طرح تولیدانواع ریسمان و طناب

طنابها براساس موارد استفاده ازآنها،از نظرساختمان،جنس الیاف،استحکام وسایرفاکتورهای دیگرمتفاوتند.

انواع طناب وریسمان

طناب مهار یا کابل
۲۴mm-Sisal-Rope
از این نوع طناب معمولا برای برپا کردن چادر، جلو گیری از سقوط دکل، معمولا برای حمل و نقل تا وزن (۵۸۰ کیلو گرم) استفاده می شود. پوشش این طناب نرم و صاف و مناسب است. وزن این طناب فوق العاده سبک است و حمل آن در وسایل شخصی بسیار آسان است به همین علت صخره نوردانی که مجبور هستند در بعضی از قسمت های کوه مدتی در فضا آویزان بمانند از این طناب با حلقه کمک می گیرند. همچنین به جهت نوع مواد استفاده شده در ترکیبات آن بسیار مقاوم در برابر خطر سایش است. میزان کشش آن کم تر از طناب های دیگر است. به دلیل پوشش خاص این طناب آب را کمتر جذب می کند و مقاوم در دماهای زیر انجماد است. همچنین روکش پلی استر این طناب مقاومت آن را در مقابل حرارت بالا تضمین می کند. ترکیب رنگ های این نوع طناب، برای هم زیستی با محیط طبیعت بسیار مناسب است. مثلا رنگ خاکستری برای مخفی بودن آن بر روی خاک مناسب است یا رنگ زرد آن در شب برای دیده شدن افراد گمشده مناسب می باشد و…

طناب های کنفی
bestrope7
این نوع طناب از یک نوع الیاف طبیعی گیاهی ساخته شده است و به صورت رشته های به هم پیچیده و بسیار زبر است. همچنین بسیار مقاوم در برابر شوری آب دریا است. این طناب در کارخانه های ریسندگی بزرگ در کشورهای مختلف تهیه می شود و امروزه برزیل بزرگ ترین تولید کننده این نوع الیاف در دنیاست. از این نوع طناب در کشتی رانی و قایق رانی به دلیل مقاوم بودن آن در مقابل فرسایش آب استفاده می شود. در برخی موارد در بالابر ها، بافت برخی فرش ها و برای حمل و نقل تخته های الوار یا به هم متصل کردن آن ها نیز کاربرد بسیاری دارد.

طناب های ارتفاع
bestrope6
طول این نوع طناب ها معمولا کوتاه است و دارای پوششی سخت و محکم است. طول عمر این طناب بسیار زیاد است و در موارد مختلفی مثل قایق رانی، بستن تخته، گردش های علمی، حمل و نقل، ورزش و … با ضخامت های مختلف قابل استفاده است. معمولا به دو سر این نوع طناب دو حلقه نصب می شود که برای اتصال بدنه اشیا و یا شخص مورد استفاده است و برای تکان های ناگهانی هنگام بالا رفتن از کوه یا ارتفاعات مانع از سقوط اجسام می شود. ویژگی این طناب همین اتصال قلاب های آن است که نیاز به گره خوردن را از بین می برد و باعث استحکام بیشتر این نوع از طناب است. از این نوع طناب برای بسته بندی کردن و جابه جایی مبلمان و وسایل منزل هنگام اسباب کشی نیز می توان استفاده کرد. هم چنین از این نوع طناب در گاراژ یا انباری برای بستن وسایل هم می توانید استفاده کنید. هنگامی که لوازم روی هم چیده می شود از این نوع طناب می توانید برای حفاظت و پایین نریختن آن ها استفاده کنید.

طناب پلاستیکی (عدل بندی)
bestrope8
طناب عدل بندی یا طناب نرم از رشته های به هم پیچیده از الیاف پلاستیکی گیاهی شبیه به کاکتوس ساخته می شود. همچنین از ترکیبات طبیعی مانند کنف، پنبه و مانیل هم که نوع هایی از الیاف طبیعی است برای ساخت آن استفاده می کنند. امروزه از مواد پلاستیکی بازیافتی هم برای ساخت و تولید این نوع طناب استفاده می کنند. از این نوع طناب برای بسته بندی توسط ماشین آلات استفاده می شود. این طناب برای بسته بندی لوازم هنگام سفر بسیار مناسب است و مقاومت زیادی برای حمل بارهای سنگین دارد اما باید به خطر مواد پلاستیکی موجود در این طناب که در مقابل سایش بسیار آسیب پذیر هستند توجه داشته باشید. همچنین از این نوع طناب در صنعت کشاورزی برای بستن عدل های علوفه و یونجه هم استفاده می شود.

