طرح تولید رادیاتور پنلی

رادیاتور وسیله ای است فلزی که جنس آن بسته به نوع کاربردش متفاوت می‌باشد، غالباً رادیاتورها به عنوان ناقل دمای آب عمل می‌کنند. رادیاتور پانل عمدتا مسطح برای انتقال انرژی مجاور و تابشی به یک فضای داخلی است، از جمله کاربردهای رادیاتور می‌توان به استفاده از آن در منازل جهت انتقال حرارت آب گرم رسیده از بویلر به داخل ساختمان اشاره کرد.و رادیاتورها عمدتا به وسیله کنسانتره یک اتاق را گرم می کنند.

رادیاتورهای پانل ممکن است یک یا دو پانل داشته باشند، هر چه طول پانل بیشتر باشد، سطح بیشتری برای رادیاتور وجود دارد تا گرما را منتشر کند.
رادیاتور پانل همچنین ممکن است دارای نوارهای فلزی باشد که به پشت یک رادیاتور تک متصل شده و یا در وسط یک رادیاتور دوپنلی جوش داده می ‌شود این نوارها فاصله سطح زمین با رادیاتور را همچنان افزایش می دهند.
جنس رادیاتورها متفاوت است. از جنس های متفاوت آن می توان به آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی اشاره داشت. از لحاظ انتقال حرارت می توان گفت مس بهترین انتقال را داراست اما به علت هزینه بسیار بالای آن استفاده مقرون به صرفه ای ندارد. پس از مس، به مراتب می توان گفت آلومینیوم بهترین فلز انتقال حرارت می باشد که دچار زنگ زدگی نمی شود. رادیاتورهای آلومینیومی به دو صورت اکستروژن و دایکست تولید می شوند.
درون رادیاتور ها غالبا از مس برای باله، برنج برای لوله ها و آلومینیوم ساخته شده است. اگرچه خواص خنک کنندگی مس و برنج بیشتر و بهتر از آلومینیوم است اما به علات مقرون به صرفه بودن آلومینیوم از آن استفاده می شود.

مزایای رادیاتور پنلی

بدنه رادیاتور پنلی به صورت یکپارچه است, بنابراین تمیز نمودن آن آسان بوده و به راحتی توسط یک دستمال مرطوب تمیز میشود.
هزینه نصب این رادیاتورها پایین و نصب آنها نیز آسان میباشد.
رادیاتور پنلی سازگاری خوبی با پکیج دارد و نیازی به هواگیری مداوم ندارد, تنها سالی یک یا دو بار هواگیری کافی میباشد.
این نوع رادیاتور گرما را به میزان متعادل در فضا پخش میکند و بدنه ی آن تا حدی که باعث سوختگی شود گرم نمیشود.
بازده انرژی رادیاتور پنلی حدود ۶۰ درصد است.
این وسیله گرمایشی از جنس فولاد است و به همین دلیل کیفیت و ماندگاری آن بالا میباشد و مدت زمان گارانتی آن نیز توسط شرکت های تولید کننده طولانی است.
این رادیاتورها دارای سطحی یکپارچه و بدون درز هستند و ظاهر آنها با دکوراسیون خانه های مدرن امروزی همخوانی دارد. زیبایی یکی از فاکتورهایی ست که رادیاتور پنلی در مقایسه با سایر رادیاتورها دارا میباشد.
قیمت رادیاتور پنلی در مقایسه با سایر رادیاتورها از جمله پره ای کمتر است. زیرا جنس این رادیاتور از فولاد است و قیمت فولاد به نسبت آلومینیوم به کار رفته در رادیاتور پره ای پایین تر میباشد. بنابراین رادیاتورهای پنلی علاوه بر زیبایی از نظر اقتصادی نیز مقرون بصرفه هستند.
معایب رادیاتور پنلی
تنها عیب رادیاتور پنلی این است که اگر دچار زنگ زدگی شود یا نقصی در عملکرد آن به وجود آید به طور کلی باید آن را تعویض نمود. الیته این رادیاتورها به دلیل کیفیت بالا و گارانتی چند ساله ای که دارند به ندرت دچار عیب و ایراد میشوند.

بطور کلی یکی از روش‌های رایج گرمایش در آپارتمان‌های مسکونی، اداری و فروشگاه‌ها استفاده از انواع رادیاتور ها است.

