طرح تولید آرد بادام

طرح تولید آرد بادام

درخت بادام درختی است با ریشه ی بسیار قوی که با رطوبت کم نیز می تواند رشد کند.
آرد بادام یکی از انواع آرد است که از بادام سفید تهیه می شود. با توجه به خواص بی شمار بادام امروزه استفاده از آرد بادام بسیار رایج شده و در بسیاری از دستورهای آشپزی می توان آن را جایگزین آرد گندم کرد.استفاده از این آرد برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک که به گلوتن حساس هستند . افراد دارای رژیم کتوژنیک بهترین گزینه است.
همچنین افرادی که به علت رژیم غذایی خود نمی توانند آرد مصرف کنند می توانند برای تهیه کیک این آرد را جایگزین آرد سفید کنند. میزان مصرف آردبادام به اندازه ی آرد گندم است. هرچند این آرد کمی از آرد گندم سنگین تر می باشد.آرد بادام یکی از مواد غذایی است که می‌توان آن را در رژیم غذایی روزانه استفاده کرد. استفاده از آرد بادام به جای آرد گندم سنتی در حال افزایش است.

آرد بادام، همچنین به‌عنوان بلغور بادام شناخته‌شده است، از ۱۰۰٪ بادام سفید و کوبیده شده تشکیل‌شده است. فرآیند سفید کردن پوست بادام را حذف می‌کند و سپس بادام‌ها به یک پودر خوب تبدیل می‌شوند. بسیاری از مردم از آرد بادام استفاده می‌کنند زیرا بادام به‌عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی است و این نوع آرد نسبت به آرد معمولی برای سلامت کلی شما بهتر است. سایر افراد، مانند افرادی که مبتلابه بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن هستند، از آرد بادام استفاده می‌کنند زیرا حاوی گلوتن نیست. این آرد همچنین دارای بسیاری کاربردهای مختلف در پخت است. عطروطعم این آرد همچنین می‌تواند به‌جای آرد ساده به غذای شما طعم منحصربه‌فردی بدهد. باوجود قیمت کمی بالاتر آرد بادام، اگر می‌خواهید یک گزینه سالم برای نیازبه آرد را انتخاب کنید، این مورد یک انتخاب عالی در این زمینه است.

خواص آرد بادام

آرد بادام تمام خواص بادام را داراست و از مهمترین آن می توان به سلامت قلب اشاره کرد. در آرد بادام مقدار قابل توجهی چربی اشباع نشده وجود دارد که مزایای بسیاری برای بدن به همراه دارد. از جمله آن که از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و خطر بیماری هایی که به دلیل کلسترول بالا در بدن به وجود می آیند مانند آترواسکلروز و حملات قلبی و مغزی را کاهش می دهد. استفاده از آرد بادام از ابتلا به انوع سرطانم جلوگیری کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
افراد با رژیم لاغری می توانند با مصرف آرد بادام در کنار کاهش وزن انرژی مورد نیاز بدن خود را نیز تامین کنند. بادام سرشار از کربوهیدرات است و از جمله مواد غذایی با انرژی زیاد محسوب می شود. فیبر موجود در آرد بادام زیاد است. مصرف آن می تواند حرکات لوله ای روده ها و به طور کلی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشد . به دنبال آن علائم اسهال یا یبوست را کاهش دهد. این آرد سرشار از منیزیم، کلسیم، پتاسیم و آهن است و به افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

طرح تولید آرد بادام

آرد گندم قند زیادی دارد اما آردبادام مقدار قند کم و در عوض کربوهیدرات فراوان دارد. لذا می تواند بهترین جایگزین برای آرد گندم باشد. اما با وجود خواص آردبادام مصرف بیش از اندازه ی این آرد مانند هر ماده ی دیگری می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال اگرچه مصرف آرد بادام برای لاغری و کاهش وزن توصیه می شود. اما مصرف بیش از اندازه آن نیز می تواند منجر به اضافه وزن گردد. همچنین استفاده از این آرد به مقدار زیاد می تواند منجر به تولید سیانید هیدروژن گردد و حالت سمی ایجاد کند. در نتیجه بهتر است در مصرف این آرد نیاز میانه رو باشید.

خواص تغذیه‌ای آرد بادام

مقدار قابل‌توجهی از مواد مغذی موجود در آرد بادام، از جمله مقادیر بالایی از چربی‌های سالم، فیبر غذایی و پروتئین وجود دارد. هر ۱۲۵ گرم آرد بادام، ۱۴٪ از نیازهای پروتئین روزانه شما و همچنین تقریباً ۱۰٪ فیبر رژیمی که هرروز نیاز دارید را تأمین می‌کند. این ماده غذایی همچنین یک منبع عالی از کربوهیدرات‌ها، به‌ویژه برای افرادی است که نیازمند جایگزین آرد گندم در رژیم غذایی خود هستند. همچنین این ماده غذایی دارای مقدار قابل‌توجهی از ویتامین E است که بیش از ۱۰۰٪ نیاز روزانه شما را در هر وعده پوشش می‌دهد و علاوه بر این دارای مقادیر قابل‌توجهی از آهن، ریبوفلاوین، کلسیم، پتاسیم و منیزیم نیز است.

