طرح تولید انواع ماژیک

قلم نشانگر یا ماژیک وسیله ای هست که نوک آن از الیاف متخلخل فشرده (نمد) و مخزن جوهر رنگی ساخته شده است. این مخزن دارای یک هسته حاوی مواد جاذب است که جوهر را حمل می کند. یک قسمت ضروری دیگر ماژیک، کلاهک آن است که مانع از خشک شدن جوهر می شود. جوهر یک ماژیک حاوی یک حلال است که آن را به شکل مایع نگه می دارد. تا دهه ۱۹۹۰ این حلال تولوئن یا زایلن بود از آنجاییکه این حلالها مضر هستند به همین دلیل امروزه ما از الکل استفاده می کنیم.

مخترع ماژیک کیست؟

اولین ماژیک در سال ۱۹۱۰ میلادی، توسط لی نیومن ثبت شد؛ اساسا دارای یک سیلندر پر از جوهر بود که جوهر را به نوک نمدی هدایت می کرد.بنیامین پاسکاچ در سال ۱۹۲۶ میلادی، قلم موی نقاشی را اختراع کرد که دارای یک نوک اسفنجی بود که می شد با رنگ های مختلف پر کرد این ماژیک ها از لحاظ تجاری قابل فروش نبودند.

در سال ۱۹۴۴ میلادی، والترج دی گرافت، ماژیکی را اختراع کرد که در آن جوهر به صورت مایع در قسمت دسته قرار داشت و به نوک آن می رسید.در سال ۱۹۶۴ میلادی، ماژیک های نوک تیز اختراع شد. اولین ماژیک مدرن (و قابل استفاده) سیدنی روزینتال بود که در سال ۱۹۵۳ میلادی، اختراع و شروع به فروش کرد. این ماژیک دارای یک مخزن شیشه ای برای جوهر بود و قادر به نوشتن روی هر سطح بود.یوکیو هوری از شرکت لوازم التحریر توکیو، در سال ۱۹۶۲ میلادی، ماژیک های با نوک فیبری مدرن را ساخت.

اختراع ماژیک علامت گذار (هایلایتر)

هایلایتر ها و ماژیک های نوشتار خطی در دهه ۱۹۷۰ میلادی، ساخته شدند. بینی و اسمیت کسانی هستند که این ماژیک ها را توسعه داده و نام آنها را قلم های جادویی گذاشتند و شروع به فروش آنها کردند.

اختراع پاک کننده تخته وایت برد

در سال ۱۹۹۶ میلادی، پاک کننده ماژیک از روی وایت برد و شیشه هم ساخته شد.

در درون ماژیک وایت برد ها یک  نوع مخلوط از جوهر رنگی و حلال وجود دارد. در واقع به این حلال الکل نیز می گویند البته با الکل های معمولی تفاوت دارد.این حلال در واقع برای ترکیب شدن با جوهر و پدید آمدن رنگ در حین نوشتن می باشد.این مخلوط در هنگام نوشتن نوک ماژیک را تغذیه می نماید تا عمل نوشتن را پدید آورد.

حلال سرعت بالایی در تبخیر  دارد و در حین نوشتن سریعا تبخیر شده و جوهر به صورت پودر در آمده و بر روی سطح رنگی از خود بر جای می گذارد.به ماژیک وایت برد ماژیک خشک یا خشک شده می گویند چرا که در ابتدا حالتی خشک دارد و پس از ترکیب با محلول حالت خیسی به خود می گیرد.

ماژیک های وایت برد بر خلاف خودکار ها که پس از اتمام جوهر دیگر نمی نویسند.اما در ماژیک های وایت برد این گونه نبوده و با تمام شدن حلال اگر ماژیک دارای جوهر باشد همانند روز اول کار می کند. اما به دلیل نبود حلال جوهر بر روی سطح تخته پخش شده و آثاری کم رنگ از خود بر جای می گذارد.
ماژیک های دائمی

از ماژیک های دائمی می توان روی سطوح مختلف مانند شیشه، پلاستیک، چوب، فلز و سنگ استفاده کرد. جوهر آنها مدت زمان طولانی باقی می ماند و اغلب نمی توان با مالش یا آب از سطح پاک شود. با توجه به سطح مورد استفاده، می توان جوهر را با الکل یا استون پاک کرد.

