طرح بسته بندی چای

چای نام یک نوشیدنی معطر است که معمولاً با ریختن آب داغ یا در حال جوش بر روی برگ‌های عمل آورده شده گیاه «کاملیا سیننسیس»، که گیاهی همیشه سبز و بومی آسیای شرقی است به دست می‌آید. این نوشیدنی پس از آب، پرمصرف‌ترین نوشیدنی جهان است. چای واژه‌ای است چینی که در چین و شمال هندوستان به کار می‌رود و تقریباً با همان تلفظ وارد زبان فارسی شده‌است.
نام این گیاه در گویش چینی جنوبی چای و در گویش چینی شمالی به صورت تِی تلفظ می‌شد و هردو تلفظی از یک حرف چینی یگانه در چین قدیم هستند.[نیازمند منبع] مردم اروپای غربی نام این گیاه را از چینیان شمالی و مردم خاورمیانه و شمال آفریقا نام آن را از چینیان جنوبی آموختند.
نوشیدنی چای با دم کردن برگها، جوانه‌ها یا شاخه‌های فرآوری شده بوته چای گونه Camellia sinensis به مدت چند دقیقه درآب داغ درست می‌شود. فرآوری آن می‌تواند شامل اکسیداسیون، حرارت دهی، خشکسازی و افزودن گیاهان، گلها، چاشنی‌ها و میوه‌های دیگر به آن باشد.
چای یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تئین و آنتی‌اکسیدان‌ها است، اما تقریباً بدون چربی، کربوهیدرات‌ها، یا پروتئین آن،دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس می‌باشد.
یکی از مهمترین محصولات کشاورزی کشت شده در کشور ما محصول چای می باشد. حجم گسترده ای از مناطق شمالی کشور و حاشیه دریای خزر به کشت این محصول اختصاص دارد.
چای بعنوان یک ماده غذایی مهم در سبد خانوار ایرانی به شمار می آید و مقدار زیادی از این محصول به خارج از کشور صادر می گردد. در همین رابطه ماشین آلات فرآوری و بسته بندی چای حائز اهمیت می باشند
چای جزء نوشیدنی های برتر دنیا است. برای اطمینان از اینکه فقط بهترین کیفیت چای به مشتریان شما تحویل داده می شود ، باید نوع بسته بندی مناسب را انتخاب کنید. چای را می توان در انواع کیسه های بسته بندی کرد که برخی از آنها در زیر آورده شده است

ویژگی های بسته بندی چای

به گزارش فائو (سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد) چای پر مصرف ترین نوشیدنی بعد از آب است و به طور متوسط روزانه ۶ میلیارد فنجان چای در تمام نقاط جهان نوشیده می شود. چه چیزی چای را انقدر خاص کرده است؟ بعد از یک روز خسته کننده، چیزی که می تواند حال شما را خوب کند، یک فنجان چای داغ است. یا تصور کنید که در هوای سرد یک روز زمستانی چه چیزی بیشتر به شما می چسبد؟ یک فنجان چای داغ.
همین اهمیت زیاد چای و طعم خوب آن باعث شده است تا شرکت های تولید کننده چای برای بسته بندی محصول شان از روش هایی کمک بگیرند تا بتوانند راحت تر محصول شان را شکیل تر و جالب تر به دست مشتری برسانند.
چای عمدتا به دو صورت فله ای یا کیسه ای به دست مشتری می رسد. چه شما به صورت فله ای بخواهید محصول خود را توزیع کنید و چه به صورت چای کیسه ای، باید به طراحی و بسته بندی محصول توجه کنید.
در بسته بندی چای کیسه ای حتما توجه کنید که سبک و کم جا باشد چون معمولا در هنگام سفر یا در محل کار از آن استفاده می شود و سنگین یا جاگیر بودن آن باعث عدم استفاده از آن می شود. در بسته بندی چای فله ای دقت کنید که مواد استفاده شده در تولید بسته بندی باید حتما کیفیت لازم را داشته باشد تا از ورود رطوبت و هوا به داخل چای جلوگیری شود.
طرح و رنگی که انتخاب می کنید می تواند با رنگ های برند شما هارمونی داشته باشد و یا می تواند کاملا با آن تفاوت داشته باشد. چون برای مصرف کننده بیشتر مهم است که طرحی جذاب و قابل توجه ببیند تا اینکه به رنگ های برند شما روی آن توجه کند.
اطلاعات روی بسته بندی باید کامل باشد. این که چای چه طعمی دارد، زمان مورد استفاده چقدر است، تاریخ تولید و تاریخ انقضا چه زمانی ست، اگر چای از چند طعم تشکیل شده طعم ها چه هستند و حتی چه خواصی دارند، برای فرد خاصی ممنوعیت مصرف دارد یا خیر. در انتها هم حتما به لوگو و شعار شرکت تان توجه کنید.
یکی از روش های خوبی که امروزه برای بسته بندی محصولات استفاده می شود، استفاده از بسته بندی های پارچه ای ست. یعنی شما می توانید در کیسه های پارچه ای با وزن دلخواه چای یا هر محصول دیگری را قرار دهید. این کیسه پارچه ای در حین حمل و نقل مشکلی نخواهد داشت و پاره نمی شود و حتی برای صادرات هم مناسب است.
در پایان می توان گفت که بسته بندی نقش مهمی را در نگهداری چای ایفا می کند. در شرایط محیطی مختلف، نور و گرما می تواند روی کیفیت چای تاثیر بگذارد و در عوض یک بسته بندی خوب می تواند عطر چای را حفظ کند و کیفیت آن را در سطح بالایی نگه دارد. یک بسته بندی در درجه اول باید پوشش حفاظتی و اطلاعاتی داشته باشد.

