فنلاند

طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند

مهاجرت به کشورهای پیشرفته و یا مناطقی که مزیت ویژه‌ای ازنظر سطح زندگی دارند و یا از جهت امکانات رفاهی، اجتماعی و تحصیلی سرآمد هستند، همیشه جزئی از برنامه‌ها و اهداف زندگی افرادی است که تمایل دارند، شرایط متفاوتی با موقعیت و داشته‌های فعلی خود را تجربه کنند.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
ازاین‌بین مهاجرت به اروپا با توجه به امکانات و شرایط آب‌وهوایی و دسترسی‌های مناسب، یکی از گزینه‌های موردتوجه برای ایرانیان بوده است. از بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشور فنلاند با در اختیار داشتن بسیاری از رتبه‌های برتر مرتبط با رفاه اجتماعی و حقوق انسانی و امنیت قابل‌توجه یکی از مقاصد جذاب درخواست مهاجرت برای افراد از سراسر دنیاست.
برای این‌که از بین متقاضیان پرتعداد درخواست‌کننده برای مهاجرت به فنلاند شانس بیشتری داشته باشید، بهتر است تمامی جوانب و راه‌های قانونی مهاجرت به فنلاند را بررسی کرده و از این میان بهترین گزینه‌ای که با شرایط شما سازگارتر است را برگزینید.

درباره کشور فنلاند

سرمایه‌گذاری در فنلاند این کشور با جمعیت ۵٫۴ میلیون نفر و مساحت ۳۳۸٫۱۴۵ کیلومتر، هشتمین کشور در اروپا ازنظر وسعت می‌باشد. پایتخت کشور فنلاند شهر هلسینکی و واحد پول این کشور یورو است. فنلاند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. فرصت‌های مناسب مختلفی شرایط را برای سرمایه‌گذاری در صنعت و فن‌آوری در فنلاند به وجود آورده است.
ثبات اقتصادی و به رسمیت شناختن حقوق سرمایه‌گذاران خارجی یکی از دلایل مهم و مؤثر زمینه‌ساز اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور می‌باشد. فنلاند و دانمارک ازنظر شاخص فساد اقتصادی جزء کشورهایی با کمترین فساد اقتصادی بوده‌اند. اقتصاد این کشور تا حد زیادی وابسته به صادرات می‌باشد و بحران‌های اقتصادی اروپا هم بی‌تأثیر در صادرات این کشور نبوده است.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
از نقاط قوت اصلی کشور فنلاند عبارت‌اند از:
نیروهای کار تحصیل‌کرده
اقتصادی پویا مبتنی بر علم و نوآوری
ثبات اقتصادی و عدم فساد در نظام اقتصادی و سیاسی
موقعیت استراتژیک در مرکز منطقه پویای اقتصادی شامل روسیه
کشورهای اسکاندیناوی و بالتیک
گرایش آن نسبت به فناوری سطح بالا
بستر مناسب تحقیق و توسعه

راه‌های مهاجرت به فنلاند

سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت برای مهاجرت به فنلاند

• کشور فنلاند از جهت سرمایه‌گذاری بسیار مطمئن و کم ریسک است و بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توان در این کشور سرمایه‌گذاری کرد.
• ارائه مدارک که نشان‌دهنده پشتوانه مالی مناسب است برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در فنلاند الزامی است.
• افراد بایستی علاوه بر اثبات توانایی مالی نسبت به ارائه بیزینس پلن مناسب اقدام نمایند. درصورتی‌که این بیزینس پلن توسط اداره کار و اتاق بازرگانی کشور فنلاند مورد تأیید قرار بگیرد، فرد می‌تواند درزمینهٔ درخواستی خود به فعالیت بپردازد.
• پس از گذشت زمان حدود ۴ سال و پرداخت مالیات طبق قانون کشور فنلاند، می‌توان به اقامت دائم این کشور دست‌یافت.
• نکته قابل‌توجه در این زمینه این است که با خرید ملک یا خرید سهام نمی‌توان به اقامت این کشور دست‌یافت.

