طرح تولید انواع ورق مشبک (ورق پانچ)

امروزه ورق مشبک پانچ یکی از متنوع‌ترین و محبوب‌ترین محصولات فلزی در بازار است. این محصول اغلب از جنس استیل (فولاد کم کربن) یا فولاد ساده همچنین به عنوان فولاد کربن نیز شناخته می‌شود و به وسیله دستگاه مخصوص انواع الگوهای مشبک مانند حالت‌های دایره‌، مربع، لوزی، ستاره و غیره روی آن ایجاد می‌کنند. البته مشبک با سوراخ‌های دایره‌ای محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع پانچی است که روی این ورقه‌‌ها ایجاد می‌شود.
گفتنی است این ورق‌ها با انواع مختلفی از جمله فلزی، گالوانیزه، استیل ضد زنگ، صفحه آلومینیومی و… نیز تولید می‌شوند و منافذ آن به صورت کم تراکم و پر تراکم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. با صراحت می‌توان گفت که این ورقه‌ها همه کاره هستند، به گونه‌ای که از صنعت گرفته تا هنرهای تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین ورق مشبک پانچ یک انتخاب اقتصادی برای پروژه‌های شما است و نسبت به وزنش از قدرت بالایی برخوردار است. قیمت پایین، رنگ‌آمیزی آسان، سبک وزن، چند منظوره و قابل تنظیم‌بودن آن باعث شده است به این محصول به یک انتخاب رایج تبدیل شود. به طور کلی این محصول بسیار متنوع است و این دلیلی است که قدرت، کارایی و زیبایی را در کنار هم ببینیم.پ

تاریخچه ساخت ورق مشبک

ایجاد و استفاده از ورقه های مشبک به یک قرن و نیم پیش بر می گردد. در آن زمان کارگران معادن زغال سنگ برای غربال زغال سنگ در ورقه های فلزی سوراخ هایی با دست ایجاد می کردند که بسیار کار سخت و زمان بری بود . اکنون با پیشرفت تکنولوژی اینکار با استفاده از دستگاه های جدید پیشرفته مانند لیزر ، پانچ پرس ، CNC ، پرفوراسیون غلتکی و… این کار انجام می شود.

انواع ورق پانچ شده از نظر جنس و کاربرد

همان ‌طور که گفته شد ورق پانچ یا ورق مشبک آهنی را می‌ توان از جنس ‌های مختلفی ساخت. نوع جنس ورق پانچ روی مزایا و همین ‌طور کاربرد آن تأثیر به ‌سزایی دارد. در اینجا به بررسی بعضی از این جنس ‌ها می ‌پردازیم:

ورق پانچ آلومینیومی

از آنجا که آلومینیوم دوام بالایی دارد و به ‌راحتی دچار زنگ ‌زدگی، خوردگی و غیره نمی ‌شود، استفاده از ورق مشبک آلومینیومی رایج است. از این نوع ورق پانچ به دلیل زیبایی آن بیشتر در تهیه پارتیشن‌ های تزئینی، راه‌ پله ‌ها و نرده ‌ها، پنجره اتومبیل، طرح‌ های داخلی و پنل های دیواری استفاده می ‌کنند.

ورق پانچ استیل

ورق استیل مشبک یا ورق استیل پانچ، در واقع ورق استنلس استیلی است که با ابزارهای مختلف، بر روی آن عملیات سوراخکاری انجام شده است. این ورق از جمله مقاطع فولادی است که کاربرد گسترده‌ای در صنایع گوناگون دارد. ورق مشبک می‌تواند از ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق سیاه، ورق آلومینیوم و استیل زنگ نزن تولید شود. هر کدام از این ورق‌ها با توجه به نوع و خواصی که ارائه می‌دهند، در موارد مختلفی کاربرد دارند. با مطالعه مقاله ورق مشبک و انواع ورق پانچ، می‌توانید در مورد این ورق‌ها، انواع و کاربرد آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
ورق استیل مشبک عمدتا در گریدهای ۳۰۴ و ۳۱۶ فولاد زنگ نزن، در بازار موجود است. سوراخ‌های ورق پانچ می‌تواند در اندازه‌ها و اشکال مختلفی باشد. به همین دلیل در مواردی که به وزن کم، عبور نور، مایعات، صدا و هوا نیاز است و نیز کاربردهای تزئینی، این ورق کاربرد دارد. ورق‌های زنگ نزن سوراخ‌دار بسیار مقاوم در برابر خوردگی بوده و معمولا در طراحی داخلی و خارجی استفاده می‌شوند.