ماژیک های علامت گذار

ماژیک های علامت گذار نیمه شفاف هستند و برای جلب توجه و برجسته کردن به اصطلاح هایلایت کردن بخش های یک متن استفاده می شود که اغلب در رنگ های روشن و فلورسنت ساخته می شوند.

ماژیک های غیر دائمی

ماژیک های غیر دائمی (به عنوان ماژیک های با پاک کن خشک و یا ماژیک های تخته سفید شناخته می شوند) وقتی با یک اسفنج خشک یا پارچه پاک می شوند، آنها به گرد و غبار تبدیل می شود و به پاک کن می چسبند. این ماژیک ها از جوهر قابل تمیزکردن برای استفاده در سطوح نازک و سطوح غیر متخلخل مانند تخته سفید و… ساخته شده اند.

ماژیک ها با پاک کن های مرطوب شبیه ماژیک های با پاک کن خشک هستند اما برای تمیز شدن بیشتر مقاوم هستند و باید با پارچه مرطوب یا اسفنجی تمیز شوند.

ماژیک های امنیتی

ماژیک های امنیتی دارای جوهر نامرئی هستند که تحت نور UV فلورسنت قرار می گیرند و برای نوشته های مهم و با ارزش برای جلوگیری از سرقت استفاده می شوند.

ماژیک های انتخاب

ماژیک های انتخاب شبیه ماژیک های امنیتی هستند؛ جوهر این ماژیک ها تا قبل اینکه زیر نور UV قرار نگرفته اند، نامرئی است. هدف ماژیک های انتخاب این است که در کشورهایی که شناسایی مدارک شهروندان، استاندارد و یا رسمی نیست، از دوبار رای گیری افراد جلوگیری شود. این نوع ماژیک بر روی اثر انگشت دست چپ اجرا میشود که می تواند تا حدود یک یا دو هفته باقی بماند. نوک این ماژیک ها از مواد متخلخل ساخته شده است؛ این مواد اغلب نمد یا سرامیک می باشند. سرامیک برای این منظور مناسب است، زیرا نوک تحت فشار قرار نمی گیرد و عمر بیشتری دارد.

ماژیک شارژی یا همان ماژیک وایت برد قابل شارژ

ماژیک وایت برد شارژی یا ماژیک وایت برد قابل شارژ، یک محصول بسیار کاربردی مرتبط با تخته وایت برد است که همان طور که از اسم آن برمی آید، قابلیت پر شدن مجدد را داشته و استفاده چند باره از ماژیک های وایت برد یک بار مصرف را امکان پذیر می کند. پس از پر کردن مجدد، به راحتی می توانید از ماژیک وایت برد قابل شارژ دوباره استفاده کنید و بر اثر نوشتن با آن، اثری کاملا تمیز و آشکار بر روی تخته وایت برد ایجاد می شود.

همان طور که می دانید، تخته و ماژیک وایت برد، چه به شکل ماژیک شارژی و خواه به صورت ماژیک یک بار مصرف، یک ابزار کاملا ضروری برای ارائه مطالب و دروس در مدارس، موسسات آموزشی و شرکت ها محسوب می شوند. برای رفع این نیاز، شرکت شیدکو انواع ماژیک وایت برد شارژی را در رنگ های متنوع عرضه کرده است و شما می توانید برای کاهش زباله مصرفی خود، صرفه جویی در هزینه ها و کمک به حفظ محیط زیست، این محصولات را خریداری نمایید.

