طرح تولید خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش

اهمیت کاغذ و فرآورده های کاغذی در زندگی نوین بر همگان آشکار شده اسـت. هـیچ فـرآورده صنعتی دیگری نقشی این چنین برجسته در زندگی انسان ندارد. کاغذ وسیله ای بـرای ثبـت, ذخیـره سازی و انتقال اطلاعات است, عملاً همه مطالب را روی کاغذ می نویسیم و چاپ مـی کنـیم, مقـدار زیادی کاغذ در صنایع بسته بندی و کارهای ساختمانی به کار می بریم. موارد کاربرد و استفاده از کاغذ و فرآورده های کاغذی بی انتهاست. هر روز فرآورده جدیـدی بـه بازار می آید صنایع کاغذ سـازی نیـز از رقابـت صـنایع دیگـر ,بـه ویـژه پلاسـتیک و رسـانه هـای الکترونیکی در به دست آوردن بازارهای سنتی مصرف کاغذ آگاه است. تکوین و تکامل فنون و روش پردازیهای جدید برای حضور در این رقابت دشوار و نیاز به جستجوی موقعیتهای جدید هرگز تا ایـن حد ضروری نبوده است. صنایع خمیر و کاغذ علاوه بر تولید فرآورده های ضروری سهم عظیمـی در ایجاد کار و رشد اقتصادی کشورها داشته است.
خمیر ماده خام لیفی است که برای ساختن کاغذ مصرف می شود . معمولاً الیـاف خمیـر خاسـتگاه گیاهی دارند اما در موارد ویژه ای از الیاف حیوانی معـدنی یـا سـنتزی نیـز اسـتفاده مـی شـود. بـه خمیرهایی که آنها را برای تبدیل به سایر فرآورده ها استفاده می کنند خمیرهـای حـل شـونده مـی گویند.
تفاوت بین کاغذ و مقوا در ضخامت فرآورده است . همه ورقه هائی که ضخامتی بـیش از mm 3 دارند را به عنوان مقوا طبقه بندی می کنند اما استثناهای زیادی این وجه تمایز را مبهم کرده اسـت

بررسی و ارائه استاندارد ملی یا بین المللی

خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش برای تهیه کاغذ های فلوتینگ دارای لایه میانی کنگره ای مورد استفاده قرار می گیرد. حدود ۸۰ %مقواهای تولید شده، مقوای استاندارد “۹نقطـه” (۱۰۰۰ft2/26ib ( هستند، در حالی که انواع دیگر، در گستره وزنی ۱۸ تا ۱۰۰۰ft2/36ib قرار دارند. یک لایـه کنگـره ای معمولی محتوی ۶۵ %خمیر مخلوط سولفیت خنثای نیمه شیمیایی و۳۵ %خمیر کنگره ای بازیافتی OCC) خمیر کاغذ از ضایعات کشاورزی کاه و کلش) است. لایه کنگره ای میانی سفتی مورد نیاز برای کارتن سازی را به مقوا می دهد. مهمترین خـواص ایـن مقواها باید سفتی و مقاومت در برابر خرد شدن و شکستگی باشد. خواص مربوط به استحکام مکانیکی از قبیل مقاومت کششی، ترک خوردگی و پارگی، جز در موارد استثنایی، با اهمیت شمرده نمی شوند. در بسیاری از موارد از شکل ظاهری مقوا نیز می توان گذشت اگر چه از نظر مشخصات مقـاومتی ضعفهای قابل توجهی دارند لیکن عموما خمیر های نیمه شیمیایی برای تهیـه لایـه میـانی کنگـره ای بهترین خمیر ها هستند چون سفتی خوبی دارند و در برابر خرد شدن مقاوم هستند.
همچنین مسئله مهم در مورد لایه کنگـره ای آن اسـت کـه حرکـت پـذیری ( فلوتینـگ) معـانی متفاوتی دارد و در اینجا به معنی توان ورقه در تحمل تنشها و کششهای عملیـات کنگـره دار کـردن بدون ترک و شکست است.