فرایند پانچینگ ورق استیل مشبک

فرایند پانچ یا سوراخکاری، از جمله فرایندهای شکل‌دهی است که بر روی ورق استیل انجام می‌شود. در این فرایند، ورق در جنس و ضخامت‌های مختلف تحت فشار دستگاه پرس قرار می‌گیرند و سوراخ‌های بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود. سوراخ‌های ایجاد شده بر روی ورق استیل مشبک بر اساس نوع کاربرد ورق می‌تواند به شکل مربع، دایره، مستطیل، سه ضلعی یا ترکیبی از آن‌ها باشد. البته که می‌تواند از اشکال پیچیده‌تری برخوردار باشد. برای برش اشکال پیچیده بر روی ورق استیل مشبک، باید از دستگاه‌های پیشرفته‌تری استفاده کرد. مانند دستگاه‌هایی که با کامپیوتر کنترل می‌شوند یا CNC، نسبت به دستگاه‌های معمول استفاده کرد. استفاده از دستگاه‌های مدرن در مقایسه با روش‌های قدیمی، موجب افزایش کیفیت ورق می‌شود. قطعا این مسئله بر روی قیمت ورق استیل مشبک تاثیرگذار خواهد بود.
پس از انجام عملیات سوراخکاری، برخی از ضایعات حاصل از برش ورق باقی می‌ماند. بر اساس جنس ورق، این ضایعات ممکن است قابل بازیافت یا استفاده دوباره باشند. هرچند که ممکن است دیگر نتوان از آن‌ها استفاده کرد. ورق‌های مشبکی که پس از پانچ، ضایعات آن‌ها قابل بازیافت نباشند، قیمت بیشتری دارند. به این خاطر که قیمت ورق مشبک را همان قیمت ورق در نظر می‌گیرند. اما در مورد ورق استیل مشبک باید گفت که ضایعات حاصل از پانچ آن، قابل استفاده دوباره است و می‌تواند بازیافت شود.

ورق پانچ آهنی

ورق پانچ آهنی هم مانند سایر ورق ‌های مشبک در ضخامت ‌های متفاوت تهیه و تولید می ‌شود. ضخامت این نوع از ورق پانچ معمولاً از ۵/۰ تا ۶ میلیمتر است و سوراخ‌ ها یا چشمه‌ های آن قطری برابر ۵/۰ تا ۲۵ میلیمتر دارد.

ورق پانچ گالوانیزه (ورق سفید)

این نوع از ورق پانچ یا ورق مشبک به خاطر رنگ سفیدش زیبا به نظر می‌ رسد و برای کاربردهایی مثل ساخت حفاظ، ساخت نرده، صنایع ماشین ‌سازی، جاده‌ سازی، ساخت پل، پاگرد، راه ‌پله، درب ورودی مکان‌ های مختلف، در نمای ساختمان‌ ها و نورپردازی ‌ها استفاده گسترده‌ ای دارد.

ورق پانچ سیاه (ورق نورد گرم)

این نوع ورق پانچ را از ورق نورد گرم تهیه می کنند. در این نوع نورد در تولید ورق، مواد اولیه را تحت دماهای بسیار بالایی قرار می ‌دهند تا ذوب شوند و بعد از سرد شدن ظاهری مات پیدا می ‌کند که به آن ورق سیاه می‌ گویند. از این ورق در تولید ورق پانچ هم استفاده می ‌شود. ضخامت این نوع ورق پانچ، بین ۵/۱ تا ۱۰۰ میلی‌ متر است و در صنایع فلزی و صنایع دکوراسیون، حفاظ برای اماکن ورزشی، ساخت قطعات لوازم‌خانگی، سقف و دیواره‌های آسانسور، صنایع پتروشیمی، کشاورزی، صنعتی و غیره کاربرد دارد.