خریداری و استفاده از ماژیک وایت برد قابل شارژ چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد؟

اگر به صورت مکرر از ماژیک وایت برد استفاده کرده باشید، حتما با این اتفاق آشنایی دارید که گاهی اوقات جوهر ماژیک در بدترین زمان ممکن تمام می شود. زمانی که در میانه یک ارائه بزرگ هستید، یک درس یا مطلب بسیار مهم و اثرگذار را به دانشجویان یا دانش آموزان ارائه می دهید یا یافته های نهایی و ایده های خود را ثبت می کنید، تمام شدن جوهر ماژیک وایت برد و کمرنگ شدن آن می تواند تمرکز شما را به کلی مختل کند.

در چنین وضعیتی، یک ماژیک وایت برد تازه و قابل استفاده همیشه در دسترس نیست. خرید ماژیک وایت برد قابل شارژ این امکان را در اختیار شما می گذارد تا بدون نیاز به جابجایی برای تهیه یک ماژیک تازه و تنها با ریختن چند قطره جوهر در ماژیک شارژی، مشکل خود را حل کرده و به راحتی هر چه تمام تر به تدریس یا ثبت ایده های خود ادامه دهید.
ارائه انواع ماژیک شارژی توسط شرکت شیدکو این امکان را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است تا با هزینه ای کاملا مقرون به صرفه و صرف زمانی کمتر، از همان ماژیک های قبلی خود استفاده کرده و قدم مثبتی را در جهت حفظ محیط زیست بردارید. ماژیک وایت برد قابل شارژ از یک لوله آلومنیومی محکم ساخته شده است و دوامی طولانی مدت دارد.

یک مزیت بسیار مهم انواع ماژیک وایت قابل شارژ نسبت به ماژیک های عادی، آن است که در طراحی ماژیک وایت برد شارژی از نکاتی استفاده شده که مصرف جوهر در کارتریج آن را شدیدا کاهش می دهد و همین موضوع، ماندگاری بسیار بیشتری به این محصولات می بخشد. حتی در صورت لزوم تعویض کارتریج، این کار به راحتی و با هزینه ای کاملا اقتصادی انجام می شود.

آیا نوشتن با ماژیک های شارژی تفاوتی با ماژیک های غیر قابل شارژ دارد؟

انواع ماژیک وایت برد قابل شارژ و جوهر تعبیه شده در آنها به صورتی طراحی شده اند که حرکت آنها برا روی تخته وایت برد بسیار آسان تر و روان تر بوده و در نتیجه، نوشته ها و اشکال به جا مانده از آنها کاملا واضح، قابل روشن و مرتب خواهند بود. پاک کردن اثر ماژیک شارژی نیز با تخته پاک کن، به راحتی هر چه تمام تر انجام می گیرد.

نوک ماژیک وایت برد شارژی دارای یک خاصیت ارتجاعی است، به این معنا که در هنگام استفاده، با وارد کردن یک فشار آرام به نوک ماژیک، مقدار متناسب جوهر به آن وارد می شود. لزوم وارد کردن فشار به نوک ماشین وایت برد قابل شارژ برای نوشتن، در نهایت باعث طولانی تر شدن عمر آن می گردد، چرا که جوهر موجود در محصول بدون کنترل شما و خود به خود به سر ماژیک وارد نشده و خشک نمی شود.

در این رابطه در نظر داشته باشید که برای افزایش طول عمر یک ماژیک وایت برد قابل شارژ، از وارد کردن فشار اضافی و غیر لازم به نوک محصول خودداری کنید تا میزان بیش از اندازه جوهر تزریق نشود. تنها کافی است که در صورت خشک شدن نوک ماژیک و در حالتی که دیگر قادر به نوشتن بر روی تخته وایت برد نیستید، نوک ماژیک را کمی به سطح فشار دهید تا جوهر مورد نیاز وارد نوک آن شود.

