طرح تولید انواع پودر خامه

خامه قنادی یکی از انواع خامه می باشد که دارای ۳۵-۴۰ درصد چربی است قابلیت زده شدن خوبی دارد.با تو جه به این که این نوع خامه در مصارف مختلف غذایی به ویژه شیرینی و کیک استفاده بسیار زیادی دارد به دلیل مشکلاتی مانند حمل و نقل، آلودگی، تند شدن و اکسید شدن به دلیل چربی زیاد و عدم ایجادشرایط مناسب نگهداری سعی بر آن شده است که این محصول به صورت پودر تولید گردد. پودر خامهباید خصوصیات فیزیکو شیمیایی خوبی نظیر روان شدگی مناسب، رطوبت پذیری و تر شدگی مناسب و مقاومت به کلوخه شدن و رنسیدیتی داشته باشد. قابلیت روان شدن تحت تاثیر عواملی چون اندازه ذرات، تراکم، شکل و ترکیبات و نیز دانسیته می باشد. رفتار خامه قنادی رفتار سودو پلاستیک است ذرات پودر خامه قنادی صاف بوده و فاقد خلل و فرج است و همچنین سطوح بیرونی شکستگی و ترک ندارد. البته فرورفتگی ها و چین چروک های مختصر و جزئی و چند حفره کوچک روی آن ها وجود دارد. مشکل
اساسی در خشک کردن پاششی خامه با در روش افشان یا پاششی بالا بودن نسبت چربی به مواد جامد بدون چرب است که به شدت فرآیند خشک کردن را تحت تاثیر منفی قرار می دهد. برای رفع این مشکل راهکار موثر افزودن یک ماده با درصد پروتئین بالا ( مثل کازئینات سدیم ) به خامه قبل از خشک کردن می باشد. همچنین باید از پودر لاکتوز نیز به منظور پوشش دادن گلبول چربی می توان استفاده کرد. فرمولاسیون استفاده از پودر خامه به این صورت پیشنهاد شده است ( ۳:۱:۱ که پودر خامه و پودر قند با سه برابر این میزان شیر سرد مخلوط گردد. )پودر خامه : با حذف رطوبت از خامه معمولی خامه خشک یا پودر خامه بدست میاید و به ازای هر لیوان پودر خامه ، یک لیوان پودر قند و سه لیوان شیر لازم است ( پودر خامه اغلب برای کمک به فرم دهی خامه کاربرد دارد و استفاده از آن به تنهایی پیشنهاد نمیشود ).
فرم دادن خامه با پودر خامه : با استفاده از پودر خامه میتوانید خامه ای تهیه کنید که فرم خود را در حد عالی حفظ میکند ، میشود با هر مدل ماسوره ای به آن شکل داد ، نیازی به شیرین کننده ندارد ، مقاومت آن در برابر گرما عالی است و از همه مهمتر مزه اصلی خامه حفظ میشود.

تهیه خامه فرم گرفته با پودر خامه خشک چه مزایایی دارد ؟

استفاده از پودر خامه مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا میتوان به با صرفه بودن این محصول اشاره کرد. با این روش با مواد اولیه کمتر، حجم خامه بیشتری به دست می آورید. همچنین روش نگهداری آن بسیار آسان بوده و به دلیل ماندگاری بالا، با خرید پودر خامه خشک در منزل، هر زمان که به خامه فرم گرفته احتیاج داشته باشید می توانید تنها در چند دقیقه در خانه خامه درست کنید. بزرگترین مزیت استفاده از پودر خامه و تهیه خامه در منزل این است که میزان شیرینی خامه را می توانید به دلخواه خود تغییر دهید. پس می توان گفت تهیه خامه فرم گرفته با پودر خامه یک روش عالی برای تهیه خامه است.
تزئین با خامه به دسر و کیک ها جلوه زیبایی می بخشد و می توان به کمک خامه دنیایی از تزیینات خلاقانه و هیجان انگیز را خلق کرد. با استفاده از خامه برای تزیین هیچ دو کیکی شبیه هم نخواهد بود. طرز تهیه خامه کیک و دسر اصلا کار سختی نیست. اگر می خواهید خودتان در خانه خامه قنادی درست کنید می توانید استفاده از پودر خامه برای درست کردن خامه را جایگزین خرید خامه قنادی سولیانو و دیگر انواع خامه قنادی آماده کنید.
پودر سفت کننده خامه در واقع همان پودر خامه است که بعد از فرم دادن خامه با پودر خامه صورت می گیرد. روش سفت شدن خامه قنادی و در واقع برای شل نشدن خامه فرم گرفته مقداری پودر خامه به آن اضافه می کنند تا خامه سفت شود. به طور کلی نیز طرز تهیه خامه با پودر خامه هم سالم تر است و هم احتمال شل شدن خامه را کمتر می کند.