ورق پانچ روغنی (ورق نورد سرد)

ورق‌ های حاصله از فرآیند نورد گرم را اسید شویی می‌ کنند و ضخامت آن ‌ها را تحت ‌فشارهای بسیار بالا کاهش می ‌دهند. بعد این ورق ‌ها را با روش‌ های مختلف پانچ و به ‌صورت مشبک در می ‌آورند. از ورق پانچ روغنی در ساخت تجهیزات ساختمانی، لوازم‌ خانگی مانند اجاق‌ گاز، یخچال، ماشین‌ های لباسشویی و ظرف‌ شویی، صنایع خودروسازی و غیره استفاده می ‌شود.

ورق پانچ رنگی

در این نوع از ورق ‌ها از رنگ به ‌عنوان ماده ‌ای برای حفاظت بیشتر از ورق پانچ استفاده می ‌شود تا آن را بیشتر در برابر زنگ‌ زدگی و خوردگی محافظت کند.
نوعی ورق پانچ هم وجود دارد که به آن ورق پانچ آجدار می ‌گویند و معمولاً در ایستگاه ‌های اتوبوس یا چنین مکان‌ هایی برای جلوگیری از سرخوردن افراد به کار می ‌روند. این نوع از ورق‌ ها دیگر سوراخ ندارند و به ‌عوض آن دارای برآمدگی ‌های منظمی هستند که اصطلاحاً به آن‌ ها آج گفته می ‌شود. این برآمدگی ‌ها می ‌تواند اشکال، تعداد و تراکم متفاوتی داشته باشد.

ویژگی‌های ورق مشبک پانچ

انواع ورق مشبک پانچ دارای ویژگی‌های بسیاری است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. ازجمله ویژگی‌های این محصول عالی این است که:
امنیت و کنترل صدا را فراهم می‌کند.
قابل تنظیم است، به گونه‌ای که با انواع مختلفی از ضخامت صفحه، اندازه و اشکال در دسترس است.
از طریق رنگ‌کردن یا پولیش در برابر سایش مقاومت می‌کند و ماندگاری طولانی دارند.
ظاهری جذاب دارد و به آسانی نصب و تعمیر می‌شود.
دارای ورقه‌ یکنواخت و سطح صاف است.
از لحاظ زیبایی‌شناسی بی‌نظیر است و ظاهر زیبا آن باعث شده است در بیشتر معماری‌ها و طراحی‌ها با الگوها و اندازه‌های متنوع مورد استفاده قرار گیرد.
بادوام هستند و صدا را به خوبی جذب می‌کند.
از محیط‌ زیست محافظت می‌کند.
اقتصادی و به صرفه است.

کاربردهای ورق مشبک پانچ

این محصول با سوراخ‌کردن اشکال مختلف بر روی ورقه‌های فلزی برای رفع نیازهای مختلف بازار ساخته می‌شود. به دلیل اندازه‌های مختلف پانچ، استحکام بالا و جذابیت زیبایی شناختی، ورق مشبک پانچ با مزایای بسیاری در طیف گسترده‌ای از کاربردهای طراحی معماری قابل استفاده است و جلوه‌های بصری خاصی را به ساختمان‌ها می‌دهد. ورق مشبک پانچ می‌تواند در وسایل حمل و نقل، ساخت دیوارها، اتاق‌های ژنراتور‌، ساخت کارگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
این ورقه‌ها به عنوان یک سد صوتی برای کنترل سر و صدای محیط مانند بزرگراه، راه آهن، مترو به شمار می‌روند؛ همچنین به عنوان ماده جاذب صدا در سقف‌ها و دیوار ساختمان‌ها به کار برده می‌شود. از دیگر کاربردهای ورق مشبک پانچ در داروسازی، فیلتراسیون مواد غذایی و آشامیدنی، محفظه تهویه مطبوع، تجهیزات تصفیه، ساخت پله‌ها، بالکن‌ها، بشقاب‌های تزئینی زیبا، پوشش محافظ برای ماشین آلات و تجهیزات، درهای امنیتی، خودروسازی، تانکرسازی، ساخت انواع صندلی‌ها، مبلمان و… به کار برده می‌شود.

