طرح تولیدانواع وت بلو

پوستهائی که بعد از سالامبور شدن با استفاده از نمک کروم قلیائی ، دباغی شده باشند. این لغت از دو کلمه انگلیسی ” وت” به معنی خیس یا تر و “بلو” به معنی آبی گرفته شده است. پوستهای دباغی شده کرومی چون خیس هستند به آن جهت “وت” و چون رنگ نمک کروم را که آبی رنگ است بخود گرفته اند” بلو ” نامیده می شود. اگر این کلمه را خلاصه معنی کنیم ، می شود:”تر آبی”
وت بلو(Wet blue) همان چرم نیم ساخته و آماده برای تبدیل به کراست است که در مجموعه فرآیند تولید چرم و در این چرخه حضور دارد . وت بلو این شرکت از پوست گاو، گوسفند، بز و بوفالو تهیه می شود. پوست های دباغی شده در تمامی گرید ها موجود هستند. در کلکسیون های A/B/C و D و E موجود می باشد. همچنین وت بلو ها با ضخامت تمام جهت بیشترین مصرف مشتری ارائه می شود.

تولید چرم در ۴مرحله به شرح زیر انجام می شود:
۱. پوست خام← سالامبور
۲. سالامبور← وت بلو
۳. وت بلو← کراست
۴. کراست←چرم

عملیات پیش از فرایند تولید

نگهداری و سورت در انبار وت بلو
وت بلوها پس از تخلیه از درام مدت زمانی را برای فیکس شدن کروم‌های نفوذ کرده به چرم ولی واکنش نداده با آن، نیاز دارند. در طول مدت نگهداری، کروم‌های نفوذ کرده واکنش‌‌‌ می‌دهند و ثابت می‌گردند. این واکنش شیمیایی که بین کروم و گروه کربوکسیل اسیدهای آمینه کلاژن انجام‌‌‌ می‌گیرد باعث تولید اسید سولفوریک‌‌‌ می‌گردد.

(دو اتم H + از گروه کربکسیل کلاژن با یک بنیان SO4 از سولفات کروم بازیک تشکیل اسید سولفوریک‌‌‌ می‌دهد) این آزادسازی اسیدسولفوریک سبب کاهش PH وت بلو در طول زمان نگهداری در یک انبار وت بلو‌‌‌ می‌گردد . هر اندازه مدت زمان نگهداری وت بلوها در انبار وت بلو بیشتر باشد میزان واکنش کروم بیشتر شده و به همان نسبت افت PH بیشتر‌‌‌ می‌شود البته این میزان افت حدی دارد که بعد از آن، PH دیگر افت نمی کند. این روند نشان دهنده پایان انجام واکنش همگی کروم‌های موجود در الیاف چرم‌‌‌ می‌باشد.

به هر روی PH وت بلوهایی که جهت انجام عملیات ریتانینگ آماده‌‌‌ می‌شوند تحت تاثیر دو عامل قرار می‌گیرند، این دو عامل عبارتند از PH در پایان بازیفیکاسیون عملیات دباغی اولیه (وت بلوهای آماده تخلیه) و دیگری سن وت بلو (مدت زمان نگهداری وت بلوها در انبار وت بلو). به هر روی حد پایانی PH که وت بلوها در هنگام نگهداری در انبار وت بلو توانایی رسیدن به آن را دارند، صددرصد بستگی به اندازه کروم کاربردی در عملیات دباغی دارد و هر اندازه میزان مصرف کروم در این مرحله بیشتر باشد، اختلاف بین این حد PH هنگام تخلیه بیشتر خواهد بود. هر اندازه این اختلاف کمتر باشد، نشان دهنده انجام عملیات دباغی با کمترین پرت کروم کاربردی بوده است.

با نگرش به زمینه‌های یاد شده روشن می‌گردد، وت بلوهایی که به همراه هم به عنوان یک پلان وارد عمل ریتانینگ‌‌‌ می‌شوند، تا حد امکان باید وت بلوهایی باشند، یکی این که به صورت یکسان و با هم تحت عملیات دباغی قرار گرفته‌اند و دیگری این که دارای سن یکسانی باشند، تا عملیات خنثی سازی آنها به صورت یکنواختی انجام بگیرد. (به دلیل اینکه PH نهایی وت بلوها تقریباً یکسان خواهد بود) این کار از شروط اصلی انجام عملیات ریتانینگ مناسب و یکنواخت‌‌‌ می‌باشد و باعث تولید فرآورده‌‌هایی یکنواخت از نظر پری، خواص فیزیکی، شید رنگ، نرمیت، استحکام و دیگر‌‌‌ می‌گردد. برای اندازه‌گیری PH وت بلوها در این مرحله‌‌‌ می‌توان از خرد کردن ۵ گرم از وت بلو در درون ۱.. میلی لیتر آب مقطر و اندازه‌گیری به وسیله PH متر الکتریکی سود جست .

