طرح تولید انبار اختصاصی مدرن

انبار ساختمان یا محوطه ای تجاری است که با بهره برداری از یک سیستم صحیح طبقه بندی و تنظیم، برای نگهداری یک یا چند نوع کالای بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه و یا فرآورده های مختلف، استفاده میگردد. علاوه بر آن انبارها به عنوان نقاط و تأسیساتی برای نگهداری موقت به منظور توزیع و تجمیع کالاها در سیستم های توزیع نیز استفاده میشوند. انبار به محلی اطلاق میگردد که کالا، اجناس، مواد اولیه و یا محصول در آن قرار دارد، این محل ممکن است سرپوشیده، محوطه سرباز، زیر زمین و یا حتی داخل یک دستگاه همانند یخچالهای صنعتی که داخل آن مواد غذایی و فاسد شدنی نگهداری می شود باشد. گاهی انبارها داخل یک شرکت و یا کارخانه اند و گاهی در یک محیط خارج از آن قرار دارند، ولی اغلب شرکت ها سعی میکنند انبارهای خود )به خصوص انبارهای مواد اولیه( را داخل شرکت جای داده تا بتوانند کالاها و قطعات مورد نیاز خود را به سرعت و سهولت از آن خارج سازند و در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود دچار وقفه نگردند. محصولات انباری شامل انواع غلات ، حبوبات ، محصولات آردی ، نان دانه های روغنی ، بذرگیاهان ، موادگوشتی ، دارویی چوبی ، شیمی ، نخی ، پوست و انواع خوراک دام می باشد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت انبار اختصاصی مدرن

طرح توجیهی ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی و م محصولات کشاورزی در انبار: ۵۳۸۰۴۵۰۳۰۵

اهمیت تولید انبار اختصاصی مدرن در کشور

اهمیت انبار به عنوان محل تجمع سرمایه هر سازمان بیش از پیش نمود پیدا میکند. انبار به عنوان حلقه ارتباطی بین تولید، توزیع و مصرف و همچنین ارتباط بین زنجیره خرید و فروش مواد و کالا و خدمات محسوب میشود. نکته ای که در بحث انبار بسیار حائز اهمیت است تمایز بین انبارهای مختلف در یک سازمان است و نمیتوان انبار مواد اولیه و محصول را در یک جا قرار داد و هر دو را به یک شیوه اداره کرد. به عنوان مثال روش اجرایی که برای یک انبار مواد اولیه کارخانه تولید لوازم خانگی به کار میرود بسیار متمایز با روشی است که در انبار محصول آن به کار برده میشود و هر یک باید به شیوهای متفاوت اداره گردند. باید این نکته را توجه داشت که انبارهای مواد اولیه از اهمیت ویژهای در یک کارخانه و یا کارگاه برخوردارند و اگر در زنجیره تامین کالا، که این واحد زیر مجموعه آن است مشکلی پیش آید قطعا تاثیر مستقیم و منفی بر تولید می گذارد و اگر بگوییم انبار مواد اولیه قلب تپنده یک شرکت تولیدی است سخنی به گزاف نگفته ایم، و هیچ سازمانی نمی تواند بدون داشتن یک روش مناسب و اجرایی در جهت برآوردن نیازهای بخشهای مختلف به اهداف خود برسد. از این رو امروزه سازمانهای موفق روش های نوین و عملی مناسبی را در انبار و تامین نیازهای بخش های مختلف مخصوصا خط تولید که ارتباطی مستقیم با واحد انبار مواد اولیه دارد اجرا میکنند و این روشها را با علم روز جهان، به روز می کنند.

طرح تولید انبار اختصاصی مدرن

قیمت خط تولید انبار اختصاصی مدرن

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید پارچه ضد آب، برابر با ۳۳۵۰۰۰ هزار ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت انبار اختصاصی مدرن

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۳۵۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۷ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۵۵۵۹۳۹۸ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)