کیفیت جوهر در انواع ماژیک

در انتخاب انواع ماژیک وایت برد دقت داشته باشید که نوک ماژیک وایت برد چقدر و چگونه می تواند جوهر را در خود نگه دارد. ماژیک های وایت برد معمولاً دارای جوهرهایی هستند که سریع خشک می شوند، بنابراین باید بررسی کنید که نوک، چگونه جوهر را نگه می دارد تا در حین استفاده هیچگونه اختلالی برای نوشتن ایجاد نکند.

اگر ماژیک وایت برد را به درستی روی سطح نکشید، اگر این ماژیک ها جوهرهای خوبی نداشته باشند، حتماً جوهرشان به زودی خشک می شود و در میانه راه نوشتن، نوشته ها به تدریج، کمرنگ تر می شوند.
در انتخاب ماژیک وایت برد نوع ماده ای که نوک ماژیک با آن ساخته شده است نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در بیشتر مواقع، ماژیک های تخته سفید از نوار پلی استر یا نایلون ساخته می شوند.

ماژیک هایی با نوک کاملاً فشرده شده دقیقاً مانند قلم و مداد شما هستند و هنگام استفاده از آنها روی تخته های خود، اصطکاک یکسانی دارند. انواع ماژیک وایت برد که نوک انعطاف پذیری دارند، محبوب ترین محصولاتی هستند می توانید انتخاب کنید؛ این ماژیک ها اصطکاک کمتری به تخته وارد می کنند و هنگام نوشتن، انعطاف پذیرتر هستند.

یک ماژیک مرغوب، بوی نامطبوع ندارد !

حتماً با ماژیک های وایت برد با بوی ناراحت کننده روبرو شده اید! بوی ناراحت کننده ماژیک های نامرغوب و بی کیفیت معمولاً به این دلیل است که حلال جوهر، مبتنی بر الکل هستند. ماژیک های وایت برد باید بدون بوی بد، لذت نوشتن را برای شما تأمین کنند. یک نکته مهم درباره خرید ماژیک وایت برد این است که این ماژیک ها در رنگ های متنوع می تواند بوهای مختلفی داشته باشد.

ماژیک وایت برد های سبز نسبت به سایر رنگ ها نیز بوی قوی دارند، این امر به این دلیل است که طی فرآیند تولید، برخی مواد شیمیایی اضافی نظیر رنگدانه های سبز که همه آن ها محلول نیستند، به ترکیبات اولیه جوهر اضافه می شود.

 

خرید ماژیک
 در این مطلب به توضیح و بررسی نحوه انتخاب ماژیک مناسب برای استفاده در کلاس های درسی اشاره می کنیم. این راهنمای کاربردی، خرید ماژیک وایت برد را نیز در بر می گیرد. همچنین می آموزید که چه عواملی در قیمت انواع ماژیک تأثیر دارند و چگونه ماژیک ها را بهتر استفاده کنیم. با ما همراه باشید…..

طیف گسترده ای از ماژیک های وایت برد و یا معمولی وجود دارد که می توانید در هنگام ارائه سخنرانی ها، جلسه آموزشی یا کارگاه از آنها استفاده کنید. نه تنها انتخاب های متنوعی از رنگ های مختلف برای این کار در اختیار دارید، بلکه طیف وسیعی از کاربردها را نیز می توانید با این محصولات، پوشش دهید. به طور کلی در یک نگاه، نکات مهم در خرید ماژیک وایت برد شامل مدل ماژیک و مدل سر یا نوک آن می باشد. در نکات و ترفندهای زیر به شما کمک می کنیم تا مارکر یا ماژیک مناسب را انتخاب کنید.

در خرید ماژیک مناسب به نکات زیر دقت داشته باشید….
ماژیک مخصوص نوشتن روی کاغذ یا ماژیک وایت برد

در خرید ماژیک وایت برد فکر کنید که روی چه سطحی می خواهید بنویسید: کاغذ یا وایت برد؟ نوشتن روی سطوح کاغذی به نوع مخصوصی ماژیک نیاز دارد که جوهر آن دائمی بوده و بافت کاغذ را خراب نکند. انواع ماژیک نیز باید ویژگی های خود را داشته باشند. مهم ترین امتیاز یک خرید ماژیک وایت برد خوب، قدرت پاک شوندگی بالای آن از روی تخته است؛ حتی اگر چندین ماه از نوشتن آن بگذرد!