بهترین روش های بسته بندی چای
کیسه های مانع :

کیسه های مانع از بهترین کیسه های برگ چای هستند. آنها می توانند چای را از چندین عامل مضر محافظت کنند. محافظت چند لایه آنها باعث می شود که برگ های ظریف در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شود. پرتوهای خورشید می تواند برای برگهای چای مضر باشد ، به همین دلیل به کیسه های قوی نیاز است.

 

کیسه های فویل:

کیسه های فویل برای بسته بندی مقادیر کم چای مفید هستند. از این کیسه ها می توان برای پیشنهادات تبلیغاتی نیز استفاده کرد. آنها را می توان به راحتی در کیف دستی حمل کرد. آنها از کیسه های ‘dip’ بهتر هستند زیرا فویل از کیفیت بهتری برخوردار است. این بسته بندی می تواند در برابر تعدادی از ذرات خارجی مقاومت کند.

 

کیسه های کاغذی:

این کیسه های بسته بندی مواد غذایی که به رنگ های مختلفی تولید می شوند دارای یک زیریی مربعی شکل هستند که به آنها امکان می دهد به درستی روی قفسه ها بایستند. از آنجا که راه های نفوذ پذیری انها انچنان قوی نیست ، پس بنابراین محصولات دارای ماندگاری کوتاه هستند.
چای یک نوشیدنی معروف است ، درست مثل قهوه. به این جهت بازار گسترده ای را ارائه می دهد. فرصت زیادی برای اشتغال زایی دارد اما فقط در صورت استفاده از بسته بندی مناسب. بسته بندی مناسب تولید کننده را قادر می سازد تا به مشتری دست یابد. برداشت اول همیشه باید خوب باشد و این همان کاری است که یک بسته خوب انجام می دهد.

 

نوع بسته بندی

نوع بسته بندی باید به طرزی باشد که یا محتویات داخل بسته بندی مشخص باشد یا شکل آن رویش کشیده شده باشد. برای دمنوش ها و چای کیسه ای چون تعدد محصول و طرح و رنگ آن زیاد است، باید دقت کنید که اگر مخلوطی از چند گیاه است، اسم آن ها به همراه شکل شان روی بسته بندی باشد. نوع بسته بندی باید سبک و کم جا باشد. چون این ها معمولا در سفر یا محل کار یا حتی در منزل مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل تعدد و تنوع محصولی که دارند، نباید جا گیر و سنگین باشند.

 

طرح و شکل

طرح و شکل بسته بندی دمنوش و چای کیسه ای می تواند خیلی ساده و مربع یا مستطیلی شکل باشد اما برای این که بتوانید در کمتر از ۷ ثانیه نظر مشتری را جلب کنید و مشتری محصول شما را از قفسه مواد خوراکی بردارد، باید طرح و شکل جالب تری به بسته بندی محصول تان بدهید.
برای این که با طرح و شکل های خلاقانه در بسته بندی چای و دمنوش آشنا شوید، به عکس های زیر نگاهی اجمالی بیندازید.