موارد استفاده از آرد بادام
انواع کیک‌ها، شیرینی‌ها، نان‌ها و کوکی‌ها
خمیر پیتزا
ترکیب این آرد با ادویه‌های مختلف و مصرف به عنوان پودر سوخاری
پخت انواع حلوا، کاچی، فرنی و حریره بادام
قابل استفاده در انواع اسموتی‌ها

چشم انداز بازار آرد بادام (۲۰۲۲-۲۰۳۲)

ارزش مصرف جهانی آرد بادام در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۱۷ میلیارد دلار آمریکا خواهد بود. پیش بینی می شود که بازار جهانی آرد بادام تا سال ۲۰۳۲ ۸.۵٪ CAGR را ثبت کند و ارزش آن به ۲.۵۴ میلیارد دلار برسد.

اندازه بازار آرد بادام (۲۰۲۲E)۱.۱۷ میلیارد دلار آمریکا
فروش پیش بینی شده آرد بادام (۲۰۳۲F)۲.۵۴ میلیارد دلار آمریکا
ارزش CAGR (2022-2032)۸.۱٪
سهم ارزش ۵ کشور برتر (۲۰۲۱A)۵۵%

فروش آرد بادام در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد سهم ارزشی از بازار جهانی بادام را به خود اختصاص داده است.

تجزیه و تحلیل مصرف آرد بادام (۲۰۱۷-۲۰۲۱) در مقابل برآوردهای بازار (۲۰۲۲-۲۰۳۲)

در طول دوره تاریخی (۲۰۱۷-۲۰۲۱)، تقاضا برای آرد بادام نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 6.7٪ را ثبت کرد. تقاضای آرد بادام در حال افزایش است زیرا مزایای سلامتی ارائه می دهد که آن را به یک جزء حیاتی برای محصولات سالم به دست آمده طبیعی برای بهبود سلامت و رفاه مصرف کنندگان تبدیل می کند.

بازار جهانی آرد بادام عمدتاً از ارائه محصولات نوآورانه توسط تولید کنندگان برجسته آرد میوه خشک و افزایش تقاضای مشتریان برای محصولات نانوایی مغذی بهره می برد. آرد بادام یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در صنایع تبدیلی مواد غذایی و همچنین در منازل است.

محصولات مبتنی بر بادام مانند آرد برای محصولات نوآورانه در قفسه های خرده فروشی استفاده می شود. در این مرحله از بازار که در مرحله رشد است، پردازشگرهای آرد بادام بر بازاریابی و تبلیغات متمرکز هستند، زیرا این امر برای افزایش آگاهی مصرف کننده بسیار ضروری است.
به طور کلی، انتظار می‌رود که بازار جهانی آرد بادام در دوره پیش‌بینی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ رشد قابل‌توجهی با CAGR 8.1 درصدی را تجربه کند.

چه عواملی مسئول افزایش تقاضا برای آرد بادام هستند؟

تقاضا برای آرد بادام، در گذشته اخیر شاهد رشد تصاعدی بوده است که دلیل آن افزایش ترجیح مصرف کنندگان برای گزینه های “بهتر برای شما” و همچنین به دلیل محبوبیت پالئو، بدون گلوتن و کتو است. رژیم های غذایی به شدت افزایش یافته است. تحقیقات نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی آرد بادام شاهد رشد قابل‌توجهی باشد، زیرا غذاهایی که شامل آرد بادام هستند حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند.

ترجیحات غذایی در حال تکامل مصرف‌کننده منجر به افزایش تمایل مصرف‌کنندگان با نفوذ نسل هزاره به سمت گزینه‌های سالم برای جایگزینی وعده‌های غذایی شده است و در نتیجه فروش آرد بادام را افزایش می‌دهد.به عنوان مثال، تقاضا برای آرد بادام از سال ۲۰۱۵، ۳۳۰ درصد رشد داشته است و از سال ۲۰۱۶، فروش آن در اروپا ۳۸۰ درصد افزایش یافته است.افراد کلیدی فعال در صنعت آسیاب آرد بر ارائه اقلام غذایی سالم تر با توجه به روند مصرف کنندگان تاکید دارند. آنها مبالغ زیادی را در پیشرفت‌های فناوری در روش‌های آسیاب سرمایه‌گذاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که کیفیت محصولات آرد بادام را ثابت می‌کنند و خطاهای دستی را کاهش می‌دهند.