مراحل سرمایه‌گذاری در فنلاند

سرمایه‌گذاری در فنلاند و مراحل انجام آن در این بند موردبررسی قرار می‌گیرد، در نظر داشته باشید که در مرحلهٔ اول سرمایه اولیه به مبلغ صد هزار یورو باید در کشور مبدأ در حساب فرد متقاضی باشد، این مبلغ به‌منظور سرمایه اولیه سرمایه‌گذاری در فنلاند می‌باشد، که این مبلغ باید در حساب نزد بانک بوده نباید در مؤسسات مالی و اعتباری و یا به‌صورت اموال غیرمنقول (ملک) باشدکه در غیر این صورت امکان ارائه مدارک به آن کشور را نخواهد داشت.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
نکته بسیار مهم اینجا است که این مبلغ باید در حساب کوتاه‌مدت نزد بانک قرار داشته باشد.همچنین اگر حساب بانکی بنام دو نفر شخص حقیقی باشد و یا به هر نحوی غیرقابل‌برداشت باشد امکان ارائه ان را نخواهیم داشت.
مرحله بعدی و یکی از مهم‌ترین مراحل در سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند در نظر داشتن یک بیزینس پلن در این روش است. باید بدانید برای اینکه بیزینس پلن شما سود ده و همچنین موردنیاز این کشور باشد. در این مرحله شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که شما چه مقدار مالیات خواهید داشت، اینکه چه مقدار سرمایه اولیه لازم است، یا اینکه شما چه مقدار سود در سال به دست می‌آورید؛ همه و همه در ابعاد بیزینس پلن شما گنجانده می‌شود.
فنلاند تنها کشور شمال اروپا است که انجام معاملات با واحد پول یورو صورت می‌گیرد و همچنین نرخ تورم بسیار پایینی دارا می‌باشد، شرایط نظام پولی و اقتصادی باثبات باعث شده تا حکومت فنلاند از متقاضیان سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند بسیار حمایت کنند همه این عوامل سبب شده است تا زمینه فعالیت‌های اقتصادی و همکاری فنلاند با اکثر کشورهای اروپایی با استفاده از واحد پول یورو به‌صورت سودآور و مؤثر فراهم‌شده است.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
شاید بهترین راه برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند این باشد که در ابتدا یک سفر توریستی و یا یک دوره زبان در این کشور بگذرانید و بعدازآن اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند نمایید، زیرا داشتن یک بیزینس پلن موفق در این روش مؤثرترین و کارآمدترین نکته حائز اهمیت در این راه خواهد بود.

استانداردهای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در فنلاند و اقدام برای سرمایه‌گذاری در این کشور نیازمند آن است که باید حتماً بدانید که فنلاند ازنظر استانداردهای سرمایه‌گذاری در چه شرایط و جایگاهی که در دنیا قرارگرفته است. یکی از مهم‌ترین نکات برای سرمایه‌گذاران خارجی داشتن اطمینان از امنیت کشور، چگونگی برخورد دولت با سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین نظام حقوقی و مصادر اموال در این زمینه است.
کشور فنلاند جزء کشورهایی است که در آن تبعیضی بین شهروندان فنلاندی و اتباع خارجی دیده نمی‌شود و به همین دلیل متقاضیان زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در آن کشور رادارند و همچنین یکی از عوامل تأثیرگذار جذب افراد برای سرمایه‌گذاری در این کشور این مطلب است که ریسک مصادره اموال در کشور فنلاند عدد یک می‌باشد و این میزان نشان‌دهندهٔ وجود امنیت بالا برای متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی می‌باشد.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)

سرمایه‌گذاری در فنلاند از طریق خرید ملک

در انجام پروسه‌های سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در فنلاند فرد متقاضی نیازمند داشتن اقامت است. در سال ۲۰۰۰ دولت از الزاماتی استفاده کرد که شخصی که ساکن و بومی کشور فنلاند نیست، باید مجوز خرید یک ملک را از کشور فنلاند بگیرد تا ازنظر حقوقی افراد خارجی و غیربومی را همانند افراد فنلاندی قرار گیرند.
نکته حائز اهمیت در خصوص خرید ملک در کشور فنلاند این است که برای افراد غیر فنلاندی، محدودیتی برای خرید ملک در جزایر آلنده وجود دارد و بایستی از Aland فین‌ها اجازه کسب نموده تا بتوانند ملکی را در آلنده خریداری بنمایند. از طریق اخذ وام می‌توان اقدام به خرید ملک در فنلاند نمود.
بیشتر املاک توسط وزارت مسکن و توسعه فنلاند احداث می‌شوند. بهتر است بدانید برای سوددهی در این کشور از طریق خرید ملک می‌توان آپارتمان‌های کوچک را در مناطق شهری هلسینکی خریداری نموده و به دلیل شرایط ایده آل این منطقه برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌باشد. به‌جزء هزینه خرید ملک هزینه‌های مالیات نیز اضافه می‌شود که نرخ مالیات درزمینهٔ ملک و املاک در این کشور در زیر به آن اشاره‌شده است.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
نرخ مالیات بر انتقال اموال (به‌عنوان‌مثال خانه و یا زمین) با نرخ ۴%
اوراق بهادر (مانند سهام در یک شرکت مسکن هنگام خرید آپارتمان) ۲%
مالیات انتقال معمولاً توسط خریدار پرداخت می‌شود. خریداران خانه اول از مالیات انتقال تحت هر شرایطی معاف می‌باشند.

