گل و گیاهان زینتی می‌باشد.
در حال حاضر صنعت گل و گیاه یک صنعت جهانی و پویا است که در طول چند دهه نرخ رشد زیادی داشته‌است. کشت انواع گیاهان زینتی به دلیل شرایط آب و هوای مناسب ایران و درآمد حاصل از صادرات آنها، نقش بسزایی در باروری استعدادهای اقتصادی ایران و توسعه تولید ملی این کشور می‌تواند ایفا کند. با توجه به اهمیت اقتصادی پرورش گل‌ها و گیاهان در دنیا، استفاده از فناوری‌ها و روش‌های جدید، در اصلاح گیاهان زینتی در جهت «بازارپسندی» آن‌ها می‌تواند نقش بسزایی در بازاریابی این محصولات و تجارت آن‌ها در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.
ایران یکی از کشورهای غنی در گل و گیاهان بومی و وحشی است و منابع ژنتیکی بسیار ارزشمندی به خصوص در گل و گیاهان پیازی همچون لاله، لاله واژگون، انواع آلیوم‌ها و سیکلمن دارد که بومی این کشور هستند.

مزایای ایجاد خدمات پایانه های صادراتی

امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استانداردهای بازارهای صادراتی
بهره گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازارهای جهانی
کارآمدی زیرساخت های لجستیکی پشتیبانی کننده برای پایانه های صادراتی

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث پایانه صادراتی گل و گیاه

نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۵۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴۰۰ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۲۷ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)