موارد مصرف و کاربرد

از آنجا که محصول مورد بررسی به عنوان یک کالای واسطه ای بوده و بطور مستقیم قابل عرضـه به مصرف کنندگان نهائی نمی باشد, لذا مصرف عمده آن در کارخانجات تولید مقوا می باشد کـه در اینجا خمیر تولیدی حاصل از کاه و کلش( گندم و جو و برنج و… ) با توجه به خصوصیات ویژه ای که قبلاً مورد اشاره قرار گرفته می تواند به عنوان ماده اولیه مـورد اسـتفاده کارخانجـات تولیـد مقـوای فلوتینگ قرار گیرد.
همچنین با توجه به اینکه میزان مصرف مقوا تابعی از میزان تولید کاه های مختلف می باشـد و در نهایت جهت بسته بندی از مقوا استفاده می شود و با توجه به اینکه تولید در کشور هنوز بـه مرحلـه خودکفائی نرسیده و با توجه به احتیاجات به بسته بندی محصولات توسط مقوا رو به رشد خواهد بود لذا با توجه به رابطه آنها نیاز به مواد اولیه برای تولید مقوا نیز افزایش می یابد

بررسی کالاهای جا یگزین و تجزیه تحلیل اثرات ان بر مصرف محصول

منابع الیاف کاغذسازی و ویژگیهای آن :
الیاف مناسب برای کاغذ سازی باید شکل پذیر باشد, یعنی این امکان فراهم باشد کـه آنهـا را بـه صورت ورقه نمد مانند یکدستی در آورد. همچنین باید بین الیاف در نقاط تماس پیونـدهای محکمـی به وجود آید ( برای بعضی کاربردها ساختار الیاف باید برای مدتی طولانی پایدار باشد).
قابلیت شکل پذیری را می توان با تشکیل ورقه ( لایه ) اندازه گیری کـرد در صـورتی کـه میـزان پیوند یابی الیاف و قدرت این پیوندها با مقاومت کششی ورقه اندازه گیری می شود. بعضی از الیـاف به حالت طبیعی خود قابل استفاده در کاغذ سازی نیستند چون شکل پذیری و انعطاف ندارند و فاقـد خاصیت پیوند یابی بین لیفی هستند. با عملیات مکانیکی باید خواص این الیاف را بهبـود بخـشید. بـه عنوان مثال باید روی الیاف پس مانده پنبه و کتان ( که هنوز هم بـرای تولیـد کاغـذهای مرغـوب و پردوام مصرف می شوند ) کار شود تا خواص مورد نظر را پیدا کنند. الیاف کاغذ سـازی را تقریبـاً از همه گیاهان آوندی می توان استخراج کرد. اما برای اقتصادی بودن بازده الیاف باید زیاد باشد.
بطور کلی بهترین ویژگیها برای کاغذ سازی هنگامی در الیاف به وجود می آید که حداکثر خـواص سلولوزی در مواد وجود داشته باشد. با زدن ( کوبیدن ) یا پالایش خمیر نیز خواص الیاف بهینـه مـی شود. به وسیله این دو عمل , دیواره های اولیه الیاف جدا می شوند و در نتیجه الیاف می تواننـد آب بگیرند و متورم شوند که این خود سبب افزایش انعطاف پذیری و تشکیل پیوندهای هیـدروژنی مـی شود.
طبیعت آبدوست الیاف سلولزی نقشی مهم بر عهده دارد زیرا فرآیند کاغذسازی در محـیط آبـی انجام می شود. الیاف به آسانی آب جذب می کنند و به راحتی در آب به صورت تعلیق پراکنده مـی شوند. هنگامی که در مرحله تشکیل کاغذ, الیاف تر در کنار هم قرار می گیرند, بر اثـر جاذبـه هـای قطبی مولکول های آب نسبت به یکدیگر و نسبت به هیدروکسیل های سطوح سلولزی, تـشکیل پیونـد تشدید می شود. در پایان پس از تبخیر آب, اتصال بین هیدروکسیل های سطوح سلولزی به صـورت پیوندهای هیدروژنی باقی می ماند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک خمیر کاغذ از ضایعات کشاورزی ۲۱۰۱۴۱۲۳۰۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی خمیر کاغذ از ضایعات کشاورزی ۴۷۰۶۳۰۰۰ میباشد.

بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها

خمیر سازی فرآیندی است که به وسیله آن چوب یا دیگر مواد خام لیگنو سلولزی بـه یـک تـوده لیفی تبدیل می شود. به بیان دیگر, خمیر سازی فرآیندی است که بر اثر آن پیوندهای درونی ساختار چوب می شکنند. این کار را می توان به طور مکانیکی, گرمائی یا شیمیائی انجام داد و یا تلفیقی از این روشها را به کار برد. روشهای تجارتی موجود را می توان در سـه گـروه مکـانیکی, شـیمیائی و نیمـه شیمیائی (یعنی تلفیقی از عملیات شیمیائی و مکانیکی) طبقه بندی کرد.
مقدمه ای بر انواع روشهای خمیر سازی :
قدیمیترین و شاید همچنان متداولترین روش خمیر سازی مکانیکی, فرآیند گراندوود سـنگی اسـت که در آن الیاف سلولزی به صورت قطعات بریده شده گرده بینه, در طول به وسیله یک سـنگ زبـر چرخان با سرعت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ متر در دقیقه تحت فشار قرار گرفته ,خرد می شود. در نتیجه این عمل الیاف از چوب کنده می شوند, ساییده می شوند و با شستشو از سطح سـنگ جـدا مـی شـوند. خمیر رقیق الیاف و خرده الیاف که به این ترتیب به دست می آید غربال می شود تا ریـزه چوبهـا و سایر ذرات درشت جدا شوند. سپس با آبگیری از آن خمیری به دست می آید که برای کاغذسـازی مناسب است. اساس کار ساده است اما تهیه خمیری یکنواخت با بازده و کیفیت خوب, نیاز به کنترل دقیق زبری سطح سنگ, فشار وارد شده بر چوب در سطح سنگ, سرعت آبپاشی و دمای آب دارد.
پیشرفت جدیدی که در خمیرسازی مکانیکی حاصل شده است, شامل ساییدن و خرد کردن خرده چوبها بین دو دیسک چرخان در وسیله ای به نام پالاینـده اسـت. در اینجـا خمیـر حاصـل را خمیـر مکانیکی – پالایشی ( RMP ( می نامند. در مقایسه با خمیر گراندوود سنگی RMP معمولاً محتوی الیاف بلند بیشتری است و کاغذ حاصل از آن محکمتر است.
در طی چند سال گذشته فرآیند RMP توسعه بیشتری یافته است. در کارخانه های جدیـد یـک مرحله نرم سازی مقدماتی گرمائی یا شیمیائی (یا گرمائی – شمیائی) نیز اضافه شـده اسـت. بـا ایـن عمل انرژی مورد نیاز برای تولید و پالایش خمیر کاهش می یابد و خمیر حاصل بهتر اسـت. در ایـن راستا می توان از خمیر گرمائی – مکانیکی (TMP (نام برد که محکمتر از خمیر RMP اسـت و در غربال پس زده کمتری دارد.مزیت بزرگ فرآیندهای خمیرسازی مکانیکی در این است کـه مـی تواننـد تـا ۹۵ %وزن خـشک چوب را به خمیر کاغذ تبدیل کنند اما برای دستیابی به این هـدف بـه مقـدار زیـادی انـرژی نیـاز هست. کاغذ حاصل بسیار مات است و چاپ پذیری مطلوبی دارد اما ضعیف است و در برابر نور بـه زودی رنگین می شود. برای افزایش مقاومت این نـوع کاغـذها معمـولاً لازم اسـت مقـداری خمیـر شیمیائی الیاف بلند به خمیر مکانیکی افزوده شود. در گذشته برای کاغذ روزنامه معمولاً ۷۵ %خمیـر گراندوود را با ۲۵ %خمیر شیمیائی مخلوط می کردند. امروزه با اسـتفاده از RMP بـه جـای خمیـر گراندوود, خمیر شیمیائی کمتری مورد نیاز است.

