طرح تولید انواع قطعات سیلیکونی

فلز سیلیکون یک فلز نیمه رسانای خاکستری رنگ و درخشان است که در کارخانه جات فولاد سازی ، قطعات سیلیکونی در ساخت سلول های خورشیدی و میکروچیپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. صنعت گران طوس برترین تولیبد کننده قطعات سیلیکونی . سیلیکون دومین عنصر فراوان در پوسته زمین و هشتمین عنصر رایج در جهان است. تقریباً ۳۰ درصد از جرم پوسته زمین را سیلیکون تشکیل داده است.در جدول تناوبی عناصر شیمیایی عدد اتمی این عنصر ۱۴ است و به طور طبیعی در کانی های سیلیکات از جمله سیلیس ، فلدسپار و میکا که اجزای اصلی سنگهای متداول مانند کوارتز و ماسه سنگ هستند یافت می شود.در زندگی امروز اگر بخواهیم به کاربرد سیلیکون اشاره کنیم می توان گفت قطعات سیلیکونی زیادی وجود دارند که ما هر روزه از آن ها استفاده می کنیم. برای مثال همین کفی کفش شما از این پلیمر مصنوعی یعنی سیلیکون ساخته شده است. سیلیکون از نظر شیمیایی در واقع یکی از واحد های شیمایی تکرار شونده به نام مونومرها می باشد که پیوند آن ها در زنجیره های طولانی شکل می گیرد و به عنوان یک پلیمر مصنوعی شناخته می شود.

ویژگی های قطعات سیلیکونی

ویژگی های بی نظیر این ماده سبب شده است که قطعات سیلیکونی متفاوتی از آن ساخته شود. برای مثال چون که این ماده کاملاً بی بو و بی مزه است در ساخت قطعات و لوازم مورد نیاز در صنایع غذایی از آن استفاده شده است. همچنین از دیگر ویژگی برجسته قطعات سیلیکونی این است که می توانند مقاومت بسیار عالی در شرایط نامطلوب آب و هوایی داشته باشند. بنابر این می توان قطعات ساخته شده توسط این ماده را در هر نوع شرایط جوی استفاده کرد بدون این که کوچکترین آسیبی ببینند. از دیگر ویژگی آن خاصیت رنگ پذیر بودنش است که باعث شده است تا بتوان از طیف وسیعی از رنگ ها برای زیبایی قطعات سیلیکونی استفاده نمود . مقاوم در برابر سرما ، گرما و ضد آتش بودن از دیگر عواملی است که سبب شده است که وسایلی که با این ماده ساخته می شوند جزو وسایل پرکاربرد در اکثر مشاغل باشند.
در ادامه به بیان برخی از ویژگی های قطعات سیلیکونی می پردازیم:
-این قطعات عمر و ماندگاری بالایی دارند.
-قابلیت رنگ پذیری داشته و در شرایط مختلف آب و هوایی می توانند استفاده شوند.
-در برابر ازن هوا از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشند.
-قطعات ساخته شده با این ماده از عایق الکتریکی خوبی برخوردار هستند.
-ضد آتش بودن و مقاومت بالا در برابر حرارت و برودت و هم چنین پایداری شیمیایی از دیگر خاصیت های این ماده است.
-در برابر اشعه فرابنفش خورشید مقاومت خوبی دارند.
-مزه و بو ندارند و رسانش گرمایی پایینی دارند. همچنین لرزه گیر مناسبی نیز هستند.

کاربرد و فواید قطعات سیلیکون

خاصیت ها و ویژگی های فوق العاده بی نظیر قطعات سیلیکونی سبب شده که در اکثر صنایع مانند ساخت و ساز ، خودرو سازی ، پارچه ، انرژی ، شیمیایی ، الکترونیک ، روکش و حتی مراقبت های شخصی حضور سیلیکون پر رنگ باشد. از دیگر کاربرد های این ماده پر ارزش می توان به استفاده از آن در دئودورانت گرفته تا مواد افزودنی به پارچه اشاره نمود.پایداری ، دوام بالا ، مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی سبب گشته است که در هر حرفه و شغلی بتوان اشیاء و اجسام ساخته شده با استفاده از این ماده پر خاصیت را به کار برد.
از دیگر کاربردهای سیلیکون می توان به استفاده از آن در بخش های مختلف پزشکی ، بهداشتی ، لوازم خانگی ، نظامی ، روشنایی و صنایع غذایی اشاره کرد.