پرکاربردترین ورق‌های مشبک موجود در بازار

پرکاربردترین نوع از ورق های پانچ موجود در بازار، ورق مشبک استیل و آجدار میباشد.

ورق پانچ استیل

ورق های استیل کاربرد زیادی دارند چون قابلیت ضد فرسایش دارند و مقاومت بالایی دارند. میزان کروم در ورق ها پانچ استیل حدود ۵ درصد و حداقل کروم ورق های استیل ۱۲ درصد میباشد.
در صنایع مختلفی از جمله گاز، نیروگاه، نفت، آب و هوا از این ورق ها استفاده میشود.

ورق پانچ آجدار

از ورق پانچ آجدار در مکان هایی استفاده میشود که احتمال سرخوردن وجود دارد مانند ورق‌های شیروانی، کف اتومبیل، وانت بار و ساخت دستگاه‌های صنعتی.
ورق پانچ آجدار از نوع ورق های گرم بوده و بیشترین میزان این ورق در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید میشود.
علاوه بر ضخامت، طول و عرض ورق‌های مشبک آجدار اندازه سوراخ برش‎ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به سوراخ چشمه‌ها، چشمه گفته می‌شود. که واحد اندازه‌گیری چشمه‌ها میلی‌ ‌متر است.

خم کاری پانچ ورق آلیاژی

خم کردن ورق‌های فلزی یک فرایند رایج در صنایع تولیدی میباشد. خم کاری ورق‌های فلزی عبارت است از شکل‌دهی غیر کشسان یک قطعه بر روی یک محور به‌طوری‌که تغییراتی در هندسه آن قطعه ایجاد شود. در جریان این عملیات تغییراتی در شکل قطعه ایجاد میشود اما حجم آن قطعه بدون تغییر میماند.در برخی موارد ممکن است خم‌کاری موجب ایجاد تغییراتی در ضخامت ورق گردد اما در اغلب عملیات خمکاری ورق، ضخامت ورق فلزی، هیچ گونه تغییری نخواهد کرد.
خمش ورق، جهت ایجاد شکل هندسی مناسب در قطعه استفاده میشود، و علاوه بر آن به‌منظور افزایش مقاومت و سختی یک ورق فلزی،تغییر گشتاور اینرسی یک قطعه و نیز برای تأمین زیبایی ظاهری و حذف لبه‌های تیز کاربرد دارد.پرس پانچ CNC که برای پانچ ورق در ابعاد مختلف جهت تولید ورق های مشبک،مربع،دایره، ستاره و غیره مورد استفاده قرارمی گیرد که دارای تنوع و ابعاد مختلف در پانچ بوده و از این حیث باعث استفاده آن در صنایع ساختمان و صنایع دیگر میشود.در خم‌کاری یا Bending، ورق را حول یک محور مستقیم کج میکنند تا شکل ورق به طور دائمی تغییر نماید.
توجه داشته باشید ورقی که بر روی آن عملیات خم‌کاری صورت میگیرد ممکن است کشیده شود.اگر ضخامت ورق نسبت به شعاع خم بزرگ‌تر باشد حین فرآیند خم‌کاری ورق کشیده خواهد شد.در این فرآیند شکل قطعه‌ مورد نظر تغییر میکند.اما تغییری در حجم قطعه مشاهده نمی‌شود.برخی مواقع ضخامت قطعه‌ مورد نظر تغییر میکند اما ضخامت قطعه‌ در اکثر مواقع ثابت است.بطور کلی هدف از خمکاری ورق از بین بردن لبه‌های تیز،افزایش مقاومت ورق و زیبایی ظاهری ورق است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع ورق مشبک (ورق پانچ)