انواع رادیاتور پنلی

رادیاتور آلومینیومی
رادیاتور فولادی
رادیاتور مسی
رادیاتور چدنی
رادیاتور پره ای
رادیاتور قرنیزی
رادیاتور های برقی
رادیاتور تزیینی یا دکوراتیو
رادیاتور حوله خشک کن
رادیاتور آلومینیومی

 

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید رادیاتور پنلی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
رادیاتور چدنی سیستم حرارت مرکزی۲۸۱۲۴۱۲۳۱۹
رادیاتور فولادی سیستم حرارت مرکزی۲۸۱۲۴۱۲۳۲۰
رادیاتور آلومینیومی سیستم حرارت مرکزی۲۸۱۲۴۱۲۳۲۱
رادیاتور آلومینیومی قرنیزی سیستم حرارت مرکزی۲۸۱۲۴۱۲۳۲۸
رادیاتور مسی سیستم حرارت مرکزی ۲۸۱۲۴۱۲۳۲۲
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید رادیاتور پنلی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
رادیاتور چدنی سیستم حرارت مرکزی۷۳۲۲۱۱۰۰
رادیاتور فولادی سیستم حرارت مرکزی ۷۳۲۲۱۹۰۰   
رادیاتور آلومینیومی سیستم حرارت مرکزی۷۳۲۲۱۹۰۰
رادیاتور مسی سیستم حرارت مرکزی ۷۳۲۲۱۹۰۰
ساختار و عملکرد رادیاتور پنلی و پره ای

رادیاتور پنلی با بدنه ای از جنس فولاد تهیه شده است، همانطور که میدانید فولاد مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی و خوردگی دارا می باشد همچنین از گرمادهی مطلوبتری برخودار است. این نوع شوفاژ ها در ابعاد ۴۰ الی ۱۸۰ سانتی متر توسط شرکت های داخلی و خارجی فعال در این زمینه تولید می شوند. هر متر رادیاتور شوفاژ پنلی دارای میزان گرمادهی تقریبی ۲۰۰۰ کیلو کالری می باشد. رادیاتورهای فولادی دارای بدنه ای تقریبا مسطح هستند بنابراین حجم کمتری از فضای مفید محیط را اشغال می کنند. به علت راندمان بالای رادیاتور هدر رفت انرژی تا میزان قابل توجهی کاهش یافته، امروزه به دلیل فراگیر شدن استفاده از پکیج در ساختمان‌ها، در رادیاتور پنلی، جنس فولاد رادیاتور با مس پکیج سازگاری کاملی را دارد که این امر مانع خوردگی مس می‌شود. این مورد در رادیاتور پره‌ای به دلیل ناسازگاری آلومینیوم با مس دقیقا برعکس استبنابراین در ساختمان هایی که سیستم گرمایشی پکیج می باشد رادیاتور پنلی می تواند گزینه ی مناسبتری باشد. بدلیل استفاده از فولاد در بدنه ی رادیاتور پنلی، طبیعتا در مقایسه با رادیاتور پره ای دارای وزن بیشتری هستند، بنابراین جهت نصب روی دیوارهای پیش ساخته لازم است که از پایه های زمینی استفاده شود. رادیاتو پره ای آلومینیومی همانطور که از نامش پیداست از قرار گرفتن پره های آلومینیومی در کنار یکدیگر ساخته شده که از مزایای این نوع رادیاتورهای گرمایشی می توان گفت امکان اضافه و کم کردن پره ها در صورت نیاز وجود دارد. آلومینیوم دارای وزن سبک تری می باشد بنابراین شوفاژ های تهیه شده از آلومینیوم سبک هستند اما دارای قیمت بالاتری نسبت به نوع فولادی دارند. همانطور که در بالا اشاره شد در صورتکیه منبع تامین گرمایش پکیج باشد به علت بروز واکنش های شیمایی صورت گرفته، طی مدت استفاده به هواگیری مرتب نیاز است. رادیاتور های پره ای در بلوک های ۵ پره، ۷ پره و ۱۰ پره توسط شرکت های تولیدی تهیه می شوند. که هر پره به میزان ۱۰۰ تا ۱۳۵ کیلوکالری بر ساعت گرمادهی دارد.

رادیاتور آلومینیومی

محصول مورد مطالعه، رادیاتور آلومینیومی می باشد. این قطعه به عنوان یکی از مجموعه های سیستم حرارت مرکزی در ساختمان ها ( منازل ، شرکت ها و محسوب می گردد. رادیاتور یا Radiator به معنای جسم تشعشع دهنده می باشد. یک رادیاتور متشکل از چندین پره است. پره در واقع همان صفحات مشبک توخالی است

علت تعدد پره در هر رادیاتور آن است که یک پره معمولا توان گرما دهی لازم برای گرمایش یک اتاق را ندارد و لذا با در نظر گرفتن مساحت اتاق، دمای آب ورودی و خروجی و همچنین فشار آب از رادیاتور تعداد پره های آن را محاسبه و اعمال می نمایند. رادیاتورها
به دو شکل آلومینیومی و فولادی ساخته می شوند که در اینجا هدف بررسی طرح تولید نوع آلومینیومی آن می باشد.