فنلاند
سرمایه‌گذاری در فنلاند از طریق کارآفرینی

اگر قصد ورود به فنلاند رادارید تا کارآفرینی را به‌عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در فنلاند آغاز نمایید، باید اجازه اقامت خود را قبل از صدور مجوز اخذ نمایید. کارآفرینان معمولاً باید تجارت خود را در اداره ثبت و اختراعات فنلاند ثبت نمایند. کارآفرینان نوپا قبل از درخواست اقامت، باید از کشور فنلاند بر اساس طرح خود اظهارنامه مثبت دریافت کنند. پس از ۵ سال اقامت دائم می‌توانید برای تابعیت فنلاند اقدام کنید. اگر کارآفرین باشید:(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
کارآفرین مبتدی
تاجری که دارای مشاغل به‌اصطلاح فردی است (toiminimi)
شریک در یک مشارکت عمومی
شریک عمومی در یک مشارکت محدود
عضو تعاونی که مسئولیت نامحدودی در جهت سرمایه‌گذاری مجدد دارد. تعهد نامحدود برای مشارکت در ثبت تجارت باید ثبت شود.
سهامدار در جایگاه مدیریتی در یک شرکت با مسئولیت محدود (مدیرعامل یا عضو هیئت‌مدیره) یا شخصی که در نوع دیگری از شرکت در یک موقعیت مدیریتی کار می‌کند اگر شما شخصاً حداقل ۳۰٪ از سرمایه سهم شرکت را داشته باشید یا شخصاً حداقل ۳۰٪ از تعداد آراء حاصل از سهام این شرکت را داشته باشید، یا اگر شخصی در یک مقام مدیریتی در نوع دیگری از شرکت بااقتدار مشابه در شرکت مربوطه هستید.
این کاری است که شما باید انجام دهید.
اطمینان حاصل کنید که شرایط مربوط به اجازه اقامت موردنظر خود را رعایت کرده‌اید.
اطمینان حاصل کنید که تمام پیوست‌های موردنیاز خود رادارید. در صورت لزوم، آن‌ها را ترجمه و قانونی کنید.
درخواست خود را پرکنید.
هزینه درخواست خود را در سرویس الکترونیکی فنلاند وارد کنید.
اگر در خارج از کشور هستید، به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید.
منتظر نتیجه باشید. خدمات مهاجرت فنلاند در صورت لزوم با شما تماس خواهد گرفت.
آنچه بعد از درخواست اعمال می‌شود را بخوانید. زمان تخمین زده‌شده پردازش درخواست خود را در وب‌سایت بررسی کنید.
شما باید در همان کشور یا محلی که درخواست خود را ارائه داده‌اید منتظر اجازه اقامت باشید و هویت خود را ثابت کنید.
توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت فنلاند از طریق کارآفرینی، باید طرحی ارائه دهید که از کشور فنلاند اظهارنامه مثبتی دریافت کند.
برای سرمایه‌گذاری در فنلاند از طریق کارآفرینی، افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند بدون نیاز به ویزا می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند و کسب‌وکار راه‌اندازی کنند. برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، بایستی در ابتدا مجوز ورود به کشور فنلاند را اخذ نموده و در مرحله بعدی برای انجام فعالیت تجاری و کارآفرینی اثبات سوددهی را داشته باشد و برای اخذ اقامت از این راه باید شخص در شرکت در فنلاند اشتغال داشته باشد. در صورت تمایل برای کارآفرینی باید فعالیت موردنظر جزء موارد زیر باشد:(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
افرادی که دارای شرکت استارتاپ هستند
اشخاصی که دارای شرکت خصوصی TOIMINIMIYRTYS می‌باشند
افرادی که در شرکت AY شراکت دارند
افراد زیر نظر شرکت با مسئولیت محدود
افراد سهامدار در سمت ریاست و مدیریت شرکت
برای درخواست اقامت از طریق کارآفرینی در فنلاند روش کار به این شکل می‌باشد که در ابتدا فرد متقاضی درخواست خود را به مرکز ELY(مرکز امور معیشت فنلاند) ارسال می‌کند تا در این مرکز بررسی شود و میزان سوددهی شرکت بر اساس بیزنس پلن یا طرح کسب و کار ارزیابی شود و درنهایت این مرکز در مورد اجازه زندگی در فنلاند تصمیم‌گیری کرده و رأی نهایی را صادر می‌کند.