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

Farsi TitleSerial Code
صفحه و ورق مشبک معمولی از پلی اتیلن۲۵۲۰۵۱۲۳۹۰
صفحه و ورق مشبک معمولی از پلی پروپیلن۲۵۲۰۵۱۲۸۶۴
صفحه و ورق مشبک ژئوگرید از پلی اتیلن۲۵۲۰۵۱۲۳۹۱
صفحه و ورق مشبک ژئوگرید از پلی استر۲۵۲۰۵۱۲۷۴۰
ورق های مشبک فولادی۲۸۹۹۵۱۲۳۸۴
ورق مشبک آلومینیومی۲۸۹۹۵۱۲۳۸۸
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع ورق مشبک (ورق پانچ)

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی ورق های مشبک فولادی ۷۳۱۴۴۹۹۰
کد تعرفه گمرکی ورق مشبک آلومینیومی ۷۶۱۶۹۱۰۰

نحوه ی تولید ورق پانچ

در ایام قدیم مراحل ساخت ورق پانچ یا ورق مشبک آهنی همگی با دست انجام میگرفت، یعنی توسط اشیای نوک‌ تیز با دست ورق مورد نظر را در فواصل مختلف سوراخ می ‌کردند. اما امروزه به لطف تکنولوژی، این کار توسط دستگاه‌ های مختلفی با دقت و مهارت بیشتر انجام می ‌شود. دستگاه‌ هایی که معمولاً برای پانچ ورق‌ های فلزی به کار می ‌روند عبارتند از:
روش سمبه ماتریس
روش واترجت
روش پرس پانچ
پرفوراسیون غلتکی
لیزر
دستگاه (CNC (control numerical computer
در واقع دستگاه CNC دستگاهی است که تمام مراحل روند پانچ کردن ورق ‌ها را توسط کامپیوتر کنترل می ‌کند و به نوعی کنترل عددی توسط کامپیوتر است. در این دستگاه، همه داده‌ ها و اطلاعات ورودی توسط کامپیوتر پردازش شده و به ‌وسیله ریزپردازنده‌ ها به قسمت ‌هایی از دستگاه منتقل می ‌شوند که متحرک هستند و کار پانچ را اجرا می ‌کنند. هر چه شکل سوراخ ‌هایی که قرار است ایجاد شود پیچیده‌ تر باشد، باید داده‌ هایی که به دستگاه داده می ‌شود هم با دقت و مهارت بیشتری محاسبه شود.
وقتی ورقه ‌های فلزی پانچ می ‌شوند در قسمت‌ های سوراخ شده تکه‌ هایی از این ورقه‌ ها جا می‌ شود و در واقع قراضه فلزی به‌ حساب می ‌آیند و دور ریخته می ‌شوند. هر چه قطر اندازه سوراخ ‌ها یا همان چشمه ‌ها بزرگ‌ تر باشد این قراضه ‌ها بیشتر می ‌شود. البته باید گفت که می ‌توان بعضی از انواع این قراضه ‌ها را دوباره بازیافت و استفاده کرد. دستگاه CNC حتی می ‌تواند اشکال سه‌ بعدی ایجاد کند مثلاً می ‌تواند باعث ایجاد فرورفتگی، خم، پیچ، دنده مارپیچی و غیره شود.
نکته‌ ای که باید به آن توجه شود این است که فاصله‌ ای که بین سوراخ ‌های ورق پانچ وجود دارد باید از ضخامت خود ورق بیشتر باشد تا ورق پانچ یا ورق مشبک آهنی دارای استحکام قابل قبولی باشد.

دستگاه‌های عملیات پانچ ورق

امروزه از دستگاه‌های زیادی به منظور عملیات پانچ روی ورق‌ها استفاده می‌کنند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
پرس پانچ
لیزر
دستگاه CNC

پرس پانچ

برای ایجاد سوراخ در مواد خام می‌توان از پرس پانچ استفاده کرد. در واقع پرس پانچ، پرس ماشینی است که با استفاده از آن می‌توان بسیار راحت و کنترل شده سوراخ‌هایی را بر روی قطعات با ابعاد مختلف ایجاد کرد.
این پرس‌ها تقریبا دستگاه‌های بزرگی هستند که فریم بیرونی آن‌ها معمولا به صورت C یا H هستند.
پرس‌هایی که به شکل C هستند سنبه هیدرولیکی دارند که در قسمت بالایی دستگاه تعبیه شده است.
برای تشخیص قابلیت دستگاه پرس چندین پارامتر نقش اساسی ایفا می‌کنند که به برخی از این موارد در این قسمت اشاره می‌کنیم:
نرخ نیرو
نوع فریم (C یا H شکل)
تک یا چند مرحله‌ای بودن
کارایی و سرعت
مصرف انرژی و توان
میزان ایمنی
از دستگاه پرس پانچ | ورق مشبک
نمایی از دستگاه پرس پانچ

