طرح تولید انواع کفی کفش

کفی های کفش بخش داخلی یک کفش می باشند که با کف پای انسان در تماس مستقیم می باشند. بیشتر کفشهای ورزشی با یک کفی قابل تعویض تولید می شوند, تا بتوان در صورت نیاز آنرا تعویض و با یک کفی جهت دستیابی به مقاصد دیگر جایگزین نمود.مانند کفی های ضد بو, کفی های کنترل کننده رطوبت, کفی های حمایت کننده قوس کف پا, کفی با قابلیت جذب ضربه زیاد. از اینرو, کفی های کفش بسته به نوع کاربردشان به سه دسته پیش ساخته, چندتکه و سفارشی تقسیم بندی می شوند.

کفی های ارتز (طبی،ارتوتیک)

کفی های ارتوتیک (Orthotic) وسایل های پزشکی تجویزی هستند که برای اصلاح مشکلات پا و تسکین درد در داخل کفش پوشیده می شوند. آنها به صورت سفارشی متناسب با پای شما ساخته می شوند و برای استفاده طولانی مدت طراحی شده اند.قابل جابجایی هستند ، بنابراین می توانید از آنها در ترکیب با جفت های مختلف کفش استفاده کنید.
تجویز ارتزها را باید یک پزشک متخصص پا یا متخصص ارتز انجام دهد که در یک سرویس تخصصی ارتز کار می کند. دلیل این امر این است که تهیه نسخه مناسب نیاز به ارزیابی دقیق اختلال عملکرد بیومکانیکی در پا و تجزیه و تحلیل تأثیر در راه رفتن دارد.

کفی های پیش ساخته

اینگونه از کفی ها, که معمولا یک تکه نیز می باشند, عموما برای برآورده کردن یک سری احتیاجات اولیه و براساس آناتومی تقریبی انسان ساخته می شوند. از جمله این کفی ها می توان به, کفی های ضد بو, کفی های کنترل کننده تعریق, کفی های ساپورت کننده قوس کف پا و کفی های ضربه گیر اشاره نمود. اینگونه از کفی ها در حجم انبوه تولید می شوند و کافیست که یکی از آنها را از فروشگاههای ورزشی و یا داروخانه ها تهیه کنید و براساس سایز خود آنرا قیچی کنید و استفاده نمائید.

کفی های چند تکه

اینگونه از کفی ها مانند کفی های پیش ساخته می باشند با این تفاوت که قسمتهای اضافه تری به آن, جهت دستیابی به مقاصد مختلف, اضافه می شود. بعنوان مثال بعضی از کفی ها, بمنظور افزایش سطح تکیه گاه, از چند لایه مختلف با ویژگیهای مختلف ساخته می شوند, که اینگونه از کفی ها برای افرادی که در طول روز برای مدت طولانی پیاده روی می کنند و یا مدت زمان زیادی را بروی یک سطح سخت سرپا هستند مناسب می باشد. یا در نوع دیگری از این کفی ها یک قسمت پاشنه مانند به انتهای کفی اضافه می کنند, که برای افرادی که یک پای آنها از پای دیگر کوچکتر است, مناسب می باشد. تقریبا, تمامی کفی های ورزشی در این دسته از کفی ها قرا می گیرند.

کفی های سفارشی

اینگونه از کفی ها از طریق قالب گیری پای هر فرد ساخته می شوند و برای هر فرد بصورت متمایز می باشد. کفی های سفارشی, عموما به دوسته عملکردی و تطبیقی تقسیم بندی می شوند. کفی های عملکردی آن دسته از کفی ها می باشند که هدف از ساخت آنها تصحیح و حفظ نحوه صحیح قرار گیری پا در زمان راه رفتن می باشد. لذا در ساخت کفیهای عملکردی از مواد سخت جهت تصحیح موقعیت قرارگیری پا در زمان راه رفتن استفاده می شود. بعنوان مثال برای افرادی که در زمان راه رفتن پرونیشن و یا سوپانیشن زیادی دارند از این نوع کفیها استفاده می شود. و اما کفی های تطبیقی به این منظور ساخته می شوند تا از قسمت خاصی از پا محافظت کنند و یا فشار را از ناحیه آسیب دیده پا به نقاط دیگرپا منتقل کنند. از جمله افرادی که معمولا کفی های تطبیقی برای آنها تجویز می شود می توان به افراد دیابتی اشاره نمود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع کفی کفش

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کدآیسیک کفی کفش : ۱۹۲۰۴۱۲۳۲۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع کفی کفش