انواع سیلیکون ها و کاربرد آن ها

سیلیکون ها در انواع و اقسام شکل های مختلف وجود دارند. برای مثال مایعات سیلیکون ،روغن های سیلیکون ، ژل سیلیکون و… که باعث شده است کاربردهای مختلفی داشته باشند. برای مثال پیوندهای مستقیم پلیمر سیلیکون بدون اتصالات عرضی باعث به وجود آمدن روغن های سیلیکون می شود.بیشترین بخشی که از این روغن های سیلیکونی استفاده می شود و بسیار هم پرکاربرد است در بخش افزودنی ها و موادی است که ساختار لوازم های آرایشی را تشکیل می دهند. نقش این روغن های سیلیکون در لوازم آرایشی به عنوان روان کننده می باشد.
از دیگر انواع و شکل هایی که سیلیکون موجود است به صورت ژل های سیلیکونی می باشد. اتصالات عرضی در بین زنجیره های پلیمری ژل سیلیکونی بسیار کم است . از ژل سیلیکون در لوازم آرایشی استفاده می شود چون که می تواند برای بافت های زخم به عنوان یک فرمول موضعی به کار برده شود و باعث هیدراته شدن پوست صورت می شود. از دیگر کاربرد های آن می توان به درون کاشت پستان (لباس زیر ) و در کفی های برخی کفش ها اشاره نمود.

انواع قطعات سیلیکونی

انواع و اقسام قطعات سیلیکونی مختلفی با استفاده از این ماده پر کاربرد ساخته می شوند. در ادامه مطلب ما قصد داریم شما را با برخی از قطعات سیلیکونی پرکاربرد آشنا کنیم. ما ضمن معرفی آن ها توضیح مختصری در مورد این قطعات به شما ارائه خواهیم داد پس تا آخر مطلب همراه ما باشید.
برخی از انواع آن به شرح زیر هستند:
– لاستیک سیلیکون
– روغن سیلیکون
– گریس سیلیکون
– رزین سیلیکون
– سیلیکون درزگیری
– چسب سیلیکون
– شیلنگ سیلیکون

لاستیک سیلیکونی

لاستیک سیلیکون مایع (LSR) به عنوان الاستومر طبقه بندی می شود ، بدین معنی که دارای خاصیت ارتجاعی استثنایی (توانایی از سرگیری شکل طبیعی خود بعد از کشش) است. ویژگی های اصلی LSR شامل سختی ، استحکام کششی (مقاومت در برابر شکست در برابر فشار) و مجموعه فشرده سازی است. از دیگر خصوصیات LSR می توان به مقاومت عالی در برابر باکتری ها و آبگریز بودن اشاره کرد ، به این معنی که به عنوان یک ماده دفع کننده آب عمل می کند. دو نوع لاستیک سیلیکون مایع شامل درجه مواد غذایی و درجه پزشکی است.

