طرح تولید انواع رنگ تاتو

رنگ های تاتو معمولا به صورت دائمی ساخته می شوند و حذف آن ها بسیار هزینه بر است. جوهر های حرفه ای ممکن است از اکسیدآهن، نمک های فلزی، پلاستیک، مواد آلی و معدنی و یا گیاهی باشند. نگ های تاتو معمولا رنگدانه ها هستند. تفاوت رنگ های معمولی و رنگدانه ها در این است که رنگ ها با پوست واکنش می دهند اما رنگدانه ها فقط توسط نیروی بین ملکولی و فیزیکی در میان بافت قرار می گیرند و با پوست واکنش نمی دهند.
مشکل در مورد رنگدانه ها اینجاست که سازندگان رنگ های تاتو مجبور نیستند که هیچ توضیحی راجع به مواد مصرفی داخل آن بدهند و در مطالعاتی که در دانشگاه آریزونا به عمل آمد معلوم شد که هر کمپانی مواد متفاوتی در رنگ هایش استفاده می کند.
در گذشته رنگدانه ها را از مواد معدنی انتخاب می کردند. برای مثال کربن (کربن سیاه گرفته شده از خاکستر چوب) و اکسید آهن برای تولید رنگ سیاه، شنگرف یا سینابر (Cinnabar) برای تولید رنگ قرمز و ترکیبات کادمیوم مانند کادمیوم قرمز (CdSe) یا کادمیوم زرد (CdS یا CdZnS) برای تولید سایه های قرمز، زرد و نارنجی به کار می رفته اند.
اما از ۲۰ سال گذشته تا به حال تولیدکنندگان رنگ تاتو علاوه بر مواد معدنی از مواد آلی نیز در ساخت رنگدانه ها استفاده می کنند. مواد آلی موادی هستند که در بدن موجودات زنده یافت می شوند و پایه ای از کربن دارند. برخی از مواد آلی به کار رفته شده در رنگدانه ها گرفته از محصولات حیوانی مانند چربی استخوان، شلاک سوسک (ماده ای که از برخی سوسک ها بیرون می آید) و گلیسیرین چریی حیوانی هستند. از سایر مواد آلی می توان به روغن موم، روغن کبد، آیزو شیمیایی (نارنجی، قهوه ای، زرد، سبز، بنفش) و مواد شیمیایی مشتق شده از نفتا (قرمز) اشاره کرد.
بسته به رنگ انتخابی شما ممکن است بعضی از رنگ ها از گیاهان، گلیسیرین سبزی، عصاره ویرجینیا و یا پلاستیک ساخته شده باشند. بسیاری از مردم واکنش شدید به رنگ های پلاستیکی را گزارش کرده اند.
بحث اصلی که اینجا مطرح می شود در مورد بعضی از رنگ هایی است که برخی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه در آن ها فلزات سنگین به کار می برند. این فلزات را معمولا با عامل های روشن کننده مانند سرب و تیتانیوم ترکیب می کنند. از جمله فلزات سنگین به کار رفته در رنگ های تاتو می توان به جیوه (قرمز)؛ سرب (زرد، سبز، سفید)؛ کادمیوم (قرمز، نارنجی، زرد)؛ نیکل (سیاه)؛ روی (زرد، سفید)؛ کروم (سبز)؛ کبالت (آبی)؛ آلومینیوم (سبز، بنفش)؛ تیتانیوم (سفید) مس (آبی، سبز)؛ آهن (قهوه ای، قرمز، سیاه)؛ و باریم (سفید).
در ایران نیز از رنگ هایی که از همین منابع به دست می آیند استفاده می شود، اما متأسفانه در ایران نظارت یا استاندارد خاصی برای نوع رنگ مصرفی و اطمینان از کیفیت آن وجود ندارد و همین امر، فرصتی برای سودجویان بوده و مشکلات حادی برای تاتو شوندگان ایجاد می کند.
با وجودی که قوانینی برای استفاده از رنگ شامل نوع رنگ، منابع استخراج رنگ، میزان استفاده از انواع رنگ ها و … وجود دارد و قوانینی هر چند اندک توسط FDA وضع شده است اما به عقیده بسیاری از پزشکان هنوز هم نواقصی در برخی از این رنگ ها هم دیده می شود.
استفاده از رنگ های غیر استاندارد و غیر استریل، منجر به انواع آلرژی های زودرس و عفونت های باکتریال می شود.وقتی یک ماده خارجی (مثل رنگ تاتو غیر استاندارد و ناسازگار با بدن) به زیر پوست وارد می شود بدن نسبت به آن واکنش نشان داده و در محل تاتو گرانولوم تشکیل میشود که به شکل گلوله های سفت و برجسته در زیر پوست ظاهر میشوند و گاهی با درد سوزش وخارش همراه هستند و درمان آنها نیز بسیار سخت است