سرمایه‌گذاری در فنلاند از طریق خرید اوراق قرضه در فنلاند

سرمایه‌گذاری در فنلاند از طریق خرید اوراق قرضه موضوع این زیر عنوان می‌باشد. به‌صورت کلی اوراق قرضه به‌صورت پروسه خرید مستقیم اوراق دولتی از دولت می‌باشد و به‌واسطه آن فرد اقامت خود را دریافت می‌نماید. سرمایه‌گذاری در فنلاند از طریق اوراق قرضه مستقیماً به میزان سرمایه‌گذاری بستگی دارد. در نمودار زیر شرایط تغییرات اوراق قرضه در کشور فنلاند نمایش داده‌شده است. نشان‌دهنده تغییرات اوراق قرضه می‌باشد.

بررسی اخذ اقامت و تابعیت

فرایند اخذ اقامت فنلاند از روش‌های مذکور درزمینهٔ سرمایه‌گذاری به این صورت می‌باشد که متقاضیان بایستی پنج سال در این کشور به‌صورت قانونی زندگی کرده و سپس می‌توانند درخواست دهند. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در فنلاند خرید ملک است ولی توجه داشته باشید فقط با خرید ملک می‌توان به سوددهی دست‌یافت. در خصوص سرمایه‌گذاری در فنلاند از طریق ثبت شرکت بایستی فعالیت و سوددهی داشته باشد و چند نفر را به‌عنوان کارمند استخدام نمود و به‌واسطه آن کارت مجوز حضور در فنلاند به مدت دو سال داده می‌شود که بعد از ۵ سال برای اخذ تابعیت می‌توان درخواست داده شود.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
برای دریافت اقامت فنلاند ابتدا باید ویزای سرمایه‌گذاری را دریافت نموده که مدت اعتبار آن به مدت دو سال است. بعد از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۸ نام ویزای سرمایه‌گذاری به کارآفرینی تغییر نمود. به سرمایه‌گذارانی که بعد از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۸ در کشور فنلاند سرمایه‌گذاری نموده‌اند، مجوز زندگی دوساله داده می‌شود و به خانواده فرد اصلی نیز تعلق می‌گیرد.

مزایای سرمایه‌گذاری در فنلاند

برخی از اصلی‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در فنلاند به شرح زیر می‌باشد.
ثبات اقتصادی و ریسک پایین آن جهت سرمایه‌گذاری
دارای کمترین فساد اقتصادی
نیروی کار قوی و تحصیل‌کرده
تخصص درزمینهٔ صنعت و فناوری اطلاعات IT، بهداشت، درمان و سلامت، فن‌آوری‌های حافظ محیط‌زیست
امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی

معایب سرمایه‌گذاری در فنلاند

سرمایه‌گذاری در فنلاند و معایب سرمایه‌گذاری در این کشور در به‌صورت تیتر وار به شرح زیر می‌باشد.
مالیات بالا برای سرمایه‌گذاران خارجی
سخت‌گیری درزمینهٔ طرح تجاری و بیزینس پلان
وابستگی اقتصاد این کشور به صادرات
بازار داخلی محدود با تقاضای نسبتاً کم
بی‌نیاز بودن به سرمایه‌گذار به دلیل اقتصاد قوی
اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در فنلاند
سرمایه‌گذاری در فنلاند از طرق مختلفی امکان‌پذیر است. در همه روش‌های سرمایه‌گذاری در فنلاند به‌جز خرید ملک، اقامت این کشور به افراد اعطا می‌شود. معمولاً سرمایه‌گذاران خارجی تمایل دارند با خرید ملک، اقامت کشورها را به دست آورند که متأسفانه با سرمایه‌گذاری در فنلاند از این طریق امکان اخذ اقامت وجود ندارد.
هدف اکثر سرمایه‌گذاران خارجی از سرمایه‌گذاری در کشورها، اخذ اقامت کشور موردنظر و کسب سود می‌باشد. معمولاً کشورهایی مناسب سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک می‌باشند که گردشگران زیادی داشته باشند. ازجمله این کشورها می‌توان به کشور اسپانیا اشاره کرد.
همان‌طور که گفته شد، سرمایه‌گذاری در فنلاند از طریق سایر روش‌ها می‌تواند منجر به دریافت اقامت فنلاند برای افراد شود. این اقامت در ابتدا موقت خواهد بود. افراد پس از گذشت ۵ سال زندگی در فنلاند می‌توانند اقامت دائم کشور فنلاند را دریافت نمایند. یکی از شرایط تمدید اقامت در ثبت شرکت و کارآفرینی این است که، طرح تجاری راه‌اندازی شده می‌بایست سودآوری لازم را داشته باشد.

فنلاند
ثبت شرکت در فنلاند و شرایط عمومی آن

فنلاند کشوری در منطقه اسکاندیناوی و شمال اروپا می‌باشد، که آب‌وهوای بسیار سردی دارد. به دلیل سرمای بیش‌ازحد در شمال فنلاند بیشتر جمعیت این کشور در جنوب فنلاند زندگی می‌کنند. جمعیت کشور فنلاند حدود ۵/۵ میلیون نفر است. میزان جمعیت به نسبت مساحت کشور پایین می‌باشد.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
پایتخت فنلاند شهر هلسینکی است. نزدیک به یک‌میلیون نفر از جمعیت فنلاند در هلسینکی زندگی می‌کنند. از شهرهای مهم دیگر فنلاند می‌توان به تورکو، وانتا، اسپو و تامپره اشاره کرد. دین اکثریت مردم در فنلاند مسیحی لوتران است. زبان رسمی این کشور فنلاندی و بعدازآن سوئدی می‌باشد. حدود ۹۳% از مردم به زبان فنلاندی صحبت می‌کنند.
واحد پول فنلاند یورو می‌باشد. اقتصاد فنلاند از وضعیت خوبی برخوردار است. بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی فنلاند مربوط به بخش خدمات است و بعدازآن بخش صنعت درآمد زیادی را برای این کشور تأمین می‌کند.
سومین بخش تولید ناخالص داخلی فنلاند بخش کشاورزی می‌باشد. برای ثبت شرکت در فنلاند بهتر است شرایط اقتصادی این کشور و شاخص‌های تأثیرگذار بر اقتصاد را بررسی کنید.
مردم کشور فنلاند به‌طورکلی از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند. اما ازآنجایی‌که هزینه‌های زندگی در فنلاند بالا است، زن و مرد باید شاغل باشند، تا بتوانند هزینه‌های زندگی را تأمین کنند. سیستم درمان و بهداشت در فنلاند شرایط مطلوبی دارد و دولت تلاش‌های زیادی در این رابطه کرده است. شهروندان فنلاند در اکثر موارد برای بهداشت و درمان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند

نکاتی در مورد مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

کشور فنلاند معمولاً به دلایلی نظیر حاکم بودن سیستم رفاه اجتماعی در آن، شرایط باثبات اقتصادی و امکان کاریابی و امکان تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند، کشوری مهاجرپذیر می‌باشد. کشور فنلاند جز اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می‌باشد بنابراین با داشتن اقامت فنلاند فرد قادر خواهد بود به‌تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و شنگن بدون ویزا سفر نماید و ویزای بسیاری از کشورهای غربی مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند و حتی آمریکا را به‌راحتی اقدام کنند.
برای مهاجرت به فنلاند روش‌های متعددی وجود دارد که برخی از این روش‌ها به اقامت فنلاند ختم می‌گردد و شخص می‌تواند اقامت دائم فنلاند را کسب نماید. راه‌های متعددی برای کسب و کار در کشور فنلاند وجود دارد و یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها ثبت شرکت در فنلاند می‌باشد.
کشور فنلاند از کشورهای صنعتی جهان است و معمولاً فرصت‌های شغلی موردنیاز برای نیروی کار این کشور فراهم می‌باشد. امکان ثبت شرکت نیز برای افراد خارجی و اخذ اقامت دائم فنلاند از این طریق وجود دارد. وضعیت ثبات اقتصادی و پایه صنعتی فنلاند و فضای باز و رقابتی در این کشور ازجمله عوامل جذب سرمایه‌گذاران به کشور فنلاند است.
به‌طورکلی هرکسی می‌توان اقدام به ثبت شرکت در فنلاند نماید با این شرط که یکی از اعضای اصلی آن مقیم اتحادیه اروپا باشد (اتحادیه اروپا به‌علاوه کشورهای ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس). ثبت شرکت در فنلاند روند مشخصی دارد که به‌صورت خلاصه راه‌های ثبت شرکت در فنلاند را بررسی کنیم.

شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند شرایطی مثل سن شخص متقاضی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان اهمیت زیادی ندارند. اولین شرط مهم برای ثبت شرکت در فنلاند ارائه بیزینس پلن قوی می‌باشد. این بیزینس پلن باید دارای نوآوری بوده و برای اقتصاد فنلاند مفید باشد.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
شرط دیگر برای ثبت شرکت در فنلاند سرمایه اولیه و توانایی تأسیس شرکت در این کشور است. موارد ذکرشده مربوط به مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند است.
اما به‌طورکلی برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در فنلاند حتماً باید یک سری شرایط لازم را داشته باشید، تا اجازه اقامت شما صادر شود.
ارائه پاسپورت معتبر
منعی برای ورود شما به فنلاند وجود نداشته باشد.
عدم سوءپیشینه و نداشتن خطر برای امنیت عمومی، سلامت عمومی و روابط بین‌الملل فنلاند
ارائه بیزینس پلن و سودآور بودن شرکت
ثبت شرکت در اداره ثبت اختراعات و ثبت شرکت فنلاند

ویزای ثبت شرکت در فنلاند

احتمالاً اولین سؤالی که زمان اقدام برای ثبت شرکت در فنلاند برای شما ایجاد می‌شود، این است که، آیا می‌توان با ثبت شرکت در فنلاند، مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند را به دست آورد؟ این نکته را باید ذکر کنیم، که تنها ثبت شرکت در فنلاند امکان اخذ اقامت فنلاند را برای شخص متقاضی ایجاد نمی‌کند.
برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند و دریافت ویزا باید شخص متقاضی در شرکت ثبت‌شده مشغول به کار شود. درواقع شخص باید از طریق اقامت کاری فنلاند برای مهاجرت به این کشور اقدام کند.

مالیات مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

اگر قصد مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند رادارید، باید شاخص‌های اقتصادی مهم ازجمله نرخ مالیات در فنلاند را بررسی کنید. با بررسی نرخ مالیات شرکت‌ها، مالیات شخصی و انواع دیگر مالیات در فنلاند و مقایسه آن با دیگر کشورهای اروپایی می‌توان میزان هزینه‌های شرکت را بررسی کرد و برای مهاجرت تصمیم گرفت. در فنلاند برای درآمدهای شرکتی و شخصی، ارزش‌افزوده و سود سرمایه مالیات تعیین‌شده است. این مالیات‌ها به‌صورت زیر هستند:
نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها – ۲۰%
نرخ مالیات بر درآمد شخصی برای افراد غیر مقیم – ۳۵%
مالیات بر ارزش‌افزوده – ۲۴%
نرخ مالیات بر سود سرمایه – ۳۰ تا ۳۴%
شرکت‌ها در فنلاند موظف هستند، صورت‌های مالی خود را به‌صورت سالانه و طبق اصول حسابداری به سازمان مالیاتی فنلاند ارائه دهند. اگر شرکت از نوع سهامی عام باشد و بخشی از سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه کرده باشد، باید طبق استانداردهای بین‌المللی گزارش مالیاتی خود را ارائه دهد.