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کفی کفش : ۶۴۰۶

فرآیند تولید کفی طبی کفش

امروزه در بسیاری از مراکز توانبخشی و کلینیک های ارتوپدی فنی، بامعاینه بالینی و لمس کف پا، مشاهده چگونگی راه رفتن و بر اساس تجربیات متخصص، کفی طبی برای افراد تهیه می شود.در مراکز توانبخشی در کشورهای پیشرفته، اطلاعات شخص با استفاده از دستگاه های اندازه گیری نیرو و فشار کف پا در حالت حرکت و ایستاده دریافت و پردازش می شود.
نحوه توزیع فشارهای کف پا با امکانات گرافیکی به صورت نوار کف پا نشان داده می شود. به کمک چنین اطلاعات کمی و کیفی، متخصصین با سهولت بیشتری می توانند نسبت به تجویز دقیق تر کفی اقدام نمایند.
دستگاه تراش کفی برای تولید کفی طبی در ابعاد و دانسیته های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه یک دستگاه تراش سه محوره است.جنس مواد مصرفی برای ساخت کفی طبی فوم EVA است، لذا در ساخت این دستگاه، نوع براده ­ها، براده های فوم در نظر گرفته شده است. به این معنا که براده ها به صورت غبار هستند و در سطوح و شیار های مکانیکی دستگاه نفوذ کرده و باعث خرابی قسمت­های متحرک دستگاه می شوند. در طراحی این دستگاه از پکینگ های مخصوص و نوع خاصی از اجزای مکانیکی استفاده شده است تا از خرابی قطعات مکانیکی با وجود کارکرد بالا جلوگیری شود. اما در دستگاه ­های معمول که برای خراطی و یا برش چوب استفاده می شوند قطعات عمومی استفاده می ­شود و به راحتی با نفوذ این غبار به داخل موتور ها و قطعات متحرک مانند واگن ها و بال اسکرو موجب خرابی و از کار افتادن دستگاه می­ شوند.
از آنجا که دستگاه های صنعتی برای کار در فضاهای کارگاهی صنعتی ساخته شده اند لذا معمولا از برق سه فاز استفاده می کنند، ابعاد بزرگی دارند و اصل فشرده سازی در ترکیب قطعات آنها اعمال نمی شود و همچنین آلودگی صوتی و محیطی بالایی دارند. اما در دستگاه هایی که برای کاربری در فضاهای کلینیک ساخته شده اند، برق ورودی دستگاه تک فاز است و دستگاه تا جای ممکن فشرده سازی شده است و همچنین جهت کم کردن آلودگی صوتی از اسپیندل آب خنک استفاده می شود. جهت جلوگیری از آلودگی محیط نیز قاب دستگاه کاملا محصور شده و براده ها نیز توسط یک سیستم مکش خارج می شوند.متخصصین با استفاده از دیتای به دست آمده از اسکنر فشار و اسکنر های سه بعدی و همچنین معاینه بالینی انجام شده اقدام به شناسایی و تشخیص ناهنجاری های مربوط به پا و ساختار قامتی می نمایند و برای بهبود این ناهنجاری ها نوع کفی طبی و پارامترهایی که باید در آن لحاظ شوند را معین می کنند. عمده این پارامترها عبارتنداز: انواع وجها در اطراف پا و ناحیه قدامی یا خلفی، ارتفاع قوس طولی کفی، محل و ارتفاع پد های مختلف، نوع پاشنه، میزان ارتفاع دیواره های پاشنه و همچنین نوع جنس استفاده شده برای کفی. پس از این مرحله می توان در نرم افزار PT-insole design اقدام به طراحی کفی نمود. تنظیمات مربوط به دستگاه PT-Mill در این نرم افزار بصورت پیش فرض انجام شده است و این نرم افزار بصورت خودکار جی کد لازم برای ساختار کفی طبی را تولید می کند.

متریال های مصرفی برای ساخت کفی طبی

معمولا از فوم های EVA برای ساخت کفی طبی استفاده می شود. میزان سختی این فوم ها بسیار متفاوت می باشد و برای هر ناهنجاری و یا بیماری، میزان خاصی از نرمی مورد نیاز است.در نرم افزارهای پیشرفته طراحی مانند PT-insole design امکان قرار دادن لایه های مختلف از فوم با ضخامت و نرمی متفاوت وجود دارد و نرم افزار در هنگام طراحی مشخص می کند که هر قسمت از کفی دارای چه میزان فوم با چه نرمی خواهد بود و امکان شبیه سازی وارد آمدن فشار بر روی نقاط مختلف کفی نیز انجام می شود و متخصص می تواند قبل از ساخت کفی از کارایی آن اطمینان حاصل کند.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع کفی کفش

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع کفی کفش در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع کفی کفش

نمودار واردات و صادرات انواع کفی کفش در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید انواع کفی کفش

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۲۰۰۰۰۰ جفت
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)