طرح تولید چوب مصنوعی

چوب مصنوعی که به نام هایی نظیر wood plast و woodflex نیز شهرت دارد، یکی از محصولات با ارزشی است که از محل بازیافت مواد پلاستیکی، کاغذ و چوب از زباله ها و ضایعات شهری تولید می گردد . این محصول بسیار شبیه به چوب طبیعی بوده و مزیت هایی نیز نسبت به چوب طبیعی دارد. مزیت هایی نظیر استحکام بالاتر، تنوع گسترده تر، نفوذ پذیری کمتر در مقابل آب و … از این محصول برای ساخت انواع کف پوش ها، نرده های چوبی، مبلمان، قاب درب، نماسازی و تزئین و دکوراسیون داخلی و … استفاده می شود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید چوب مصنوعی

طرح توجیهی تولید چوب مصنوعی: ۲۰۲۱۱۲۳۶

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید چوب مصنوعی

تفریبا تمامی استفاده هایی که از چوب (طبیعی) می شود می توان برای چوب مصنوعی نیز در نظر گرفت، چرا که خواص فیزیکی و ظاهری این محصول بسیار شبیه به چوب طبیعی می باشد. مهمترین کاربردهای چوب مصنوعی عبارتند از : نماسازی و تزئین و دکوراسیون داخلی، مبلمان، قاب درب، نرده های چوبی، میز و صندلی، کف پوش منازل و شرکت ها، حفاظ اطراف منازل، راه پله و …

اهمیت تولید طرح تولید چوب مصنوعی

چوب مصنوعی از ضایعات چوب، پلاستیک ها و کاغذ ساخته می شود، که در بیشتر جوامع این ضایعات دور ریخته می شوند و استفاده دیگری از آن ها به عمل نمی آید و در بلند مدت باعث تخریب محیط زیست نیاز می شوند. از طرف دیگر محدودیت درخت در بسیاری از کشورها باعث بالا رفتن قیمت چوب طبیعی شده است و چون چوب مصنوعی از ضایعات چوب و کاغذ و پلاستیک ساخته می شوند نیازی به قطع در ختان نداشته و با هزینه کمتری نیز ساخته می شود.

طرح تولید چوب مصنوعی

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید چوب مصنوعی

میکسر
گرانوله پلاستیک
خردکن چوب
قالب های پرس کاری چوب و …

قیمت خط تولید چوب مصنوعی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید چوب مصنوعی برابر با ۶۰۷۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت چوب مصنوعی

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۷۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۴۵۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۸۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۶ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۹۹۴۶ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۸۷۶۰ میلیون ریال
مجموع: ۳۸۷۰۶ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)