طرح تولید گان جراحی و لباس اتاق عمل

به‌طور کلی دو دسته گان جراحی وجود دارد:

یک بار مصرف و چندبار مصرف

گان‌های چند بار مصرف معمولاً از جنس‌های پنبه، پلی استر، ویسکوز مخلوط آن‌ها می‌باشد.
گان‌های یک بار مصرف معمولا از جنس اسپان است و در محیط های آلوده به عفونتهای ویروسی از اسپان های لمینت شده استفاده می‌شود و عموما فاقد دوخت و به شکل پرس شده هستند و در برخی موارد ممکن است دارای الگوهای دوختی هم باشند اما هر چقدر درز کمتر داشته باشد در مقابل نفوذ ویروس مطمئن تر و محفوظ تر می‌باشد.

از چه پارچه هایی در تولید گان بیمار چند بار مصرف استفاده می شود؟

آنچه در بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار مهم می باشد رعایت بهداشت و اصول نظافت می باشد. به همین علت باید پارچه های مورد مصرف در بیمارستان در تولیدی گان بیمار برای گان لباس بیمار یا یکبار مصرف باشد و یا به صورت مداوم مورد شست و شو و نظافت قرار گیرد.
بدین جهت برای این نهاد باید به صورت تخصصى پارچه ای تولید و تکمیل شود که در برابر انواع مواد ضد عفونی کننده و شوینده به خصوص مایع اب ژاول مقاوم شود تا هم کیفیت بافت تغییر نکند و هم از همه مهمتر رنگ پارچه ثابت بمان.
در بازار فروش، کسبه، صاحبان کارخانه ها و مشتری ها و تولیدی گان بیمار این نوع کیفیت رنگرزی را ضد اب ژاول یا ضد اب ژاولی می خوانند که منظور ثابت بودن رنگ پارچه است.از آن جا که پارچه های گان لباس بیمار تماس مستقیم با پوست بیمار دارد باید در بافت پارچه های بیمارستانی از مرغوب ترین الیاف بهداشتی استفاده شود تا موجب ایجاد حساسیت نشود و مناسب با هر نوع پوستی باشد. البسه پزشکی به خصوص گان لباس بیمار باید وزن سبک داشته باشد تا حتی سالمندان نیز در ان احساس راحتی کنند البته باید به این نکته توجه داشت که منظور از گرماژ سبک، وزن استاندارد تعریف شده است و پارچه نباید هرگز بدن نما باشد.

پارچه تترون بیمارستانى :

تترون پر مصرف ترین پارچه در این مراکز است که هر سال متراژ بالا یی از آن با شرایط خاص تولید، توسط کارخانجات نساجی تهیه می شود.

پارچه ترگال بیمارستانی :

پارچه ترگال ساده خوب برای این حوزه باید اصطلاحا به صورت خمی یا راکتیو، ترموزول رنگرزی شود تا پس از شستشو کیفیت خود را از دست ندهد.

پارچه فلامنت بیمارستانی :

همانطور که از اسم پارچه فلامنت فلامنتی پیدا است این پارچه تار و پودی از الیاف فلامنت دارد و از قیمت بسیار ارزان برخوردار می باشد.

پارچه برزنت بیمارستانی :

پارچه برزنت بیمارستانی دارای ضخامت بالایی است که معمولا در زیر بیمارانی با اوضاع وخیم مورد مصرف است

پارچه ویسکوز ساده و طرح دار :

این نوع پارچه در چله و پود از الیاف مرغوب ویسکوز ( نخی ) تهیه می شود که باعث ظرافت و مرغوبیت آن می گردد.

تولیدی گان بیمار

امروزه با توجه به شلوغی مراکز درمانی و تکنولوژی تولید لباس های یکبار مصرف بیمارستانی با قیمت مناسب استفاده از گان های پارچه ای رو به کاهش است و گان های بیمار یکبار مصرف توانسته تقاضای زیادی در بازار کار جذب نماید.

گان بیمار یکبار مصرف وابسته به کاربرد به صورت ضد آب و استریل هم تولید و عرضه می شود. پارچه های مرسوم در گان بیمار یکبار مصرف عبارتند از:

پارچه اسپان باند بیمارستانی :

پارچه اسپان بیمارستانی. از الیاف پرس شده تشکیل می شود و چون تار و پود ندارد به ان بی بافت گفته می شود.

پارچه اس ام اس sms :

پارچه های کامپوزیت اس ام اس در صنایع پزشکی جایگاه ویژه ای دارند و موارد مصرف آن تقریبا شبیه اسپان باند است.

تفاوت این پارچه در آن است که میان ان لایه ای وجود دارد که از ورود و نفوذ انواع ذره های ریز مثل باکتری و میکروب ها به صورت چشمگیری جلوگیری می کند. به همین علت پارچه sms برای تهیه گان لباس بیماربسیار مناسب است و باعث عدم انتقال موارد بیماری زا می شود.

