طرح تولید آلومینای فعال شده

آلومینای فعال شده ، یک ساختار از ترکیب معدنی اکسید آلومینیوم (Al2O3) است. در سال های اخیر، تحقیقات زیادی پیرامون این ماده انجام شده است. نتایج نشان داده اند که بیشترین موارد مصرف این ترکیب، صنایع پتروشیمی و تصفیه آب و پساب بوده است. همین کاربردها اهمیت استفاده از موادی همچون کاتالیست آلومینا را توجیه می سازد. کاتالیست هایی که بر پایه ساختارهای آلومینا قرار دارند در صنایع نفت و گاز، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
آلومینای فعال شده ، ویژگی هایی را ارائه می دهد که موجب شده اند ترکیبی ایده آل برای پوشش دهی تمام فرآیندهای صنعتی باشند. این ویژگی ها و خصوصیات شامل مقاومت حرارتی فوق العاده بالا، توان کششی، مقاوم در برابر اثرات مواد شیمیایی و …. می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های فیزیکی آلومینای فعال شده، قابلیت جذب بالای آن است که باعث می شود در نقش یک جاذب به کار رود. این ماده تخلخل خوبی دارد و مساحت سطح آن نیز بالا است. آلومینای فعال ماده ای متخلخل با سطح ویژه بسیار بالا است که در صنعت برای جذب آلاینده های موجود در جریان گاز یا مایع استفاده میشود. ویژگی های منحصر به فرد این ماده نظیر استحکام بالا در برابر سایش، مقاومت در برابر شوک های حرارتی و همچنین مقاومت در برابر مواد شیمیایی، آن را به جاذبی مناسب برای بسیاری از صنایع بدل کرده است. آکتیوآلومینا علاوه بر کاربرد گسترده در رطوبت زدایی از جریان های مختلف در حذف برخی آلاینده ها نظیر ترکیبات هالوژنی از جریان های هیدروکربنی مختلف کاربرد دارد.

ویژگی های آلومینا فعال

آلومینا فعال یا اکتیو ، اکسید آلومنیوم به شکل دایره های متخلخل هستند یا به معنای واقعی تونل در سطح میکروسکوپی هستند. این ویژگی باعث می شود که آنها برای تعدادی از مشاغل مختلف مفید باشد. به عنوان مثال ، می توان از آن برای خشک کردن گاز ها استفاده کرد. خشک کردن گازها اغلب برای انتقال ایمن گازهای فرار ضروری است. گازهایی مانند پروپان باید قبل از استفاده به منظور جلوگیری از خورندگی وسایلی که منجر به نشتی خطرناک می شوند خشک شوند.
آلومینا اکتیو یا فعال جذب می شود (جذب سطحی) ، جذب نمی شود (جذب حجمی) این یک تفاوت مهم است. برای مثال ، اسفنج آب را جذب می کند ، اما در واقع مولکول های آب با اسفنج پیوند نمی خورد و همچنین آب به راحتی می تواند نشت کند یا بعد از مدتی تبخیر شود. به عبارت دیگر ، الومینا فعال جذب سطحی می شود. زمانی که یک ماده شیمیایی به منافذ آلومینای فعال نشت می کنند در واقع با ماده جامد پیوند می خورد که پس از ورود ، بدون گرم شدن قابل توجه چیزی به بیرون نشت نخواهد کرد.

 

کاربردهای آلومینای فعال شده

آلومینای فعال شده، تقریباً مانند کربن فعال شده عمل می کند. این ماده به علت داشتن تخلخل و سطح بالا، موجب می شود بتواند ترکیبات دیگر را به سمت خود جذب کرده و آنها را در بستر خود نگه دارد. نمونه هایی از سنتز انواع جاذب ها و خشک کن ها، یکی از مهم ترین موارد کاربردی آلومینای فعال شده هستند.

آلومینای فعال شده به عنوان جاذب

آلومینای فعال شده، یک جامد بسیار مؤثر به عنوان جاذب است. این کاربرد موجب شده استفاده از این نوع آلومینا برای صنایع گاز، برای حذف رطوبت از گازها، مورد توجه قرار گیرد. همچنین این نوع آلومینا در تصفیه آب، جایی که به کارگیری یک جاذب قوی و مقرون به صرفه برای از بین بردن فلوئورید آب، نیاز است، توصیه شده است.
آلومینای فعال شده در نقش جاذب در تصفیه خانه آب می تواند سایر آلودگی ها را شامل آرسنیک، سرب و گوگرد از بین ببرد. این ماده از نظر قیمت نیز مناسب است.

کاربرد آلومینای فعال شده به عنوان خشک کن

یکی دیگر از کاربردهای آلومینای فعال شده، استفاده از آن به عنوان جامد خشک کن است. این ماده می تواند رطوبت هوا را جذب کند؛ مشابه با آنچه در مورد سیلیکاژل می شناسیم. آلومینا می تواند تا ۲۰ درصد وزن خود را رطوبت جذب کند؛ جایی که رطوبت نسبی، ۵۰% است. از این ویژگی برای جذب رطوبت از گازهای صنعتی، محیط های کارگاهی یا فرآیندها بسیار مفید است. آب جذب شده در آلومینا می تواند در یک فرآیند حرارتی، از بین برود و آلومینا، بازیابی گردد و مجدداً استفاده شود.

کاربرد آلومینای فعال شده به عنوان کاتالیزور

آلومینای فعال، همچنین به عنوان یک کاتالیزور می تواند عمل کند. این ترکیب در نقش یک بستر بی اثر در فرآیندها به کار می رود. بازیابی گوگرد در پالایشگاه های نفت و گاز، یکی از مهم ترین فرآیندهایی است که توسط این کاتالیزور اجرا می گردد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید آلومینا

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک آلومینا ۲۷۲۰۵۱۲۵۰۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید آلومینا

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی آلومینا ۲۸۱۸۲۰۰۰ میباشد.

روش های سنتز و تولید آلومینای فعال شده

همان طور که در مطالب قبلی نیز به آن اشاره کردیم، آلومینای فعال شده به روش های مختلفی تولید می شود. فرآیند بایر، کلسیناسیون و برخی از واکنش های شیمیایی برای تولید این ماده معدنی استفاده می شوند. سنگ معدن بوکسیت و بوهمیت و گیبسیت برای این فرآیندها مصرف می شوند.
در هر روش، آلومینای تولید شده دارای ساختار اکسید آلومینیومی است که از نظر دانسیته، تخلخل و اندازه ذرات با هم تفاوت دارند. آنچه مهم است اینکه پس از پایان فرآیند تولید آلومینای فعال شده، تست ها و آزمون هایی انجام می گیرد تا مشخص کند محصولات نهایی چه خصوصیات فیزیکی دارند.
دانسیته بالک محصول، توزیع اندازه ذرات، توان شکنندگی، مقدار تولید غبار، اندازه ذرات یا گرانول ها، مقاومت حرارتی و …، نمونه هایی از آزمون های مربوط به آلومینای فعال شده هستند. مطالعه ساختاری این جامد معدنی از طریق روش های تفرق اشعه ایکس، میکروسکوپ الکترونی، آنالیزهای حرارتی، طیف سنجی NMR و … امکان پذیر است.

وضعیت واحد های فعال تولید آلومینای فعال شده

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید آلومینای فعال شده در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات آلومینای فعال شده

نمودار واردات و صادرات آلومینای فعال شده در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید آلومینای فعال شده

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰ هزار تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴۰ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)