افراد کلیدی با استفاده از اتوماسیون و فناوری دقیق، که شامل رباتیک پیشرفته، وسایل نقلیه بدون سرنشین، و هواپیماهای بدون سرنشین برای مواد کارآمد است، بر روی افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای آرد بادام تمرکز می کنند. این به جلوگیری از تلفات مواد به دلیل حمل نادرست و خطاهای دستی کمک می کند. این به تولیدکنندگان کلیدی آرد بادام کمک کرده است تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.
بادام معمولاً تبدیل به آرد می شود و می توان از آن در کاربردهای مختلف استفاده کرد. آرد بادام در صنایع غذایی برای تهیه نان بسیار استفاده می شود. همچنین ثابت می کند که یک ماده مهم در کاربردهای مختلف پخت و پز، از جمله تهیه کلوچه، نان ساندویچی، کیک، شکلات، رشته فرنگی و بسیاری دیگر است.

طرح تولید آرد بادام
پیش‌بینی می‌شود که تقاضای جهانی برای آرد بادام به دلیل افزایش مصرف محصولات نانوایی، سس‌ها، غذاهای بسته‌بندی شده، شیرینی‌ها و سس‌ها و غیره شاهد رشد پایدار در سال‌های آینده باشد. همچنین انتظار می رود رشد سریع تعداد رستوران های فست فود تکمیل کننده گسترش بازار باشد.آرد بادام همچنین به طور فزاینده ای در فرمولاسیون های آرایشی و مراقبت شخصی به عنوان یک ماده لایه برداری ملایم استفاده می شود که همچنین انتظار می رود رشد بازار را در طول دهه افزایش دهد.

آیا عوامل رشد محدود کننده ای برای بازار آرد بادام وجود دارد؟

آرد بادام گران است و عمدتاً برای مصرف کنندگان گران قیمت مقرون به صرفه است. به عنوان یک محصول بسیار ممتاز در نظر گرفته می شود. این سناریو به ویژه در مناطق در حال توسعه مانند آسیا برجسته است. از این رو، رشد بازار محدود به مناطق خاصی است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا طبقه متوسط ​​حتی به فکر خرید محصولات آرد بادام باشد.
یکی دیگر از عواملی که مانع از رونق صنعت آرد بادام می شود، عدم دسترسی و آگاهی مصرف کنندگان است. به غیر از کشورهای توسعه یافته، مصرف کنندگان سایر کشورها اطلاعات مناسبی در مورد فواید آرد بادام ندارند.

کدام بخش مصرف نهایی بیشترین مصرف آرد بادام را دارد؟

بر اساس استفاده نهایی، آرد بادام به مواد غذایی و نوشیدنی ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی، خدمات غذایی و خانگی/خرده فروشی تقسیم می شود که در آن بخش غذا و نوشیدنی سهم عمده ای در بازار جهانی دارد.آرد بادام بر اساس طبیعت به آرد بادام ارگانیک و آرد بادام معمولی تقسیم می‌شود که در آن آرد بادام معمولی با بیش از ۹۲.۴ درصد سهم ارزشی عمده‌ای در بازار جهانی دارد.با این حال، تقاضا برای آرد بادام ارگانیک در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است.

تأثیر بحران COVID-19

همه‌گیری جهانی باعث کاهش سرعت فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در سراسر جهان شد، به همین دلیل، کاهش قابل توجهی در تقاضا برای آرد بادام عمدتاً به دلیل قرنطینه‌ها، محدودیت‌های متعدد در سفر و حمل‌ونقل و بسته شدن خرده‌فروشی‌ها مشاهده شد.کشورهای تولید کننده مواد خام به طور گسترده تحت تأثیر شیوع کووید-۱۹ قرار گرفتند و برای مقابله با این وضعیت قرنطینه را اعلام کردند. بنابراین تولیدکنندگان آرد بادام با کمبود مواد اولیه مواجه شدند که منجر به کاهش تولید شد.
با این حال، تغییر در سبک زندگی مصرف‌کنندگان، افزایش تقاضا برای آرد بادام با بهبود وضعیت، و استفاده زیاد از آرد بادام در صنعت خدمات غذایی در مواد غذایی مغذی و سالم، همگی باعث رشد صنعت در ماه‌ها و سال‌های آینده می‌شوند.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید آرد بادام

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید آرد بادام به شرح جدول ذیل می باشد.

 

نام محصول
Product Name
کد آیسیک
آرد و پودر میوه های آجیلی

Flour and meal of nuts

۱۵۳۱۴۱۲۳۲۸
بادام درختی فرآوری شده

Almonds, processed

۱۵۴۹۵۱۲۳۶۹

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید آرد بادام

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولProduct Nameکد آیسیک
بادام درختی فرآوری شدهAlmonds, processed۲۰۰۸۱۹۰۰

 

فرایند تولید آرد بادام

مرحله اول : بلانچ کردن بادام ها(پوست گیری)
مرحله دوم : خشک کردن بادام با استفاده از دستگاه خشک کن
مرحله سوم : آسیاب کردن بادام با استفاده از خرد کن های صنعتی

وضعیت واحد های فعال طرح تولید آرد بادام

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید آرد بادام در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید آرد بادام
وضعیت واحد های فعال طرح تولید آرد بادام

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید آرد بادام در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید آرد بادام

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید آرد بادام

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۳ درصد

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)