ویژگی‌های انتخاب یک گان

قابلیت حفاظتی
راحتی
قابلیت تنفس
هزینه
مسایل محیط زیستی
لباس اتاق عمل سبز، آبی کمرنگ یا خاکستری کمرنگ می‌باشد. این رنگ‌ها چشم را کمتر خسته می‌کنند. لباس‌ها و پوشش‌های بیمارستانی تولید شده به رنگ سبز یا آبی بوده و عمدتاً از جنس پنبه می‌باشند. پنبه باعث می‌شود که هوا از آن عبور کند که این اتفاق از عرق کردن جراح نیز جلوگیری می‌کند و باعث آرامش و راحت بودن پزشک در زمان عمل می‌شود. با توجه به اینکه لباس‌های جراحی را با مواد، شستشو می‌دهند. رنگ پارچه لباس جراح باید ضدآب ژاول باشد. ضدآب ژاول بودن لباس باعث می‌شود که مواد شوینده هیچ تأثیری در رنگ لباس نداشته باشد و باعث تغییر در رنگ لباس نشود.[۳] جنس لباس‌های جراحی قابلیت چند باره استریل دارند و از الیاف طبیعی می‌باشند.

نگاه کردن به رنگ آبی و سبز می‌تواند باعث تقویت دید جراح به اشیای قرمز از جمله احشای خون‌آلود شود.به‌طور کلی رنگ و مدل لباسهای اتاق عمل باید به‌گونه‌ای باشد که افراد استریل را از افراد غیراستریل مشخص سازد.لباس بیمار نیز یکی دیگر از پوشش‌های بیمارستانی محسوب می‌شود که باید به صورت فرم و یکسان باشد و با توجه به بخش‌های مختلف رنگ و مدل نیز تغییر می‌کند مدل لباس‌های بیمار نیز مانند لباس‌های جراحی باید متناسب با نوع عمل باشد و برای بیماران مشکل ایجاد نکند.

راهنمای خرید انواع روپوش جراحی با قیمت عال

اکثر بیمارستان ها به دنبال با کیفیت ترین و مناسب ترین رو پوش با قیمت ارزان هستند اما باید توجه کرد که این محصول به دلیل حساسیت بالایی که دارد باید حتما کاملا استریلیزه و تمیز باشد تا آسیبی به بیماران وارد نشود. همچنین جنس آن باید مرغوب و نرم باشد تا زخم بیماران را آزار ندهد. برای دریافت قیمت گان جراحی می توانید به فروشگاه های اینترنتی که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه کنید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید گان جراحی و لباس اتاق عمل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک گان : ۳۳۱۱۵۱۳۵۷۱

کد ایسیک لباس یکسره پزشکی : ۷۴۹۵۴۱۲۴۶۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط  تولید گان جراحی و لباس اتاق عمل

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی گان : ۹۰۱۸۹۰۹۰

روش تولید گان جراحی و لباس اتاق عمل

پک های استریل به این صورت می باشد که بسته به نوع پک پارچه خاص آن شامل پارچه اسپان یا پارچه ترمو تک یا چند لایه برش خورد و دوخت می گردند و پس از استریل نمودن آن همراه با تجهیزات جانبی استریل شده بسته بندی می گردند. بطور کلی استفاده از پک های استریل جراحی بروز عفونت را به میزان بسیار زیادی در عمل های جراحی کنترل نموده و عمل جراحی را ایمن می نماید می توان گفت برای هر عمل جراحی به سه الی چهار پک استریل نیاز می باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید گان جراحی و لباس اتاق عمل

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال  تولید گان جراحی و لباس اتاق عمل در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات تولید گان جراحی و لباس اتاق عمل

نمودار واردات و صادرات گان جراحی و لباس اتاق عمل در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خرید انواع گان جراحی با قیمت هایی فوق العاده

گان های مخصوص جراحی معمولا درون پک جراحی به بیماران تحویل داده می شود تا از آن استفاده کنند. شرکت های زیادی در زمینه تولید و فروش لباس اتاق عمل یا همان و البسه پزشکی گان فعالیت می کنند که با کیفیت های مختلف و مدل های مختلف محصولات خود را روانه بازار می کنند. لباس اتاق عمل خارجی نیز در بازار یافت می شود اما دلیلی برای استفاده از آن وجود ندارد زیرا تولیدات داخلی دارای کیفیت مرغوب تر و قیمت مناسب تر هستند.

فروش عمده انواع گان زیر قیمت بازار

امروزه با توجه به مصرف زیاد انواع گان سرمایه گذاران زیادی به تولید این لباس ها پرداخته اند و در این زمینه فعالیت می کنند. برخی از آن ها برای جذب مشتری بیشتر اقدام به فروش عمده انواع گان زیر قیمت بازار می کنند تا بتوانند بازار فروش این محصولات را در اختیار بگیرند. در این فضای رقابتی باید به دنبال بهترین کیفیت محصولات بود.

پتانسیل های موجود در صادرات لباس های بیمارستان و اتاق عمل در کشور
 با توجه به رشد روز افزون و چشمگیر کشور عزیزمان در زمینه تولیدات لباس بیمارستانی امکان صادرات این محصول به خارج از کشور وجود دارد. تولیدکنندگان این نوع لباس بهترین و باکیفیت ترین تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند و روز به روز به مشتریان این محصولات در خارج از کشور اضافه می شود.پتانسیل های موجود در صادرات لباس های بیمارستان و اتاق عمل در کشور ما بسیار بالا می باشد و به آسانی می توان در بازارهای جهانی حضوری فعال داشت.صادرات لباس بیمارستانی علاوه بر گسترش کسب و کار و رونق اقتصادی باعث ارزآوری زیادی به کشور می شود.صادرات این محصولات باعث به حرکت درآمدن چرخ های اقتصادی کشور مان می شود و منافع زیادی را در پی دارد. 

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)