 

اطلاعات روی بسته بندی

اگر محصول شما ترکیبی از چند گیاه یا چند اسانس است، حتما آن را روی بسته بندی محصول قید کنید. روش مصرف و زمان مورد استفاده و تاریخ انقضای محصول را حتما درج کنید. بهتر است روی بسته بندی شکل گیاهانی که از آن دمنوش یا چای کیسه ای استفاده شده را بنویسید. این کار باعث می شود مخاطب دید بهتری نسبت به محصول پیدا کند و حتی بدون خواندن اسامی، ترکیبات را متوجه شود. سایر عوامل مانند لوگو و شعار شرکت یا خواص محصول بستگی به خود شما داردت اما خیلی بسته بندی را شلوغ نکنید تا مخاطب دچار سردرگمی شود.

 

اطلاعات مرتبط

می توانید داخل بسته بندی یک بروشور یا کاتالوگ کوچک قرار دهید و در مورد سایر دمنوش ها یا چای کیسه ای هایی که مشتری می تواند مصرف کند و مکمل چیزی باشد که خریده است، اطلاعات دهید. بهتر است این بروشور یا کاتالوگ همراه با شکل سایر محصولات باشد و خواص شان هم داخل آن نوشته شده باشد تا مشتری راحت تر تصمیم بگیرد.

 

 

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت بسته بندی چای

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

عنوان فارسیسریال کد
چای (کشاورزی)۰۱۱۳۴۱۲۳۴۹
چای سیاه کیسه ای۱۵۴۹۶۱۲۳۱۵
چای سیاه۱۵۴۹۶۱۲۳۱۸
چای سیاه گرانوله۱۵۴۹۶۱۲۳۲۰
چای سیاه فوری۱۵۴۹۶۱۲۳۲۱
چای سبز کیسه ای۱۵۴۹۶۱۲۳۱۶
چای سبز۱۵۴۹۶۱۲۳۱۹
چای سبز لیوفیلیزه فوری (بسته بندی ساشه و استیک)۱۵۴۹۶۱۲۶۰۰
تولید انواع چای و فرآورده های آن۱۵۴۹۳۱۲۵۳۸
انواع چای سیاه۱۵۴۹۵۱۲۵۴۰
انواع چای سبز۱۵۴۹۵۱۲۵۴۱
طعم دهی و بسته بندی چای سیاه۱۵۴۹۵۱۲۵۴۲
طعم دهی و بسته بندی چای سیاه کیسه ای۱۵۴۹۶۱۲۵۴۳
طعم دهی و بسته بندی چای سیاه (به استثناء چای سیاه کیسه ای)۱۵۴۹۶۱۲۵۴۴
طعم دهی و بسته بندی چای سبز۱۵۴۹۵۱۲۵۴۵
طعم دهی و بسته بندی چای سبز کیسه ای۱۵۴۹۶۱۲۵۴۶
طعم دهی و بسته بندی چای سبز (به استثناء چای سبز کیسه ای)۱۵۴۹۶۱۲۵۴۷
کیسه چای کیسه ای۱۷۲۱۵۱۲۳۴۲
بسته بندی چای۷۴۹۵۴۱۲۳۲۳
انواع چای۱۵۴۹۴۱۲۵۳۹
طعم دهی و بسته بندی چای۱۵۴۹۴۱۲۳۲۲
انواع فرآورده حاصل از چای۱۵۴۹۴۱۲۵۴۸
عصاره چای۱۵۴۹۵۱۲۵۹۸

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت بسته بندی چای

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عنوان فارسیکد تعرفه گمرکی
چای (کشاورزی)۹۰۲۴۰۹۰
چای سیاه کیسه ای۰۹۰۲۳۰۱۰
چای سیاه۰۹۰۲۳۰۹۰
چای سیاه گرانوله۰۹۰۲۲۰۰۰|۰۹۰۲۴۰۹۰
چای سیاه فوری۰۹۰۲۴۰۹۰|۰۹۰۲۲۰۰۰
چای سبز کیسه ای۰۹۰۲۲۰۰۰
چای سبز۰۹۰۲۱۰۰۰|۰۹۰۲۲۰۰۰
انواع چای سیاه۰۹۰۲۳۰۹۰
انواع چای سبز۰۹۰۲۱۰۰۰|۰۹۰۲۲۰۰۰
کیسه چای کیسه ای۴۸۱۹۲۰۹۰
خط تولید و بسته بندی چای
مراحل فرآوری چای

بعد از چیدن برگ چای اول نوبت به خشک کردن آن می رسد که توسط دستگاه خشک کن چای برگ سبز چای خشک شده و آماده فرآوری می باشد.
بعد از آن توسط دستگاه های الک چای در چند مرحله محصول سایزبندی و درجه بندی می گردد. برای به دست آوردن محصولی یکنواخت برخی اوقات چای را توسط دستگاه آسیاب خرد می کنند تا یک دست و خالص گردد.
برای تولید چای با طعم های و اسانس های مختلف از دستگاه میکسر بلندر با سیستم اسانس پاش استفاده می شود و توسط این دستگاه می توان انواع طعم های مختلف را به چای اضافه کرد.
و بعد از مرحله فرآوری نوبت به مرحله بسته بندی می رسد.