چسب سیلیکونی

چسب سیلیکون که در ساختار آن ترکیبی از مواد پلیمری به همراه چندین ماده دیگر می بینیم در قرن ۱۹ اختراع شده است. از کاربردهای فراوان چسب های سیلیکونی می توان در قطعات الکترونیکی اشاره کرد. علاوه بر بخش های الکترونیکی که مهم ترین کاربرد این چسب ها در این بخش است. می توان آن را در موارد دیگری برای مثال چسباندن دو شیشه به هم و مانند آن استفاده نمود. نارسا بودن و دفع حرارت بالای آن از دلایل اصلی استفاده از چسب سیلیکونی در بخش الکترونیکی است.
تا به حال فکر کرده اید که چسب های سیلیکونی درالکترونیک برای چه کاری مورد استفاده ای قرار می گیرند؟ باید خدمت شما عرض کنیم که علت اصلی محبوبیت چسب سیلیکون دفع حرارت و نارسایی بودن آن است.همچنین در مقابل اشعه خورشید مقاومت بالا و قابل توجهی دارند. لازم به توجه است که این قطعه سیلیکونی در گذر زمان در مقابله با اکسیژن،فرابنفش وUV قادر است که برای مدت زمان طولانی انعطاف پذیری بالایی از خود نشان دهد.چسب های سیلیکونی در الکترونیک برای اتصال هیستینگ به ترانزیستور و یا اتصال ال ای دی پاور به PCBاستفاده می گردد.همچنین خواهان ذکر است که به علت نارسانایی وعایق بودن چسب می توان آنرا برای عایق کاری و ضد آب کردن قطعات الکترونیکی استفاده کرد.

شیلنگ سیلیکونی

اکنون اگر بخواهیم از شیلنگ های سیلیکونی صحبت کنیم می توان به کاربرد آن در صنایع پزشکی، آزمایشگاهی و غذایی اشاره نمود. این محصول از سیلیکون ۱۰۰ % خالص تهیه می شود.همچنین برای انتقال سیالات، وکیوم و به انضمام نداشتن بو و مزه، غیر سمی بودن از مهمترین مزایای آن در صنایع فوق به حساب می آید.این شیلنگ ها در سختی های مختلف با خاصیت تاخیر انداز شعله قابلیت تولید دارند.لذا مستقیما در محدوده وسیعی از برنامه های کاربردی از جمله در کامیون ها، در اتوبوس ها و در ماشین های با کارایی بالا مانند ماشین های فرمول ۱، مسابقات اتومبیل رانی نیز از آن ها استفاده می شود. شیلنگ سیلیکونی استحکام کششی خوبی داشته و مقاومت زیاد آن در برابر پارگی در طول های مختلف باعث می شود که این ویژگی آن را از شیلنگ های لاستیکی معمولی متمایز سازد.در ساخت تجهیزات پزشکی نیز این محصول به علت مقاومت دمایی بسیار بالا،در برابر دمای محل زندگی میکروب ها و قارچ ها نیز پرکاربرد است.همچنین شیلنگ سیلیکونی تقویت شده پلی استر بیشتر در برنامه های رادیاتور وخنک کننده یافت می شود و هر شخصی می تواند هراندازه به طول مورد نیاز برش بدهد.

گریس سیلیکونی

از دیگر قطعات سیلیکونی می توان به گریس سیلیکونی اشاره کرد که در ساختار آن روغن سیلیکون و ضخامت دهنده و پر کننده عایق وجود دارد و می تواند برای لوازم جانبی شریینگ سرد بسیار پرکاربرد باشد. جالب است بدانید که این ماده اگر در دمای ۵۰ – ۲۳۰ درجه سانتیگراد هم باشد قادر خواهد بود ویسکوز و حالت خمیری خود را کاملاً حفظ کند.اگر در تقسیم بندی حاضر در طرفی گریس سیلیکونی و در طرف دیگر گریس دی الکتریک قرار بگیرد،می توان از کاربرد های گریس سیلیکونی به وسایل جانبی کابل ولتاژ بالا وعایق های برق برای مقاصد عایقکاری ، آب بندی ، روغنکاری ، مقاومت خزشی ومقاومت رطوبتی بکار می رود.
به علاوه ، از گریس دی الکتریک برای ژنراتور ولتاژ بالا ، اتصال کابل ولتاژ بالا، اتصال باتری ذخیره و اتصال سوراخ دار عایق برای عایقکاری ، آب بندی ، ضد آب و ضد خوردگی و برای سطوح اتصالی فلزپلاستیک و فلزلاستیک به عنوان روغن سیلیکونی به کار می رود.