دستگاه CNC

برای عملیات پانچ بر روی ورق‌ها از دستگاه‌های CNC استفاده می‌شود. به سی ان سی ماشین کنترل عددی می‌گویند که خلاصه‌ Computer Numerical Control است.
در چند سال گذشته از این دستگاه‌ها به منظور پانچ‌کاری استفاده نمی‌کردند. بلکه از دستگاهی استفاده می‌کردند که با یک سری دستورالعمل‌ خاص کار می‌کرد و سیستم‌های کامپیوتری جایی در آن‌ها نداشت. به همین دلیل به این دستگاه‌ها NC می‌گفتند. این دستگاه‌ها به جای استفاده از سیستم‌های کامپیوتری از کارت‌های پانچ استفاده می‌کردند.
نسل بعدی این دستگاه همان CNC است که از منطق ریاضی به منظور پانچ‌کاری استفاده می‌کنند اپراتور دستگاه CNC تنها یک بار عملیات هدایت دستگاه را انجام می‌دهد و ورق‌ها پانچ می‌شوند. این در حالی است در دستگاه‌های NC به منظور اعمال عملیات پانچ بر روی هر ورق باید به تعداد ورق‌های موجود هدایت دستگاه صورت گیرد.
با دستگاه‌های CNC می‌توانیم از قالب‌های مختلف برای تولید ورق‌های پانچ استفاده کنیم، که عبارتند از:
قالب‌های گرد با قطرهای سه میلی‌متر تا ۸۰ میلی‌متر
قالب‌های چهارگوش در ابعاد پنج در پنج میلی‌متر تا ۸۰*۸۰ میلی‌متر
قالب‌های لوبیایی در ابعاد ۲*۲۵ میلی‌متر تا ۴۰*۱۰۰ میلی‌متر
قالب‌های شش ضلعی با اضلاع شش میلی‌متر تا ۶۰ میلی‌متر
اشکال مختلف مانند برگ و گل

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر، یک نوع دستگاه سی ان سی است. همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم تمامی دستگاه‌ها که کنترل آن‌ها از طریق کامپیوتر باشد نوعی دستکاه CNC به شمار می‌آید.
برای استفاده از این دستگاه باید طرح دلخواه را با کمک نرم‌افزارهای گرافیکی تولید کنیم و آن را به دستگاه لیزر انتقال دهیم. در این صورت با فشردن یک دکمه فرآیند برش به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.
این دستگاه در بازار مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد و به طور عمده وجود دارد. عملیات برش مورد نظر را خیلی سریع انجام می‌دهد. تنها چند دقیقه بعد از طراحی طرح مورد نظر خود می‌توانید نمونه را تهیه کنید.

برترین کشورهای تولید کننده ورق فولادی

در بحث برترین کشورهای تولید کننده ورق فولادی در جهان بدون شک چین بزرگترین تولید کننده در جهان محسوب می شود که طبق آمار تا سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۷ درصد سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده بود، بعد از کشور چین، کشور کره جنوبی با اختلافی فاحش نسبت به چین در جایگاه دوم تولید ورق فولادی قرار می گیرد که سهمی که کره جنوبی از بازار جهان به خود اختصاص داده است در حدود ۱۰ درصد می باشد. کشور‌های آلمان، ترکیه، ایران و آمریکا نیز از برترین کشورهای تولید کننده ورق فولادی در جهان محسوب می شوند.

وضعیت واحد های فعال تولید ورق مشبک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ورق مشبک در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید ورق مشبک

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ورق مشبک در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ورق مشبک

نمودار واردات و صادرات ورق مشبک در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید انواع ورق مشبک

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)