مراحل بسته بندی چای

در این مرحله توسط دستگاه بالابر Z چای به داخل مخزن بسته بندی انتقال می یابد در آنجا توسط دستگاه های بسته بندی اتوماتیک توزین دار (دستگاه بسته بندی دو توزین، دستگاه بسته بندی چهار توزین و دستگاه بسته بندی ده توزین) کار بسته بندی چای در اوزان ۵۰ تا ۱۰۰۰ گرمی انجام می شود.
بعد از آن بسته های تولید شده را داخل کارتن های مخصوص قرارداده و سپس توسط دستگاه سلفون کش چهار گوش دور آنها را لفاف زنی می کنند.
البته بسته بندی چای مدل های دیگری از جمله بسته بندی داخل قوطی توسط دستگاه قوطی پرکن بسته بندی داخل کارتن توسط دستگاه کارتن پرکن یا دستگاه کیسه پرکن و همچنین دستگاه شیرینگ برای شیرینگ کردن انواع کارتن و قوطی را نیز دارا می باشد.
همچنین برای بسته بندی چای به صورت تی بگ از دستگاه بسته بندی تی بگ استفاده می شود.

دستگاه بسته بندی چای چیست؟

با توجه به عرضه محصول چای به بازار داخلی و صادرات به کشور های مختلف جهان، به ۳ صورت می توان دستگاه بسته بندی برای محصول چایی تعریف نمود:
پاکتی یا نیم کیلویی
نپتون، تک نفره یا کیسه ای
فله
عمدتا بسته بندی های پر فروش چایی در بازار به صورت فله ای است که در کیسه بسته بندی آن ها صورت می گیرد.
اما مدل پاکتی یا نیم کیلویی که مرسوم ترین مدل بسته بندی برای خرید خانوار ها در فروشگاه ها می باشد، به شمار می آید.
مدل چای کیسه ای یا نپتون، برای راحتی کار مصرف کنندگان ایجاد شد و دستگاه های مختلفی برای انواع پاکت زن آن تا به امروز ساخته شده است.

 

دستگاه بسته بندی چای فله چیست؟

دستگاه بسته بندی چای فله که در گونی یا کیسه باید چای بسته بندی شود، با نام دستگاه پرکن چایی نیز شناخته می شود.
این دستگاه دارای یک بخش توزین و پرکن است و به انگلیسی tea weigh filling mahcine نامیده می شود.
اگر چای در کیسه نایلون پلاستیک ریخته شود، نیاز به دستگاه دوخت پلاستیک و اگر در گونی ریخته شود، دستگاه دوخت گونی نیاز دارد.
فروش فله چایی به شرکت های بسته بندی چای در کشور مان بیشتر صورت می گیرد که به صورت فله ای خریداری می کنند و به دو صورت نیم کیلویی یا نپتون، به بازار مصرف عرضه می نمایند.

 

دستگاه بسته بندی چای نیم کیلویی

برای بسته بندی چای نیم کیلویی، می توان از دستگاه بسته بندی یا پرکن استفاده نمود.
دو مدل مرسوم بسته بندی چای نیم کیلویی در بازار به صورت زیر است:
قوطی فلزی
پاکت مقوا
پاکت مقوا باید به صورت جداگانه پاکت بسته بندی شده نیم کیلویی درون آن قرار گیرد، در حالی که برای قوطی فلزی، می توان از دستگاه پرکن برای آن استفاده نمود.
البته استفاده از دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک در زمینه چایی مرسوم تر می باشد.

