طرح تولید نوار دور شیشه خودرو

این نوار و لاستیک دور شیشه باید از پلیمر سه تایی اتیلن, پروپیلن و یک منومر مناسب دی ان۲(diene) باشد. ترکیب فوق می‏بایست بعد از ولگانیزه شدن دارای ساختمان عاری از منفذ و مواد خارجی بوده و در سطح آن ناصافی و یا نواقص قالب‏گیری مثل زوائد خارجی یا علائم قالب( در قطعات قالبی ) مشاهده نگردد. لاستیک مزبور معمولا سیاه رنگ بوده ولی می‏تواند بر اساس توافق بین تولید کننده و مصرف کننده در رنگهای دیگر نیز تولید گردد. این لاستیک نباید سبب آلودگی رنگی یا خورندگی مواد مجاور شده یا شوره در قسمتهای سطحی بوجود آورد.
لاستیک‌های عایق دور شیشه و درهای خودرو یکی از این قطعات نه چندان مهم است که در خودروهای به اصطلاح صفر اهمیت چندانی ندارد اما هرچه عمر خودرو بیشتر می‌شود، بر اهمیت عملکرد صحیح و سلامت آنها به شدت افزوده می‌شود چراکه خرابی آنها می‌تواند مشکلات شدیدی را در درازمدت به همراه داشته باشد که در خودروهای قدیمی و کلاسیک اهمیتی به مراتب بالاتر پیدا می‌کند.

وظیفه و طبعات نوار دور شیشه خودرو

عایق همانطور که از نامش پیداست، فاصله میان درزها را پر می‌کند اما پشت این وظیفه بسیار ساده طراحی ویژه‌ای نهفته است تا بهترین عملکرد را داشته باشد. عایق درها وظیفه بسیار مهم دیگری انجام می‌دهد و آن جذب ضربات وارد از لقی نسبی درها هنگام حرکت خودرو و عبور از ناهمواری‌هاست. این موضوع در خصوص عایق شیشه‌ها نیز کاملا صدق می‌کند. حال اگر این عایق‌ها بنا به هر دلیل، خواه از کیفیت پایین مواد اولیه و یا مونتاژ و یا به دلیل طی بازه عمر مفید و تماس با عوامل محیطی از بین برود عواقبی گریبانگیر مالک می‌شود که در صورت بی‌توجهی به آن در درازمدت به مشکلات جدی‌تری بدل می‌شود. خرابی عایق دور شیشه‌های اصلی جلو و عقب باعث نفوذ آب به یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو یعنی اطراف ستون‌های اصلی می‌شود. این نفوذ هرچند هم که جزئی باشد در دراز‌مدت باعث رسوب آب و گرد و خاک و تسهیل فرایند زنگ‌زدگی و خوردگی در ستون‌ها می‌شود که در خودروهای کلاسیک یکی از سخت‌ترین قسمت‌ها برای ترمیم به حساب می‌آید. خرابی عایق لاستیکی درها به سادگی موجب نفوذ آب و سر و صدا به داخل اتاق خودرو می‌شود. آسیب‌دیدگی شدید آن در خودروهای کلاسیک موجب جیر‌جیر‌کردن و یا تلق‌تلق کردن حاصل از برخورد در با چهارچوب را به همراه داشته باشد‌ اما مهم‌تر از آن آبی است که با نفوذ به داخل اتاق در کف خودرو جمع شده و در موکت تجمع می‌کند. این آب جمع شده در هوای بارانی و سرد بسیار دیر بخار شده و در طی مدت زمانی نسبتا کوتاه باعث خوردگی کف اتاق خودرو می‌شود که از رایج‌ترین خوردگی‌ها در خودروهای کلاسیک است. این خرابی در عایق‌های لاستیکی در اطراف سا‌نروف طبعات مشابه اما عواقب سنگین‌تری خواهد داشت از این رو است که همه افراد در خصوص آسیب‌دیدگی عایق سانروف حساسیت به‌مراتب بالاتری از خود نشان می‌دهند.