۱ -خمیرسازی مکانیکی:

خمیرهای مکانیکی را غالباً از منابع سوزنی برگ به دست می آورند. الیاف کوتاهتر و نـازکتر پهـن برگان در جریان تبدیل مکانیکی به خمیر معمولاً به شدت آسیب می بینند و خمیـر حاصـل از آنهـا ضعیف و شبیه آرد است, در نتیجه کاغذ حاصل نیـز بـسیار ضـعیف اسـت. بعـضی از پهـن برگهـا مخصوصاً صنوبر خمیری با سفیدی مطلوب تولید می کنند. به طوری که با مخلوط کردن این خمیر با خمیرهای مکانیکی سوزنی برگ, خمیری با خواص نوری مطلوب به دست می آید.
امروزه پیشرفت و کاربرد فرآیندهای خمیرسازی شیمیائی – گرمائی – مکانیکی صـنعت را قـادر ساخته است از بعضی گونه های پهن برگ نظیر انواع صنوبر و اوکالیپتوس برای تولید الیاف کوتاه اما قوی و مناسب برای مخلوط کردن با سایر خمیر های کاغذ سازی استفاده کند.

۲ -خمیر سازی شیمیائی :

هدف در فرآیندهای تولید شیمیائی تجزیه و حل لیگنین و خارج ساختن آن است بـه طـوری کـه آنچه که بر جای می ماند سلولز و همی سلولز ها به صورت الیاف سالم و نسبتاً تغییر نیافته است. در عمل با روشهای تولید خمیر به طریق شیمیائی می توانند قسمت عمده لیگنـین را خـارج کننـد. ایـن روشها مقداری همی سلولز و سلولز را نیز تجزیـه مـی کننـد. در نتیجـه در مقایـسه بـا فرآینـدهای مکانیکی بازده خمیر شیمیائی کمتر می باشد.
در فرآیندهای شیمیائی خرده چوبها ( چیپس ) در دما و فشار بالا بـا مـواد شـیمیائی مناسـب در محلول آبی پخته می شوند. دو فرآیند مهم از این نوع عبارتند از کرافت ( قلیائی ) و فرآیند سولفیت (اسیدی). فرآیند کرافت به دلیل داشتن مزیت امکان بازیابی مواد شیمیائی و خواص مقاومتی مطلوب خمیر موقعیت برتر را به دست آورده است. فرآیند سولفیت که تا سال ۱۹۴۰ رایجتـر بـود مجـدداً مورد توجه قرار گرفته است و ممکن است گسترش بیشتری پیدا کند.

روشهای شیمیائی و نیمه شیمیائی مهم:
الف) فرآیند کرافت:

در فرآیند کرافت خرده چوبها ( چیپس ) در محلـولی از هیدروکـسید سـدیم NAOH و سـولفید سدیم (NA2S( پخته می شود. قلیا سبب تخریب مولکول لیگنین و تبدیل آن به مولکولهای کوچکتر می شود که به صورت نمک سدیم در مایع پخت حل می شوند. از خمیر کرافت کاغذ محکمی تولید می شود (KRAFT در زبان آلمانی به معنای محکم ) اما خمیر رنگبـری نـشده بـسیار تیـره رنـگ (قهوه ای) است. گازهای حاصل از عملیات پخت کرافت عمدتاً سولفیدهای آلی و بسیار بدبو هستند که این خود یک مسئله زیست محیطی مهم پیش می آورد.
وجود سولفید سدیم در مایع پخت تاثیر چندانی بر تولید خمیر از پهن برگان نـدارد و خمیـر پهـن برگان هنوز هم عمدتاً به روش سودا تهیه می شود. انواع خمیر کرافت با نامهای مختلف تهیه می شود. خمیر رنگبری نشده بر اثر پخـت کوتـاهتر بـا بازده بیشتر تولیدمی شود (لیگنین آن بیشتر است) و برای تولید کاغذ بـسته بنـدی و مقـوا مناسـب است. خمیر رنگبری شده, لیگنین کمتری دارد و برای تولید کاغذ سفید مناسب است.