مراحل ثبت شرکت در فنلاند

برای ثبت شرکت در فنلاند باید اقداماتی را برای ثبت شرکت انجام دهید. در انجام این پروسه می‌توانید از یک وکیل مجرب کمک بگیرید تا تمام مراحل بدون هیچ مشکلی انجام شود. افراد خارجی برای ثبت شرکت در فنلاند ابتدا باید مراحلی را برای دریافت مجوز تجارت طی کنند. بعد از اجازه اقامت می‌توانند مراحل ثبت شرکت در فنلاند را انجام دهند.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
مراحل ثبت شرکت در فنلاند به شرح زیر می‌باشد:
تکمیل فرم مربوطه و ارسال به وزارت بازرگانی
هماهنگی با وزارت امور خارجه و دریافت تأییدیه‌ها
هماهنگی و گرفتن اجازه دولت فنلاند نسبت به بیزینس پلن
ارسال درخواست به سایت خدمات Enter Finland به‌صورت آنلاین و یا پر کردن فرم کاغذی
بعد از ارسال درخواست به مدت سه ماه فرصت دارید، به کنسولگری فنلاند مراجعه کنید. این کار نیاز به تعیین وقت قبلی دارد.
ابتدا مرکز توسعه اقتصادی فنلاند مدارک شمارا بررسی کرده و سپس اداره مهاجرت فنلاند درخواست شمارا پردازش و تصمیم‌گیری می‌کند.
در صورت تأیید درخواست، نتیجه به‌صورت آنلاین از طریق سایت Enter Finland یا از طریق پست و یا افسر اداره مهاجرت فنلاند به شما اعلام می‌شود.
سپس عزیمت به کشور مقصد و تکمیل مراحل ثبت شرکت در کشور فنلاند.
پس از گذشت یک سال و ارائه گزارش کاری شرکت اقامت یک‌ساله فرد قابل تمدید شدن است
در صورت ادامه فعالیت شرکت تا ۴ سال و درصورتی‌که ارائه فعالیت تجاری مثبت، فرد متقاضی و خانواده او اقامت دائم فنلاند را به دست می‌آورند.
با دریافت اجازه اقامت در فنلاند به‌طور خودکار نام شما در سیستم اطلاعات جمعیت فنلاند ثبت می‌شود و کد هویت شخصی فنلاندی دریافت می‌کنید. بعد از مهاجرت به فنلاند باید برای ثبت‌نام به‌عنوان شخص مقیم فنلاند به نزدیک‌ترین آژانس خدمات داده‌های دیجیتال و جمعیت فنلاند مراجعه کنید.
مراحل ثبت شرکت در فنلاند به‌صورت زیر است:
تنظیم یک بیزینس پلن قوی و تعیین اولویت‌های کاری
استعلام و انتخاب نام تجاری برای شرکت
جمع‌آوری اطلاعات کامل در مورد مؤسسان شرکت و سهامداران
ثبت آدرس شرکت
تهیه اسناد و مدارک قانونی
ارسال مجموعه اسناد و مدارک شرکت به اداره ثبت تجارت فنلاند
ارائه اساس‌نامه شرکت
ثبت‌نام برای اهداف مالیاتی و تأمین اجتماعی
افتتاح حساب بانکی به نام شرکت

فنلاند
ثبت شرکت در فنلاند و طرح تجاری (بیزینس پلن)