کاربرد محصول یا محصولات

رادیاتورها از محبوب ترین سیستم های گرمایش محیط هستند. این تجهیزات انواع مختلفی دارند و هر کس بنا بر سلیقه، اندازه ساختمان، رطوبت محیط و میزان گرمایش مورد نیاز می تواند شوفاژ مناسب ساختمان خود را تهیه کند.
رادیاتورها را به دسته های فولادی، مسی، آلومینیومی، چدنی، حوله خشک کن، شیشه ای، پاتلی و دکورال تقسیم می کنند. شوفاژهای آلومینیومی به عنوان یکی از اجزاء اصلی سیستم حرارت مرکزی ساختمان ها محسوب می گردد. به طوری که آب داغ با جریان از داخل آن، سبب گرم شدن رادیاتور شده و در نهایت گرما از آن به محیط اتاق و محل زندگی انسان ها منتقل می گردد. یک سیستم حرارت مرکزی از اجزاء زیر تشکیل یافته است.

در یک سیستم حرارت مرکزی، آب در موتور خانه به وسیله دیگ های فولادی یا چدنی داغ شده و سپس بوسیله لوله کشی به رادیاتورها انتقال می یابد. رادیاتورها قطعات فلزی ساخته شده از آلومینیوم می باشند که در داخل ساختمان ( اتاق ها نصب می شوند. این قطعات طوری ساخته شده اند که آب داغ در میان صفحات مسطح جریان پیدا نموده و به علت برخورداری از مساحت بالا، گرمای آب داغ از طریق آنها به محیط اطراف منتقل و بدینوسیله اتاق گرم می شود. آب داغ که بخش عمده حرارت خود را در رادیاتور از دست می دهد به وسیله پمپ سیرکلاتور به دیگ برگردانده شده و با دریافت حرارت از آن داغ و سیکل از نو تکرار می گردد.

مشخصات، ویژگی ها و تعاریف علمی

آلومینیوم یک رسانای بسیار قوی گرما است. پره های رادیاتورهای آلومینیومی از شمش آلیاژ آلومینیوم A۴۱۳ تولید می شوند که قادرند میزان مشخصی گرمادهی انجام دهند. در رادیاتورهای آلومینیومی به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم، انتقال حرارت در محیط
به نحو احسنت انجام می شود. رادیاتورهای آلومینیومی پس از رادیاتورهای مسی (که بسیار گران قیمت هستند) بالاترین نرخ انتقال حرارت در محیط را دارند. به عنوان مثال هر متر مربع از سطح رادیاتور آلومینیومی قادر است چیزی حدود ۶۷۰ کیلو کالری در ساعت ایجاد گرمایش داشته باشد.

رادیاتورهای آلومینیومی به لحاظ روش تولید هم به ۳ دسته تقسیم می شوند:
رادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست که از مرغوب ترین و بهینه ترین روشهای تولید بهره می برند.
رادیاتورهای آلومینیومی اکسترود که به نام پروفیلی هم معروف اند و تعداد پره های ثابتی دارند. اما این پردها قابل افزایش، کاهش و تعویض نیستند.
رادیاتورهای آلومینیومی دایکاست اکسترود که روش ساخت آنها تلفیقی از دو روش قبل است. به این ترتیب که قسمت وسط هر پره به روش اکسترود، و قسمت بالا و پایین هر پره به روش دایکاست تولید می شود.
سپس قطعه های بالا، وسط و پایین به هم وصل می شوند.

رادیاتورها از اجزاء اصلی سیستم های حرارت مرکزی ساختمان ها ( شوفاژ ) می باشند و لذا می توان گفت که بدون آنها سیستم حرارتی از کار خواهد افتاد و امکان راه اندازی آن وجود ندارد. بنابراین به عبارت ساده تر قابل ذکر است که رادیاتورها جزء قطعات اجتناب ناپذیر سیستم های فوق محسوب می گردند.

محاسبه تعداد پره های رادیاتور شوفاژ بر اساس مساحت

پره های رادیاتور که اکثرا آلومینیومی هستند وظیفه ی انتقال گرما از لوله های زیرین را به محیط دارند و هر چه تعداد آنها بیشتر شود میزان انتقال گرما افزایش پیدا می کند. اگر محیطی با هدر رفت انرژی زیادی باشد، در آن باید از پره های بیشتری استفاده کرد، حتی اگر مساحت آن محیط کم باشد. به طور کلی عواملی که می توانند روی این قضیه تاثیر بگذارند.

