انتن خودرو

طرح تولید آنتن خودرو

آنتن خودرو چیست:
۱- تبدیل امواج الکترومغناطیسی به ولتاژ و جریان مورد استفاده در یک مدار.
۲- تبدیل ولتاژ و جریان به امواج الکترومغناطیسی که به فضای اطراف فرستاده شوند.

بر حسب این که چه نوع میدانی باید توسط آنتن شناسایی شود، آنتن شکل منطبق با آن را باید داشته باشد، به عنوان مثال اگر آنتنی برای جمع آوری اطلاعات میدان الکتریکی طراحی شده باشد، باید از میله و صفحه هایی تخت ساخته شود. اما اگر آنتنی برای جمع آوری اطلاعات میدان مغناطیسی طراحی شود، باید از حلقه هایی از سیم در ساخت آن استفاده کرد. هنگامی که میدان الکتریکی خاصی در فضا (بر حسب ولت بر متر) به آنتن یک ماشین برخورد می کند، ولتاژی را در طول آنتن نسبت به سطح زمین ایجاد می کند. گیرنده رادیو، ولتاژ بین آنتن و سطح زمین را آشکار سازی کرده و موجی خاص دریافت می شود.

آنتن های کوسه ای به سبب ساختاری که دارند سبب شفافیت صدا می شوند، چرا که به راحتی امواج را دریافت و به سیستم منتقل می کنند. آنتن های کوسه ای معمولا از جنس ABS تزریقی هستند که شرکت های خودروسازی معمولا آن ها را به رنگ بدنه خودروی تولیدی به کار می برند. یکی از مزایا استفاده از آنتن کوسه ای نصب آسان آن است که شما می توانید به راحتی آن را در خودروی خود نصب کنید بدین صورت که ابتدا محل مورد نظر برای آنتن را با دستمال کاملا تمیز می کنید و سپس با چسب آنتن را در محل مورد نظر می چسبانید. برای نصب آنتن کوسه ای نیاز نیست که شما در سقف سوراخی ایجاد کنید.
چرا که آنتن های کوسه ای قابلیت دریافت و ارسال امواح تلفن های ماهواره ای را دارند و با استفاده از بردهای الکترونیکی خاص از افت کیفیت سیگنال های ارسالی و دریافتی و ضعیف شدن کیفیت صدا در حین استفاده از تلفن همراه داخل جلوگیری می کند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام رانندگی و زمانی که رادیو روشن است، برای تلفن همراه شما پیامک و زنگ زده شود، که در این هنگام این امواج از طریق صدای رادیو نیر احساس می شود ولی در آنتن کوسه ای این موارد وجود ندارد.
با پیشرفت علم و تکنولوژی آنتن خودرو نیز پیشرفته بسزایی داشته، بسیاری از آنتن های خودرو دیگر طول زیادی ندارند چرا که استفاده از چند رشته سیم پیچی در کنار هم و به صورت فشرده توانسته موجب آنتن ‌دهی بیشتر و با کیفیت تر شود تا شما بتوانید به جای داشتن یک آنتن بلند، یک آنتن خودرو کوتاه و کوچک که چندان به چشم نمی ‌آید را با بهترین کیفیت داشته باشید.

آنتن های امروزی که در تولید و ساخت و طراحی انواع خودرو به کار می روند و به صورت قطعات اولیه خودرو هستند و در هنگام خریداری خودرو همراه آن تحویل داده می شوند، از کیفیت بالایی برخوردارند و جنس آن ها دارای روکش بوده که درون این روکش سیم کشی های به هم فشرده و در هم تنیده ای قرار دارد تا بتواند ضعیف ترین امواج دریافتی را نیز با کیفیت بالا دریافت و تقویت کند و اما می رسیم به جدید ترین نوع آنتن خودرو های امروزی که نام آن آنتن شارک خودرو است همچنین به آن آنتن بال کوسه ای نیز گفته می شود و این نامگذاری به خاطر طراحی این نوع آنتن خودرو است و می‌توان گفت به حق که از طراحی فوق العاده ای برخوردار است.
این نوع آنتن را که به طور معمول روی سقف و در انتهای خودرو نصب می کنند شکل باله ی معروف روی بدن کوسه را به خود می گیرد و در عین اینکه از طراحی فوق العاده ای برخوردار است، بسیاری از قابلیت های مورد نیاز یک آنتن خودرو را در بردارد.