شرایط نگهداری پودر خامه

از آن جا که خراب شدن خامه عوارض خامه را به همراه دارد طریقه نگهداری پودر خامه پودر خامه اهمیت دارد. می توانید شرایط نگهداری پودر خامه از جمله مدت زمان نگهداری پودر خامه و محل نگهداری پودر خامه را روی محصول بخوانید. روش نگهداری پودر خامه بسیار آسان است و می توانید با نگهداری آن در محل خشک چند ماه از آن استفاده کنید. علاوه بر طرز نگهداری پودر خامه میزان کالری پودر خامه نیز روی محصول انواع پودر خامه درج شده است.
از انواع پودر خامه می توان پودر خامه گیاهی را نیز نام برد که مواد تشکیل دهنده پودر خامه گیاهی با مواد تشکیل دهنده پودر خامه قنادی متفاوت بوده و مخصوص گیاه خواران است. البته قیمت پودر خامه گیاهی نیز با قیمت پودر خامه قنادی فرق دارد. طرز تهیه خامه با پودر خامه و گلاب را نیز می توانید برای تهیه کیک امتحان کنید.

پودر خامه را از کجا بخریم ؟

قیمت فروش پودر خامه خشک در بازار بسته به نوع و وزن آن متفاوت می باشد. اما قیمت پودر خامه فله به مراتب کمتر از مقادیر کم آن می باشد. فروش پودر خامه خشک در فروشگاه های لوازم قنادی انجام می شود. اما شما می توانید با خرید اینترنتی پودر خامه، خریدی آسان و راحت را تجربه کنید.
قیمت پودر خامه کیلویی نسبت به وزن کمتر آن مقرون به صرفه است.

تولید پودر خامه :

روش تولید این محصول روندی نسبتا ساده را دنبال می‌کند. در روند تولید دستگاهی به نام سپراتور، چربی را از شیر کامل جدا و این چربی جمع شده را به مقدار لازم با حجم مشخصی از شیر (شیر چربی گرفته شده یا پس چرخ) مخلوط و خامه را تولید میکند. در واقعه فرمولاسیون تهیه پپیچیده نیست. در بعضی کارخانه های کشورهای مختلف با افزودن طعم دهنده ها و پایدارکننده ها و رنگ دهنده ها محصولات مختلفی تولید می‌کنند.

برای خشک کردن خامه از خشک کن های پاششی استفاده می شود. مشکل اصلی در تولید پودر خامه توسط خشک کن های پاششی، بالا بودن نسبت چربی به ماده خشک بدون چربی در محصول نهایی است. برای رفع این مشکل معمولا یک ماده دارای پروتئین بالا نظیر کازئینات سدیم و یا کربوهیدرات مناسب مثل لاکتوز، ساکارز و یا گلوکز را به خامه می افزایند تا گلبول های چربی را در بر گرفته و محافظت نماید. در نتیجه این عمل، از شکسته شدن غشاء گلبول های چربی و کلوخه ای شدن محصول جلوگیری می شود. پودر خامه نسبت به اکسیداسیون و لیپولیز حساس می باشد و لازم است که قبل از خشک کردن، یک فرایند حرارتی بالا جهت غیر فعال کردن لیپاز اعمال شده و در حین انبارداری نیز از آنتی اکسیدان جهت نگهداری آن استفاده شود. دمای نگهداری نیز باید به گونه ای باشد که چربی در داخل گویجه ها به صورت جامد باشد تا از کلوخه ای شدن پودر ممانعت شود.
پودر خامه از نظر خواص عمل کنندگی محدودیت دارد و پس از افزودن آب به صورت خامه اولیه در نمی آید، مگر این که از فرایند های خاص امولسیفیکاسیون و هموژنیزاسیون استفاده شود. اما از این فرآورده می توان بعنوان یک کنسانتره چربی در فرمولاسیون مواد غذایی مختلف نظیر سوپ، کیک بستنی و … استفاده نمود.
مصارف پودر خامه در صنایع غذایی :
از پودر خامه در تهیه انواع کیک ها، شیرینی‌ها، نوشیدنی‌های خامه ای، دسرها، بستنی ها و….. استفاده می شود.

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای خطوط بسته بندی پودر خامه :

– مخزن نگهدار خامه از جنس مناسب برا صنایع غذایی مانند استنلس استیل
– مخزن فرموالسیون از جنس مناسب برا صنایع غذایی مانند استنلس استیل مجهز بآ همزن
– پاستوریزاتور
– پرکن و دربند خودکار
– دستگاه درج مشخصات لازم بر رو بسته بندی

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع پودر خامه

کدایسیک پودر خامه : ۱۵۲۰۵۱۲۷۴۱
کد تعرفه گمرکی پودر خامه : ۰۴۰۲۲۹۰۰

وضعیت واردات و صادرات انواع پودر خامه

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات پودر خامه در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید انواع پودر خامه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده پودر خامه در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع پودر خامه

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۸ امتیاز)