یکی از اقدامات بسیار مهم در ثبت شرکت در فنلاند ارائه بیزینس پلن قوی است. بیزینس پلن ارائه‌شده باید دارای نوآوری بوده و توجیه اقتصادی داشته باشد. درواقع باید طرح تجاری شرکت علاوه بر خلاقیت در نوع کسب و کار برای شخص متقاضی و کشور فنلاند سوددهی داشته باشد. در بیزینس پلن باید به‌طور مختصر جزئیات فعالیت شرکت و نحوه اشتغال‌زایی توضیح داده شود. همچنین باید تجارت خود را شرح داده و تفاوت ایده تجاری خود با رقبا را بیان کنید.
علاوه بر این موارد باید صلاحیت، شایستگی و سابقه فعالیت خود را به‌طور کامل ذکر کنید.
باید محصولات یا خدماتی که قرار است این شرکت ارائه دهد، عنوان شود و مشخص شود، مشتریان شما چه افرادی خواهند بود. تحلیلی از نقاط قوت و ضعف طرح تجاری خود ارائه دهید و برای اطمینان از سودآور بودن تجارت میزان درآمدها و هزینه‌ها را پیش‌بینی کرده و محاسبه کنید.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
بیزینس پلن باید ترجمه‌شده و در اختیار اداره مهاجرت قرار گیرد. این مرحله برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند بسیار مهم می‌باشد. درصورتی‌که بیزینس پلن ارائه‌شده نوآور و سود ده نباشد، امکان ثبت شرکت در فنلاند وجود ندارد. ازآنجایی‌که ثبت شرکت در فنلاند در مورد شرایطی مثل سن و میزان تحصیلات سختگیری ندارد، موضوع بیزینس پلن از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند نیاز به ارائه مدارکی دارد. شما باید قبل از انجام مصاحبه مدارک خود را به‌طور کامل جمع‌آوری کنید تا درروند اقامت از طریق ثبت شرکت مشکلی برای شما ایجاد نشود. این مدارک به شرح زیر هستند:
پاسپورت معتبر
عکس در ابعاد عکس پاسپورت
کپی صفحات پاسپورت
ارائه فرم اجازه اقامت
هر شخصی برای مهاجرت به فنلاند باید مدارک ذکرشده را ارائه دهد. اما برای ثبت شرکت در فنلاند مدارک بیشتری نیاز است. مدارک موردنیاز ثبت شرکت در فنلاند و اقامت به شرح زیر می‌باشد:
نام شرکت (توسط خود شما ارائه می‌شود)
پر نمودن فرم ثبت شرکت در فنلاند
اسکن پاسپورت سهامداران و مدیرعامل
طرح توجیهی اقتصادی (Business Plan) که باید ترجمه‌شده باشد.
سند مالکیت و پرینت حساب بانکی
کپی از آخرین مدرک تحصیلی
وکالت‌نامه (که باید توسط موکل امضا شود)
ارائه سند برای تأیید آدرس شرکت
گزارشی در مورد تعداد کارمندانی که قرار است، استخدام شوند.
گواهینامه‌های صلاحیت شخصی
ارائه اسناد مربوط به دارایی‌ها و درآمدها
اگر شرکت تازه تأسیس نیست و در کشور دیگری فعالیت داشته، ارائه آخرین صورت‌های مالی و یا آخرین حساب‌های بروز شده شرکت لازم است.
اگر شرکت موردنظر تازه تأسیس باشد، ارائه محاسبه سودآوری (برآورد هزینه‌ها و درآمدهای شرکت در دو سال آینده) و کپی از توافق‌نامه امضاشده میان شرکا لازم است.

مزایای ثبت شرکت در فنلاند
مالکیت ۱۰۰% (بدون نیاز به شریک محلی)
دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی‌مدت
امکان درخواست اقامت دائم پس از ۴ سال
امکان درخواست پاسپورت ۵ سال بعد از اخذ اقامت دائم (درخواست تابعیت پس از ۵ سال)
امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا
افتتاح حساب شرکتی و شخصی
استفاده از مارک تجاری (برند) اروپائی
قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا
امکان دسترسی به بازارهای بزرگ اروپا
ثبات سیاسی و اقتصادی فنلاند
مشوق‌های تجارت در فنلاند مثل نرخ پایین مالیات
امنیت بالا برای سرمایه‌گذاری
سطح درآمد بالا

دریافت اقامت دائم فنلاند

درصورتی‌که بعد از مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند و اشتغال در شرکت موردنظر بتوانید اقامت کاری فنلاند را به دست آورید، می‌توانید با داشتن شرایط زیر برای اقامت دائم فنلاند اقدام کنید.
تمدید اقامت فنلاند حداقل به مدت ۴ سال رسیده باشد.(طرح تجاری و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند)
در این مدت بیشتر از ۲ سال خارج از فنلاند زندگی نکرده باشید.
دلایلی که بر اساس آن‌ها اقامت فنلاند را دریافت کرده‌اید، هنوز وجود داشته باشد.
درصورتی‌که شما در زمان اقامت در فنلاند جرمی مرتکب شده باشید و یا حتی متهم به ارتکاب جرمی باشید، که مجازات آن حبس است، امکان دریافت اقامت دائم فنلاند برای شما وجود ندارد.
برای درخواست اقامت دائم نیز باید از طریق سایت Enter Finland اقدام کرده و مدارک موردنظر را ضمیمه کنید. این درخواست نیاز به پرداخت هزینه‌ای دارد. این هزینه به‌صورت آنلاین پرداخت می‌شود. بعد از ثبت درخواست سه ماه فرصت دارید با تعیین وقت قبلی به اداره مهاجرت فنلاند مراجعه کنید.

فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فنلاند

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO FINLAND

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _ اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای فنلاند
بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)