هنوز هم افراد زیادی هستند که از آنتن خودرو برای دریافت امواج مختلف رادیویی و تلویزیونی استفاده می‌کنند. همچنین این وسیله در مسیریابی هم کاربرد دارد.
از آنجا که در گذشته بسیاری از خودرو ها بدون آنتن تولید می شدند، انجام کار نصب آنتن های خودرو توسط مکانیکی ها انجام می شد و به طور معمول از آنجا که این کار را آن ها به درستی انجام نمی دادند با بارش باران یا با گذشت زمان رطوبت یا آب باران به همراه آلودگی های روی سقف به پوشش زیر سقف خودرو نفوذ می‌کرد و موجب ایجاد لکه و آسیب به زیبایی خودرو می شد؛ البته بسیاری از افراد هم خودشان اقدام به نصب آنتن می‌کردند و با زدن چسب زیادی بر دور آنتن، ظاهر زشتی را بر روی بدنه خودرو ایجاد می‌کردند.
با گذشت زمان بسیاری از آنتن ها برای نصب نیاز به ایجاد سوراخ در بدنه خودرو نداشتند و تنها با اتصال به بدنه خودرو عملکرد خود را به درستی انجام می دادند؛ نصب اینگونه آنتن های امروزی تنها از طریق مقداری چسب در زیر آن ها برای اتصال به بدنه خودرو کافی است.
آنتن های خودرو از نوع شارک نیز نیاز به ایجاد سوراخ در سقف خودرو ندارند بلکه با چسب مخصوص خود به سقف خودرو چسبانده می شوند و یکی از مزایایی که این نوع آنتن خودرو دارد، تقویت فرکانس های دریافتی و امواج دریافتی است تا شما بتوانید ضعیف ترین فرکانس ها را نیز دریافت کنید، در عین حال در مواجهه با امواج موبایل نیز دچار اختلال نمی شوند و در مواردی که نیاز به ارسال امواج است مثل قابلیت های شبیه به جی پی اس این آنتن ها می توانند بسیار کاربردی باشند.
این روزها آنتن های خودرو علاوه بر دریافت سیگنال های مخابراتی برای پخش خودرو ها کاربردهای زیادی دارند یکی از مهمترین این کاربردها تاثیر زیبایی در ظاهر خودروهاست از این رو افراد زیادی در پی انتخاب بهترین و زیباترین نوع آنتن برای خودرو خود هستند.
مروزه از آنتن خودرو نسبت به قبل، بسیار کمتر استفاده می‌شود. به طور کلی آنتن وسیله ای است که دو کار انجام می‌دهد: یکی اینکه، امواج الکترومغناطیسی را دریافت و آنها را به ولتاژ و جریان تبدیل می‌کند و یا اینکه ولتاژ و جریان را دریافت کرده و آنها را به امواج الکترومغناطیسی تبدیل می‌کند و به اطراف می‌فرستد.

آنتن خودرو وظیفه مشخصی دارد و آن این است که میدان الکتریکی موجود در فضا را حس می‌کند و ولتاژ این میدان را دریافت می‌کند، سپس این ولتاژ را به امواج رادیویی تبدیل کرده و به سیستم پخش خودرو منتقل می‌کند. همه این کارها را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد.

نقش آنتن خودرو چیست؟

آنتن خودرو دکوراسیونی نیست. از آنتن برای دریافت سیگنال استفاده می شود. بسته به عملکرد ، آنتن نیز متفاوت است. مثلا رادیو بی سیم و آنتن GPS! آنتن رادیویی اتومبیل همچنین آنتن عقبی است که افراد اغلب در خودرو مشاهده می کنند. همچنین برای دریافت و تقویت سیگنال دریافتی استفاده می شود. آنتن GPS نیز یک بلوک سیاه کوچک است و به داشبورد ماشین و سایر قسمت ها چسبانده شده است. آنتن های مدار چاپی که در بعضی از اتومبیل ها استفاده می شود ، در بالای شیشه جلوی جلو پنهان شده است که این نیز زیبا است!
علاوه بر تقویت سیگنال برای دریافت پخش رادیویی ، نقش تخلیه الکتریسیته ساکن را نیز دارد. چه صندلی ماشین باشد و چه بدنه ، مقداری از الکتریسیته ساکن جمع می شود و آنتن خودرو تمام الکتریسیته ساکن را در خارج از خودرو تخلیه می کند تا از ایمنی آن اطمینان حاصل شود.