روغن سیلیکونی

استفاده از این نوع روغن در بخش های صنتعتی مختلف مانند خودرو سازی و در بخش درمانی رایج است. سیلیکوسان بسپار شده مایع با زنجیره های جانبی آلی را می توان روغن سیلیکون نامید. همه اتم های متغیر سیلیکون اکسیژن در روغن سیلیکون وجود دارند. از دیگر موارد استفاده از روغن سیلیکون می توان در هوا فضا اشاره کرد. در داروهای ضد نفخی که برخی افراد مصرف می کنند نیز از روغن سیلیکون استفاده می شود حتی برای کاهش گاز سیستم گوارشی می توان آن را به کار برد. از دیگر مزایای آن این است که وقتی در کرم ها و پمادها به کار برده می شود می تواند باعث نرم شدن پوست شود.

رزین سلیکونی

رزین سلیلیکونی از دیگر قطعات سیلیکونی به حساب می آید که مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش دارد . علتش هم این است که در ساختار آن ما شاهد اتم های اکسیژن و سیلیسیم هستیم. از قابلیت های دیگر این رزین ها این است که چون دارای پایه معدنی هستند می توان به آن نیتروژن و ، کربن و هیدروژن نیز اضافه کرد و ساختار آن را تغییر داد . از موارد استفاده از رزین های سیلیکونی در رنگ ها می باشد . همچنین در صنایع الکتریکی نیز قطعات سیلیکونی از نظر استفاده بسیار رایج هستند. صنعت گران طوس تمام قطعات سیلیکونی مختلف را طراحی و تولید می کند. در صورت تمایل به آشنایی با انواع قطعات سیلیکونی مختلف و خرید آن ها می توانید از سایت سنعت گران طوس بازدید به عمل آورید. در ضمن قطعات تولیدی این شرکت از کیفیت بسیار بالا برخوردار بوده و طول عمر آن ها نیز بیشتر است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع قطعات سیلیکونی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات کد آیسیک اختصاصی برای تولید انواع قطعات سیلیکونی یافت نشد لذا کد آیسیک انواع سیلیکون جامد به شرح زیر است.
کد آیسیک انواع سیلیکون جامد : ۲۴۱۱۳۱۲۸۵۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع قطعات سیلیکونی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای تولید انواع قطعات سیلیکونی یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص می باشد.

فرآیند تولید قطعات سیلیکونی

قالب‌گیری تزریقی لاستیک سیلیکون مایع (به انگلیسی: Injection molding of liquid silicone rubber یا به اختصار LSR) روندی برای تولید قطعاتی قابل انعطاف و بادوام در حجم بالاست.
لاستیک سیلیکون مایع یک سیلیکون بهبود یافته با پلاتین خلوص بالا با تغییر شکل پلاستیک کم پس از اعمال نیرو، پایداری زیاد و توانایی مقاومت دربرابر دماهای بالا و پایین می‌باشد که به سبب خواص خود برای تولید قطعات در زمانی که کیفیت بالا احتیاج است ماده‌ای ایدئال است. به علت طبیعت ترمو استیت این ماده، قالب‌گیری تزریقی سیلیکون مایع نیازمند ملاحظات خاصی است. برای مثال مخلوط کردن توزیعی شدید، در حالی که تا قبل از هل داده شدن ماده داخل حفرهٔ گرم شده و ولکانس آن را در دمای پایین نگه می‌دارد.

تجهیزات تولید قطعات سیلیکونی

برای رخداد کامل فرایند قالب‌گیری تزریقی لاستیک سیلیکون مایع، اجزای مکانیکی متعددی باید درد محل باشند. معمولاً، ماشین قالب‌گیری نیازمند یک دستگاه پمپاژ اندازه گیرنده که پیوسته به واحد تزریق است – یک مخلوط کن پویا یا ایستا به آن متصل است. یک سیستم یکپارچه می‌تواند در دقت و کارایی فرایند کمک کند. اجزای مهم یک ماشین قالب‌گیری سیلیکون مایع شامل موارد زیر می‌شود.

تزریق‌کننده: دستگاه تزریق مسئولیت ایجاد فشار بر سیلیکون مایع به منظور کمک رسانی به تزریق ماده در داخل بخش پمپاژ ماشین می‌باشد. نرخ تزریق و فشار می‌تواند طبق صلاحدید اپراتور تنظیم شود.