تسمه یدک کش
bestrope9
این نوع طناب که دو حلقه به ابتدا و انتهایش دوخته شده است برای حمل اشیای سنگین یا حتی بکسل کردن اتومبیل بسیار مناسب است. اگر شما مجبور باشید که لوازم چادرزنی و شخصی را مسافت زیادی روی زمین بکشید این نوع تسمه مشکل شما را به راحتی حل خواهد کرد. سفر یک عمل اجتناب ناپذیر در زندگی هر شخص است که می توان از آن به نحو شایسته ای لذت برد اما استفاده از امکانات مناسب در هر سفر باید در مرحله اولیه مورد توجه قرار گیرد.

towStrapsMain
این نوع تسمه به دلیل مواد بافته شده در طول تسمه از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و قادر است بدون لغزش به اطراف هر جسم سنگینی را به جلو بکشد. بنابراین با همراه داشتن این تسمه در مسافرت ها دیگر نگران گیر کردن لوازم یا وسیله نقلیه خود نباشید.

طناب پشمی
این فرآورده به روش تابیده شده تولید می‌گردد.
نام دیگر این محصول طناب بزی می‌باشد.
کشور تولید کننده مواد اولیه این کالا کشور خودمان است.
این محصول به دلیل تشابه به طناب کنفی مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است.

مواد اولیه طناب پشمی
این محصول از گروه الیاف طبیعی بوده و الیاف سازنده آن از جنس موی گوسفند می‌باشد.
این الیاف پس از ریسندگی تبدیل به رشته های نخ شده و قابلیت تولید را پیدا می‌کند.
الیاف این محصول از نوع زیست تخریب پذیر می‌باشد.

روش تولید طناب پشمی
همان طور که گفته شد بود این محصول به روش تابیده شده تولید می‌گردد.
الیاف پشم پس از ورود به کارخانه زیر نظر ناظران تولید سایز بندی شده و کیفیت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پس از تایید این رشته ها کنار یکدیگر قرار گرفته و داخل دستگاه طناب جاگذاری می‌شود و بعد از تنظیم دستگاه الیاف خام تبدیل به این محصول می‌گردد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع طناب وریسمان

کد آیسیک ساخت طناب، ریسمان، نخ قند و توری ۱۷۲۳
کد آیسیک انواع نخ، طناب و ریسمان بدون پوشش ۱۷۲۳۳۱۲۳۰۴
کد آیسیک انواع ریسمان و طناب از الیاف مصنوعی یا مخلوط ۱۷۲۳۴۱۲۳۰۵
کد آیسیک انواع ریسمان و طناب پنبه ای۱۷۲۳۴۱۲۳۰۶
کد آیسیک چندلاتابی طناب ۱۷۲۳۴۱۲۳۱۰
کد آیسیک انواع نخ، طناب و ریسمان روکش دار۱۷۲۳۳۱۲۳۱۳
کد آیسیک طناب با روکش پارچه ای ۱۷۲۳۴۱۲۳۱۵
کد آیسیک طناب یا ریسمان با روکش لاستیک یا پلاستیک ۱۷۲۳۴۱۲۳۱۷
کد آیسیک طناب و زنجیر پلاستیکی۲۵۲۰۳۱۲۳۱۴
کد آیسیک طناب از پلی پروپیلن ۲۵۲۰۴۱۲۳۱۵
کد آیسیک طناب از تفلون پلی تترا فلوئورو اتیلن ۲۵۲۰۴۱۲۳۱۶
کد آیسیک طناب از پلی اتیلن۲۵۲۰۴۱۲۶۱۸

کد تعرفه گمرکی انواع ریسمان و طناب از الیاف مصنوعی یا مخلوط : ۵۶۰۷,۵۶۰۷۵۰
کد تعرفه گمرکی انواع ریسمان و طناب پنبه ای : ۵۳۰۳
کد تعرفه گمرکی طناب با روکش پارچه ای : ۵۶۰۷۹۰۰۰
کد تعرفه گمرکی طناب یا ریسمان با روکش لاستیک یا پلاستیک : ۵۶۰۷
کد تعرفه گمرکی طناب و زنجیر پلاستیکی : ۳۹۲۶۹۰۹۹

وضعیت واردات و صادرات انواع ریسمان و طناب

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات ریسمان، طناب و کابل، حتی گیس باف یا قیطان‌باف، حتی آغشته، اندوده، پوشانده یا غلاف شده با کائوچو یا ماده پلاستیکی در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید انواع ریسمان و طناب

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده انواع طناب وریسمان در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع ریسمان و طناب

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۶ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)