ب) فرآیند سولفیت:

در فرآیند سولفیت برای تخریب و انحلال پذیر کـردن لیگنـین از مخلـوطی از اسـید سـولفورو (۲SO3 (و یون بی سولفیت (-HSO3( استفاده می شـود. در ایـن روش مکانیـسم تـاثیر شـیمیائی بگونه ای اسـت کـه لیگنـین بـا سـاختار مولکـولی نـسبتاً تغییـر یافتـه بـه صـورت نمکهـای اسـید لیگنوسولفونیک خارج می شود. یون مثبت همراه با یون بی سولفیت می تواند یون کلیـسم, منیزیـوم, سدیم یا آمونیوم باشد. فرآیند سولفیت را می توان در گستره وسـیعی از PH انجـام داد. «سـولفیت
اسیدی» فرآیند سولفیتی است که در مجاورت مقدار اضـافی اسـید سـولفوروی آزاد (PH 1 تـا ۲ ( انجام شود. در حالی که پخت بی سولفیت در شرایطی با قدرت اسیدی کمتـر (PH 3 تـا ۵ ( عملـی می شود.
در مقایسه با خمیر کرافت خمیر سولفیت, رنگ روشنتری دارد و به آسـانی سـفید مـی شـود امـا خواص مقاومتی کاغذ حاصل کمتر از کاغذ کرافت است. فرآیند سـولفیت در مـورد چـوب سـوزنی برگانی از قبیل نوئل, نراد و تسوگا و پهن برگانی از قبیل صنوبر و اوکالیپتوس به خوبی عمل می کنـد اما سوزنی برگان پر رزین و پهن برگان تانن دار برای این فرآیند مناسب نیستند. این حـساسیت بـه نوع چوب, همراه با مقاومت کمتر کاغذ حاصل و دشواری بازیابی مواد شـیمیائی, دلایـل اصـلی سـیر نزولی تدریجی کاربرد فرآیند سولفیت در مقایسه با فرآیند کرافت است. تمایـل موجـود نـسبت بـه تبدیل تمامی درخت به خرده چوب, موقعیت فرآیند سولفیت را متزلزلتر می کند چون ایـن فرآینـد نسبت به همراه بودن پوست با خرده چوبها حساس است.
بسته به نوع مصرف مورد نظر, انواع خمیرهای سولفیت تولید می شوند. نوع پر بـازده معمـولاً بـا پخت خرده چوب در مایعی با اسید سولفوروی آزاد کمتر یعنی با یون بی سـولفیت بـه عنـوان جـزء شیمیائی فعال برتر تهیه می شود.

ج) خمیر سازی به طریق نیمه شیمیائی:

در خمیر سازی به طریق نیمه شیمیائی, دو روش شیمیائی و مکانیکی با یکدیگر تلفیـق مـی شـوند. خرده چوبها (یا قطعه چوبها) تحت تاثیر مواد شیمیائی تا حدودی نرم می شـوند و بقیـه عملیـات بـا روشهای مکانیکی و غالباً در پالاینده های دیسکی ادامـه مـی یابـد. بـازده خمیـر در روشـهای نیمـه شیمیائی شامل گستره کامل مقادیر بازده از شیمیائی خالص تا مکانیکی خالص اسـت, یعنـی ۵۵ %تـا ۸۵ %نسبت به چوب خشک. انواع خمیر حاصـل کاربردهـای مشخـصی دارنـد و از بعـضی خـواص مخصوص به خود برخوردارند. به عنوان مثال, خمیر هایی با بازده حدود ۷۵ %سفتی خاصی دارند که آنها را برای لایه میانی و کنگره ای مقوا مناسب می سازد.
به بیان دقیق, هر فرآیند خمیر سازی مکانیکی که با یـک تیمـار شـیمیائی خـرده چوبهـا بـیش از پالایش یا در ضمن پالایش همراه باشد, یک فرآیند نیمه شیمیائی است. در عمل اگر تیمار شـیمیائی ملایم و مختصر باشد, خمیر کاغذ را خمیر مکانیکی تلقی می کنیم. قاعده کلی این است که خمیرهایی با بازده ۸۵ %یا بیشتر خمیر کاغذهای مکانیکی به شمار می آیند. بر اساس ایـن طبقـه بنـدی نـسبتاً قراردادی, بعضی از فرآیندهای مکانیکی نوین خمیرسازی, در عمل بین فرآیندهای مکـانیکی و نیمـه شیمیائی قرار می گیرن . به عنوان مثال خمیرهای شیمیائی– مکانیکی و خمیر های سولفیت پر بازده, از نظر بازده در گستره ۸۰ %تا ۹۲ %قرار می گیرند. مهمترین روشهای شیمیائی – مکانیکی, فرآیندهای کرافت پر بازده و سـولفیت پربـازده اسـت. در هر دو مورد, پخت تا سطح لیگنین زدائی جزئی و محدود انجام می پذیرد و لیفی کردن خـرده چـوب کمی پخته شده به طور مکانیکی انجام می شود. میزان پیشرفت پخـت, بـازده را کنتـرل مـی کنـد و افزایش بازده به معنای نیاز به انرژی بیشتر در مرحله لیفی کردن است. فرآیند سولفیت خنثی که عمدتاً در مورد پهن برگـان بـه کـار مـی رود مهمتـرین فرآینـد نیمـه شیمیائی مورد استفاده در دنیاست. در این فرآیندکهNSSC نامیده می شود, از مایع پخت سولفیت سدیم استفاده می شود که برای خنثی کردن اسیدهای آلی آزاد شـده از چـوب در ضـمن پخـت, بـا کربنات سدیم بافر شده است.
برای حذف گوگرد از فرآیند, برخی از پختهـای نیمـه شـیمیائی بـا اسـتفاده از کربنـات سـدیم و هیدروکسید سدیم انجام می شود. برخی از کارخانه ها بویژه آنهـایی کـه بـه یـک کارخانـه کرافـت نزدیک اند از « مایع سبز » (کربنات سدیم + سولفید سدیم) آن کارخانه استفاده می کنند.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیا امروز

ایران یک کشور رو به توسعه محسوب می گردد و لذا توسعه صنعتی یکی از ارکان اساسی آن می باشد. یکی از معیارهای موفقیت هر کشور در توسعه تولید صنعتی خود، توانائی آن در ساخت ماشین آلات و کالاهای سرمایه ای و مصرفی می باشد. طبق بررسی های انجام شده, دولت در سالهای اخیر توزیع کاغذ با توجـه بـه اهمیـت آموزشـی و فرهنگی آن, در کشور به عهده گرفته و پس از اعمال یک سری سوبسید به تعرفه کاغذ, کاغـذ را در بین مصرف کنندگان توزیع می کند, لذا اهمیت خمیر کاغذ نیز به عنوان یـک کـالای واسـطه ای در تهیه کاغذ و مقوا معلوم می شود. با این حال بـاز هـم نمـی تـوان خمیـر کاغـذ را جـزء کـالا هـای استراتژیک محسوب نمود و اهمیت آن تنها در زمینه تولید یک کالای پر مصرف می باشد.

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده

عمده تولید کنندگان خمیر کاغذ کشور های آمریکای شمالی و جنوبی می باشند به طوریکه کشور برزیل بزرگترین سهم در تولید کاغذ مصنوعات وابسته را دارد و بعد از آن آمریکا و کانـادا و چـین و…. می باشند

وضعیت واحد های فعال تولید خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش

نمودار واردات و صادرات خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳/۵ - (۲ امتیاز)