پوسیدگی و خشک‌شدن در عایق شیشه‌ها ایرادی به‌مراتب رایج‌تر است. این عایق‌ها در طی سالیان به‌صورت مستقیم در معرض عوامل محیطی به خصوص نور قدرتمند خورشید هستند و در درازمدت با از دست دادن خاصیت منعطف خود خشک شده و ترک برمی‌دارند. از آنجایی که عایق شیشه‌ها باید در تماس دائمی با خود شیشه باشند، تنها کمی تغییر شکل موجب نفوذ آب و گرد وغبار به داخل درها می‌شود. ورود عوامل محیطی به درون محفظه درها درست همانند سایر قسمت‌ها در درازمدت زنگ‌‌زدگی و خوردگی را باعث می‌شود ضمن آنکه موجب گرد و غبارگرفتگی و تضعیف قطعات داخلی درها از جمله مکانیسم بالابر شیشه‌ها (چه دستی و چه الکتریکی) قفل برقی و مکانیسم اهرم‌ها شده و در درازمدت باعث سوختن موتور شیشه بالابر و یا آسیب‌دیدن دستگیره بالابر شیشه و یا سوختن پمپ قفل درها به دلیل گیرپاچ کردن شود.

 

 

راه‌حل

برای حفظ کیفیت و سلامت لاستیک‌های عایق درها و شیشه‌ها راه‌حل‌های مختلفی از جمله آغشته کردن آنها به انواع مختلف مایع‌های شوینده و روغن‌ها پیشنهاد می‌شود اما در واقع هیچ راه‌حلی بهتر از تمیز نگهداشتن آنها در افزایش طول عمر مفید آنها تاثیر ندارد. شوینده‌ها و روغن‌ها خود به تنهایی می‌توانند با نفوذ به بافت لاستیکی عایق‌ها در درازمدت به ترکیبات آنها آسیب بزنند. اما آلوده بودن عایق‌های لاستیکی به گرد و غبار ضمن تضعیف و خدشه‌دار کردن عملکرد آن، باعث خرابی لبه‌های حساس این عایق‌ها می‌شود.

زمانی که این عایق‌ها دچار آسیب جدی شوند، به‌راستی هیچ روشی جز جایگزین کردن آنها وجود ندارد. عایق‌‌های خودروهای قدیمی تقریبا همگی به شکل واحدی طراحی و تولید شده و سطح مقطع مشابهی دارند. از این رو جایگزین‌ کردن آنها با نمونه‌های متفرقه چندان کار دشواری نیست و بسیاری از افراد با عایق‌های لاستیکی که به روش متری تولید می‌شوند اقدام به تولید عایق‌های لاستیکی ویژه خودروهای قدیمی می‌کنند که با قیمت معقول قابل تهیه هستند. اما در خودروهای مدرن‌تر برای دستیابی به بهترین حالت عایق‌کاری و ورود کمترین میزان صدا هر کمپانی تقریبا به سبک و روش خود اقدام به ساخت عایق با سطح‌مقطع مورد نیاز خود می‌کند. از این رو برای تعویض آنها لازم است تا سراغ قطعه‌فروشی‌های معتبر بروید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نوار دور شیشه خودرو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
نوار پلاستیکی دور شیشه : ۲۵۲۰۴۱۲۷۴۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید نوار دور شیشه خودرو

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

فرایند تولید

فرآیند تولید نوارهای درزگیر دور شیشه، فرآیند اکستروژن می­باشد. نحوه عمل هر چند به ظاهر ممکن است متفاوت به نظر آید. اما در عمل و از لحاظ اصولی و فرآیند کاملا مشابه می­باشد. تفاوتهای جزئی برخی از مراحل مانند سردکردن، خشک کردن نوارها و … ناشی از تفاوت شرایط عملکرد، پیشرفت­های تکنولوژیکی، اتوماسیون ماشین آلات و امثال آن می­باشد.

وضعیت واحدهای فعال تولید نوار دور شیشه خودرو

نمودار واحدهای فعال تولید نوار دور شیشه خودر به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 

وضعیت واردات و صادرات نوار دور شیشه خودرو

نمودار واردات و صادرات نوار دور شیشه خودرو به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

خلاصه بازار

با توجه به بررسی های انجام شده، تولید واقعی انواع نوار دور شیشه خودرو در سال ۱۳۸۶ حدود ۹۰۰ تن بوده که با به بهره­برداری رسیدن واحدهای در دست ساخت به حدود ۴۶۴۰ تن در سال ۱۳۹۰ خواهد رسید. برآورد میزان مصرف انواع نوار دور شیشه در سال ۱۳۸۶ حدود ۲۲۰۰ تن بوده که این میزان در سال ۱۳۹۰ به حدود ۳۱۰۰ تن خواهد رسید. میزان واردات این محصول طی سالهای اخیر حدود ۸۲۵ تن بوده و صادرات آن معادل ۵۸ تن می­باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید نوار دور شیشه خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)