 

دستگاه بسته بندی چای نپتون کیسه ای

شاید بتوان برای دو مدل چای نیم کیلویی و فله، از دستگاه پرکن استفاده نمود و نیاز هر دو را مرتفع کرد، اما برای چای نپتون، قطعا این امر امکان پذیر نمی باشد.
چرا که نیاز به یک دستگاه کاملا متفاوت برای بسته بندی نپتون است.
انواع مدل پاکت هایی که می توان برای نپتون زد، به صورت زیر است:
نخی کاغذی
هرمی
گرد

دستگاه بسته بندی تی بگ هرمی

مدرن ترین دستگاه برای بسته بندی تی بگ، دستگاه بسته بندی هرمی است.
قطعا برای تمامی مصرف کننده ها، زیبایی و همچنین کیفیت بالا در بسته بندی بسیار به چشم می آید.
بسیاری از تجار و بزرگان حوزه های مختلف، از تی بگ ها برای کار خود استفاده می نمایند و این در حالی است که تقاضا برای این محصول زیاد، اما سازنده داخلی برای آن وجود ندارد.
انواع دستگاه بسته بندی تگ بگ هرمی
دستگاه بسته بندی هرمی وزنی
دستگاه بسته بندی هرمی حجمی
دستگاه بسته بندی هرمی حجمی چیست؟
دستگاه بسته بندی هرمی حجمی، با توجه به حجم کار می کند و قیمت تمام شده آن قطعا ارزان تر از مدل های وزنی می باشد.

 

بررسی بازار چای و بسته بندی چای

چای پرمصرف ترین نوشیدنی پس از آب در جهان و یکی از با اهمیت ترین محصولات نقدینه آفرین در بخش کشاورزی و یک کالای استراتژیک و از اقلام پرمصرف تمامی اقشار جامعه محسوب می شود. با توجه به قدمت ۱۱۰ ساله چای در ایران، آداب و رسوم، مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و… و برپایی مراسم های اسلامی و بطور خاص در فرهنگ ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای داشته و دارد. براساس آمار و ارقام، گردش مالی صنعت چای کشور بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که توجه نکردن به این محصول راهبردی می تواند آسیب های جدی به بخش کشاورزی و معیشت کشاورزان و بحران های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی به بار آورد. در بعد اقتصادی چنانچه دولت از کشاورز و چایکاران حمایت لازم و کافی نداشته باشد این محصول پرمصرف با توجه به نوع ماندگاری در کمترین زمان فاسد شده و ضرر و زیان های هنگفتی متوجه باغ داران خواهد کرد و در ابعاد اجتماعی و سیاسی نیز از بین رفتن فرصت های اشتغال و شغل های پایدار در بخش کاشت، تولید برگ سبز چای، کاهش فرآوری چای خشک، تعطیلی صنایع جانبی و تبدیلی (بسته بندی و فروش) رها شدن باغات چای و در نهایت تخریب میط زیست و تبدیل باغات چای به ویلا خواهدشد و ضربه جبران ناپذیری هم به اقتصاد کشور و هم به محیط زیست وارد خواهد کرد.

صنعت بسته بندی به عنوان یکی از فراگیرترین صنایع در جهان مطرح میشود که به نوعی تمام صنایع با آن درگیر هستند. امروزه ارائه و عرضه محصولات بدون بسته بندی امکان پذبر نیست، اما نکته قابل توجه ، اهمیت و بکار گیریی تکنولوژی های نوین ، تکنیک های به روز چاپ ، استفاده از مواد مناسب ، هنر و خلاقیت در این امر است که بتواند به عنوان رسانه مخاطب را ترغیب به خرید محصول کند. بسته بندی مواد غذایی صادراتی به دلیل بعد مسافت ، زمان و تقاضای گسترده نیازمند مواد با کیفیت تر ، مقاوم تر و خلاقانه تری هستند تا بتوانند در بین سایر رقبای خارجی پیروز شوند. چای ایرانی که یکی از محبوبترین اقلام خوراکی در ایران است میتواند با بهره گیری از این صنعت به شیوه ای علمی و نوین به اقصاد کشور کمک کند و جایگاه بهتری در بازار جهانی پیدا کند. تکنولوزی به همراه خلاقیت در بسته بندی انواع چای پاکتی ، Tea-bag و Tea-Stick و یا استفاده از جعبه های مقوایی متفاوت یا جعبه های غیر مقوایی برای بسته بندی این محصول تاثیر بسزایی در فروش آن در داخل و خارج از ایران دارد. همچنین ایجاد تنوع در طعم چای و هماهنگی آن با بسته بندی و نحوه قرار گرفتن آن در شلف یا استند به گونه ای متفاوت میتواند یکی دیگر از راه های جذب مخاطب باشد.

 

وضعیت واحد های فعال بسته بندی چای

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای بسته بندی چای در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات چای بسته بندی شده

نمودار واردات و صادرات چای بسته بندی شده در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح بسته بندی چای

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۷۵۰ میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۲۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۶/۵ - (۵ امتیاز)