انواع رنگ های تاتو

رنگ‌های مورد استفاده و منابع تولیدی این رنگ‌ها عبارتند از :
رنگ سیاه یا آبی تیره از کربن،
قرمز از رنگ‌های گیاهی یا جیوه،
آبی روشن از آلومینات کبالت،
سبز از اکسید جیوه یا کروم،
زرد از سولفید کادمیوم
رنگ قهوه ای از اکسید آهن یا گل اخری.
منشا تمام رنگ‌های بکار گرفته شده در خالکوبی‌ها ( تاتو ) گیاهی و یا شیمیایی است که مواد شیمیایی بیشتر بکار گرفته می‌شود تنوع استفاده از رنگ ها برای انجام تاتو بسیار وسیع است و میتوان با ترکیب چندین رنگ رنگ های ترکیبی تهیه کرد.

رنگ تاتو موقت

شاید شما هم درباره رنگ تاتو موقت و دائم شنیده باشید. اجازه دهید از همین ابتدا به شما بگوییم که رنگ تاتو دائم به طور کلی وجود خارجی نداشته و پس از گذشت مدت زمان مشخص، به طور کامل کم رنگ و رفته رفته محو می شود. به خصوص در تاتوهای امروزی که رنگ به سطح کم عمق تری از پوست تزریق می شود. به طور مثال در روش های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ، رنگ تاتو در سطح بالاتری از پوست تزریق شده و به مرور پس از گذشت چند ماه از روی آن محو می شود.

رنگ های تاتو UV

این رنگ ها که باعث می شوند در شب طرح تاتو درخشان به نظر برسد روز به روز در حال افزایش می باشند. مواد تشکیل دهنده برخی از آن ها عبارتند از پلی متیل متاکریلات ۹۷٫۵٪ و میکروسکپ ها از رنگ فلورسنت ۲٫۵٪ در UV استریل شده و آب مقطر که به نور ماوراء بنفش واکنش نشان می دهند و نور را در خود ذخیره می کنند تا در محل های تاریک درخشان به نظر برسند. این رنگ ها بسیار خطرناک هستند و می توان آن ها را مواد رادیواکتیو یا سمی دانست اما در عین حال ممکن است بعضی از آن ها کم خطر باشند. در بعضی از رنگ های UV مقداری فسفر نیز به کار می رود. تحقیقات نشان داده است که پوست حساسیت بیشتری به این رنگ ها دارد.