آبگیری و چروک‌گیری
پیش از انجام عملیات شیوینگ جهت هرچه بهتر انجام گرفتن این عملیات و همچنین خارج نمودن آب اضافی موجود در وت بلو (که این عمل خود باعث انجام بهتر عملیات شیوینگ و همچنین توزین درست وت بلوها برای بارگیری‌‌‌ می‌شود)، لازم است که عمل آبگیری انجام گیرد. عدم انجام عمل آبگیری باعث بروز ایراداتی در عملیات شیوینگ و همچنین در توزین وت بلوها می‌گردد، از سوی دیگر بایسته است که کلیه وت بلوها هنگام شیوینگ دارای حالت صاف و بدون چروک باشند. به همین علت انجام عملیات چروک‌گیری نیز در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. به هر روی میزان آب مجازی که‌‌‌ می‌تواند همراه وت بلوها پیش از عملیات شیوینگ وجود داشته باشد، بین ۴۵ تا ۵. درصد می‌باشد هر آینه بودن آب کمتر ممکن است که باعث بهتر انجام گرفتن عملیات شیوینگ بشود، لیکن از سویی دیگر سبب جلوگیری از توزین مناسب وت بلوها شده و بدین‌سان موجب بروز اشکالاتی در عملیات ریتانینگ می‌گردد.
این اشکالات افزون بر توزین نامناسب مواد شیمیایی مورد نیاز، از عدم انجام مناسب شست و شوی اولیه (که در واقع گونه‌ای عملیات خیساندن دوباره می‌باشد، برای پدیدآوری محیطی آبی در وت بلو و آسایش نفوذ مواد و انجام واکنش‌های شیمیایی اهمیت بالایی خواهد داشت)، نیز منشاء می‌گیرد.
آبگیری و چروک‌گیری دست کم باید پس از ۲ تا ۳ روز پس از خرک چینی وت بلوها انجام پذیرد که در طی این مدت نگهداری واکنش‌های OLATION نیز به صورت کامل انجام‌‌‌ می‌گیرد.

شیوینگ
پیش از آغاز عملیات ریتانینگ برای رسیدن به ضخامت مورد نیاز با توجه به نوع و تیپ فرآورده تولیدی‌‌‌ می‌بایستی که یک اصلاح ضخامتی انجام بگیرد. و همگی فرآورده‌‌هایی که به صورت همزمان به همراه یک فرایند وارد یک درام‌‌‌ می‌شوند دارای ضخامت یکسانی بشوند. یکسان بودن این ضخامت خود فراگیری از یکسان بودن میزان نفوذ مواد در مراحل گوناگون عملیات ریتانینگ از همگی روند خیساندن مجدد، خنثی‌سازی، روغن‌دهی و دباغی دوباره و دیگر‌‌‌ می‌باشد که فوق‌العاده دارای اهمیت است.
ضخامت‌های یاد شده در هر صورت بستگی به پسند مشتری داشته و همیشه تحت تاثیر چگونگی خشک شدن قرار می‌گیرد. بدین‌سان که روش‌های مختلف خشک نمودن، اثرات متفاوتی را بر روی ضخامت نهایی چرم تولید شده‌‌‌ می‌گذارد. بنابراین تعیین ضخامت وت بلوها پس از عملیات شیوینگ بستگی به نوع فرآورده تولیدی، نظر مشتری و نوع عملیات خشک نمودن دارد.

ماشین آلات مورد نیاز در تهیه طرح تولیدانواع وت بلو

بالابان
هاسپل
دستگاه مو زدائی
دستگاه لش زنی

تاسیساتی که برای تهیه طرح تولیدانواع وت بلو مورد نیاز است

تاسیسات گرمایش وسرمایش
تاسیسات اطفا حریق
تاسیسات آب وفاضلاب

هزینه ثابت مورد نیاز در تهیه طرح تولید وت بلو

زمین
ساختمان سازی
تاسیسات
لوازم وتجهیزات اداری و خدماتی
ماشین تولیدی
حق انشعاب
هزینه های قبل از بهره برداری
پیش بینی نشده (۵ درصد)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع وت بلو

کد آیسیک انواع وت بلو ۱۹۱۱۳۱۲۳۰۴
کد آیسیک وت بلو سبک ۱۹۱۱۴۱۲۳۰۵
کد آیسیک وت بلو سبک بزی ۱۹۱۱۵۱۲۳۴۱
کد آیسیک وت بلو سبک گوسفندی۱۹۱۱۵۱۲۳۴۲
کد آیسیک وت بلو سنگین ۱۹۱۱۴۱۲۳۰۶
کد آیسیک وت بلو سنگین گاوی۱۹۱۱۵۱۲۳۴۳
کد آیسیک وت بلو سنگین گاو میشی ۱۹۱۱۵۱۲۳۴۴
کد آیسیک وت بلو سنگین شتری۱۹۱۱۵۱۲۳۴۵

کد تعرفه گمرکی وت بلو سبک : ۴۱۰۴۱۱۰۰,۴۱۰۴۱۹۰۰,۴۱۰۵۱۰۰۰,۴۱۰۶۲۱۰۰,۴۱۰۶۳۱۰۰,۴۱۰۶۹۱۰۰
کد تعرفه گمرکی وت بلو سبک بزی : ۴۱۰۶۲۱۰۰
کد تعرفه گمرکی وت بلو سبک گوسفندی : ۴۱۰۵۱۰۰۰
کد تعرفه گمرکی وت بلو سنگین : ۴۱۰۴۱۱۰۰,۴۱۰۴۱۹۰۰,۴۱۰۵۱۰۰۰,۴۱۰۶۲۱۰۰,۴۱۰۶۳۱۰۰,۴۱۰۶۹۱۰۰

وضعیت واردات و صادرات انواع وت بلو

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات وت بلو سبک بزی در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع وت بلو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده وت بلو در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع وت بلو

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰۰۰ مترمربع
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)