نوک ضخیم یا نازک برای خرید ماژیک

ماژیک هایی با نوک نازک برای نوشتن یا ترسیم دقیق تر (برای مثال، نوشتن یک متن یا علامت در کنار یک گرافیک) ایده آل هستند. اطمینان حاصل کنید که متن را به اندازه کافی بزرگ می نویسید تا بتوانید حتی از دور نیز به راحتی بخوانید. ماژیک هایی با نوک ضخیم، جوهر بیشتری را خارج می کنند و بنابراین خطوط ضخیم تری ایجاد می شود. از انواع ماژیک با نوک ضخیم تر برای نوشتن کلمات بزرگ که به راحتی قابل خواندن هستند، برای ارائه و جلسات آموزشی استفاده کنید. پس در خرید ماژیک وایت برد مورد نیاز خود دقت کنید !

خرید ماژیک با نوک گرد – سَری گِرد

با خرید ماژیک وایت برد نوک گرد به طور معمول می توان برای نوشتن در کلاس های درسی روی تخته وایت برد استفاده کرد. نوک گرد در ماژیک نیز برای متون طولانی تر، ترکیبی از حروف بزرگ و حروف کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. شکل گرد نوک بدین معنی است که می توانید نشانگر را به هر صورت که دوست دارید در دست نگه دارید. خط نوشته ها همیشه یکنواخت خواهد بود.

چرا به خرید ماژیک نیاز داریم؟

ماژیک ها ابزار نوشتن بسیار مهمی هستند. آنها هر روز توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند؛ برای اهداف مختلف نوشتن، از کنفرانس های تجاری در شرکت ها گرفته تا کلاس های درس در مدارس و موارد دیگر، همگی با استفاده از انواع ماژیک، بخصوص ماژیک وایت برد، نیازهای نوشتاری خود را برطرف می کنند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع ماژیک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
ماژیک نقاشی۳۶۹۹۵۱۲۳۰۷
ماژیک وایت بورد۳۶۹۹۵۱۲۳۰۸
ماژیک علامت گذار۳۶۹۹۵۱۲۴۰۷
ماژیک معمولی۳۶۹۹۵۱۲۴۰۸
انواع ماژیک و قطعات آن۳۶۹۹۴۱۲۳۰۶
کد تعرفه گمرکی مرتبط تولید انواع ماژیک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
ماژیک نقاشی۹۶۰۸۲۰۰۰
ماژیک وایت بورد۹۶۰۸۲۰۰۰
انواع ماژیک و قطعات آن۹۶۰۸
یک ماژیک از چه اجزایی ساخته می شود ؟

این مسأله بیشتر با دوام و استحکام بدنه ماژیک وایت برد ارتباط دارد. آنچه بدنه و سایر اجزای ماژیک با آن ساخته می شود، تعیین می کند که چقدر این محصول، قوی و بادوام است. قطعاً نمی خواهید ماژیک هایی ساخته شده از مواد بسیار ارزان خریداری کنید که با کوچکترین ضربه، محکم و ناگهانی شکسته شوند.

ماژیک ها معمولاً با پلاستیک مقاوم ساخته می شوند. مواد پلاستیکی صنعتی – مواد پلیمری- دیگری نیز وجود دارد که ماژیک را می توان از آن ساخت. در خرید این ماژیک ها اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی محکم باشند و مطابق با نیاز شما انتخاب شوند.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع ماژیک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید انواع ماژیک در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع ماژیک

نمودار واردات و صادرات انواع ماژیک در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

“۳۰۰” />

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)