واحد اندازه‌گیری: واحد اندازه‌گیری دو مادهٔ مایع اولیه، کاتالیزگر و سیلیکون پایه تشکیل را پمپ می‌کند، اطمینان حاصل می‌کند که هردو ماده که باهم آزاد می‌شوند یک نسبت ثابت را حفظ کنند.

استوانهٔ تأمین: استوانهٔ تأمین، به عنوان ظرف اولیه برای مخلوط کردن مواد می‌باشد. استوانهٔ تأمین و ظرف نگهدارندهٔ رنگدانه هر دو به سیستم پمپاژ اصلی متصل می‌شوند.

مخلوط کن (همزن): همزن پویا یا ایستا مواد را پس از خروجشان از واحد اندازه‌گیری با هم مخلوط می‌کند. پس از مخلوط شدن از فشار برای راندن مخلوط به داخل قالب تعیین شده‌استفاده می‌شود.

نازل: برای تسهیل نشستن مخلوط در داخل قالب، از نازل استفاده می‌شود. غالباً، نازل یک شیر قطع و وصل (شات آف) دراد که به جلوگیری از نشتی و پیش از حد پرشدن قالب کمک می‌کند.

گیرهٔ قلاب: گیرهٔ قالب در طی تزریق قالب را می‌گیرد و پس از تکمیل شدن قالب را باز می‌کند.

فرایند قالب‌گیری تزریقی

لاستیک سیلیکون مایع در داخل بشکه‌ها رسانده می‌شود. به سبب چگالی پایین آن‌ها، این لاستیک‌ها می‌توانند از داخل خطوط لوله پمپ شوند به تجهیزات حرارت زیاد پمپ شوند. دو جزء از داخل یک مخلوط کن ایستا توسط پمپ اندازه‌گیری عبور داده می‌شوند. یکی از اجزا دارای کاتالیز (معمولاً بر پایهٔ پلاتین) است. یک خمیر رنگ دهی نیز می‌توانند مانند سایر مواد افزودنی قبل از ورود مواد به بخش مخلوط کن ایستا، به مواد اضافه شود. در مخلوط کن ایستا اجزا به خوبی مخلوط شده و به بخش اندازه‌گیری سرد ماشین قالب‌گیری تزریقی فرستاده می‌شوند. مخلوط کن ایستا یک مادهٔ بسیار همگن را ارائه می‌دهد. در محصولاتی که نه تنها در سراسر بخش بسیار سازگار بلکه از بخش تا بخش نیز این‌گونه هستند، تأثیر می‌گذارد. در مقابل لاستیک سیلیکون جامد که در حالت از قبل مخلوط شده و ولکانس خریداری می‌شوند، می‌باشد. در مقابل، لاستیک سیلیکون سخت با فرایند قالب‌گیری انتقالی فرآوری می‌شوند، که در کنترل و یکپارچگی کمتر که منجر به تنوع بخشی بالاتر می‌شود، اثر می‌گذارد. علاوه بر این، مواد تولید شده از لاستیک سیلیکون جامد در دماهای بالاتر فرآوری می‌شود و زمان ولکانس بالاتری را نیازدارد.
سیلیکون مایع شاخص چگالی پایینی دارد و نیازمند آب‌بندی خوب حفرهٔ قالب را نیاز دارد تا یک محصول نهایی بدون پلیسه را تضمین کند. چون تزریق در دماهای بالا انجام می‌شود، انقباض طبیعی و steel dilation ماده باید در مراحل طراحی ابزارهای LSR در نظر گرفته شود.
از بخش اندازه‌گیری ماشین قالب‌گیری تزریق، ترکیب از داخل یک سیستم راهگاه (رانِر) و درگاه ورودی (اسپرو) خنک شده به داخل یک حفرهٔ گرم شده که در آن ولکانس انجام می‌شود، فشار داده می‌شود. نتیجهٔ راهگاه سرد و خنک کاری کلی عدم تلفات موارد در مجراهای تغذیه می‌باشد. خنک کاری به تولید قطعات SLR این اجازه را می‌دهد که به تلفات موارد در حر صفر برسد، از بین بردن عملیات چیدن و ساخت (trimming and yielding) بازده اقتصادی را به شدت بالا می‌برد.
به سبب طبیعت چگالی سیلیکون مایع، این مایعات در فشارهای بالا (۵۰۰-۵۰۰۰psa) پمپ می‌شوند. مواد خام در دو ظرف نگهدارندهٔ جدا منتقل می‌شوند که با نام‌های ترکیبات A و B شناخته می‌شوند. معمولاً بخش B دارای کاتالیزگر است اما براساس نوع و برند سیلیکون متغیر است. دو جز A و B باید با نسبت مساوی، معمولاً با مخلوط کن ایستا، مخلوط شوند. وقتی دو جز به هم رسیدند بلافاصله عملیات بهبود آغاز می‌شود. یک چیلر که آب را به اتصالات دوجداره می‌رساند معمولاً برای تأخیر فرایند بهبود نسبت به رسیدن مواد به داخل قالب استفاده می‌شود! رنگدانه‌های رنگی می‌تواند از طریق یک تزریق‌کنندهٔ رنگ که در تزریق با پمپ مواد قرار دارد قبل از ورود مواد به بخش مخلوط کن ایستا اضافه شود.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع قطعات سیلیکونی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع سیلیکون جامد در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع قطعات سیلیکونی