کاربرد انواع رنگ تاتو

از رنگ تاتو با پایه آب می توان برای بدن استفاده کرد. رنگ تاتو با پایه روغن نیز برای صورت مناسب تر است. البته در برخی مواقع استثنا نیز وجود دارد و می توان از رنگ های پایه آب برای صورت استفاده کرد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع رنگ تاتو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک رنگ تاتو بدن و صورت ۲۴۲۴۵۱۲۵۷۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع رنگ تاتو

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

موادی که در انواع رنگ های تاتو استفاده می شود

اکسید آهن _ دی اکسید تیتانیوم _ جوهرسیاه ( کربن ) _ جوهرآبی _ جوهر سبز _ جوهر زرد _ جوهر نقره ای تاتوهایی که کربن و جوهر سیاه در آن بکار رفته عمدتاً تاتو را به رنگ تیره و سیاه در می آوردند . تاتوهایی که توسط رنگدانه های حاوی اکسید آهن و دی اکسید تیتانیوم ( Flesh ) رنگی شده اند، تیره نوک موادی خواهند بود و چنانچه جوهر آبی یا سبز یا زرد بکار رود رنگ تاتو نیز به همان شکل به آبی یا سبز یا زرد تمایل می شود .

رنگ تاتو چطور ساخته می شود؟

ساخت رنگ تاتو دارای مراحلی می باشد که به شرح زیر است:
۱- در ساخت رنگ تاتو برای دستگاه تاتو یکی از عتاصری که بسیار کاربرد دارد اکسید آهن می باشد که از آن برای ساخت رنگ قهوه ای استفاده می شود.
۲- برای ساخت رنگ تاتو زرد از موادی به اسم سولفید کادیوم استفاده می شود.
۳- برای ساخت رنگ تاتو سبز می توان از کسید جیوه یا کروم استفاده کرد.
۴- برای ساخت رنگ تاتو آبی روشن از موادی به اسم آلومینات کبالت استفاده می شود.
۵- برای ساخت رنگ قزمز از رنگ های گیاهی یا جیوه استفاده می شود.
۶- برای ساخت رنگ تاتو آبی تیره و سیاه می توان از موادی به نام کربن و دوده استفاده کرد.
همین خاطر فاقد کیفیت لازم بوده و در نتیجه می تواند عارضه های پوستی جدی برای افراد مصرف کننده به وجود آورد، در اصل در انجام عمل تاتو باید به وسیله پیگمنتر رنگ در لایه اپیدرم تزریق شود، به این شکل در آنجا جا مانده و دائمی می شود، پوست شما به تزریق واکنش نشان داده و رنگ در آن پخش شده و همیشگی می شود، اگرچه خود عمل تاتو چندان پیچیده نیست ولی در صورت مصرف رنگ های بی کیفیت و غیر استاندارد در این زمینه شخص ممکن است مبتلا به مواردی از جمله تداخل دارویی، حساسیت، عفونت پوستی و… شود، تولید کنندگان بسیاری برای کمتر شدن هزینه های تولید از آزمایشات ارزیابی دست کشیده و رنگ تاتو را با فلزاتی از قبیل سرب و… ترکیب می کنند، از آنجائیکه به مرور زمان امکان کشیده شدن رنگ تاتو به سمت غدد لنفاوی وجو دارد، استفاده از رنگ هایی که حاوی مواد سنگینی از قبیل سرب هستند می تواند برای بدن مضر بوده آن را وادار به واکنش های شدیدی نمایند

ترکیبات انواع رنگ های تاتو چیست ؟

البته بیشتر رنگ های تاتو جوهر نیستند بلکه ترکیبی از پیگمنت ها (رنگدانه ها) در یک محلول بصورت سوسپانسیون هستند که اغلب این رنگدانه ها نیز گاه گیاهی و امروزه بیشتر نمک های فلزی ومواد معدنی و آلی صنعتی و نیز رنگدانه های پلاستیکی هستند که باعث واکنش های آلرژیک و نیز واکنش های فتو توکسیک و ایجاد زخم با قرارگرفتن در معرض آفتاب و اشعه ماوراء بنفش بخصوص با رنگدانه های پلاستیکی که رنگ های قوی تر و ماندگارتری ایجاد می کنند، می شوند.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع رنگ تاتو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع رنگ تاتو در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید انواع رنگ تاتو

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع رنگ تاتو در کشور به تفکیک استان آمده است .

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید انواع رنگ تاتو

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۸۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی میتوانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)