انواع مختلفی از آنتن های خودرو وجود دارد، که هر کدام برای دریافت یک نوع خاص از سیگنال طراحی شده اند. آنتن شلاق monopole شایع ترین هستند، و آنها قادر به کشیدن در هر دو AM و FM رادیو انتقال، اما چیز کمی پیچیده تر می شود، هنگامی که شما حرکت از اصول اولیه. برخی از انواع رایج ترین آنتن های خودرو عبارتند از:
_ رادیو زمینی
_ رادیو ماهواره ای
_ تلویزیون
_ جیپیاس
_ تلفن همراه

آنتن های رادیویی اتومبیل
بسیار خوب است که ماشین شما از کارخانه با یک آنتن که قبلا نصب شده است، حمل می شود و احتمالا یک آنتن شلاق monopole یا یک آنتن تخت روی آن نصب شده است. آنتن های شلاق برای مدت طولانی استاندارد بوده و در تعدادی طعم مختلف قرار می گیرند. برخی از آنتن های شلاق هستند سفت و محکم هستند، دیگر تلسکوپ، و برخی حتی حتی عقب نشینی و گسترش به طور خودکار زمانی که شما را روشن و خاموش رادیو.

آنتن ماهواره ای رادیو
اگرچه رادیوهای زمینی و ماهواره ای نامهای مشابهی دارند، آنها نیاز به آنتن های کاملا متفاوت دارند. این به دلیل این واقعیت است که رادیو زمینی از طریق برج های محلی بر روی یک گروه AM یا FM پخش می شود، در حالی که رادیو ماهواره ای از یک سری از ماهواره های ژئوسنکرون و ژئواستریتیکی پخش می شود که طول موج کاملا متفاوت است.
بر خلاف ماهواره ای که بر روی آنتنهای کانال هدایت شده است، رادیو ماهواره ای از آنتنهای کوچک و غیر مستقیم استفاده می کند. در واقع، آنتن های رادیویی ماهواره ای بسیار کوچکتر از آنتن های رادیویی ماشین است.

آنتن تلویزیون ماشین
با وجودی که رادیوهای تلویزیونی VHF آنالوگ با یکدیگر در برابر یکدیگر قرار دارند (و حتی در برخی موارد همپوشانی دارند)، انتقال به دیجیتال تلویزیونهای تلویزیونی در ایالات متحده را به طیف UHF منتقل کرد. و در هر صورت، اگر شما می خواهید تلویزیون رادیویی را در ماشین خود تماشا کنید، به آنتن اختصاصی نیاز دارید.
چند نوع مختلف از آنتن های تلویزیون وجود دارد که می توانید برای یک ماشین از آن استفاده کنید، از جمله آنتن های “boomerang” که ممکن است در لیموزین دیده شده است، و وسایل آشپزی ماهواره ای که خود را به طور خودکار هنگام رانندگی تنظیم می کنند وجود دارد.

ناوبری آنتن
دستگاه های ناوبری جیپیاس با آنتن داخلی ساخته می شوند، اما اضافه کردن یک آنتن خارجی، دقت این دستگاه ها را افزایش می دهد و احتمال از دست دادن یک قفل ماهواره ای را کاهش می دهد. بر خلاف سایر انواع آنتن های اتومبیل که تمایل به انفعال دارند، آنتن های GPS می توانند منفعل یا فعال باشند.

آنتن تلفن همراه
دو نوع اصلی از آنتن های تلفن همراه وجود دارد: آنتن هایی که به صورت فیزیکی به یک تلفن همراه متصل می شوند و تقویت کننده های سیگنال هایی را تقویت می کنند و سیگنال های سلولی ضعیف را پخش می کنند. به دلیل پیشرفت در تکنولوژی های سلولی، سابق از امروز بیشتر به نظر می رسد، و آن تا زمانی که یک حکم ۲۰۱۳ FCC که دستورالعمل های خاصی را برای تقویت کننده های تلفن همراه ایجاد کرد، در یک منطقه خاکستری نظارتی وجود داشت.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید آنتن خودرو
کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد ایسیک
آنتن خودرو۳۲۳۰۶۱۲۳۹۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید آنتن خودرو
تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده این محصول کد تعرفه گمرکی ندارد.

وضعیت واحد های فعال تولید انتن خودرو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید آنتن خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .انتن
h5>وضعیت واحد های فعال تولید آنتن خودرو

درجدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید آنتن خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

انتن خودرو

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید آنتن خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۷۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۸ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)