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای تولید انواع قطعات سیلیکونی یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص می باشد.

مزایا و معایب قالب‌گیری تزریقی لاستیک سیلیکون مایع

-تکرارپذیری فرایند
-ثبات دسته (ماده‌ای آماده برای استفاده)
-تزریق مستقیم (بدون اتلاف)
-زمان چرخهٔ کوتاه
-بدون پلیسه
-روند خودکار
-سیستم خودکار خارج کردن از قالب

تأمین کنندگان فناوری قطعات سیلیکونی

FARREL آلمان، تولید کننده ماشین آلات بنبوری
DEGUMA، آلمان، تولید کننده ماشین آلات مورد نیاز در بخش لاستیک
HF Mixing group، آلمان، تولید کننده ماشین آلات مورد نیاز در بخش لاستیک
شرکت کریمی، سازنده انواع پرس حرارتی هیدرولیک
شرکت تک چین پارس، دستگاه پرس حرارتی هیدرولیک
ماشین سازی ابتکار، ساخت پرس حرارتی ماشین آلات
لاستیک سازی تهران، ساخت انواع ماشین آلات بنبوری و غلتک اختلاط و پرس حرارتی
Santec group، هند، تولید کننده تجهیزات ساخت لاستیک از جمله پرس حرارتی
DESMA، آلمان، ساخت انواع ماشین آلات صنعت لاستیک از جمله انواع پرس هیدرولیک
Tung Yu، چین، ارائه دهنده انواع ماشین آلات مورد نیاز
شرکت ارس ماشین، خط تزریق پلاستیک
شرکت ماشین آلات تزریق پلاستیک پولاد، خط تزریق پلاستیک
شرکت بهسازان پلیمر امروز، خط تزریق پلاستیک ماشین سازی اخوان عباسی، خط تزریق پلاستیک
شرکت اطلس ماشین پلیمر، خط تزریق پلاستیک
Shandong Tongjia Mashinery، چین، خط کامل تزریق پلاستیک
Mr . Michal Rozkydolek، آمریکا، خط کامل تزریق پلاستیک
ماشین سازی ابتکار، خط کامل تزریق پلاستیک
شرکت تدریک، خط کامل تزریق پلاستیک
HAIXING، چین، خط کامل تزریق پلاستیک
KraussMaffei، آلمان، خط کامل تزریق پلاستیک
شرکت کوازی، آلمان، خط کامل تزریق پلاستیک

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازارطرح تولید انواع قطعات سیلیکونی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۳۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۵.۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۰ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)