۱ _ عوامل آب و هوایی

تعیین تعداد پره های شوفاژ می تواند به طور مستقیم با نوع آب و هوای محل زندگی در ارتباط باشد. بطوری که در مناطق سرد تر مسلما به گرمای بیشتر و به طبع تعداد پره های بیشتری احتیاج است

۲ _ عوامل ساختاری ساختمان

نوع ساختمان خود می تواند عامل مهمی در تعیین تعداد پره های شوفاژ باشد. در همین زمینه ساختمان هایی که تعداد پنجره های بیشتری دارند و منافذ هدر رفت انرژی در آنها بیشتر است مسلما برای گرم شدن به گرمای بیشتر و تعداد پره های رادیاتور بیشتری احتیاج دارند. نوع دیوار ها جنس ساختمان و مصالح ساختمانی، ضخامت دیوار ها و حتی رنگ دیوار و نوع پنجره ها نیز می توانند در این مورد موثر باشند.

٣ _ ارتفاع ساختمان نسبت به کف

هر چه ارتفاع ساختمان بیشتر باشد، ساختمان در معرض ورزش باد بیشتری قرار می گیرد و احتمال نیاز به گرمای بیشتر افزایش پیدا می کند. البته زمانی که جهت تاش نور خورشید و میزان دریافت نور خورشید بیشتر باشد این قضیه می تواند عکس شود اما به طور کلی با افزایش ارتفاع هوا سرد تر می شود و نیاز به پره های بیشتر افزایش پیدا می کند. انتخاب رادیاتور پره ای عوامل متعدد دیگری می توانند در محاسبه ی تعداد پره های شوفاز تاثیر گذار باشند که از آنها می توان نوع پنجره ها(دو جداره یا تک جداره)،

وضعیت موتور خانه (عایق بودن یا نبودن)، محل موتور خانه و بسیاری عوامل دیگر را ذکر کرد. ما می توانیم با توجه به فاکتور های اتلاف انرژی میزان نیاز به وسایل گرمایشی و سرمایشی را کمتر کنیم و در موقعیتی که با مشکل کمبود انرژی مواجه هستیم در راه بهبود مصرف آن صرفه جویی کنیم. در هر حال تعبیه درست رادیاتورها در مناطق مشخص و بر اساس محاسبات ساختاری می تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد و حتی جانمایی این رادیاتورها هم اهمیت زیادی دارد.

در هر صورت باید با استناد به میزان مصرف خانه رادیاتورها انتخاب شوند و بعدا در صورت صرفه جویی می توان هر یک از این رادیاتور ها را از مدار خارج کرد. حتی اگر به آن درجه از توان رسیدید که میزان اتلاف انرژی در خانه شما تا حدود زیادی کاهش یافت می توانید با تعویض پرده رادیاتور میزان پره ها را کاهش دهید.

فرمول محاسبه تعداد پره های رادیاتور

در واقع اولین قدم برای محاسبه تجهیزات گرمایشی در یک محیط این است که بار گرمایی محیط را به دست بیاوریم. برای این کار علاوه بر پارامتر های بالا عوامل دیگری هم دخیل هستند. اما به صورت کلی موارد زیر در تعیین این بار گرمایی دخیل هستند.

_ شرایط داخلی ساختمان
_ شرایط خارجی ساختمان ارتفاع از کف ساختمان
_ میزان پرت انرژی با استناد به موارد فوق حجم هوای ورودی به ساختمان اثرات دود کشی یا همان میزان انتقال گرما به بالای ساختمان

وضعیت واحدهای فعال تولید رادیاتور پنلی

نمودار واحدهای فعال تولید رادیاتور پنلی به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

رادیاتور

وضعیت واردات و صادرات رادیاتور پنلی

نمودار واردات و صادرات رادیاتور پنلی به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

بازار

امروزه در سراسر دنیا شرکت های مختلفی در این عرصه در حال فعالیت هستند و رادیاتور هایی با سطح کیفیت متفاوت تولید و عرضه می نمایند. اگر شما به قصد خرید رادیاتور به بازار مراجعه کرده باشید برندهای بسیاری پیشروی شماست. مارک هایی که در حال حاضر در بازار ایران موجود می باشند و از سطح کیفیت بالایی برخودارند می توان به رادیاتور ایران رادیاتور، بوتان، ایساتیس، سپاهان، سانیکا و سایر برندهای خارجی و داخلی اشاره نمود. یکی از مزیت های خرید از فروشگاه های معتبر استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت های ارائه کننده می باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید رادیاتور پنلی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰ هزار پره در سال
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)